Η Yamaha ανακοινώνει επίσημα την ετυμηγορία για τα προβλήματα στο Mugello!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/6/2016

Ο κ. Kouji Tsuya, υπεύθυνος σχεδιασμού για την Yamaha YZR-M1 έχει καταλήξει σήμερα σε ετυμηγορία για τους προβληματικούς κινητήρες στο Mugello.

«Αμέσως μετά την λήξη του αγώνα, οι δύο προβληματικοί κινητήρες επέστρεψαν στην Ιαπωνία για να ερευνηθεί η αιτία του προβλήματος. Μετά από ενδελεχή έρευνα στους κινητήρες, τα δεδομένα της τηλεμετρίας και όλα τα συστήματα ελέγχου που διαθέτουμε, ανακαλύψαμε το πρόβλημα. Καταλήξαμε επίσης ότι το πρόβλημα είναι το ίδιο ακριβώς, τόσο για τον Valentino, όσο και για τον Jorge. Θα πρέπει να αποσαφηνίσουμε ότι δεν υπήρξε πρόβλημα σε κάποιο εξάρτημα του κινητήρα και πώς ήταν μονάχα ηλεκτρονικό θέμα».

Μέχρι στιγμής αυτή ήταν η υποψία όλων, ότι για να ανταπεξέλθουν στα δεδομένα του Mugello, είχαν αλλάξει το όριο των στροφών, πράγμα που οδήγησε στην καταστροφή των κινητήρων. Ωστόσο ο κ. Kouji Tsuya, έχει πολύ πιο συγκεκριμένη απάντηση για αυτό το θέμα:

«Η βλάβη στην περίπτωση του Valentino, προκλήθηκε από την κατά λάθος αύξηση των στροφών, όταν πέρασε πάνω από ένα σημείο της πίστας που έχει υψομετρική διαφορά, στη μέγιστη επιτάχυνση στο τέλος της ευθείας. Το λάθος του Valentino στην στροφή - San Donato – στον προηγούμενο γύρο, δεν σχετίζεται με κανέναν τρόπο».

Αυτό το είπε γιατί διατυπώθηκαν από κάποιους, θεωρίες που περιλάμβαναν και εκείνο το λάθος, ενώ συνέχισε θέλοντας να απαντήσει και στην θεωρία για λάθος στους υπολογισμούς της ομάδας:

«Δεν χρησιμοποιήσαμε ειδική χαρτογράφηση για το Mugello, ενώ ταυτόχρονα τα όρια στον κόφτη είχαν τοποθετηθεί με βάση την τηλεμετρία της προηγούμενης χρονιάς, ακριβώς όπως είχαμε κάνει και πέρσι. Όμως το πρόγραμμα που διέπει την λειτουργία της ECU είναι νέο και δουλεύει με διαφορετικό τρόπο, πράγμα το οποίο δεν γνωρίζαμε».

Ουσιαστικά λοιπόν ο κ. Tsuya δίνει μία ρεαλιστική εξήγηση, που θέλει τον κινητήρα να ξεπερνά το όριο των στροφών στιγμιαία, εξαιτίας της ιδιαιτερότητας στο τέλος της ευθείας της πίστας, την στιγμή που ο κόφτης είχε ρυθμιστεί χαμηλότερα. Ο συνδυασμός προγράμματος ECU και της υψομετρικής διαφοράς, έφεραν αυτό το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Yamaha. Το μόνο σχόλιο που χωρά εδώ, είναι ότι πρόκειται για ρεαλιστική εξήγηση, και όχι αν είναι πραγματικότητα καθώς αυτό το γνωρίζει μονάχα η ομάδα… Από την άλλη θα έπρεπε η ομάδα να ήταν πλήρως ενήμερη για το νέο πρόγραμμα της ECU, πριν τοποθετήσει τις ρυθμίσεις της! 

Το επίμαχο σημείο, με τον Rossi να εγκαταλείπει λίγο αργότερα:

 

Σχετικά με το γιατί δεν έκαναν κάτι, όταν το πρωί στις δοκιμές εμφανίστηκε το πρόβλημα στον Lorenzo, ο κ. Tsuya είπε: «Ο κινητήρας του Valentino ήταν ο νεότερος από όσους έχουν σφραγιστεί ως τώρα, από τους κινητήρες που του αναλογούν, οπότε δεν είχαμε κανένα λόγο να σκεφτούμε την αντικατάσταση. Επιπρόσθετα δεν γινόταν να βρούμε το πρόβλημα σε τόσο σύντομο χρόνο».

«Το Mugello είναι μία από τις πιο κρίσιμες πίστες, εξαιτίας αυτού ακριβώς του σημείου που έχεις τέρμα γκάζι στην ευθεία και έτσι οι στροφές ανεβαίνουν απότομα, μόλις η μοτοσυκλέτα το περάσει. Έχουμε μάθει τώρα πώς χειρίζεται το νέο πρόγραμμα της ECU αυτή την κατάσταση και θα είμαστε έτοιμοι για την Catalunya, ενώ σαν πρόσθετο μέτρο οι κινητήρες που έχουν δουλέψει ήδη, θα χρησιμοποιηθούν μόνο για δοκιμές, μέχρι να συμπληρώσουν το όριο ζωής τους. Επειδή είμαστε σίγουροι για την αιτία του προβλήματος, δεν χρειάζεται να επέμβουμε στους κινητήρες που δεν έχουν σφραγιστεί. Έχουμε ακόμη αρκετούς κινητήρες για το πρωτάθλημα και είμαστε βέβαιοι ότι το πρόβλημα αυτό που είδαμε στο Mugello δεν θα εμφανιστεί ξανά!».

