Aleix Espargaro-Honda: Απογοητευμένος με την απόδοση της RC213V

Μεγάλο πρόβλημα το chattering που παρουσιάζει η μοτοσυκλέτα - Πρόβλημα που δεν λύνεται
aleix
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/7/2025

Ο Aleix Espargaro αντικατέστησε τον Luca Marini στο GP του Assen. Όμως, ο Ισπανός αναβάτης που εκτελεί και χρέη αναβάτη εξέλιξης για τη Honda μόνο ευχαριστημένος δεν ήταν με την απόδοση της μοτοσυκλέτας του σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro ολοκλήρωσε το ολλανδικό GP στην 16η θέση - εκτός βαθμών και σχεδόν 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Marc Marquez. Ο 35χρονος αναβάτης εξέλιξης της Honda ήταν απογοητευμένος μετά την ολοκλήρωση του αγώνα και αιτία ήταν η απόδοση της RC213V, συνολικά.

Ο ίδιος δήλωσε πως ο αγώνας ήταν πολύ πιο περίπλοκος από ό,τι νόμιζε αρχικά. Η μοτοσυκλέτα είχε πολλούς κραδασμούς (chattering) και ο Espargaro αναγκαζόταν να ανοίγει συνεχώς την γραμμή του. Έκανε ξεκάθαρο επίσης πως η ομάδα πρέπει να επικεντρωθεί στο θέμα των κραδασμών και να το λύσει άμεσα, ώστε οι αναβάτες να μπορούν να πηγαίνουν όσο το δυνατό γρηγορότερα. Βέβαια, το θετικό ήταν πως πήρε πολύτιμες πληροφορίες σαν αναβάτης εξέλιξης, σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro συνέχισε λέγοντας, πως το πίσω μαλακό ελαστικό που επέλεξαν για τον αγώνα όχι μόνο δεν βοήθησε με τους κραδασμούς αλλά έκανε τα πράγματα χειρότερα, αφού προσέφερε περισσότερη πρόσφυση και αυτό ενισχύει το φαινόμενο του chattering και τους κραδασμούς που νιώθει ο αναβάτης, οι οποίοι μπορεί να προέρχονται από το εμπρός ή το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας -ή και από τα δύο άκρα- και τον εμποδίζουν να καταλάβει πού βρίσκεται το όριο της πρόσφυσης και να οδηγήσει σε αυτό.

Ο Espargaro ανέφερε επίσης ότι το chattering είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από την αρχή της χρονιάς και αν και δοκιμάζουν διαρκώς καινούργια πράγματα δεν μπορούν να το λύσουν. Στη Βαρκελώνη για παράδειγμα όπου συμμετείχαν στο τεστ, δοκίμασαν διαφορετικά ψαλίδια και έκανα επίσης αλλαγές στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας -δύο τομείς που μπορούν να δώσουν λύση στους κραδασμούς- όμως για πολλοστή φορά τίποτα από αυτά δεν δούλεψε.

Ο Ισπανός έκανε αναφορά και στην αεροδυναμική απόδοση της Honda λέγοντας πως οι αεροτομές είναι πολύ μεγάλες σε μέγεθος και επί της ουσίας δεν βοηθούν τη μοτοσυκλέτα να στρίψει πιο γρήγορα ούτε της προσφέρουν σε ταχύτητα, ενώ σχολίασε και την δύναμη του κινητήρα που υστερεί και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις ευθείες.

Για την προσπάθειά του ο Espargaro είπε χαρακτηριστικά: "Δεν μπορούσαν να οδηγήσω. Μετά από 8 με 10 γύρους είχα απελπιστεί. Έπρεπε να κλείσω το γκάζι και έκανα πολλά λάθη. Ήθελα απλά να τελειώσει ο αγώνας."

 

Η Ducati για το δύσκολο GP Αυστρίας του Pecco Bagnaia: “Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την απογοήτευση”

Ο Gigi Dall’Igna καλεί σε αντοχή και θετικότητα μετά το δύσκολο Σαββατοκύριακο του Bagnaia στο Red Bull Ring
Ducati on Bagnaia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/8/2025

Μετά από τρεις συνεχόμενες νίκες στο GP Αυστρίας, οι προσδοκίες για τον Pecco Bagnaia ήταν υψηλές, όμως ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής έφυγε από το Red Bull Ring με ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα και η Ducati καλείται να διαχειριστεί την κρίση

Στον αγώνα sprint ο Bagnaia εγκατέλειψε λόγω προβλήματος με τα ελαστικά, ενώ την Κυριακή, παρότι είχε δείξει δυνατό ρυθμό στις ελεύθερες δοκιμές, περιορίστηκε στην 8η θέση. Ο ίδιος εμφανίστηκε απογοητευμένος δηλώνοντας πως η υπομονή του με τη Ducati και την εξέλιξη της GP25 εξαντλείται.

Μετά τον αγώνα, ο Gigi Dall’Igna παραδέχτηκε πως η εμφάνιση του Ιταλού ήταν “κατώτερη των προσδοκιών”, τονίζοντας ότι “κάθε χαμένος αγώνας είναι και μια χαμένη ευκαιρία για βελτίωση”.

Στην καθιερωμένη του ανάλυση μετά το GP, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ducati έδωσε πιο ισορροπημένο τόνο:
“Ο Pecco πάλεψε σκληρά για ένα βάθρο που έμοιαζε εφικτό. Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε με πολλά υποσχόμενα σημάδια, αλλά τα πράγματα πήραν άλλη τροπή, και λόγω ατυχών περιστατικών σε sprint και αγώνα. Το μήνυμα όμως παραμένει το ίδιο: θετικότητα.

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τις δυνατότητες τόσο του πρωταθλητή μας όσο και της μοτοσυκλέτας. Πρέπει να ενώσουμε τις προσπάθειές μας, να αποδεχτούμε την απογοήτευση και να την αντιμετωπίζουμε συνεχώς χωρίς να τα παρατάμε ποτέ.

Η εμπειρία μας διδάσκει ότι όταν τα πράγματα πάνε στραβά, πάντα προκύπτουν επιπλέον εμπόδια που αυξάνουν την απογοήτευση. Πρέπει να κρατάμε καθαρό μυαλό, να αξιολογούμε τα θετικά που έγιναν και να ξαναρχίζουμε από εκεί, όπως στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

Γενικότερα είμαι ικανοποιημένος με την προσπάθεια όλων, ευχαριστώ όλη την ομάδα που δουλεύει τόσο σκληρά, ειδικά τώρα που οι αντίπαλοι δείχνουν τόσο δυνατά σημάδια αντίδρασης.”

Μετά το GP Αυστρίας, ο Bagnaia βρίσκεται πλέον 197 βαθμούς πίσω από τον teammate του Marc Márquez στη βαθμολογία, με τον Ισπανό να έχει μαζέψει περισσότερους βαθμούς στους τελευταίους έξι γύρους απ’ όσους ο Pecco σε όλη τη σεζόν.

Ducati on Bagnaia