Τεχνητή δροσιά!

Από το

Μαύρο Σκύλο

1/8/2013

Δοκιμάσαμε το πρωτοποριακό γιλέκο της Macna μέσα στην αποπνικτική Αθήνα για να δούμε αν μπορεί όντως να δημιουργήσει ένα μικροκλίμα δροσιάς, όπως υπόσχεται. Μπορεί το φετινό καλοκαίρι να μην είναι ιδιαίτερα θερμό σε σύγκριση με πέρσι, ευτυχώς, αλλά μέσα στο κέντρο που είναι πνιγμένο στο τσιμέντο, ισχύει άλλη πραγματικότητα.

Το γιλέκο αυτό γεμίζει με μισό λίτρο νερό το οποίο και απορροφάται από το ειδικό υλικό που έχει μέσα. Βασίζεται στην εξάτμιση και τη ροή του αέρα για να σε δροσίσει. Ο ζεστός αέρας το διαπερνά και ψύχεται από την υγρασία που διαφεύγει από τους πόρους του γιλέκου, καταλήγοντας έτσι με μερικούς βαθμούς διαφορά επάνω σου.

Μέσα στην κίνηση της πόλης, ακόμα και μικρή ταχύτητα, το ρεύμα αέρα που δημιουργείται είναι ικανό για να σε ψύξει. Καταρχήν για αρκετές ώρες το ίδιο το γιλέκο παραμένει παγωμένο αφού καταφέρνει να κρατήσει τη θερμοκρασία του νερού για μεγάλο διάστημα. Μια θετική παρενέργεια όταν το γεμίσεις με παγωμένο νερό, είναι ότι μπορείς να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα για να κάνεις κάποια δουλειά, χωρίς να χρειαστεί να βγάλεις το προστατευτικό μπουφάν αφού το γιλέκο σε δροσίζει επαρκώς. Εννοείται ότι φοριέται κάτω από καλοκαιρινό μπουφάν καθώς δεν προστατεύει σε περίπτωση πτώσης, ενώ χρειάζεται τον αέρα για να δροσίσει αποτελεσματικότερα.

Στο ταξίδι τα πράγματα είναι ακόμα πιο καλά με το γιλέκο να σε κρατά δροσερό, αν και μετά από πολύ ώρα αφήνει αυτή την αίσθηση της υγρασίας, που νομίζεις ότι τα πάντα είναι νωπά. Αυτό συνέβη βέβαια την πιο ζεστή μέρα του φετινό καλοκαιριού, μέχρι τώρα τουλάχιστον, με το θερμόμετρο να δείχνει τους 40ο. Χωρίς το γιλέκο θα ήταν πολύ χειρότερα τα πράγματα, από το να έχεις την αίσθηση της υγρασίας.

Για το δικό μας κλίμα, που τα καλοκαίρια είναι πολύ ζεστό, το γιλέκο αυτό είναι ένα πραγματικό βοήθημα, το δικό μας "air-condition" κάτι που μέχρι τώρα απολάμβανε κανείς μονάχα στο αυτοκίνητο. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο, αλλά δουλεύει, και δουλεύει πολύ καλά. Καταφέρνει να σε δροσίσει και μάλιστα και πολλές ώρες και όχι μόνο για τα πρώτα χιλιόμετρα.

Η τάπα δεν ενοχλεί καθόλου γιατί είναι ψηλά, πάνω από το στήθος, οπότε στο τέλος δεν την καταλαβαίνεις. Απλά χρειάζεται μερικά λεπτά για να απορροφήσει το νερό από τη στιγμή που θα το γεμίσεις, διαφορετικά καταλήγει ολόκληρο κάτω και φαίνεσαι σαν να έχεις βάλει 1-2 κιλάκια. Εξαιρετικός εξοπλισμός αναβάτη!

Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος

Ευτυχώς μία κανονική φωτογραφία που δίνει άποψη για το μέγεθος
Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/9/2025

Μετά την απαράδεκτη αποκάλυψη του νέου μοντέλου με την ευφάνταστη επιλογή του τμήματος marketing της BMW να μην δείξει καμία φωτογραφία του μοντέλου παρά μόνο ψηφιακές απεικονίσεις και μάλιστα να κλείσει το συνοδευτικό κείμενο με την φράση «έρχεται, μπορεί και όχι», έχουμε τώρα την πρώτη φωτογραφία που μας δίνει πλέον και την πρώτη αίσθηση μεγέθους αλλά και της εικόνας του στον πραγματικό κόσμο.

