Λάβρος ο Puig, έξω φρενών ο Pedrosa!

Οι εμπρηστικές δηλώσεις του team manager της Repsol Honda
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

18/12/2018

Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ο Alberto Puig, ο Καταλανός team manager της Respol Honda Team, έδωσε μια μακροσκελή συνέντευξη στο ισπανικό μέσο "lavanguardia.com", όπου όχι απλώς μίλησε για όλους και για όλα αλλά ήταν και ιδιαίτερα καυστικός, ιδιαίτερα απέναντι στον αναβάτη που συνεργαζόντουσαν για πάρα πολλά χρόνια, τον Dani Pedrosa. Μάλιστα, ο Puig ήταν στενά συνδεδεμένος με την καριέρα του βραχύσωμου Ισπανού από την παιδική του κιόλας ηλικία, όπου τον ανέλαβε από την εποχή του Movistar Cup και τον καθοδήγησε μέχρι τους παγκόσμιους τίτλους στα 125 και 250 GP. Στα MotoGP, το δίδυμο Puig-Pedrosa δεν κατάφερε να φτάσει κάπου ψηλότερα από την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο πρωτάθλημα το 2007, το 2010 και το 2012. Το 2013 οι δρόμοι τους χώρισαν, με την αποχώρηση του Puig, για να ξανασμίξουν υπό διαφορετικό καθεστώς, αφού ο Puig επέστρεψε ως team manager στην ομάδα της Respol Honda. Ο ίδιος μάλιστα έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να αποσπάσει την υπογραφή του Lorenzo για τα επόμενα δύο χρόνια, μιας και ο Pedrosa είχε αποφασίσει να φύγει από την ομάδα. Δημοσίως οι σχέσεις μεταξύ Honda και Pedrosa δείχνουν εξαιρετικές, όπως φάνηκε και στην Honda Thanks Day όπου του απονεμήθηκαν δύο από τις αγωνιστικές του μοτοσυκλέτες ως φόρος τιμής για την προσφορά του, αλλά στο παρασκήνιο τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Στην Honda προφανώς δεν άρεσε η απόφαση του Ισπανού να γίνει test rider της ΚΤΜ κι όχι δικός τους…
Ο Puig, λοιπόν, σ' αυτή τη συνέντευξη, ρωτήθηκε τι ήταν αυτό που έλειπε από τον Dani φέτος. Η απάντησή του ήταν πως την φετινή σεζόν βρήκε έναν διαφορετικό Pedrosa από αυτόν που θυμόταν, ενώ είπε ότι δεν γνωρίζει τι του είχε συμβεί από το 2013 που χώρισαν οι δρόμοι τους. Δεν στάθηκε όμως σε αυτά τα σχόλια, αλλά έγινε ακόμη πιο καυστικός, λέγοντας ότι "για να γίνει κάποιος πρωταθλητής στα MotoGP, θα πρέπει να κάνει κάποια πράγματα που ο Dani δεν έκανε. Στην ζωή κανείς δεν σου χαρίζει τίποτα. Υπάρχουν άλλοι που ήθελαν να νικήσουν περισσότερο απ' αυτόν".


Μια τέτοια δήλωση, δεν υπήχε περίπτωση να μην ξεσηκώσει αντιδράσεις και συζητήσεις, με τον Pedrosa να απαντά μέσα από το επίσημο προφίλ του στο Facebook, με ένα post στο οποίο ανέφερε ότι αμφισβητεί την απογοήτευση του Puig, αφού ο Pedrosa έδινε πάντοτε τον καλύτερο εαυτό του. Λέει επίσης ότι το βρίσκει παράξενο που ο πρώην μέντοράς του άλλαξε την άποψή του για τον ίδια μέσα σε ένα βράδυ και ελπίζει ότι κάποτε θα το ξεπεράσει. Στο ίδιο post συνεχίζει λέγοντας ότι θα το εκτιμούσε αν του τα έλεγε αυτά πρόσωπο με πρόσωπο όσο ήταν στην ίδια ομάδα κι όχι τώρα που έχει φύγει από αυτήν, καθώς υπήρχαν πολλές ευκαιρίες για να μιλήσουν μέσα στη χρονιά που πέρασε, ενώ κλείνει με την φράση ότι οι αρρωστημένες κατηγορίες δεν τον αγγίζουν κι ότι για όλα υπάρχει η κατάλληλη στιγμή. Σίγουρα, αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια υπόθεση που θα έχει αρκετές συνέχειες και όχι μόνο, καθώς ο Puig στην συνέντευξή του δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε άλλους αναβάτες, όπως ο Valentino Rossi. Όλοι θυμούνται το σκηνικό από τον αγώνα της Αργεντινής, όπου ο Marquez έριξε τον Ιταλό και μετά τον αγώνα πήγε μαζί με τον Puig στο box της Yamaha να ζητήσουν συγνώμη μπροστά στις κάμερες, μόνο και μόνο για να εισπράξουν την "πόρτα" από την ομάδα του Rossi. Όταν ρωτήθηκε για το συγκεκριμένο περιστατικό, ο Ισπανός manager είπε ότι εκτιμά τον Rossi, λόγω του ότι στην ηλικία που βρίσκεται συνεχίζει με το ίδιο πάθος κι επιθυμία για τίτλους, διαθέτει απίστευτο ταλέντο και ταχύτητα, ενώ δεν συμβιβάζεται με το γεγονός ότι δεν μπορεί να κερδίσει. Συμπλήρωσε όμως ότι δυσκολεύεται να δεχθεί ότι η εποχή του έχει παρέλθει. "Πολλές φορές", είπε, "είδα τον Marquez να κάνει άσχημες επιθέσεις στον Rossi. Ήταν όλα αγωνιστικά συμβάντα, όπως ονομάζονται. Σέβομαι τον Rossi, αλλά όλα στην ζωή έχουν την ώρα τους και είτε του αρέσει είτε όχι, αυτή τη στιγμή ο Marc είναι ο νούμερο ένα. Δεν τον νοιάζει τον Marquez η γνώμη που προσπαθεί να δημιουργήσει το περιβάλλον του Vale. Αντιθέτως, νιώθουμε την αδυναμία του μέσα από τις πράξεις του."
Σε ό,τι αφορά την συνύπαρξη του Lorenzo και του Marquez στην ίδια ομάδα, ο Puig είπε ότι "δεν θα υποκριθώ ότι οι δυο τους είναι ξαδέρφια". Θεωρεί ότι είναι δύο αναβάτες υψηλού επιπέδου, δύο πρωταθλητές, που θα συνυπάρχουν μέσα στο γκαράζ, αφού στις πίστες συνυπάρχουν ήδη.

