Gresini 2023 - Με τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio
Ο αδελφός Marquez που "γλίτωσε" από τη Honda, και ο Diggia που πρέπει να δειξει τι αξίζει
Από τον
Κώστα Γκαζή
26/1/2023
Για το 2023 ο Di Giannantonio παραμένει στη Gresini Racing, ενώ στη θέση που άδειασε με την μετάβαση του Enea Bastianini στην εργοστασιακή Ducati θα δούμε τον Alex Marquez, που κουράστηκε από την αδυναμία εξέλιξης της RC213V από τη Honda, και μεταπήδησε στο ιταλικό στρατόπεδο.
Το κενό του Enea δύσκολα θα καλυφθεί, όποιος κι αν ερχόταν στη θέση του, καθώς το 2022 ο αναβάτης με το παρατσούκλι “La Bestia”, δηλαδή “το κτήνος, πήρε 4 νίκες, ενώ ανέβηκε 6 φορές στο βάθρο και τερμάτισε 3ος στην τελική κατάταξη, παλεύοντας στα ίσια για τον τίτλο με τους κορυφαίους αναβάτες του MotoGP.
Ο αδερφός του Marc -όπως σίγουρα δεν θέλει να τον αποκαλούν-, είχε πάρει τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto3 το 2014, ενώ το 2019 έκανε το ίδιο και στη Moto2. Σίγουρα ο Alex μόνο αργός δεν είναι, όμως τρία χρόνια με τη Honda (μια χρονιά με την εργοστασιακή ομάδα και δύο με την περιφερειακή LCR) στο MotoGP τον έκαναν να δείχνει ακριβώς έτσι. Με τερματισμούς στην 14η, την 16η και την 17η θέση τις σεζόν 2020-2022, ο Ισπανός ήθελε απεγνωσμένα να φύγει μακριά από το HRC, όπου οι διεργασίες εξέλιξης είχαν πάρει εντελώς λάθος δρόμο, εκεί που μόνο ο Marc τολμούσε να “πιάσει τον ταύρο (RC213V) από τα κέρατα”, κάτι που είδαμε πού οδήγησε...
Σίγουρα μεταξύ Marc & Alex, αυτή τη στιγμή ο 2ος θα αισθάνεται πολύ πιο τυχερός, ενώ μένει να δούμε αν θα καταφέρει η Honda να επιταχύνει δραματικά τη διαδικασία εξέλιξης της μοτοσυκλέτας της πριν χάσει και τον διασημότερο εκ των δύο Marquez. Επιπλέον, τώρα θα δούμε αν η Honda ήταν τελικά ο λόγος που ο Alex δεν μπόρεσε νε πετύχει όσα ο ίδιος πιστεύει ότι μπορεί. Εδώ που τα λέμε, μόνο και μόνο η αποχώρηση του από τη Honda είναι ένα αποφασιστικό βήμα από τον Ισπανό, στο να βγει από τη σκιά του αδελφού του, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την προσαρμογή του στην ιταλική μοτοσυκλέτα.
Ο δυο χρόνια νεότερος του Alex, Fabio Di Giannantonio έχει στο ενεργητικό του λιγότερες δάφνες και κανένα τίτλο, καθώς στα τέσσερα χρόνια που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto3 έφτασε στη βρύση αλλά νερό δεν ήπιε, τερματίζοντας 2ος στην τελική κατάταξη, πριν μεταπηδήσει στη Moto2. Εκεί τα βρήκε ακόμα πιο δύσκολα, καθώς στα 3 χρόνια της συμμετοχής του (2019-2021) καλύτερο αποτέλεσμα ήταν η 7η θέση του 21. Παρόλα αυτά, η Gresini Racing του εμπιστεύτηκε ένα από τα GP22 της το 2022, δίχως όμως ο Ιταλός να καταφέρει κάτι ιδιαίτερο, έχοντας μία μόλις pole position, καμία νίκη και κανένα βάθρο, τερματίζοντας στην 20η θέση της τελικής κατάταξης. Τρίτος ο Enea, εικοστός ο Fabio. You get the picture. Τώρα, στη δεύτερη χρονιά του με τη Gresini Racing, ο “Diggia” θα πρέπει να ανεβάσει αρκετά σκαλιά την απόδοση του, ώστε να δείξει πως αξίζει τη θέση του. Δύσκολα τα πράγματα. Μακάρι ο νέος του μηχανικός -και πρώην μηχανικός της Suzuki- Frankie Carchedi να κάνει κάποια διαφορά, αλλά μάλλον το θέμα με τον Diggia είναι περισσότερο θέμα νοοτροπίας -και συνάμα προσαρμογής στη μεγάλη κατηγορία.
