GP Qatar – Moto2 / Moto3: Καθολική επικράτηση ΚΤΜ

Το θέαμα δεν έλειψε και στις δύο κατηγορίες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

9/3/2020

Μπορεί τα φώτα της πίστας του Losail να μην έπεσαν πάνω στις μοτοσυκλέτες των MotoGP, μιας και ο αγώνας της μεγάλης κατηγορίας ακυρώθηκε λόγω των μέτρων που παίρνει η κυβέρνηση του Qatar για την εξάπλωση του κορονωϊού, αλλά η μεσαία και η μικρή κατηγορία προσέφεραν μπόλικο θέαμα, αντισταθμίζοντας την απώλεια.

Στην Moto2, ο Tetsuta Nagashima έγραψε ιστορία, παίρνοντας την παρθενική του νίκη στα GP με την ομάδα της Red Bull KTM Ajo. Στα δοκιμαστικά πριν τον αγώνα, ο Ιάπωνας δεν είχε τα αποτελέσματα που ήθελε, αλλά κατά την διάρκεια του αγώνα πάλεψε σκληρά, κερδίζοντας διαρκώς θέσεις, ενώ ο Luca Marini που είχε τεθεί από νωρίς επικεφαλής του αγώνα, με τα μισά είχε μια δραματική κάμψη στην απόδοσή του, εξαιτίας των φθαρμένων ελαστικών, που τον οδήγησε και σε πτώση λίγο πριν το τέλος. Τρεις γύρους πριν το τέλος ο Nagashima έκανε την κίνησή του και πέρασε μπροστά από τους αντιπάλους του με ένα εξαιρετικά γρήγορο γυρολόγιο, με τους Ena Bastianini και Lorenzo Baldassarri να τον καταδιώκουν. Ο Nagashima όμως δεν άφησε περιθώρια και είδε πρώτος την καρό σημαία, κατακτώντας όχι μόνο την πρώτη του νίκη, αλλά και τον πρώτο του τερματισμό σε βάθρο. Είναι πλέον και ο πρώτος Ιάπωνας που παίρνει νίκη στην μεσαία κατηγορία, μετά τον αδικοχαμένο Shoya Tomizawa ο οποίος είχε νικήσει στον πρώτο αγώνα που έγινε ποτέ για την Moto2, πίσω στο 2010. Μάλιστα, η συγκίνησή του ήταν τέτοια, που ξέσπασε σε κλάματα στον γύρο μετά τον τερματισμό.

Πίσω από τον Nagashima τερμάτισε ο Baldassari με διαφορά 1,3 δευτερόλεπτα, αλλά η διαφορά του από τον τρίτο αναβάτη, τον Enea Bastianini, ήταν ελάχιστη. Ο Joe Roberts, o πρώτος Αμερικανός αναβάτης που ήταν κάτοχος της pole position, τερμάτισε τέταρτος σημειώνοντας μια εξαιρετική επίδοση, καθώς μέχρι τον αγώνα του Qatar δεν είχε τερματίσει ποτέ μέσα στην πρώτη δεκάδα. Πίσω του τερμάτισε ο Remi Gardner, ο Jorge Navarο και ο Marcel Schrotter (με αυτή τη σειρά), ενώ στην όγδοη θέση βρέθηκε ο Aron Canet που έκανε το ντεμπούτο του στην κατηγορία. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Xavi Vierge και ο Thomas Luthi.

Στην Moto3, ο Albert Arenas έδωσε ένα πραγματικό ρεσιτάλ οδήγησης στον τελευταίο γύρο και κατάφερε να πάρει τη νίκη από τον John McPhee. Στο, τυπικό για την κατηγορία της Moto3, φινάλε όπου ένα σμήνος αναβατών αλλάζει διαρκώς θέσεις οδηγώντας όλοι μαζί σε έναν φρενήρη ρυθμό, μια σύγκρουση στα φρένα μεταξύ των Darryn Binder και Tony Arbolino, που είχε σαν αποτέλεσμα να βγει εκτός ο Binder, σκόρπισε το γκρουπ των πρωτοπόρων κι έδωσε την ευκαιρία στον Arbolino να μπει μπροστά από τον McPhee. Ο Σκωτσέζος αναβάτης ρίσκαρε στα φρένα της τελευταίας στροφής για να ξαναπάρει την πρωτιά, αλλά ο Arbolino είχε φροντίσει να επιλέξει την σωστή γραμμή και να διατηρήσει την κατάλληλη απόσταση, για να πάρει αυτός την καρό σημαία.

