Καλή αρχή η Yamaha

Θετικά αξιολογούν τα αποτελέσματα της πρώτης μέρας
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/1/2017

Οι Valentino Rossi και Maverick Vinales ολοκλήρωσαν την πρώτη μέρα δοκιμών στην Sepang, αξιολογώντας θετικά τα αποτελέσματα, καθώς κατατάχτηκαν στην όγδοη και τρίτη θέση αντίστοιχα του σχετικού πίνακα με τους καλύτερους χρόνους.

Ο Vinales έδειχνε ιδιαίτερα άνετος πάνω στο Μ1 έχοντας ξεπεράσει το στάδιο της εξοικείωσης και ήταν ένας από τους πρώτους αναβάτες που μπήκαν στην πίστα το πρωί της Δευτέρας. Παρά τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, ο Ισπανός μέσα σε τρεις ώρες κατάφερε να καθιερωθεί στην τρίτη θέση, απέχοντας 0,447 δευτερόλεπτα από τον χρόνο του Stoner. Μέχρι να διακόψει η βροχή το πρόγραμμα των δοκιμών, ο Vinales επικεντρώθηκε στο να βελτιώσει το στήσιμο της μοτοσυκλέτας και να αυξήσει την διάρκεια ζωής των ελαστικών του.

Το ίδιο πρόγραμμα ακολούθησε και ο Rossi, αν και όπως αναφέρουν στην Yamaha ο Ιταλός δεν ήταν στο 100% της φυσικής του κατάστασης, καθώς υπέφερε από δυνατούς πονοκεφάλους, ολοκληρώνοντας παρόλα αυτά κανονικά τη διαδικασία. Η απόσταση του από τον καλύτερο χρόνο της ημέρας ήταν σχεδόν ένα δευτερόλπετο, ενώ ο κύριος στόχος του ήταν η βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά.

Στο τέλος της πρώτης μέρας και οι δύο αναβάτες της Movistar Yamaha έκαναν δηλώσεις, με τον Vinales να τονίζει πως βρίσκεται σε πολύ καλή φυσική κατάσταση και αισθάνεται απόλυτα εξοικειωμένος με την μοτοσυκλέτα, ενώ ο Rossi είπε πως επιτέλους είχαν στην διάθεσή τους τις πραγματικές μοτοσυκλέτες με τις οποίες θα αγωνιστούν στο πρωτάθλημα, αντί για τα πρωτότυπα του περσινού Νοεμβρίου, και ότι ο πονοκέφαλος με τον οποίο ξύπνησε το πρωί τον ταλαιπώρησε σημαντικά μέχρι τις 12:00.

Οι ομάδες δουλεύουν πάνω σε πιο ριζοσπαστικούς σχεδιασμούς ώστε να επαναφέρουν την αρνητική άνωση που χάθηκε λόγω των νέων κανονισμών

Σήμερα το πρωί, την δεύτερη μέρα των IRTA Test στην Sepang, είχαμε και την πρώτη δημόσια αντίδραση της Yamaha στην απαγόρευση των αεροδυναμικών φτερών για το 2017, καθώς η μοτοσυκλέτα του Rossi εμφανίστηκε με αεροτομές στο εσωτερικό του φαρδύτερου φαίρινγκ του Μ1.

Να θυμίσουμε ότι ο κανονισμός απαγορεύει τα φτεράκια τα οποία "εξέχουν από το φαίρινγκ ή το κοστούμι και δεν είναι ενσωματωμένα στον αεροδυναμικό σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας. Οι υπόλοιπες ομάδες κάνουν τις δοκιμές τους με συμβατικά φαίρινγκ, αλλά οι περισσότεροι έχουν επιβεβαιώσει πως δουλεύουν πάνω σε πιο ριζοσπαστικούς σχεδιασμούς ώστε να επαναφέρουν την αρνητική άνωση που χάθηκε λόγω των νέων κανονισμών για τα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Ετικέτες

MotoGP Αυστρία Δοκιμές: Ξανά πρώτο χρόνο Marc Marquez – 16 αναβάτες στο ίδιο δευτερόλεπτο!

Είχαμε και κόκκινη σημαία
MotoGP Αυστρία Δοκιμές: Ξανά πρώτο χρόνο Marc Marquez – 16 αναβάτες στο ίδιο δευτερόλεπτο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/8/2025

Με 16ο τον Martin σε μία δύσκολη ημέρα για την Aprilia, είχαμε μία σωρεία αναβατών στρυμωγμένων σε διαφορά ενός δευτερολέπτου από τον Marc Marquez που έκανε για δεύτερη φορά σήμερα τον πρώτο χρόνο.

Πίσω του ο Acosta σε μία σημαντική στιγμή για την KTM καθώς τρέχουν μέσα στο σπίτι τους, ενώ στο box έβλεπε κανείς ακόμη και τον Pierer, τον κάποτε ισχυρότερο άντρα της Ευρώπης στην μοτοσυκλέτα. Ωστόσο ο χρόνος του Acosta γράφτηκε εξαιτίας του slipstreaming που έκανε στον Marc Marquez και μάλιστα για πολύ λίγο η KTM είχε τον ταχύτερο χρόνο.