Όσον αφορά στα χρώματα των μοτοσυκλετών, οι μικρές διαφορές σε σχέση με το 2022 έχουν να κάνουν με το κόκκινο χρώμα που είναι περισσότερο και σε διαφορετική θέση. Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα.
MotoGP 2024, Jerez Race - Ένας φοβερός Pecco Bagnaia αρνήθηκε τη νίκη στον Marc Marquez
Μια μάχη για τα βιβλία της ιστορίας, όπου διακυβεύονταν πολλά περισσότερα από την πρώτη θέση
Από τον
Κώστα Γκαζή
28/4/2024
Ένας εκπληκτικός Marc Marquez πίεσε τον Pecco Bagnaia στα όρια, και όμως, ο Πρωταθλητής του 2022 και του 2023 δεν έσπασε, αλλά αντίθετα βρήκε αποθέματα ταχύτητας και πείσματος, δείχνοντας αποφασισμένος για όλα. Ή θα κέρδιζε ή θα έπεφτε, δεύτερος όμως δεν θα τερμάτιζε. Η νίκη κρίνεται πάντα από το επίπεδο του ανταγωνισμού, και ο Bagnaia έδειξε την πάστα που του έδωσε δυο συνεχόμενους τίτλους απέναντι σε έναν εξαιρετικό και ταχύτατο Marquez, που δείχνει έτοιμος να πρωταγωνιστήσει και πάλι!
Η τοπική ώρα είναι δύο το μεσημέρι, ο καιρός είναι ηλιόλουστος, το θερμόμετρο δείχνει 20 βαθμούς Κελσίου στη Jerez, και όλοι ελπίζουμε πως τα υγρά σημεία που προκάλεσαν χάος στον αγώνα Sprint του Σαββάτου θα έχουν στεγνώσει πλήρως για τον αγώνα της Κυριακής.
Στην ισπανικό πίστα έχουν μαζευτεί σχεδόν 300.000 θεατές, που αποτελεί νέο ρεκόρ προσέλευσης κοινού για το συγκεκριμένο GP!
Πρώτος στρίβει ο Marc Marquez, δεύτερος ο Martin, τρίτος ο Bezzecchi. Αυτή τη φορά οι πρώτες στροφές κυλούν χωρίς παρατράγουδα και χωρίς συγκρούσεις και πτώσεις.
Δεν προλαβαίνουμε να κλείσουμε τον πρώτο γύρο, και ο Pecco Bagnaia βρίσκεται ξαφνικά δεύτερος, και στην ευθεία του τερματισμού περνάει και τον Marquez, ο οποίος τον περνάει στην 1, αλλά χάνει τη γραμμή του, και στην αρχή του 2ου γύρου η πρώτη τριάδα είναι Bagnaia, Martin και Marquez!
Ακριβώς πίσω τους είναι ο Bezzecchi, ο Alex Marquez και ο Binder, ενώ ο Pedro Acosta έχει κάνει εκκίνηση εφιάλτη βρισκόμενος 18ος, επιβιώνοντας από ένα άγαρμπο σκούντημα από τον Zarco! Όμως και ο Quartararo είναι μόλις 19ος.
Η κάμερα έπιασε τον Augusto Fernandez να κάνει jump start, κι έτσι ο αναβάτης της GASGAS πρέπει να κάνει long lap penalty.
Στην τελευταία στροφή του 2ου γύρου ο Pecco κάνει λάθος και τον περνά ο Martin.
Τα τρία Ducati πηγαίνουν ρόδα-ρόδα, ενώ πίσω τους ακολουθούν ακόμα 2 Ducati μέχρι τον πρώτο αναβάτη μοτοσυκλέτας του Pierer Group που είναι ο Binder στην 6η θέση, 0,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alex Marquez.
Πρώτη πτώση, δυστυχώς από τον Dani Pedrosa -που ήταν 3ος στον αγώνα Sprint χτες- στη στροφή 8...
Με 21 γύρους να απομένουν, ο Marc Marquez δείχνει να μην μπορεί να ακολουθήσει τους πρώτους 2, και σα να μην έφτανε αυτό τον περνάει και ο Bezzecchi!
Μπροστά η μάχη μεταξύ του προπορευόμενου Martin και του Pecco μαίνεται, με τον Πρωταθλητή να ψάχνει στροφή τη στροφή τη γραμμή που θα του επιτρέψει να περάσει εκείνος πρώτος.
Η εργοστασιακή Aprilia συνεχίζει τις κακές επιδόσεις της και την Κυριακή, με τον Vinales να βρίσκεται για την ώρα 12ος και τον Aleix 17ο!
Ταχύτερος αναβάτης ιαπωνικής μοτοσυκλέτας με 20 γύρους να απομένουν είναι ο Joan Mir στην 14η θέση.
