Gresini Racing 2025 - Alex Marquez και Fermin Aldeguer με Ducati GP-24

Η ομάδα της Nadia Padovani για τη σεζόν MotoGP 2025
Team Gresini 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/1/2025

Η Gresini Racing παρουσίασε την ομάδα της για το MotoGP 2025, με τον Alex Marquez να παραμένει στη θέση του για τρίτη σεζόν, ενώ δίπλα του θα αγωνίζεται ο rookie της κατηγορίας, Fermin Aldeguer. Η ομάδα θα συμμετέχει με το περυσινό Ducati GP-24.

Οι χρωματικοί συνδυασμοί σε μοτοσυκλέτες και φόρμες αναβατών είναι παρόμοιος με πέρυσι, όπου το κύριο παστέλ γαλάζιο χρώμα παραμένει το ίδιο με το 2024, με λιγότερες κόκκινες και περισσότερες κίτρινες λεπτομέρειες. Ιδιαίτερη λεπτομέρεια είναι το… χρωμιωμένο φινίρισμα στη μοτοσυκλέτα, κάτι που δεν θυμόμαστε να έχουμε δει ξανά στο MotoGP.

Μπορεί η Gresini να έχασε το μεγάλο της αστέρι, με τον Marc Marquez να αγωνίζεται με την εργοστασιακή Ducati για το 2025, όμως η όρεξη για διακρίσεις σίγουρα δεν χάθηκε από την ομάδα της Padovani, μια ομάδα που θυμίζει οικογένεια στη δομή και στο δέσιμο, και στο τιμόνι των GP-24 θα δούμε τον πάντα γρήγορο Alex Marquez -που σε κάποια δοκιμαστικά αλλά και αγώνες το 2024 ήταν ταχύτερος από τον Marc-, και τον νεοεισερχόμενο Aldegeuer.

Gresini Racing

Στόχος της ομάδας είναι ο Alex να παλεύει για την πρώτη πεντάδα σε κάθε αγώνα, και για τον Fermin να προσαρμοστεί όσο το δυνατόν ταχύτερα ώστε να μπορέσει να αναδείξει το ταλέντο που του χάρισε τον τίτλο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Stock600 το 2020, τον τίτλο στο FIM CEV Moto2 το 2021, και μια 3η και μια 5η θέση στο Παγκόσμιο Moto2 τα έτη 2023 και 2024. Και φυσικά αυτό να γίνει για τον 19χρονο Ισπανό με όσο το δυνατόν λιγότερες πτώσεις.

Ετικέτες

MotoGP - Michelin για Jorge Martin: Διαφορά στη θερμοκρασία εντός του ελαστικού ο λόγος της πτώσης  

Θα συνεχιστούν οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του παγκόσμιου πρωταθλητή
Michelin Jorge Martin Crash 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

7/2/2025

Χωρίς να καταλήγει κάπου το μπαλάκι των ευθυνών μεταξύ Aprilia Racing και Michelin, για την πτώση του Jorge Martin στις δοκιμές της Sepang, η γαλλική εταιρεία έδωσε νέα εξήγηση έπειτα από περαιτέρω διερεύνηση των δεδομένων τηλεμετρίας.

Aprilia Racing και Michelin ήρθαν έμμεσα σε αντιπαράθεση μετά την δεύτερη πτώση του Jorge Martin στη Sepang όπου ο παγκόσμιος πρωταθλητής, έπειτα από highside, χτύπησε πρώτα στο έδαφος με το αριστερό του πόδι και μετά με το κεφάλι για να αποκομίσει μια διάσειση αλλά και σπασμένα κόκκαλα στο ποδι και το δεξί του χέρι.

Ο Martin βρίσκεται σήμερα στη Βαρκελώνη ώστε να γίνει η επέμβαση στο χέρι του -στο πόδι τελικά δεν θα γίνει- από τον δρ. Xavier Mir και την ομάδα του, που χειρούργησε νωρίτερα και τον Raul Fernandez.

