YAMAHA R6 RACE ΚΑΙ R6 GYRTR: Πίστα και αγώνες μόνο
Έτοιμες λύσεις για τους λάτρεις των track day και τους αγωνιζόμενους
Από τον
Μπάμπη Μέντη
23/11/2021
Από την προηγούμενη χρονιά το R6 έχει μόνο έκδοση για οδήγηση αποκλειστικά στην πίστα, καθώς ο κινητήρας του δεν προσαρμόστηκε στις Euro 5 προδιαγραφές.
Έτσι το πελατολόγιο της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας περιορίστηκε στους hard core αναβάτες των track day που έχουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για να μεταφέρουν τη μοτοσυκλέτα τους στις πίστες και φυσικά στους αγωνιζόμενους που συμμετέχουν στα εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα της supersport κατηγορίας.
Για το 2022 η Yamaha κάνει ένα βήμα παραπέρα την αρχική ιδέα, προσθέτοντας δίπλα στην έκδοση Race, την έκδοση GYRT με πλούσιο εργοστασιακό αγωνιστικό εξοπλισμό. Ουσιαστικά είναι μια R6 έτοιμη για αγώνες, προετοιμασμένη από την ίδια την Yamaha.
Η έκδοση YGTR έχει ελαφρύτερο αγωνιστικό πολυεστερικό φαίρινγκ σε λευκό χρώμα έτοιμο για βάψιμο, διαφορετική πλεξούδα και ηλεκτρονική, κατάργηση του συστήματος ABS, μεταλλικά σωληνάκια στα φρένα, ολόκληρη εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic με προδιαγραφές θορύβου για όλες τις πίστες της Ευρώπης, αγωνιστικά μαρσπιέ κ.τ.λ.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ R6 GYTR
Σετ αγωνιστικού φέρινγκ GYTR
Πλήρες αγωνιστικό σύστημα εξάτμισης Akrapovič
Σετ ECU GYTR
Σετ καλωδίωσης GYTR
Καλώδιο διασύνδεσης GYTR
Διακόπτης ενεργοποίησης/απενεργοποίησης GYTR
Σετ σφράγισης AIS GYTR
Εξομοιωτής ABS GYTR
Τάπα καυσίμου χωρίς κλειδί GYTR
Μαξιλάρι σέλας GYTR
Σετ σωληνώσεων φρένων από ανοξείδωτο χάλυβα μπροστά και πίσω
Πλήρως ρυθμιζόμενο αγωνιστικό πίσω σετ GYTR
Προαιρετικό κιτ αλλαγής ταχυτήτων με δυνατότητα αντιστροφής
Προστατευτικό πίσω γραναζιού ("πτερύγιο καρχαρία")
Προστατευτικό μανέτας μπροστινού φρένου
Χρυσή ανταλλακτική αγωνιστική αλυσίδα 520 DID
Μετάδοση γραναζιού 15T / πίσω γρανάζι 46T
Σετ παξιμαδιών γραναζιού για ανταλλακτική αλυσίδα 520
Άγκιστρα στήριξης διπλού σταντ πίσω τροχού
Διπλό σταντ πίσω τροχού
Φυσικά η GYTR είναι έτοιμη να δεχτεί το αγωνιστικό κιτ για τον κινητήρα, χωρίς να χρειάζονται επιπλέον επεμβάσεις.
Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
2/9/2025
Έχουν ήδη περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκε το C1, το σκούτερ με κλωβό ασφαλείας και ζώνες ασφαλείας που μπορούσες να οδηγήσεις χωρίς κράνος. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντιστρόφως ανάλογη της προβολής που πήρε εκείνη την εποχή, όχι από τον Ειδικό Τύπο αλλά από τα γενικά μέσα ενημέρωσης. Καθότι μία ακριβή λύση όμως το C1 πέρασε εισπρακτικά την γραμμή της επιτυχίας και έκλεισε τον κύκλο του στην BMW με θετικό πρόσημο. Ακόμη και στην Ελλάδα έγιναν ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων για το αν μπορεί το C1 να προστατέψει με επιτυχία τον αναβάτη του, υπερτονίζοντας τα 2 περιστατικά που καταγράφηκαν. Πανευρωπαϊκά υπήρχαν προφανώς περισσότερα, όπως φυσικά υπήρχαν και δυστυχήματα, ανακαλύπτοντας έπειτα τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες της BMW που έλεγε επακριβώς που προστατεύει το C1 χωρίς κράνος και που θα πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτό.
Πριν από έντεκα χρόνια επίσης, η BMW ξεκίνησε την σειρά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ κρατώντας το γράμμα C φτάνοντας στο CE 04 που προηγήθηκε του CE 02. Χρειάζεται ωστόσο να τους αποδώσουμε εκείνο που αξίζουν και το ακριβό CE 04 είναι πράγματι η επιτομή των ηλεκτρικών σκούτερ αυτή την στιγμή αν και θα μπορούσε να το κάνει, θεωρώ, χωρίς να κοστίζει τρεις φορές επάνω. Μπορεί στα αυτοκίνητα να έχουν κατατροπωθεί πλήρως από την προηγμένη κινέζικη τεχνολογία και θα περίμενε κανείς να το πάθουν αυτό και στα σκούτερ που εκεί μετρούν εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά, αλλά από πλευράς τεχνολογίας και οδηγικής συμπεριφοράς, το CE 04 κατάφερε να γίνει το πρότυπο από το 2022 που το είδαμε για πρώτη φορά.