Μπροστά ταχύτερους γύρους αλλάζουν οι Marc Marquez και Jorge Martin. Ο ρυθμός είναι ταχύτατος για τους πρώτους, στο 1:37, και αναρωτιόμαστε για το πόσο ακόμα θα αντέξουν τα ελαστικά τους.
Βρισκόμαστε στον 8ο γύρο, με 18 να απομένουν, και οι 2 πρώτοι έχουν δημιουργήσει μικρή διαφορά μισού δευτερολέπτου μπροστά από τα επόμενα δύο Ducati.
Εντωμεταξύ ο Acosta έχει ανέβει στην 14η θέση, ενώ ο Quartararo είναι 18ος.
Έναν γύρο αργότερα, και το κενό μεταξύ των δυο πρώτων με το επόμενο ντουέτο έχει ανέβει στα 0,850 δευτερόλεπτα, ενώ ίδιο είναι το κενό μεταξύ του Alex από τον Marc Marquez.
Για κάποιο λόγο ο A. Fernandez δεν έχει κάνει το long lap που του έχει επιβληθεί και τώρα πρέπει να περάσει από τα pits και να βγει ξανά στην πίστα!
Δεκαέξι γύρους πριν το τέλος οι Aleix Espargaro και Johann Zarco έχουν επαφή και πέφτουν και οι δυο, εγκαταλείποντας τον αγώνα.
Και ξαφνικά, όπως συνέβη με τον Marc που έπεσε ενώ προηγούνταν το Σαββάτο, την ίδια μοίρα έχει και ο Martin που χάνει το μπροστινό και πέφτει στην 6, 15 γύρους πριν το τέλος του αγώνα, σοκάροντας με τη σειρά του κι αυτός τους Ισπανούς θεατές!
Πλέον η πρώτη τριάδα, 14 γύρους πριν το τέλος είναι Bagnaia, Bezzecchi και Marc Marquez, με μικρή διαφορά ο ένας από τον άλλο.
Δεκατρείς γύρους πριν το τέλος και ένα λάθος του Bez φέρνει ακριβώς πίσω του τον Marc Marquez που όπως είδαμε στα δοκιμαστικά έχει δαιμονισμένο ρυθμό με φθαρμένα ελαστικά.
Και με 12 γύρους να απομένουν, ο Marc κάνει την κίνηση του, περνώντας με block pass, καθαρά, τον αναβάτη της ομάδας του Valentino Rossi. Τα ουρλιαχτά των Ισπανών σκεπάζουν όλους τους υπόλοιπους ήχους από τη μετάδοση του αγώνα.
Το κενό μεταξύ Pecco και Marc βρίσκεται στο ένα δευτερόλεπτο και μένει να δούμε αν θα καταφέρει ο αναβάτης της Gresini να φτάσει τον Πρωταθλητή στους επόμενους 11 γύρους.
Πιο πίσω, ο Pedro Acosta είναι πλέον 11ος, με τον Quartararo 15o.
Δέκα γύροι απομένουν και ο Acosta περνάει τον Miller για να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα, με το κοινό να ουρλιάζει για μια ακόμη φορά σε επιτυχημένο προσπέρασμα Ισπανού αναβάτη.
Έναν γύρο αργότερα και η διαφορά μεταξύ Pecco και Marc πέφτει ραγδαία, με τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να γράφει ταχύτερο γύρο και να πλησιάζει απειλητικά.
Ο Pecco αντιδρά στην πίεση, σημειώνοντας με τη σειρά του ταχύτερο γύρο, 8 γύρους πριν το τέλος, ανεβάζοντας πάλι ελαφρώς τη διαφορά στα 0,750 δευτερόλεπτα.
Ο Morbidelli προσπαθεί να περάσει τον Miller από την εσωτερική, δεν τα καταφέρνει όμως, πέφτοντας πάνω στον αναβάτη της KTM, για να πέσουν και οι δυο και να εγκαταλείψουν, με τον Αυστραλό να είναι ιδιαίτερα θυμωμένος με τον αναβάτη της Prima Pramac.
Ο Bagnaia δείχνει για την ώρα να μπορεί να κρατήσει διαφορά ασφαλείας από τον Marquez, ενώ πίσω στην τρίτη θέση μοναχικό αγώνα κάνει ο Bezzecchi, αφού απέχει 1,8 δευτερόλεπτα από τον Marc και 2,5 δευτερόλεπτα από τον Alex Marquez.
Κι άλλος ταχύτερος γύρος από τον Marc, με 6 γύρους να απομένουν, με τον Ισπανό να έχει βάλει το κεφάλι κάτω και να κυνηγά πεισμωμένος τον Ιταλό. Πλέον η διαφορά έχει εκμηδενιστεί, και ο αναβάτης με το #93 βρίσκεται μια ανάσα από τον Pecco με το #1.