Στις αρχικές της ανακοινώσεις μετά το ατύχημα η Aprilia Racing και συγκεκριμένα ο διευθύνων σύμβουλος της, Massimo Rivola, δήλωσε ότι βάσει των δεδομένων της τηλεμετρίας η πτώση του παγκόσμιου πρωταθλητή δεν προήρθε ούτε από οδηγικό λάθος, ούτε όμως από κάτι που πήγε στραβά με τη μοτοσυκλέτα, ρίχνοντας έτσι έμμεσα την ευθύνη στη Michelin. 

Ο Rivola ζήτησε από τους Γάλλους να του δώσουν το ιστορικό του πίσω ελαστικού του Martin λέγοντας ότι δεν θα ήθελε σε καμία περίπτωση να μάθει ότι το ελαστικό βρισκόταν σε αποθήκη για 11 μήνες πριν από τη χρήση του στην πίστα της Sepang.

Massimo Rivola 2025

Τη δουλειά αυτή ανέλαβε ο Piero Taramasso, διευθυντής Motosport της Michelin o οποίος και ανέφερε τελικά ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε τον περασμένο Ιούνιο στη Γαλλία και όλον αυτόν τον καιρό ήταν αποθηκευμένο σε χώρο όπου η θερμοκρασία είναι ελεγχόμενη και έτσι δεν είχε χάσει καμία από τις ιδιότητές του.

Ο Taramasso επανήλθε σήμερα με περισσότερες λεπτομέρειες από τα δεδομένα που του παραχώρησε και η Aprilia, τα οποία δεν δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος θα μπορούσε να φταίει για το ατύχημα του Martin, όμως ξεκαθαρίζουν τον λόγο που ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε αυτή την οδυνηρή πτώση. 

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Taramasso το πέλμα στην επιφάνειά του είχε τη σωστή θερμοκρασία, ωστόσο η θερμοκρασία στο εσωτερικό του ελαστικού ήταν 15 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερη από εκείνη που θα έπρεπε να είναι για να λειτουργεί σωστά το λάστιχο, όταν ο Martin έφυγε από τα πιτ για να μπει στην πίστα. 

Αυτή είναι και η θερμοκρασία που η Michelin μετράει στο MotoGP για να καθορίσει αν ένα ελαστικό βρίσκεται σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας και πήρε τη μέτρηση μέσω ενός αισθητήρα του ελαστικού που προέρχεται από τη McLaren. Από την άλλη η συλλογή των δεδομένων από την Aprilia Racing γίνεται από τη μέτρηση της θερμοκρασίας του αέρα που βρίσκεται μέσα στο ελαστικό.

Ο Taramasso απέδωσε αυτή τη διαφορά στη θερμοκρασία σε διάφορους λόγους όπως το γεγονός ότι η μοτοσυκλέτα επέστρεψε στα πιτ μετά από την πρώτη πτώση του Martin -οπότε μπορεί να έπεσε η θερμοκρασία στο εσωτερικό- σε πρόβλημα που θα μπορούσαν να είχαν οι κουβέρτες αλλά και στις ασυνήθιστες συνθήκες κατά τη διάρκεια των δοκιμών αφού η θερμοκρασία της πίστας ήταν 30 βαθμοί Κελσίου όταν συνήθως είναι 50 βαθμοί. Είπε επίσης ότι το ελαστικό του Bezzecchi που ήταν το ίδιο (μεσαία γόμα), στην ίδια μοτοσυκλέτα βρισκόταν στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, τη στιγμή της πτώσης του Martin.

Ο Taramasso δεν έκανε κανένα σχόλιο για ενδεχόμενη αστοχία κατά την κατασκευή του ελαστικού, ενώ πρόσθεσε ότι η έρευνα θα συνεχιστεί. Καλό θα ήταν ίσως να γνώριζε και η Aprilia Racing αυτή τη μικρή λεπτομέρεια με τις διαφορετικές θερμοκρασίες, ενώ δεν αποκλείεται να αλλάξει κάτι σχετικά με αυτό στο μέλλον ώστε να αποφευχθεί ξανά τέτοιου είδους ατύχημα.