Εκείνο επίσης που χρειάζεται να τους αποδώσουμε, είναι η απύθμενη ανοησία που διακατέχει τις αποφάσεις του τμήματος marketing από την αρχή του έτους. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τον απευθείας υπεύθυνο για τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την αρχή της χρονιάς αλλά θα το κάνω γιατί κάποιος πρέπει να του το πει ευθέως: Να σταματήσει να λανσάρει μοντέλα με ΑΙ και με αμφιλεγόμενα μηνύματα. Το promo video του νέου Vision CE τελειώνει με το «Έρχεται σύντομα» και συνεχίζει λέγοντας «μπορεί και αργότερα, μπορεί και καθόλου». Αν μιλούσαμε για την νέα δημιουργία της Pop Mart μετά το Labubu, θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να κλείσεις το Video που την λανσάρει. Τώρα είναι απλά αμήχανο… όπως το σκούτερ τους «και να που γράφετε αστεία και γελάτε με την διαφήμισή μας» θα απαντήσει ο υπεύθυνος για αυτό που είδαμε, διαβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχει πιάσει το νόημα.
Το κατάλληλο όχημα για το Burning Man
Άλλη μία παρουσίαση λοιπόν βασισμένη σε ψηφιακές φωτογραφίες για κάτι που πρέπει να του εμπιστευτείς την ασφάλειά σου για ένα δίκυκλο που είναι το μόνο όχημα στο οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά με ολόκληρο το σώμα του.
Βέβαια αυτό τώρα μειώνεται στο Vision CE γιατί έχει γυροσκόπια που κρατούν την ισορροπία εκείνα αντί για εσένα που το οδηγείς. Η BMW έχει προχωρήσει πολύ σε αυτή την τεχνολογία κάνοντας ένα R 1250GS να οδηγεί αυτόνομα και να ισορροπεί με ευκολία, οπότε μπορεί να φέρει στο Vision CE το πρώτο στάδιο της τεχνολογίας αυτής.
Συνδυαστικά με την πλατφόρμα CE 04 που έχει τα κατάλληλα μηχανικά μέρη, το νέο Vision CE θα μπορούσε να γίνει ο άξιος συνεχιστής του C1 κρατώντας την απρόσιτη τιμή απόκτησης φυσικά και επεκτείνοντας τον χαρακτήρα του χαμαιλέοντα που από την αρχή ήθελε η BMW να έχει το C1. Με σειρά από εργοστασιακά αξεσουάρ και προτρέποντας την δημιουργία νέων από τρίτους κατασκευαστές, το Vision CE έχει το όραμα να αποτελέσει την βάση και στην πράξη εκείνα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι μοναδικά και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.
Οι μοναδικές φωτογραφίες που δείχνουν πως υπάρχει στα αλήθεια και μαζί και το πόσο κοντά είναι στο CE 04
Το αποκορύφωμα είναι η απεικόνιση που δείχνει πως η BMW δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με το κόστος απόκτησης: Προτείνει το Vision CE ως κινητό μαγαζί πώλησης καφέ με 4 δολάρια το ποτήρι. Είναι μεγάλο το κόστος απόκτησης για κάποιον που θέλει να ζήσει πουλώντας καφέ στο πεζοδρόμιο, βέβαια με 4 δολάρια τον Εσπρέσο ίσως βγάλεις την αρχική επένδυση πριν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, όσο για το που θα μπορείς να βρεις πελάτες με 4 δολάρια το Εσπρεσάκι όταν στα πιο τουριστικά σημεία της Ιταλίας το έχουν κάτω από 2 Ευρώ, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ίσως βοηθά σε χώρες με τεράστια πάρκα στα οποία επιτρέπουν την κίνηση των ηλεκτρονικών δικύκλων σε ποδηλατόδρομους, αν πηγαίνεις από παγκάκι σε παγκάκι, τότε ναι, θα βρεις αρκετούς που θα πληρώσουν 4 δολάρια τον καφέ για να μην σηκωθούν, όπως επίσης και το delivery μπορεί να πάρει μία νέα τροπή: «Μην μας πεις στο τηλέφωνο πως τον πίνεις γιατί εμείς δεν φέρνουμε τον καφέ στον χώρο σου, αλλά την καφετιέρα ολόκληρη».
"Με 4 δολάρια το εσπρεσάκι, μπορεί να καταφέρεις να πληρώσεις το μηχανάκι"
Σε κάθε περίπτωση η BMW χρησιμοποιεί την ονομασία Vision στα πρωτότυπά της, όχι στα τελικά μοντέλα αν και προωθεί το Vision CE ως μοντέλο παραγωγής. Μπορεί λοιπόν να το βγάλει, μπορεί και όχι, θα δείξει, BMW Marketing είναι αυτό, μέχρι να δουν ότι στραβά αρμενίζουν και ο γιαλός είναι στη θέση τους, θα μείνουμε με την απορία.