Πέντε γύροι απομένουν και ο Marc γράφει νέο ρεκορ αγώνα, με 1:37.655!
Το θέμα δεν είναι αν θα περάσει ο Marc τον Pecco πλέον, αλλά το πού θα το κάνει. Και το κάνει στην στροφή Aspar, o Pecco απαντά, ακουμπούν, γλιτώνουν την πτώση, και ο Pecco βρίσκεται και πάλι πρώτος, με 4 γύρους να απομένουν!
Είναι ξεκάθαρο πως εδώ διακυβέβονται πολλά περισσότερα από την 1η θέση, καθώς και οι δυο αναβάτες είναι πρόθυμοι για όλα! "Είτε πρώτος, είτε πτώση." Και καλά ο Marquez, γνωρίζουμε τον χαρακτήρα του, όμως εδώ ακόμα πιο επιθετικός και μη υποχωρητικός είναι ο Pecco, που μάλλον έχει κουραστεί από τις δεύτερες θέσεις και τις εγκαταλείψεις των τελευταίων αγώνων και δεν μπορεί να δεχτεί τίποτα άλλο από τη νίκη.
Μια ακόμα ανεπιτυχής προσπέραση του Marc, αφού ο Ισπανός ανοίγεται στην έξοδο και ο Pecco περνά ξανά μπροστά. Τι μάχη! Τι θέαμα!
Τρεις γύροι μένουν. Ο Pecco συνεχίζει να προηγείται και μάλιστα κάνει και διαφορά, σημειώνοντας νέο ρεκόρ γύρου με 1:37.449!
Και φτάνουμε στον τελευταίο γύρο. Ο Pecco έχει διαφορά 0.649 από τον Marc και δείχνει άπιαστος. Αμφότεροι οδηγούν αλάνθαστα, όμως ο πιλότος της εργοστασιακής Ducati είναι εξαιρετικός και δεν αφήνει περιθώρια στον Marc, με τον τελευταίο να τα δίνει όλα, όμως δεν υπάρχει χρόνος, και στην τελική ευθεία ο Pecco παίρνει μια πανάξια νίκη, η 3η συνεχόμενη νίκη του σε αγώνα Κυριακής στη Jerez!
Δεύτερος είναι o Marc Marquez, τρίτος ο Bezzechi, τέταρτος ο έτερος Marquez και πέμπτος ο Bastianini, με την Ducati να κάνει το 1-2-3-4-5!
Καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης του Pierer Group είναι ο Binder στην 6η θέση, με τον Acosta να τερματίζει 10ος.
Πρώτος αναβάτης με Honda είναι ο Joan Mir στην 12η θέση, και πρώτος αναβάτης Yamaha ο Alex Rins στην 13η θέση, με τον Quartararo μόλις 15ο.
Ακολουθεί η κατάταξη του αγώνα της Κυριακής στη Jerez.
ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΟΜΑΔΑ
ΧΡΟΝΟΣ / ΔΙΑΦΟΡΑ
1
1F. Bagnaia
Ducati Lenovo Team
40:58.053
2
93M. Marquez
Gresini Racing MotoGP™
372
3
72M. Bezzecchi
Pertamina Enduro VR46 Racing Team
3903
4
73A. Marquez
Gresini Racing MotoGP™
7205
5
23E. Bastianini
Ducati Lenovo Team
7253
6
33B. Binder
Red Bull KTM Factory Racing
7801
7
49F. Di Giannantonio
Pertamina Enduro VR46 Racing Team
10063
8
88M. Oliveira
Trackhouse Racing
10979
9
12M. Viñales
Aprilia Racing
11217
10
31P. Acosta
Red Bull GASGAS Tech3
20762
11
25R. Fernandez
Trackhouse Racing
23508
12
36J. Mir
Repsol Honda Team
23584
13
42A. Rins
Monster Energy Yamaha MotoGP™
28452
14
30T. Nakagami
LCR Honda
29049
15
20F. Quartararo
Monster Energy Yamaha MotoGP™
32015
16
6S. Bradl
HRC Test Team
41433
17
10L. Marini
Repsol Honda Team
43323
NOT CLASSIFIED
37A. Fernandez
Red Bull GASGAS Tech3
19 laps
21F. Morbidelli
Prima Pramac Racing
17 laps
43J. Miller
Red Bull KTM Factory Racing
17 laps
32L. Savadori
Aprilia Racing
11 laps
89J. Martin
Prima Pramac Racing
10 laps
41A. Espargaro
Aprilia Racing
9 laps
5J. Zarco
LCR Honda
9 laps
26D. Pedrosa
Red Bull KTM Factory Racing
3 laps
Και παρακάτω δείτε τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος μετά τον γύρο της Jerez.