Aleix Espargaro-Honda: Απογοητευμένος με την απόδοση της RC213V

Μεγάλο πρόβλημα το chattering που παρουσιάζει η μοτοσυκλέτα - Πρόβλημα που δεν λύνεται
aleix
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/7/2025

Ο Aleix Espargaro αντικατέστησε τον Luca Marini στο GP του Assen. Όμως, ο Ισπανός αναβάτης που εκτελεί και χρέη αναβάτη εξέλιξης για τη Honda μόνο ευχαριστημένος δεν ήταν με την απόδοση της μοτοσυκλέτας του σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro ολοκλήρωσε το ολλανδικό GP στην 16η θέση - εκτός βαθμών και σχεδόν 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Marc Marquez. Ο 35χρονος αναβάτης εξέλιξης της Honda ήταν απογοητευμένος μετά την ολοκλήρωση του αγώνα και αιτία ήταν η απόδοση της RC213V, συνολικά.

Ο ίδιος δήλωσε πως ο αγώνας ήταν πολύ πιο περίπλοκος από ό,τι νόμιζε αρχικά. Η μοτοσυκλέτα είχε πολλούς κραδασμούς (chattering) και ο Espargaro αναγκαζόταν να ανοίγει συνεχώς την γραμμή του. Έκανε ξεκάθαρο επίσης πως η ομάδα πρέπει να επικεντρωθεί στο θέμα των κραδασμών και να το λύσει άμεσα, ώστε οι αναβάτες να μπορούν να πηγαίνουν όσο το δυνατό γρηγορότερα. Βέβαια, το θετικό ήταν πως πήρε πολύτιμες πληροφορίες σαν αναβάτης εξέλιξης, σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro συνέχισε λέγοντας, πως το πίσω μαλακό ελαστικό που επέλεξαν για τον αγώνα όχι μόνο δεν βοήθησε με τους κραδασμούς αλλά έκανε τα πράγματα χειρότερα, αφού προσέφερε περισσότερη πρόσφυση και αυτό ενισχύει το φαινόμενο του chattering και τους κραδασμούς που νιώθει ο αναβάτης, οι οποίοι μπορεί να προέρχονται από το εμπρός ή το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας -ή και από τα δύο άκρα- και τον εμποδίζουν να καταλάβει πού βρίσκεται το όριο της πρόσφυσης και να οδηγήσει σε αυτό.

Ο Espargaro ανέφερε επίσης ότι το chattering είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από την αρχή της χρονιάς και αν και δοκιμάζουν διαρκώς καινούργια πράγματα δεν μπορούν να το λύσουν. Στη Βαρκελώνη για παράδειγμα όπου συμμετείχαν στο τεστ, δοκίμασαν διαφορετικά ψαλίδια και έκανα επίσης αλλαγές στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας -δύο τομείς που μπορούν να δώσουν λύση στους κραδασμούς- όμως για πολλοστή φορά τίποτα από αυτά δεν δούλεψε.

Ο Ισπανός έκανε αναφορά και στην αεροδυναμική απόδοση της Honda λέγοντας πως οι αεροτομές είναι πολύ μεγάλες σε μέγεθος και επί της ουσίας δεν βοηθούν τη μοτοσυκλέτα να στρίψει πιο γρήγορα ούτε της προσφέρουν σε ταχύτητα, ενώ σχολίασε και την δύναμη του κινητήρα που υστερεί και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις ευθείες.

Για την προσπάθειά του ο Espargaro είπε χαρακτηριστικά: "Δεν μπορούσαν να οδηγήσω. Μετά από 8 με 10 γύρους είχα απελπιστεί. Έπρεπε να κλείσω το γκάζι και έκανα πολλά λάθη. Ήθελα απλά να τελειώσει ο αγώνας."

 

MotoGP Ουγγαρία - Balaton Park: Ο Pol Espargaro αντικαθιστά τον Vinales

Ο αναβάτης δοκιμών της KTM θα αγωνιστεί με την Tech3 στην Ουγγαρία
Espargaro
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/8/2025

Ο Maverick Vinales ταξίδεψε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην Αυστρία, όμως δεν ήταν έτοιμος μετά τον τραυματισμό του και αποφάσισε να μην αγωνιστεί. Μάλιστα, ο Ισπανός δεν θα αγωνιστεί ούτε στην Ουγγαρία και στην θέση του θα αγωνιστεί ο Pol Espargaro.

Ο Pol Espargaro αγωνίστηκε και στο Brno που πήρε την 9η θέση και αυτή θα είναι η δεύτερή του εμφάνιση για φέτος. Ο δοκιμαστής της Red Bull KTM έχει μάλιστα κάνει δοκιμές στη νέα πίστα Balaton Park, κάτι που θα μπορούσε να αποδειχθεί μεγάλο πλεονέκτημα.

Ο Pol Espargaro δήλωσε: “Είναι δύσκολο για τον Maverick να χάσει έναν άλλο αγώνα, αλλά είδαμε στην Αυστρία ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να αναρρώσει και είναι σημαντικό να σκέφτεσαι το MotoGP όταν είσαι 100% έτοιμος. Το ξέρω πολύ καλά αυτό! Επαναλαμβάνω αυτό που είπα στην Τσεχία: κάνει καταπληκτική δουλειά για την ομάδα και αξίζει να συνεχίσει να απολαμβάνει τη μοτοσυκλέτα, όπως έκαναν και οι άλλοι. Ελπίζω να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στην Ουγγαρία και δεν είναι εύκολο να αλλάξεις το «τσιπ» του δοκιμαστή με το «τσιπ» του αναβάτη MotoGP, με το επίπεδο που έχει αυτή τη στιγμή η κατηγορία και με το ρυθμό που έχουν οι άλλοι. Πρόσφατα πραγματοποιήσαμε μερικές δοκιμές και βλέπουμε ότι σημειώσαμε μεγάλη πρόοδο. Είμαι χαρούμενος που μπορώ να βοηθήσω ξανά την ομάδα και το εργοστάσιο συμμετέχοντας στον αγώνα αυτό το Σαββατοκύριακο και όπως πάντα, αυτό θα προσθέσει αξία στη δουλειά μας πίσω από τα παρασκήνια και στους αγώνες. Θα πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας και να προετοιμαστούμε για αυτή τη νέα πρόκληση στο Balaton Park”.