Flatrock Motorsports Park - Νέα ασφάλτινη πίστα στις Η.Π.Α. με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Τμήμα της θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ακόμα σταθμό για τα MotoGP στα επόμενα χρόνια
motomagFlatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

5/1/2024

Μία νέα -τεραστίων διαστάσεων- πίστα έχει αρχίσει να ετοιμάζεται στο Nashville του Tennessee των Η.Π.Α., η οποία θα έχει συνολικό μήκος 9,493 χιλιομέτρων, με την διαδρομή να αποτελείται από 34 στροφές (!), ενώ μία εξ αυτών θα έχει θετική κλίση… 30 μοιρών!

Οι Η.Π.Α. είναι μία αχανής έκταση, όπου μεγάλο τμήμα της έχει μείνει είτε μερικώς είτε ολικώς ανεκμετάλλευτο. Παρέχει έτσι τον χώρο για την δημιουργία μίας μεγάλης πίστας, η οποία δεν θα αποτελεί μόνο αυτό, αλλά θα λειτουργεί και σαν πολυχώρος, με εστιατόρια, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, χώρο για συναυλίες κ.α.

Αυτό σκέφτηκε να κάνει και ο Γερμανός μηχανολόγος-μηχανικός Hermann Tilke, μαζί με άλλους μετόχους στο Nashville του Tennessee. Μιλάμε για έναν άνθρωπο με αρκετή εμπειρία στη σχεδίαση και την κατασκευή πιστών, έχοντας υπάρξει υπεύθυνος για την δημιουργία ή αναδιάρθρωση για πάνω από 50 σε όλο τον κόσμο. Μερικές εξ αυτών είναι η πίστα της Καταλονίας, η Buddh International Circuit της Ινδίας, αλλά και η Circuit of the Americas στο Όστιν του Τέξας και πολλές ακόμα. Μάλιστα, ο Γερμανός είναι ένας από τους τέσσερις σχεδιαστές που έχουν αναγνωριστεί από την FIA, ενώ είναι ο μόνος που έχει πάρει άδεια να σχεδιάζει πίστες για την F1. Στο Nashville εδρεύει και η εταιρεία Trackhouse Entertainment του Justin Marks, η οποία αποτελεί τον βασικό χορηγό της δορυφορικής ομάδας της Aprilia στα MotoGP.

Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Μπορεί η περιοχή γύρω από τον ποταμό Μισισιπή, όπου βρίσκεται και το Tennessee να είναι κατά κύριο λόγο επίπεδη, ωστόσο η Flatrock αναμένεται να έχει αρκετές υψομετρικές διαφορές, χωρίς όμως να διευκρινίζεται πόσο έντονες θα είναι. Η πίστα εντοπίζεται στην περιοχή Rockwood του Tennessee, κοντά στον αυτοκινητόδρομο I-40 και 112 χιλιόμετρα μακριά από το Knoxville και 211 από το Nashville.

Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Πέραν της υψομετρικής διαφοράς, που αναμφίβολα κάνει μία πίστα πιο ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική, αλλά ταυτόχρονα και πιο τεχνική -ειδικά όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες η συνολική διαδρομή περιλαμβάνει 34 στροφές (!), ενώ μία εξ αυτών έχει κλίση 30°. Για να σας δώσουμε μία εικόνα, η συγκεκριμένη κλίση είναι μόλις μία μοίρα μικρότερη από την οβάλ πίστα της Daytona, όπου τρέχουν και με μοτοσυκλέτες, ενώ είναι 9 μεγαλύτερη από τις δύο στροφές που είχε η οβάλ πίστα της Monza στην Ιταλία, από τις πρώτες στροφές με κλίση που είδε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σε πίστα. Το MOTO έχει εμπειρία από τέτοιου είδους στροφές, καθώς έχουμε βρεθεί σε αντίστοιχη πίστα για την παρουσίαση ελαστικών της Continental, όπου στο τελευταίο κομμάτι η κεκλιμένη στροφή ήταν τόσο απότομη που είχε συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας στο οποίο έπρεπε να παραμείνεις (πάνω από 120 και κάτω από 250 χ.α.ω.) για να μην πέσεις ή να μην απογειωθείς, αντίστοιχα!

​ Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Η τόσο μεγάλη έκταση της πίστας δίνει την δυνατότητα δημιουργίας διαφορετικών τμημάτων, για ποικίλες χρήσεις. Έτσι, από τα 9.493 μέτρα, τα 5.631 χαρακτηρίζονται ως “Club Circuit” για χρήση από ιδιώτες, trackday και διάφορες άλλες διοργανώσεις. Από την άλλη, υπάρχει μία μικρότερη εκδοχή 4.296 μέτρων, η οποία έχει ήδη λάβει έγκριση τύπου Grade 2 από την FIA, ενώ αναμένεται και έγκριση από την FIM για αγώνες MotoGP, Motul WSBK κ.α. Το Grade 2 της FIA σημαίνει ότι η Flatrock μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες αυτοκινήτων -όχι όμως και Formula 1, τουλάχιστον προς το παρόν.

​​Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Εντός του χώρου της πίστας, εκτός από την διαδρομή των 9.493 μέτρων, θα υπάρχουν επίσης ένα club και ένα εστιατόριο, ενώ στόχος είναι να κατασκευαστούν ακόμα ξενοδοχείο, ζυθοποιείο, εμπορικό κέντρο, αλλά και ένας αμφιθεατρικός χώρος ικανός να φιλοξενήσει συναυλίες και άλλες διοργανώσεις. Ακόμη, υπάρχουν σχέδια και για την κατασκευή πίστας καρτ. Στον ευρύτερο χώρο έχουν κατασκευαστεί επίσης βίλες και χώροι στάθμευσης για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού -και όσους μπορούν να υποστηρίξουν την αγορά τους- με στόχο να έχουν εύκολη πρόσβαση στην πίστα. Οι μισές έχουν ήδη πουληθεί και το ίδιο ισχύει για τις 23 από τις 40 συνολικά ιδιόκτητες θέσεις στάθμευσης.

Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Το πρώτο από τα τρία σκέλη της πίστας έχει ήδη ασφαλτοστρωθεί, ενώ τα υπόλοιπα δύο υπολογίζεται να ολοκληρωθούν μέχρι την άνοιξη του 2024. Οι έντονες βροχοπτώσεις και η έντονη ζέστη είναι μερικά από τα εμπόδια που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν τα συνεργεία κατά την διάρκεια των εργασιών, που μαζί με άλλα ζητήματα που έχουν ανακύψει έχουν εμποδίσει την γρήγορη ολοκλήρωσή τους. Μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε, ωστόσο, αναμένεται να έχει ανοίξει και τις πύλες της.

Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

Τον τελευταίο καιρό οι Αμερικανοί φαίνεται ότι προσπαθούν να επανέλθουν στην πρότερη δόξα τους στο παγκόσμιο στερέωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η δημιουργία της Flatrock Motorsports Park αποτελεί ένα ακόμα σκαλοπάτι για εκεί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι Αμερικανοί αποτελούσαν την υπερδύναμη την δίχρονη εποχή των GP μέχρι και τη δεκαετία του 1990 (βλ. Kenny Roberts Jr., Waine Rainey, Eddie Lawson, Freddie Spencer κ.α.). Έκτοτε, άρχισαν να χάνονται από το προσκήνιο, διατηρώντας την παρουσία τους σε MX και Supercross. Στα GP, ωστόσο, την θέση τους ήρθαν να καλύψουν αρχικά οι Ιταλοί και πολύ σύντομα ακολούθησαν και οι Ισπανοί. Τώρα, φαίνεται ότι θέλουν να ανακάμψουν, παίρνοντας έναν πιο ενεργό ρόλο στον χώρο, θέτοντας το πλαίσιο για να έρθουν, στο μέλλον, και οι αναβάτες που θα ξεχωρίσουν στο χώρο.

Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!Flatrock Motorsports Park – Νέα πίστα με 34 στροφές και σχεδόν 9,5 χιλιόμετρα διαδρομής!

MotoGP: Yamaha και Augusto Fernandez ανανεώνουν για 2 χρόνια εξαιτίας V4

Ο Ισπανός θα παραμείνει επίσημος δοκιμαστής της Yamaha στο MotoGP για τις σεζόν 2026 και 2027
Augusto
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/9/2025

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Moto2 του 2022 θα παραμείνει ως αναβάτης δοκιμών στην ιαπωνική κατασκευάστρια εταιρεία για τις σεζόν MotoGP 2026 και 2027.

Η Yamaha φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένη με τον Ισπανό αναβάτη εξέλιξης, ειδικά μετά και το τελευταίο τεστ της V4 μοτοσυκλέτας που ήταν ιδιαίτερα θετικό και αυτό αποτυπώνεται και από την άμεση ανανέωση συνεργασίας των δύο πλευρών. Μάλιστα ο Fernandez θα συμμετέχει στον αγώνα του Misano το προσεχές Σαββατοκύριακο με τη νέα Yamaha V4.

Ο Ισπανός αναβάτης δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος που θα συνεχίσω με τη Yamaha για δύο ακόμη χρόνια. Μέχρι στιγμής, η φετινή χρονιά είναι ένα υπέροχο ταξίδι. Από την αρχή νιώθω πολύ καλά: με τους ανθρώπους, με την ομάδα δοκιμών, με όλους όσους εμπλέκονται στη Yamaha.

Με όλα τα σχέδια που έχουμε στο μυαλό μας, είναι μια σημαντική στιγμή για να είμαι μέλος της ομάδας δοκιμών της Yamaha Factory Racing και νιώθω περήφανος και χαρούμενος που είμαι εδώ και συνεχίζω τη δουλειά μου. Θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό για να φέρω ξανά την εταιρεία στην κορυφή”.

Ο Paolo Pavesio, Διευθύνων Σύμβουλος της Yamaha Motor Racing, πρόσθεσε: “Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε ότι ο Augusto θα συνεχίσει τη συνεργασία του με την ομάδα δοκιμών της Yamaha Factory Racing. Από την ένταξή του στην ομάδα μας νωρίτερα φέτος, έχει αφήσει αξιοσημείωτο αποτύπωμα, προσφέροντας ανταγωνιστική οξυδέρκεια και τεχνική γνώση στο πρόγραμμα ανάπτυξης μας. Η συνέργεια του με τον Andrea Dovizioso έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα πολύτιμη, τόσο κατά τη διάρκεια των δοκιμών όσο και στις συμμετοχές με wildcard.

Καθώς μέχρι πρότινος ήταν αναβάτης MotoGP, ο Augusto παραμένει σε άριστη φυσική και ανταγωνιστική κατάσταση, γεγονός που τον καθιστά ιδανικό για τις δοκιμές αντοχής του νέου μας πρωτοτύπου με κινητήρα V4. Τα σχόλιά του είναι καθοριστικά για την αξιολόγηση των δεικτών απόδοσης και τη βελτίωση της κατανόησης της ανταγωνιστικής θέσης της Yamaha.

Εκτός από τον ρόλο του ως δοκιμαστής, ο Augusto θα υπηρετήσει επίσης ως αναπληρωματικός αναβάτης και για τις δύο ομάδες της Yamaha, αν χρειαστεί κατά τη διάρκεια της σεζόν MotoGP, καθιστώντας τον ουσιαστικά τον πέμπτο εργοστασιακό αναβάτη μας.

Είμαστε βέβαιοι ότι η συνεχής συμμετοχή του Augusto θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του «Σχεδίου V» και την ανάπτυξη της νέας μοτοσυκλέτας 850cc για το 2027: δύο παράλληλα έργα που αποτελούν μερικές από τις σημαντικότερες τεχνικές προκλήσεις στην ιστορία των αγώνων της Yamaha”.