Ήταν γνωστό ότι η Honda θα προμήθευε με κινητήρες την κατηγορία Moto2 έως το τέλος του 2018. Εκείνο που δεν ήταν ακόμα γνωστό, αφορούσε το τι θα γινόταν μετά, όταν το συμβόλαιο της Honda με την Dorna έληγε. Οι Ιάπωνες δεν έδειχναν ιδιαίτερη προθυμία να συνεχίσουν την αποκλειστική διάθεση κινητήρων για τα Moto2 (πρόκειται για κινητήρες βασισμένους στον τετρακύλινδρο παραγωγής του CBR 600 RR) και οι νέες πληροφορίες που κυκλοφορούν, θέλουν την Triumph να αρπάζει την ευκαιρία και να γίνεται αυτή ο αποκλειστικός προμηθευτής.
Από αυτή την είδηση μπορούμε να βγάλουμε δυο-τρία συμπεράσματα για το μέλλον, διότι είναι πολύ πιθανό η απόφαση της Honda να σημαίνει ότι σκοπεύει να σταματήσει την παραγωγή του CBR 600 RR! Επίσης μπορούμε να πούμε ότι η Triumph μπαίνει μετά από πολλά χρόνια ξανά στους αγώνες ταχύτητας και μάλιστα σε κορυφαίο επίπεδο, έστω κι ως απλώς προμηθευτής κινητήρων. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι Βρετανοί ετοιμάζουν να προσθέσουν στην γκάμα τους νέες supersport μοτοσυκλέτες και γιατί όχι, ένα νέο Superbike που τόσο πολύ της λείπει.
Να προσθέσουμε εδώ, ότι και η KTM έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για τους αγώνες ταχύτητας και θυμίζουμε ότι έχει βάλει σε εφαρμογή ένα μεγαλόπνοο πλάνο για τα MotoGP που ξεκινά από τα RC Cup και καταλήγει φυσικά στην νέα V4 την RC16 που θα δούμε να αγωνίζεται στο προσεχές παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Η Liberty Media κοντά σε συμφωνία για να αγοράσει το MotoGP έναντι 4 δισ. ευρώ
Σε ρυθμούς F1 αναμένεται να περάσει το MotoGP πολύ σύντομα
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
28/3/2024
Είχατε διαβάσει στο MOTO πως εδώ και αρκετό διάστημα η βρετανική ιδιωτική επενδυτική εταιρεία Bridgepoint που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του MotoGP αναζητά αγοραστές με την Liberty Media -ιδιοκτήτρια της F1- να είναι ο επικρατέστερος αγοραστής έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ.
Ο δισεκατομμυριούχος John Malone ο οποίος είναι ο CEO της Liberty Media κατάφερε να αφήσει έξω από τo παιχνίδι της εξαγοράς του MotoGP την Qatar Sports Investments, -Όμιλος κρατικά υποστηριζόμενος που μεταξύ άλλων έχει στην κατοχή του την ποδοσφαιρική ομάδα Παρί Σεν Ζερμέν, αλλά και την ομάδα της F1 την McLaren- και αυτό δείχνει πολλά για το μέλλον της υπόθεσης.
Η Bridgepoint αποτιμά την αξία του MotoGP κοντά στα 4 δις. ευρώ και αυτό είναι ένα ποσό που η Liberty Media όπως φαίνεται με χαρά θα δώσει καθώς τα εμπορικά της σχέδια που έχει κατά νου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας είναι δεδομένο πως θα της επιστρέψουν τα χρήματα πολύ γρήγορα, μην ξεχνάμε το ίδιο έγινε μόλις εξαγόρασε την F1. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το περσινό έτος στο οποίο τα λειτουργικά κέρδη της F1 αυξήθηκαν κατά 64% σε 392 εκατ. δολάρια ενώ τα έσοδα εκτινάχθηκαν σε 3,2 δισ. δολάρια.
Ακόμη ένα εμπορικό σχέδιο που θέλουν να προωθήσουν οι άνθρωποι της Liberty Media εφόσον αγοράσουν το MotoGP είναι μία σειρά βασισμένοι στα όσα γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας, ακολουθώντας τα χνάρια του Drive to Survive που προβάλλεται στο Netflix και που έχει φέρει τρομερά κέρδη τόσο στο οικονομικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της προβολής στην F1. Έχουμε βέβαια πει πως αντίστοιχη προσπάθεια στο MotoGP απέτυχε για δύο βασικούς λόγους, ένα γιατί η μέθοδος της κλειδαρότρυπας δεν λειτουργεί από την στιγμή που αναβάτες και στελέχη εκφράζονται πολύ τολμηρά και εξωτερικεύουν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τους, οπότε δεν μένει χώρος για ντοκιμαντέρ. Και έπειτα γιατί υπάρχει οπαδισμός, δυστυχώς, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την αλήθεια χωρίς παρωπίδες.
Οποιαδήποτε συμφωνία, ωστόσο, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει ρυθμιστικό έλεγχο. Η εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων CVC Capital Partners η οποία κατείχε κάποτε τόσο την F1 όσο και το MotoGP, αναγκάστηκε να πουλήσει το MotoGP ώστε να αγοράσει την F1, αφού οι ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ εξέφρασαν ανησυχίες.
Ο James Killick, δικηγόρος ανταγωνισμού της White & Case, δήλωσε ότι η ιστορία της F1 και του MotoGP και το μέγεθος ενός δυνητικού συνδυασμένου ομίλου καθιστούν "αρκετά πιθανές" τις έρευνες ανταγωνισμού, τόσο σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, όσο και σε επίπεδο ΕΕ.
Η αγορά του MotoGP θα δώσει στην Liberty Media, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Greg Maffei, την ευκαιρία να αποδείξει ότι η επιτυχία της στην αύξηση της δημοτικότητας της F1 δεν ήταν μια μεμονωμένη περίπτωση ενώ ταυτόχρονα το MotoGP αναμένεται να περάσει σε μία νέα εποχή κυρίως από πλευράς σκηνοθεσίας, εμπορικών συμφωνιών και εξωστρέφειας.