Ευτυχώς υπήρχαν φωτογραφίες από το τμήμα σχεδιασμού, οπότε είχε ήδη λυθεί η απορία για το αν πράγματι ετοιμάζει η BMW το Vision CE ή απλά δείχνει ένα concept.

Παρά τα εκατοντάδες παράπονα που έλαβε για την πρώτη αποκάλυψη της boxer σειράς που είχε δώσει στον κόσμο μονάχα ψηφιακές απεικονίσεις και μάλιστα χαμηλής ποιότητας, η BMW συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο και τώρα με την αποκάλυψη του Vision CE. Ελπίζουμε πως κάποια στιγμή θα πάρει το μήνυμα, όπως συνέβη και με την EICMA που πέρσι επέστρεψε καθώς κατάλαβε πως η απουσία από τις Εκθέσεις δεν μπορεί να αντικατασταθεί από το ψηφιακό λανσάρισμα, όπως θα ήθελε.

Το άλλο που χρειάζεται να μάθουν, είναι να δίνουν πραγματικές πληροφορίες με τεχνικό υπόβαθρο. Προς το παρόν δεν το έχουν κάνει για το Vision CE.

Εξάντλησαν την φαιά ουσία τους στο να προτείνουν επιχειρηματικές λύσεις με το νέο τους δημιούργημα, όπως το να πουλάμε τον καφέ 4 δολάρια για να ξεπληρώσουμε το σκούτερ!

Ξέρουμε από άλλη πηγή, ευτυχώς, πως ακολουθεί το CE 04 πιστά και δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αναμένουμε να στρίβει και το ίδιο καλά με το πανάκριβο ηλεκτρικό σκούτερ της BMW, χωρίς να έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα από το ψηλότερο κέντρο βάρους, τουλάχιστον στην βασική του μορφή.

Κι αυτό γιατί το σπουδαιότερο κομμάτι του Vision CE θα είναι η προσαρμοστικότητά του, όχι μόνο από τον μακρύ κατάλογο που σίγουρα θα του προετοιμάσει η BMW, αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος απόκτησης, αλλά και με λύσεις από τα αξεσουάρ της ελεύθερης αγοράς, όπως επίσης και με προσωπικές μετατροπές.

Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος
Τερατώδες το νέο Vision CE...

Στην προκειμένη περίπτωση αυτό θα κάνει την BMW ευτυχισμένη, καθώς πηγάζει από τις αναφορές τους πως θέλουν να γίνει το Vision CE η βάση για καθημερινή μετακίνηση εντός αστικού ιστού και αυτό σημαίνει προσαρμοστικότητα για να καλύπτει τις ατομικές ανάγκες του καθενός.

Πριν από 20 χρόνια η BMW έφτιαξε πρώτη φορά το C1 με στόχο να οδηγείς σκούτερ χωρίς να χρειάζεται να βάλεις κράνος και δεν τα κατάφερε εμπορικά να το καθιερώσει, παρόλο που δεν τα πήγε άσχημα στις πωλήσεις για όσο το κράτησε στην γκάμα της. Πολύ ακριβό για την εποχή του, βαρύ και χωρίς δυνατότητα δεύτερου ατόμου, αν και έχουμε δει να φορτώνουν συνεπιβάτη εκεί που ήταν ο χώρος αποσκευών και με την πλάτη της οροφής στην μέση, να μοιάζουν, τουλάχιστον, μαλωμένοι.

Vision CE: Πρώτη εμφάνιση του νέου σκούτερ της BMW που οδηγείται χωρίς κράνος

Τώρα είκοσι χρόνια μετά επιχειρούν το ίδιο με βάση την ηλεκτροκίνηση αυτή την φορά. Να τονίσουμε εδώ κάτι που ξέρουμε από τα ATV και ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Οι περιπτώσεις που θα σε προστατέψει το κουβούκλιο από τρακάρισμα χωρίς κράνος είναι συγκεκριμένες και φυσικά αυτό δεν θα το πει το τμήμα marketing αλλά θα το δεις στα ψιλά γράμματα όταν το αποκτήσεις. Όπως επίσης πως θα πρέπει να παλέψεις με την επιθυμία να βάλεις χέρι κάτω, γιατί ο τραυματισμός θα είναι χειρότερος όπως θα είσαι δεμένος στο κάθισμα και το χέρι κάτω από την μπαριέρα της οροφής…

Περισσότερα για την αποκάλυψη του μοντέλου από την BMW, εδώ:

 

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές

Ετικέτες