Θα μπορούσε να συνεχίσει κλέβοντας και άλλη πρωτιά από τον Marc Marquez, που άλλωστε δεν μπορεί να ζητήσει τα ρέστα για κάτι τέτοιο καθότι το έχει κάνει επανειλημμένα ο ίδιος ενώ έχει υπερασπιστεί και την πρακτική αυτή! Όμως ένα γλίστρημα του Acosta άφησε τον Marc Marquez να απομακρυνθεί και διέκοψε κάθε προσπάθεια για slipstreaming.

Όλα αυτά στο τελείωμα της προσπάθεια όμως γιατί αρχικά ο ρυθμός ήταν πιο υποτονικός με τους αναβάτες να δοκιμάζουν διάφορες ρυθμίσεις χωρίς να μπαίνουν στην διαδικασία του γρήγορου ρυθμού.

Μάλιστα ο Ai Ogura ήταν ο πρώτος που κατέβηκε κάτω από 1.29 δίνοντας το έναυσμα κατά κάποιο τρόπο ώστε να ξεκινήσουν την προσπάθεια και οι υπόλοιποι.

Υπό αυτό το πρίσμα η προσπάθεια του Fernandez που μπήκε στην 5η θέση στο τελείωμα της ημέρας που όλοι πήγαιναν γρήγορα για να εξασφαλίσουν μία δύσκολη θέση στην Q2, είναι πολύ πιο σημαντική από του Ai Ogura.

Στο τελείωμα των σημερινών δοκιμών η κατάσταση θύμιζε μουσικές καρέκλες για το ποιος θα μείνει μέσα στην δεκάδα, για να γλιτώσει την Q1. Για αυτό και η 5η θέση του Fernandez ήταν μεγαλύτερη έκπληξη από την 2η του Acosta .

Ο Alex Marquez πήρε την 4η θέση στο τελείωμα, ενώ ο Mir κατάφερε να γλιτώσει από άλλους αναβάτες και από μία δική του έξοδο στην αμμοπαγίδα και να εξασφαλίσει την 6η θέση εμπρός από τον Morbidelli.

Με 26 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση της μίας ώρας δοκιμών, ο Quartararo σημειώνει πτώση από την οποία σκάει ένα μέρος του προστατευτικού τείχους, με τους κανονισμούς να προβλέπουν κόκκινη σημαία μέχρι την αποκατάσταση.

Ο Quartararo έπεσε με περίεργο τρόπο από απώλεια πρόσφυσης στον πίσω τροχό και ενώ είχε πέσει και ο Miller και ο Oliveira από μπροστινό με την αρχική εκτίμηση να οδηγεί προς την μοτοσυκλέτα του Miller αλλά τελικά δεν έφταιξε κάποια διαρροή.

Ο Quartararo είχε χτυπήσει στον μηρό αλλά και την ευαίσθητη περιοχή με την ομάδα του κατευθείαν να το καυτηριάζει αυτό, ευτυχώς όμως χωρίς άλλα προβλήματα, ξανά μπαίνοντας έπειτα για την συνέχεια.

Την δεκάδα συμπλήρωσαν ο Zarco την 8η θέση, ο Aldeguer και ο Binder που έβαλε άλλη μία KTM στην Q2.

Ο Quartararo δεν κατάφερε κάτι καλύτερη από 14η θέση μετά την πτώση ενώ μετά την ατυχία Martin και ο Bezzecchi θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα αλλά σήμερα απλά δεν ήταν η ημέρα της Aprilia.

Για αυτό αύριο η μάχη για τα δύο εισιτήρια που δίνει η Q1 αναμένεται να είναι δύσκολη και έντονη, ενώ το φαβορί για την pole position δεν γίνεται να είναι άλλο παρά ο Marc Marquez.

 

pos.

rider

Team

gap 1st / prev.

time

1

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

 

01:28.117

2

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+0.228 / +0.228

01:28.345

3

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+0.268 / +0.040

01:28.385

4

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+0.318 / +0.050

01:28.435

5

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+0.402 / +0.084

01:28.519

6

36J. Mir

Honda HRC Castrol

+0.577 / +0.175

01:28.694

7

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+0.579 / +0.002

01:28.696

8

5J. Zarco

CASTROL Honda LCR

+0.648 / +0.069

01:28.765

9

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+0.652 / +0.004

01:28.769

10

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+0.728 / +0.076

01:28.845

11

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+0.749 / +0.021

01:28.866

12

79A. Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+0.760 / +0.011

01:28.877

13

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+0.821 / +0.061

01:28.938

14

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+0.898 / +0.077

01:29.015

15

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+0.941 / +0.043

01:29.058

16

1J. Martin

Aprilia Racing

+0.949 / +0.008

01:29.066

17

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+1.043 / +0.094

01:29.160

18

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+1.352 / +0.309

01:29.469

19

88M. Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+1.516 / +0.164

01:29.633

20

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+1.670 / +0.154

01:29.787

21

12M. Viñales

Red Bull KTM Tech3

+2.683 / +1.013

01:30.800