Fabio Quartararo - 0,3 δευτερόλεπτα ταχύτερος από πέρυσι στο Phillip Island, αλλά αντί για 4ος τότε… 17ος τώρα! - “Καμία τύχη”

“Οι άλλες μοτοσυκλέτες είναι ταχύτερες με τα νέα ελαστικά της Michelin, εμείς όχι”
Fabio Quartararo
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/10/2023

Πέντε ημέρες μετά το βάθρο στην Ινδονησία, ο Quartararo σημείωσε τον… 17ο καλύτερο χρόνο στα πρώτα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Phillip Island, 1.427 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον χρόνο του το 2022, αναζητώντας -μάταια μέχρι στιγμής- την αιτία που τον “φρενάρει”.

Μπορεί ο Augusto Fernandez να έκοψε τον Γάλλο κατά την προσπάθεια του για επίτευξη ενός καλού χρόνου που θα τον έφερνε απευθείας στα Q2 -κάτι για το οποίο τιμωρήθηκε με +3 θέσεις στη σχάρα εκκίνησης-, όμως ο Fabio δεν πιστεύει πως ο αναβάτης της GASGAS του στέρησε την ευκαιρία για κάτι καλύτερο από το 1:29.4 που πέτυχε. “Ήμουν ήδη μισό δευτερόλεπτο πίσω μετά τα Luckey Heights, ίσως να είχα βελτιώσει τον χρόνο μου ελάχιστα, αλλά δεν είχα καμία πιθανότητα για απευθείας είσοδο στα Q2.”

“Με τον καλύτερο χρόνο μου φέτος οδηγούσα ξεκάθαρα στο όριο. Πέρυσι στα Q1, ήμουν 5ος με χρόνο 1:27.973 (σσ. και 4ος στα FP2 με 1:29.614). Στα πρώτα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του 2023 με χρόνο 1:29.4 είμαι 17ος. Αυτό είναι εξωφρενικό.” Μάλλον το ίδιο πρέπει να πιστεύει και ο ομόσταυλός του, Franco Morbidelli, που τερμάτισε… τελευταίος, στην 22η θέση, δηλώνοντας “μας λείπει η ταχύτητα στην στροφή, μας λείπει και η τελική ταχύτητα…”

Προσπαθώντας να καταλάβει την αιτία της δυσκολίας επίτευξης χρόνου με τη μοτοσυκλέτα της Yamaha, ο Fabio παραπονέθηκε για μια ακόμη φορά πως “η προηγούμενη καλή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις στροφές και η ευκολία αλλαγής κατεύθυνσης έχουν χαθεί εντελώς. Η δύναμη μας έγινε η αδυναμία μας.”

Ο Πρωταθλητής του 2021 δήλωσε ανήμπορος να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους η απόδοση της Μ1 έχει τέτοιες δραματικές εναλλαγές. “Δεν καταλαβαίνω τι συμβαίνει. Στην Ινδία, βάθρο. Καταστροφή στην Ιαπωνία. Πιο πρόσφατα, βάθρο ξανά στην Ινδονησία. Δεν καταλαβαίνω. Στην Ινδονησία περίμενα ένα καλό αποτέλεσμα, όμως τη στιγμή εκείνη η Michelin μας έδωσε τα νέα ελαστικά της. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε με τα ελαστικά αυτά. Οι άλλες μοτοσυκλέτες είναι ταχύτερες με αυτά, εμάς όμως έχουν επιδράσει αρνητικά.”

Ετικέτες

MotoGP: Jorge Martin - Με πόνους μετά τη Βραζιλία - “Είμαι καλύτερος αναβάτης από το 2024”

Ο Ισπανός της Aprilia εμφανίζεται αισιόδοξος παρά τη σωματική καταπόνηση
Jorge-Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/3/2026

Παρά την κούραση και τους πόνους από το απαιτητικό GP Βραζιλίας, ο Jorge Martin δηλώνει δυνατός από ποτέ, τονίζοντας πως έχει εξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με τη χρονιά τίτλου του 2024.

Ο Jorge Martin φτάνει στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Austin με ανεβασμένη ψυχολογία, αλλά και με εμφανή σωματική καταπόνηση μετά από ένα ιδιαίτερα απαιτητικό αγωνιστικό σερί. Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia προέρχεται από το καλύτερο μέχρι στιγμής Σαββατοκύριακο με τη νέα του ομάδα στη Goiania της Βραζιλίας, όπου κατέκτησε δύο βάθρα και συνέβαλε σε ένα εντυπωσιακό 1-2 για την ιταλική εταιρεία, πίσω από τον ομόσταυλο Marco Bezzecchi.

Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή είχε το τίμημά της. Ο Martin παραδέχθηκε πως αισθάνεται πόνους μετά τον αγώνα στη Βραζιλία, επισημαίνοντας ότι τα συνεχόμενα αγωνιστικά τριήμερα δεν είναι ιδανικά για τη φυσική του κατάσταση. “Ειλικρινά, νιώθω λίγο πόνο μετά τη Βραζιλία. Οι συνεχόμενοι αγώνες δεν είναι ό,τι το καλύτερο για μένα. Θα δούμε πώς θα αντιδράσει το σώμα μου στους πρώτους γύρους εδώ στο Austin, που είναι μια πολύ απαιτητική πίστα.”

Jorge-Martin

Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Martin είχε χάσει σημαντικό χρόνο πέρυσι λόγω τραυματισμών, συμπεριλαμβανομένου και του αγώνα στο Circuit of the Americas, ενώ χειρουργικές επεμβάσεις τον κράτησαν εκτός και από τις δοκιμές προετοιμασίας.

Παρά τα προβλήματα, το ξεκίνημα της σεζόν είναι ιδιαίτερα θετικό. Μετά από δύο τερματισμούς μέσα στην πεντάδα στην Ταϊλάνδη και τα διπλά βάθρα στη Βραζιλία, ο Martin δείχνει να βρίσκει ρυθμό με την Aprilia και να επιβεβαιώνει ότι αποτελεί βασικό διεκδικητή του τίτλου. Ο ίδιος, μάλιστα, θεωρεί πως έχει ήδη κάνει βήμα προόδου σε σχέση με το 2024, όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα με την Ducati και την ομάδα Pramac.

“Πάντα προσπαθώ να βελτιώνομαι και πιστεύω ότι τώρα είμαι καλύτερος αναβάτης από ό,τι ήμουν το 2024. Το επίπεδο όμως ανεβαίνει συνεχώς και οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται,” δήλωσε.

Παρά τη φιλοδοξία του, ο Martin κρατά χαμηλούς τόνους όσον αφορά τους στόχους του για το Texas: “Οι προσδοκίες είναι ίδιες με τους πρώτους αγώνες. Το να τερματίσω είναι ήδη ένας καλός στόχος και να πάρω βαθμούς. Αυτό θα είναι σημαντικό στο τέλος της χρονιάς. Πρέπει να αποφύγω τα λάθη και απλώς να φέρω τη μοτοσυκλέτα στον τερματισμό.”

Ο Ισπανός ξεκινά το αγωνιστικό τριήμερο στις ΗΠΑ δεύτερος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, έντεκα βαθμούς πίσω από τον Bezzecchi, σε μια σεζόν που προμηνύεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Jorge-Martin