Αυτή ήταν και η 100η νίκη της ΚΤΜ στα GP και η πρώτη του αυστριακού εργοστασίου στην συγκεκριμένη πίστα. Το δράμα όμως δεν περιορίστηκε στους δύο πρώτους, καθώς ο Jaume Masia πήρε ποινή λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας, κάτι που αυτομάτως τον έθεσε εκτός βάθρου με τον Ai Ogura να παίρνει την θέση του. Ο Masia που τερμάτισε τέταρτος, δεν ήταν ο μοναδικός αναβάτης που τιμωρήθηκε με αντίστοιχη ποινή. Οι Rodrigo, Arbolino, Fernandez και Alcoba έχασαν όλοι από μία θέση, με τον Tatsuki Suzuki να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση και τον Alcoba την έβδομη. Ο Salac τερμάτισε όγδοος μπροστά από τον Foggia, με τον Fernandez να κλείνει την δεκάδα.

 

Αποτελέσματα Moto2
1
Tetsuta Nagashima
Red Bull KTM Ajo
(Kalex)
2
Lorenzo Baldassarri
Flexbox HP 40
(Kalex)
3
Enea Bastianini
Italtrans Racing Team
(Kalex)
4
Joe Roberts
American Racing
(Kalex)
5
Remy Gardner
Onexox TKKR SAG Team
(Kalex)
6
Jorge Navarro
Beta Tools Speed Up
(Speed Up)
7
Marcel Schrotter
Liqui Moly Intact GP
(Kalex)
8
Aron Canet
Aspar Team
(Speed Up)
9
Xavi Vierge
Petronas Sprinta Racing
(Kalex)
10
Thomas Luthi
Liqui Moly Intact GP
(Kalex)
11
Bo Bendsneyder
NTS RW Racing GP
(NTS)
12
Marco Bezzecchi
SKY Racing Team VR46
(Kalex)
13
Fabio Di Giannantonio
Beta Tools Speed Up
(Speed Up)
14
Jake Dixon
Petronas Sprinta Racing
(Kalex)
15
Stefano Manzi
MV Agusta Forward Racing
(MV Agusta)
16
Edgar Pons
Federal Oil Gresini Moto2
(Kalex)
17
Hector Garzo
Flexbox HP 40
(Kalex)
18
Nicolo Bulega
Federal Oil Gresini Moto2
(Kalex)
19
Hafizh Syahrin
Aspar Team
(Speed Up)
20
Jorge Martin
Red Bull KTM Ajo
(Kalex)
21
Simone Corsi
MV Agusta Forward Racing
(MV Agusta)
22
Andi Farid Izdihar
IDEMITSU Honda Team Asia
(Kalex)
23
Jesko Raffin
NTS RW Racing GP
(NTS)
24
Lorenzo Dalla Porta
Italtrans Racing Team
(Kalex)
25
Somkiat Chantra
IDEMITSU Honda Team Asia
(Kalex)

 

Αποτελέσματα Moto3
1
Albert Arenas
Aspar Team Gaviota
(KTM)
2
John McPhee
Petronas Sprinta Racing
(HONDA)
3
Ai Ogura
Honda Team Asia
(HONDA)
4
Jaume Masia
Leopard Racing
(HONDA)
5
Tatsuki Suzuki
SIC58 Squadra Corse
(HONDA)
6
Gabriel Rodrigo
Kömmerling Gresini Moto3
(HONDA)
7
Jeremy Alcoba
Kömmerling Gresini Moto3
(HONDA)
8
Filip Salac
Rivacold Snipers Team
(HONDA)
9
Dennis Foggia
Leopard Racing
(HONDA)
10
Raul Fernandez
Red Bull KTM Ajo
(KTM)
11
Sergio Garcia
Estrella Galicia 0,0
(HONDA)
12
Deniz Öncü
Red Bull KTM Tech 3
(KTM)
13
Alonso Lopez
Sterilgarda Max Racing Team
(HUSQVARNA)
14
Kaito Toba
Red Bull KTM Ajo
(KTM)
15
Tony Arbolino
Rivacold Snipers Team
(HONDA)
16
Andrea Migno
SKY Racing Team VR46
(KTM)
17
Romano Fenati
Sterilgarda Max Racing Team
(HUSQVARNA)
18
Yuki Kunii
Honda Team Asia
(HONDA)
19
Ayumu Sasaki
Red Bull KTM Tech 3
(KTM)
20
Ryusei Yamanaka
Estrella Galicia 0,0
(HONDA)
21
Carlos Tatay
Reale Avintia Racing
(KTM)
22
Stefano Nepa
Aspar Team Gaviota
(KTM)
23
Davide Pizzoli
BOE Skull Rider Facile Energy
(KTM)
24
Riccardo Rossi
BOE Skull Rider Facile Energy
(KTM)
25
Jason Dupasquier
CarXpert PruestelGP
(KTM)
26
Khairul Idham Pawi
Petronas Sprinta Racing
(HONDA)
27
Maximilian Kofler
CIP Green Power
(KTM)
28
Celestino Vietti
SKY Racing Team VR46
(KTM)
29
Dirk Geiger
CarXpert PruestelGP
(KTM)

