Honda Thanks day 2017

Βόλτα με Formula 3 και αγώνα kart για τους Marquez και Pedrosa
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/12/2017

Κάθε χρόνο η Honda διοργανώνει μια εκδήλωση μέσα στο Δεκέμβριο, στην πίστα του Motegi, που αποκαλεί Honda Thanks Day. Πρόκειται για την μεγαλύτερη ετήσια εκδήλωση του HRC και σκοπό έχει να γιορτάσει μαζί με τους Ιάπωνες οπαδούς της το τέλος της  αγωνιστικής περιόδου.

Όλες οι επίσημες εργοστασιακές ομάδες των MotoGP, της Formula 1, Formula 3, Formula Indy, Super Formula, GT και γενικά όποια ομάδα είχε συμμετάσχει σε αγώνες ταχύτητας το 2017 ήταν εκεί. Το κλίμα της εκδήλωσης είναι καθαρά εορταστικό και το πρόγραμμα έχει αντίστοιχο χαρακτήρα. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες κάνουν γύρους επίδειξης για τους θαυμαστές και τους θεατές, ενώ οι αναβάτες υπογράφουν αυτόγραφα και φωτογραφίζονται με το κοινό.

Μέσα σε όλα αυτά, περιλαμβάνονται και ορισμένα δώρα και παιχνίδια για τους εργοστασιακούς οδηγούς και αναβάτες, όπως αγώνες με τετράχρονα kart, όπου φέτος νίκησε ο Merquez και ο Pedrosa τερμάτισε τρίτος, παρά την σκούκα που είχε, ενώ οι δυο τους συμμετείχαν και σε αγώνα με παπιά (!) και μάλιστα με τις καινούργιες εκδόσεις των Super Cub.

Όμως το καλύτερο για τους δύο αναβάτες των MotoGP ήταν η οδήγηση ενός αυτοκινήτου της Formula 3 με κινητήρα Honda, υπό την καθοδήγηση του Πρωταθλητή Takuma Sato.

Μάλιστα ο Pedrosa δεν έκρυψε την έκπληξη του για το πόσο αργά έπρεπε να φρενάρει σε σύγκριση με την δική του μοτοσυκλέτα, αλλά και πόσο του άρεσε που είχε την άνεση να μιλήσει με ηρεμία με τους θεατές, χωρίς το άγχος που υπάρχει κατά την διάρκεια του πρωταθλήματος, όπου οι εκδηλώσεις είναι σκέτη αγγαρεία για τους αναβάτες και δεν έχουν καμία όρεξη να σπαταλάνε χρόνο σε αυτές κατά το τριήμερο ενός αγώνα.

Ετικέτες

MotoGP-Honda: Χάνει προνόμια με την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας - Λιγότερες παραχωρήσεις το 2026

Η 7η θέση του Marini προβιβάζει τη Honda στην τρίτη κατηγορία κατασκευαστών
Honda Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Honda συγκέντρωσε ακριβώς τους εννέα βαθμούς που χρειαζόταν στη Βαλένθια και ανεβαίνει επίσημα ένα γκρουπ δυναμικότητας ως κατασκευαστής, από το τελευταίο D στο αμέσως επόμενο C.

Μετά από μια δύσκολη διετία, όπου η Honda προσπάθησε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα προνόμια που έφερνε μαζί της η κατάταξη της εταιρείας στο "D", το τελευταίο γκρουπ δυναμικότητας για τους κατασκευαστές, ήρθε η ώρα του προβιβασμού για τους Ιάπωνες που "πληρώνουν" τώρα την πρόοδό τους, με τα προνόμια του εργοστασίου να περιορίζονται καθώς η ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών του αυξάνεται.

Ήταν ένα από τα μεγάλα παρασκήνια του φινάλε στη Βαλένθια. Μετά από 22 Grand Prix και το μέγιστο των 37 βαθμών ανά αγώνα, η Honda χρειαζόταν εννέα βαθμούς για να ανέβει στην κατάταξη του συστήματος παραχωρήσεων (concessions) και χάρη στην 7η θέση του Luca Marini κέρδισε ακριβώς εννέα!

Αυτό σημαίνει ότι η Honda χάνει κάποια από τα προνόμια του τελευταίου γκρουπ δυναμικότητας που έδιναν τη δυνατότητα σε έναν κατασκευαστή να βελτιώσει ταχύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να αυξήσει έτσι τις πιθανότητες να πιάσει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα από 260 ελαστικά δοκιμών που είχε στη διάθεσή της η Honda πέφτει στα 220, οι ελεύθερες δοκιμές με οποιονδήποτε αναβάτη περιορίζονται πλέον μόνο στους δοκιμαστές της ομάδας, οι πίστες ιδιωτικών δοκιμών από ελεύθερες, περιορίζονται σε τρεις, ενώ οι κινητήρες μειώνονται σε οκτώ από δέκα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης εντός της σεζόν. Τέλος, επιτρέπεται μόνο μία αναβάθμιση αεροδυναμικού πακέτου βοηθημάτων. Το μόνο που παραμένει ίδιο για τους Ιάπωνες είναι οι έξι wildcard συμμετοχές.

Μένει να δούμε εάν μπορεί να συνεχίσει αυτή την πρόοδο και μέσα στο 2026, ακόμα και με τις λιγότερες διευκολύνσεις την κατηγορίας C, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται την Τρίτη, στις δοκιμές της Βαλένθια. Από την πλευρά της στρατηγικής πάντως και με βάση το πώς εξελίχθηκε η χρονιά το όφελος για τη Honda θα ήταν μεγαλύτερο αν παρέμενε στο τελευταίο γκρουπ D, όπου τώρα πλέον βρίσκεται μόνο η Yamaha.