John Dodds - Έφυγε από την ζωή ο πρώην αγωνιζόμενος των GP

Ο Αυστραλός ήταν 80 ετών
motomagJohn Dodds – Έφυγε από την ζωή ο πρώην αγωνιζόμενος των GP
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

1/2/2024

Μετά τον πρόωρο θάνατο του Anthony Gobert, η μηχανοκίνητη σκηνή της Αυστραλίας θρηνεί τον χαμό ενός ακόμα αναβάτη, ο οποίος είχε αγωνιστεί στα GP τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, τον John Dodds.

O John Dodds γεννήθηκε τα τέλη του 1943, με το ντεμπούτο του στους αγώνες να έρχεται το 1966, σε ηλικία 23 ετών. Ο πρώτος αγώνας στον οποίο έλαβε μέρος ήταν στην πίστα της τότε Δυτικής Γερμανίας, το Hockenheimring, στην κατηγορία των 500 κυβικών.

Έκτοτε θα συνέχιζε μέχρι και το 1978, όταν και αποσύρθηκε από τους αγώνες. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του κατάφερε να κερδίσει τέσσερα Grand Prix. Το πρώτο του βάθρο ήρθε το 1968, πάνω σε μία Norton 500. Δύο χρόνια αργότερα, στις αρχές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος 1970, ήρθε η πρώτη του νίκη πάνω σε μία Aermacchi 125 κυβικών, την οποία οδήγησε στο βρεγμένο Nordschleife στο Nurburgring. Συνολικά ο Αυστραλός είχε δει το βάθρο 21 φορές, με τον καλύτερο τερματισμό του σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα να έρχεται το 1973, όταν βρέθηκε στην τρίτη θέση πίσω από τους Dieter Braun και Teuvo Länsivuori στην κατηγορία των 250 κυβικών.

John Dodds – Έφυγε από την ζωή ο πρώην αγωνιζόμενος των GP

Ο Dodds βρέθηκε επίσης τρεις φορές στην τέταρτη θέση γενικής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 1971 στα 250 κυβικά και τις σεζόν 1973 και 1974 στα 350 κυβικά. Η τελευταία GP νίκη του ήταν στην ισπανική πίστα Montjuic το 1974. Μετά από 12 χρόνια, το γερμανικό GP των 250 κυβικών στο Nurbrurgring ήταν και το τελευταίο του, προτού αποσυρθεί από την ενεργό δράση το 1978.

O John Dodds ασχολούνταν επίσης ερασιτεχνικά με την μηχανολογία και του άρεσαν οι προκλήσεις. Γι’ αυτό και βοήθησε τον Kim Newcombe να εξελίξει τον δίχρονο κινητήρα του Diete Konig, με τον οποίο μάλιστα αγωνίστηκε στα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 500 κυβικών του 1971 απέναντι στις κυρίαρχες τότε τετράχρονες MV Agusta, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία.

Πέρα από τα GP, ο Αυστραλός ήταν επίσης από τους πρώτους αναβάτες που πήραν μέρος στο αρχικό Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 750, το 1973. Εκείνη την χρονιά θα ερχόταν δεύτερος, πίσω από τον θρύλο των GP, Barry Sheene, ο οποίος βρισκόταν ακόμα στις αρχές της αγωνιστικής του καριέρας. Την επόμενη χρονιά, το 1974, ο Dodds κατάφερε τελικά να κατακτήσει τον τίτλο της Formula 750, πάνω σε μία Yamaha ΤΖ 350 δίχρονων κυβικών. 

Ετικέτες

MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”

Οι Ιταλοί πιέζουν για αποτελέσματα ωστόσο ο Bastianini δεν φαίνεται να ανησυχεί
motomag MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/5/2024

Το συμβόλαιο του Enea Bastianini με την Ducati Lenovo Team λήγει τη φετινή χρονιά και οι μνηστήρες για τη θέση του αναμφίβολα είναι πάρα πολλοί. Τα περισσότερα συμβόλαια των αναβατών όπως διαβάσατε στο ΜΟΤΟ λήγουν στο τέλος του έτους και αυτό σημαίνει ένα πράγμα πως ο Bastianini πρέπει να φέρει αποτελέσματα τα οποία θα του προσφέρουν την ανανέωση του συμβολαίου στην εργοστασιακή ομάδα του Borgo Panigale.

Μέχρι στιγμής η θέση του Bastianini στην Ducati Lenovo Team μοιάζει με ηλεκτρική καρέκλα καθώς αγωνιστικά ο Ιταλός δεν έχει πετύχει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Στην Jerez ο αναβάτης της ιταλικής εταιρείας στον αγώνα Sprint κατέλαβε την 13η θέση ενώ στον κυρίως αγώνα της Κυριακής τερμάτισε στην 5η θέση.

Την επομένη στο μονοήμερο τεστ που έλαβε χώρα στην ίδια πίστα ο Bastianini είχε νωρίς μία άσχημη πτώση με τον ίδιο να ολοκληρώνει την διαδικασία στην ένατη θέση. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του το τεστ ήταν θετικό καθώς κατάφερε να βρει πολλές λύσεις που θα τον βοηθήσουν για τη συνέχεια του πρωταθλήματος αν και για να λέμε την αλήθεια θα χρειαστεί ένας αγωνιστικός άθλος για να κρατήσει ο ίδιος την θέση του στην Ducati Lenovo Team.

MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”

O Bastianini αναφέρθηκε στη συνέχεια τόσο για το τεστ όσο και για την πίεση που δέχεται από την Ducati Lenovo Team ώστε να αποδώσει τα μέγιστα: “Δυστυχώς, δεν ξεκίνησε η μέρα με τον καλύτερο τρόπο. Είχα μία άσχημη πτώση στην στροφή 7. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκα αν και αγχώθηκα όσον αφορά την δουλειά που έπρεπε να γίνει.

Στη συνέχεια ηρέμησα οπότε καταφέραμε να δουλέψουμε σε πολλούς τομείς. Βρήκαμε την σωστή ρύθμιση στο φρενάρισμα ενώ επίσης βελτιώσαμε τον ρυθμό, ωστόσο στο αργό κομμάτι της πίστας πρέπει να βελτιωθούμε περισσότερο. Στο Le Mans τα πράγματα θα είναι διαφορετικά είναι μία πίστα στην οποία έχω κερδίσει -2022- και εκεί έχω αυτοπεποίθηση.

Η ομάδα πιέζει για να έρθουν τα αποτελέσματα ωστόσο είμαι ήρεμος. Το σημαντικό στην αρχή της χρονιάς ήταν να επανακτήσω την αυτοπεποίθηση μου όσον αφορά την οδήγηση. Ήρθαν και κάποια καλά αποτελέσματα ωστόσο τώρα είναι σημαντικό να πετύχω ακόμη περισσότερα”.

Αν και τα πράγματα δεν είναι εύκολα για τον Bastianini o ίδιος δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα, μένει να δούμε αν ο αναβάτης της Ducati Lenovo Team γνωρίζει ήδη τι έχουν αποφασίσει τα μεγάλα κεφάλια της Ducati Corse και παίζει εκ του ασφαλούς ή έχει κάποιον άσσο στο τσεπάκι του όσον αφορά το αγωνιστικό του μέλλον.

MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”

 

Ετικέτες