 

 

Ετικέτες

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

H silly season ξεκινά δυναμικά πολύ νωρίτερα από ότι θα περίμενε κανείς στο MotoGP
μοτομαγ MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

18/4/2024

Τι και αν στο MotoGP έχουν διεξαχθεί τρεις μόνο γύροι μέχρι στιγμής, τα μεταγραφικά σενάρια όσον αφορά τα πήγαινε έλα των αναβατών έχουν ξεκινήσει πιο νωρίς από ποτέ καθώς είναι από τις λίγες χρονιές που τα περισσότερα συμβόλαια των οδηγών της κορυφαίας κατηγορίας είναι ανοιχτά.

Πριν αναφερθούμε σε αυτούς που το συμβόλαιο τους λήγει στο τέλος της φετινής χρονιάς ας δούμε πρώτα ποιος έχει ήδη εξασφαλίσει τη θέση του για την επόμενη χρονιά. Ξεκινάμε με τον Fabio Quartararo καθώς ο Γάλλος πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε πως θα μείνει για ακόμη δύο χρόνια στην Yamaha ενώ στο τέλος της χρονιάς θα δούμε το μεγάλο κεφάλι της ιαπωνικής εταιρείας Lin Jarvis να αποχωρεί από τους μπλε με ότι αυτό συνεπάγεται.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Επόμενος στη λίστα μας ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Pecco Bagnaia ο οποίος υπέγραψε άρον άρον με την Ducati καθώς στο Borgo Panigale δεν ήθελαν με τίποτα να δουν το Νο1 τους να μετακομίζει σε άλλη ομάδα. Το τμήμα Ducati Corse εκτός από τον Bagnaia έκανε δικό της και το αστέρι της Moto2 Fermin Aldeguer, με τον Ιταλό κατά πάσα πιθανότητα να καταλήγει το 2025 στην Prima Pramac Racing.

Άγχος για το συμβόλαιο του δεν θα έχει ούτε ο Brad Binder καθώς ο Νοτιοαφρικανός θα παραμείνει στις τάξεις της KTM έως το 2026, ενώ σίγουρη θέση έχουν οι Luca Marini και Johann Zarco όσον αφορά τις ομάδες της Honda.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Και κάπως έτσι ξεκινάμε με αυτούς που το συμβόλαιο τους λήγει και όλα είναι στον αέρα. Θα ξεκινήσουμε από την Ducati Lenovo Team στην οποία όλοι θέλουν να βρεθούν και όχι άδικα. Οι Ιταλοί έχουν την καλύτερη μοτοσυκλέτα αποδεδειγμένα, ενώ οι μνηστήρες έχουν πολλά ονόματα. Ο εν ενεργεία αναβάτης της ομάδας Enea Bastianini έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς, ωστόσο θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του αν θέλει να κρατήσει την θέση του.

Από την άλλη ο Jorge Martin έχει ξεκαθαρίσει πως δεν θα ανανεώσει με την Prima Pramac Racing, με τον ίδιο να κοιτά μόνο εργοστασιακή θέση είτε αυτή είναι στην Ducati είτε κάπου αλλού. Ακόμη ένας αναβάτης ο οποίος έχει συνδέσει το όνομα του με την εργοστασιακή θέση της Ducati Lenovo Team, είναι ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez του οποίου το συμβόλαιο με την Gresini Racing λήγει στο τέλος του 2024.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Στον αέρα όμως βρίσκονται και τα συμβόλαια των Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio Franco Morbidelli και Alex Marquez οι οποίοι οδηγούν μοτοσυκλέτες της ιταλικής εταιρείας. Για τους δύο πρώτους πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά με το ποια μοτοσυκλέτα θα αγωνιστεί από το 2025 η ομάδα του Valentino Rossi στο MotoGP, ενώ για τους Morbidelli και Alex Marquez όλα θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα τους εντός πίστας.