Σε άλλο σημείο της δήλωσής του, ο υπεύθυνος σχεδίασης της M1 είπε για την αξιοπιστία: «Το γεγονός ότι ευθύνεται η διαχείριση της ECU για την βλάβη του κινητήρα, δεν θα πρέπει να ζημιώνει την εικόνα μας, ως αξιόπιστου κατασκευαστή, αν κι αυτό το γεγονός δεν αλλάζει το αποτέλεσμα».

Ετικέτες

MotoGP: Κατά τον Joan Mir "η Honda μπορεί να είναι αισιόδοξη για το Mugello"

Παρά τις παραδοσιακές δυσκολίες της RC213V στην ιταλική πίστα, ο Mir θεωρεί πως η Honda έχει λόγους αισιοδοξίας
Mir Mugello
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/5/2026

Ο Joan Mir πιστεύει ότι η Honda έχει λόγους να εμφανίζεται πιο αισιόδοξη για το Grand Prix της Ιταλίας στο Mugello, παρά το γεγονός ότι η παραδοσιακή παρουσία της RC213V στην συγκεκριμένη πίστα δεν μπορεί να θεωρηθεί ενθαρρυντική.

Η χάραξη του Mugello δεν συγκαταλέγεται στις πίστες που ταιριάζουν ιδιαίτερα στη Honda, με τον Mir να μην έχει καταφέρει ποτέ να τερματίσει μέσα στην πρώτη δεκάδα εκεί ως αναβάτης της HRC. Ο μοναδικός του τερματισμός με τη Honda στο Mugello ήταν μια 11η θέση το 2025.

Ο Ισπανός έχει πάντως θετικές αναμνήσεις από την ιταλική πίστα με άλλες μοτοσυκλέτες, καθώς ανέβηκε στο βάθρο δύο φορές στο παρελθόν, ως τρίτος στη Moto2 το 2018 και τρίτος ξανά στα MotoGP του 2021 με τη Suzuki.

Αντίστοιχα δύσκολη είναι και η πρόσφατη ιστορία της Honda στο Mugello, αφού η τελευταία παρουσία της εταιρείας στο βάθρο του ιταλικού Grand Prix ήταν το 2019, όταν ο Marc Marquez είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Danilo Petrucci.

Παρά τα δεδομένα, ο Mir θεωρεί ότι η εικόνα της Honda στη Βαρκελώνη δίνει αισιοδοξία στην ομάδα για το επερχόμενο αγωνιστικό τριήμερο.

"Φτάνουμε στην Ιταλία με μεγάλο κίνητρο και αυτοπεποίθηση," δήλωσε ο Joan Mir. "Το Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη έκλεισε με πολύ θετικό τρόπο και θέλω να μεταφέρω αυτή την αίσθηση και στο Mugello."

Mir

Ο Ισπανός στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Honda παραδοσιακά δυσκολευόταν και στην Καταλονία, όμως αυτή τη φορά έδειξε ανταγωνιστική εικόνα: "Είναι μια πίστα που δεν συγκαταλέγεται στις δυνατότερες για εμάς, αλλά συνήθως και στη Βαρκελώνη η Honda αντιμετώπιζε δυσκολίες, οπότε πιστεύω ότι μπορούμε να είμαστε λίγο αισιόδοξοι."

Ο Mir τόνισε επίσης ότι η εκκίνηση και η θέση στο grid θα παίξουν καθοριστικό ρόλο: "Πρέπει να τα συνδυάσουμε όλα σωστά, γύρο με τον γύρο και μέρα με τη μέρα, για να δούμε πού βρισκόμαστε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Πιστεύω όμως στην ταχύτητά μου. Όπως είδαμε και σε προηγούμενους αγώνες, μια καλή θέση στην εκκίνηση μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά για εμάς."

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο ομόσταυλός του, Luca Marini, ο οποίος επιστρέφει φέτος στο Mugello μετά την περσινή απουσία του, λόγω του ατυχήματος στις δοκιμές για τον 8ωρο αγώνα της Suzuka.

Marini

"Πέρυσι βρέθηκα στο Mugello μόνο ως θεατής, οπότε ανυπομονώ πραγματικά για τον φετινό αγώνα," δήλωσε ο Ιταλός. "Είναι ένας πολύ ξεχωριστός αγώνας για κάθε αναβάτη και ως Ιταλός απολαμβάνεις ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο μαζί με τους φιλάθλους. Είναι ένας από τους πραγματικά εμβληματικούς αγώνες του ημερολογίου."

Ο Marini υπογράμμισε επίσης ότι η Honda φτάνει στην Ιταλία μετά από ένα δυνατό αγωνιστικό τριήμερο και θετικές δοκιμές τη Δευτέρα στην Καταλονία: "Θέλω να ξεκινήσουμε δυνατά από την αρχή. Όπως πάντα, το απόγευμα της Παρασκευής ίσως είναι η πιο σημαντική περίοδος όλου του Σαββατοκύριακου. Υπάρχουν πολλά να κάνουμε και μεγάλες δυνατότητες να δείξουμε."