Ducati για Lorenzo: Πρέπει να ανταποδώσουμε

«Έχει κάνει μεγάλη προσπάθεια να προσαρμοστεί»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/1/2018

Ο race team manager της Ducati κ. Davide Tardozzi σε μία συνολική αποτίμηση της χρονιάς, αναγνώρισε την προσπάθεια του Lorenzo να προσαρμόσει το οδηγικό του στιλ στα δεδομένα της Ducati και να αρχίσει να αποδίδει αποτέλεσμα.

Σε μία ακριβή και πολυσυζητημένη μεταγραφή που οι άσχημες επιδόσεις του Lorenzo στην αρχή της σεζόν έσπειραν την θύελλα των επικρίσεων, ακόμα και μέσα στην ίδια την Ducati, η δουλειά που χρειαζόταν να γίνει περνούσε πάντα από ένα γκρίζο φίλτρο, καθώς άπαντες εστίαζαν στο αποτέλεσμα.

Είναι επίσης ξεκάθαρο, κι έχει ειπωθεί κατά διαστήματα, πως περίμεναν γρηγορότερη προσαρμογή, ιδιαίτερα από την στιγμή που ο Dovizioso έφτασε να διεκδικεί το πρωτάθλημα. Από την μία ο Lorenzo είναι μία πολύ μεγάλη επένδυση που πρέπει να προστατευτεί, από την άλλη ο Tardozzi πραγματικά πιστεύει πως έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από τον Lorenzo, και τώρα είναι η σειρά της Ducati να κάνει το αντίστοιχο, να προσαρμόσει την μοτοσυκλέτα της στον ίδιο:

«Ο Lorenzo κατέβαλε μία τεράστια προσπάθεια να αλλάξει το στιλ οδήγησης και να το προσαρμόσει στην Ducati, φέρνοντας τελικά αποτελέσματα. Ακόμα δεν είναι τόσο γρήγορος για έναν τίτλο, αλλά είναι τώρα η σειρά μας να προσαρμόσουμε την μοτοσυκλέτα. Χρειαζόμαστε μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στην στροφή, και τώρα έχουμε επικεντρωθεί σε αυτό καθώς είναι κάτι που θα βοηθήσει όλους μας τους αναβάτες».

Ο Tardozzi είναι παλιός αγωνιζόμενος σε GP και Superbike, εφτά φορές πρωταθλητής Ιταλίας στα Superbike και πρωταθλητής Ευρώπης στα Superbike. Αγωνίστηκε στα MotoGP το ’84 και ’85 στην κατηγορία των 250, πριν περάσει στα Superbike όπου έφτασε να διεκδικεί τον τίτλο το ’88 αλλά τον έχασε από σκαμπανεβάσματα απόδοσης. Υπήρξε team manager της Ducati στην χρυσή εποχή Superbike με Carl Fogarty και Troy Corser και αποχώρησε το 2009 για να πάει στην BMW. Επέστρεψε το 2010 στην ομάδα της Ducati στα MotoGP. Ο ίδιος λοιπόν γνωρίζει πολύ καλά από προσαρμογή αγωνιζομένων, αλλά κι από σκαμπανεβάσματα απόδοσης, και πιστεύει πως πραγματοποιούν βήματα στην σωστή κατεύθυνση για μία άκρως ανταγωνιστική σεζόν

Ετικέτες

Marc Marquez-Misano test: H Ducati δουλεύει ήδη για την επόμενη σεζόν

Ο Ισπανός 6ος ταχύτερος, με το βλέμμα στο 2026
H Ducati κοιτάζει ήδη την επόμενη σεζόν
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/9/2025

Η Ducati επικεντρώνει την προσοχή της ολοένα και περισσότερο στην επόμενη σεζόν, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του Marc Márquez μετά το τεστ στο Misano, αλλά και από την ψαλίδα που έχει κλείσει έως έναν βαθμό στους τελευταίους αγώνες αναφορικά με την απόδοση των μοτοσυκλετών της.

Η Ducati ακολουθεί πιστά την στρατηγική που θέλει τον κατασκευαστή που κυριαρχεί σε μια μορφή αγώνα να στρέφει το βάρος της εξέλιξης στην επόμενη σεζόν κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο έναντι των ανταγωνιστών του, παρά το γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο δίνει τη δυνατότητα στους υπόλοιπους να την πλησιάσουν.

Όταν μάλιστα έχουμε να κάνουμε με τον M.Marquez αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο για τους υπόλοιπους αφού ο Καταλανός, έχει χτίσει τεράστια διαφορά από τους διώκτες του με 11 νίκες σε Grand Prix και 14 σε Sprint και θα μπορούσε να καπαρώσει τον τίτλο ακόμη και στον επόμενο γύρο, στην Ιαπωνία αφού χρειάζεται να αυξήσει τη διαφορά που έχει από τον αδερφό του Alex μόλις τρεις βαθμούς. 

"Ήταν μια μεγάλη μέρα. Μετά τον απαιτητικό χθεσινό αγώνα, το σώμα μου δεν ήταν στο 100% και αποφασίσαμε να σταματήσουμε λίγο νωρίτερα", είπε ο Márquez στο Sky Italia.
"Ξαναδοκίμασα μερικά πράγματα, όπως το fairing και διαφορετικά ψαλίδια, με διάφορες τροποποιήσεις που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πού ήταν καλύτερα και πού χειρότερα. Έτσι δουλέψαμε για να δούμε ποια κατεύθυνση να πάρουμε για το μέλλον και να φτάσουμε στη Βαλένθια ένα βήμα μπροστά".

Ο Márquez ήταν έκτος στον συνδυασμό χρόνων, με τον Pedro Acosta της KTM να ηγείται στην κατάταξη δοκιμάζοντας νέα set up για την Ducati του και να καταλάβει ακόμη περισσότερα πράγματα: "Συγκεντρωθήκαμε περισσότερο στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας παρά στο εμπρός, γιατί με την απίστευτα υψηλή πρόσφυση που είχαμε σήμερα είναι δύσκολο να καταλάβεις πράγματα...Γι’ αυτό τα πιο σημαντικά πράγματα τα δοκιμάσαμε νωρίς το πρωί, όταν οι συνθήκες ήταν πιο κοντά σε αυτές του αγώνα".

Σχολιάζοντας τη διαφορά μεταξύ του fairing του 2024 και εκείνου του 2025, ο Márquez αποκάλυψε ότι μπορούσε να πετύχει τον ίδιο χρόνο, αλλά με διαφορετικό στιλ οδήγησης: "Με το ένα έχουμε περισσότερη ταχύτητα στη στροφή, με το άλλο περισσότερη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Και τα δύο δουλεύουν καλά".

Θετικά κύλισε το τεστ και για τον Francesco Bagnaia που ολοκλήρωσε το τριήμερο έχοντας τον 8ο ταχύτερο γύρο, με πολλές αλλαγές και δοκιμές στη γεωμετρία και την κατανομή βάρους της GP25.

Τέλος ο αναβάτης εξέλιξης Michele Pirro δοκίμασε νέο αεροδυναμικό πακέτο για το εμπρός μέρος , τερματίζοντας 23ος.