Παραμένουμε σε ιταλική εταιρεία ωστόσο αλλάζουμε στρατόπεδο. Στην Aprilia Racing κανείς δεν γνωρίζει το παραμικρό. Ο Aleix Espargaro ο οποίος βρίσκεται σε ηλικία 34 ετών δεν έχει αποφασίσει αν θα κρεμάσει την φόρμα του καθώς ακόμη βρίσκεται σε ανταγωνιστικό φεγγάρι. Στο τέλος της χρονιάς λήγει και το συμβόλαιο του νικητή του GP της COTA Maverick Viñales με τον teammate του Espargaro να θέλει απεγνωσμένα να κρατήσει την θέση του εργοστασιακού αναβάτη της Aprilia Racing -και μέχρι τώρα να δείχνει πως τα καταφέρνει.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Αβέβαιο είναι και το μέλλον των δύο αναβατών της Trackhouse Racing. Οι Miguel Oliveira και Raul Fernandez έχουν συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς ωστόσο οι υπεύθυνοι της αμερικάνικης δορυφορικής ομάδας της Aprilia έχουν κάνει ξεκάθαρο πως θέλουν να φέρουν Αμερικανό αναβάτη στην κορυφαία κατηγορία.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Συνεχίζουμε σε ευρωπαϊκό έδαφος με την ομάδα της KTM. Η αυστριακή ομάδα ανανέωσε όπως σας είπαμε το συμβόλαιο του Binder ωστόσο η θέση του Jack Miller στην ομάδα τίθεται εν αμφιβόλω. Ο Αυστραλός ο οποίος έχει συμβόλαιο και αυτός μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να πραγματοποιήσει ένα αγωνιστικό θαύμα για να μείνει στην ομάδα ή να φέρει χορηγούς οι οποίοι θα του δώσουν λίγο χρόνο ακόμη.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Και το λέμε αυτό γιατί έρχεται η αποκάλυψη του MotoGP μέχρι στιγμής Pedro Acosta. Ο νεαρός αναβάτης της Red Bull GASGAS Tech3 με τα αποτελέσματα του και τα βάθρα που έχει πετύχει έχει κάνει ξεκάθαρο πως βλέπει μόνο κορυφή οπότε η θέση του Miller γίνεται κατανοητό πως απειλείται ξεκάθαρα. Αβέβαιο είναι και το αγωνιστικό μέλλον του Augusto Fernandez στην GASGAS Tech3 και το βλέπουμε δύσκολο να παραμένει στην ομάδα αν δεν πραγματοποιήσει καλές εμφανίσεις.

Αφήνουμε τους Ευρωπαίους και πάμε στους Ιάπωνες κατασκευαστές. Στη Honda ψάχνουν λύση για να επανέλθουν ξανά στον δρόμο των επιτυχιών, ωστόσο αυτό δεν είναι και πολύ εύκολο. Ο Takaaki Nakagami της LCR μπορεί να έχει συμβόλαιο για φέτος, ωστόσο άπαντες γνωρίζουν πως η Honda πρέπει να έχει έναν Ιάπωνα στο MotoGP οπότε κάποια στιγμή στο μέσο της χρονιάς θα δούμε την LCR να ανακοινώνει την ανανέωση του συμβολαίου του Nakagami.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Εύκολα δεν θα είναι τα πράγματα τη φετινή σεζόν για τον αναβάτη της Repsol Honda, Joan Mir, o Ισπανός μπορεί να θέλει να πετύχει νίκες και να συνδέσει το όνομα του με αυτό της ιαπωνικής ομάδας ωστόσο αν δεν καταφέρει να βρει την ταχύτητα που χρειάζεται, είναι δεδομένο πως οι manager του θα ψάξουν να του βρουν αλλού αγωνιστική στέγη.

Στο στρατόπεδο της Yamaha η οποία έχει μόνο δύο μοτοσυκλέτες στο grid μάλλον η φετινή χρονιά θα είναι πεδίο δοκιμών και ρίσκων καθώς δεν έχει εδώ που τα λέμε και πολλά να χάσει τώρα που καπάρωσε τον Fabio Quartararo. Αυτός που θα πρέπει να δει πως θα τα βγάλει πέρα είναι ο Alex Rins καθώς το συμβόλαιο του λήγει στο τέλος της χρονιάς και δεν έχει περιθώρια για χάσιμο.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε τι θα γίνει ωστόσο η φετινή χρονιά όσον αφορά το μεταγραφικό παζάρι στο MotoGP ίσως αφήσει ιστορία καθώς ενδέχεται να δούμε αλλαγές σε όλες τις ομάδες!

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο
Ετικέτες