Για το παρασκήνιο της μεταγραφής είπε ότι ήταν μια κίνηση προσέγγισης που έγινε κι από τις δύο πλευρές ταυτόχρονα, ενώ η άποψή του για τον Lorenzo έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια, από την εποχή που τον είχε ως αντίπαλο ο Pedrosa στα 250GP. Πλέον τον θεωρεί πιο ώριμο και πιο συνειδητοποιημένο και τον συμπαθεί περισσότερο απ' ό,τι εκείνη την περίοδο. Όπως είπε, είναι πιο ευθύς ως χαρακτήρας και ειλικρινής κι αυτό είναι κάτι που του αρέσει.  Θεωρεί επίσης ότι ο αν ο Lorenzo εξοικειωθεί με την μοτοσυκλέτα της Honda θα πάει γρήγορα κι όταν ο Lorenzo πάει γρήγορα, στην πραγματικότητα πάει ΠΟΛΥ γρήγορα. Αυτό θεωρεί ότι θα κάνει καλό στον Marquez που για πρώτη φορά θα έχει σοβαρό ανταγωνιστή στην ομάδα (άλλη μια σπόντα για τον Pedrosa). Τέλος, είπε ότι στην ομάδα δεν θα προσπαθήσει να "σταματήσει τους δύο ταύρους", αλλά να τους κάνει να τρέξουν ακόμη περισσότερο, ενώ ποτέ η Honda δεν είχε πρωταγωνιστικούς και δευτερεύοντες ρόλους για τους αναβάτες της και δεν πρόκειται να το κάνει τώρα.
Μέσα στα πολλά ενδιαφέροντα που περιείχε η συνέντευξη του Puig, το σίγουρο είναι ότι θα υπάρξει αντίλογος και μάλιστα έντονος (όπως επιβεβαιώνει και η αντίδραση του Pedrosa), όχι μόνο από τον Ισπανό της ΚΤΜ –πλέον- αλλά και από τα άλλα μέτωπα που άνοιξε ο team manager της Repsol Honda, ενώ μένει να αποδειχθεί και στην πράξη η αισιοδοξία του για το καλό κλίμα που θα επικρατήσει στο γκαράζ της ομάδας την επερχόμενη σεζόν.

 

MotoGP: Διπλό χειρουργείο για Marc Marquez! Η τρομακτική πτώση στον Sprint του Le Mans!

Η σημερινή πτώση επιταχύνει το χειρουργείο στον ώμο
motogp lemans sprint marquez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η πτώση στον τελευταίο γύρο του Sprint Race αποδεικνύεται καταστροφική για τις όποιες ελπίδες του Marc Marquez να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο.

Κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού είναι η διάγνωση από την τρομακτική πτώση που βίωσε ο πρωταθλητής δυο στροφές πριν ολοκληρωθεί ο προτελευταίος γύρος του Sprint Race στην πίστα του Le Mans.

Αυτό σημαίνει πως ο Ισπανός θα χάσει τον αυριανό κυρίως αγώνα του Γαλλικού Grand Prix, καθώς και τον επόμενο στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο πολύ θα ήθελε να δώσει το παρών μπροστά στους συμπατριώτες του, όντας και ο εγγύτερος στη γενέτειρά του, Cervera.

Η πολύ άσχημη πτώση του Marc Marquez στις τελευταίες στροφές πριν την καρό σημαία για τον αγώνα Sprint στο GP της Γαλλίας στην ιστορική πίστα Le Mans, τον άφησε με σπασμένο πόδι ενώ επιτάχυνε ένα ακόμη χειρουργείο στον ώμο το οποίο σκεφτόταν από πέρσι από την Ινδονησία το πως και το πότε θα πρέπει να γίνει!

Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη γιατί η διάγνωση, για ακόμη μία φορά, δεν ήταν μία απλή υπόθεση και χρειάστηκε αρκετή έρευνα πριν ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο μόνο κατά την οδήγηση MotoGP χανόταν δύναμη από το χέρι και μάλιστα περιστασιακά και όχι σε όλους τους αγώνες!

Για αρχή ο Marc Marquez έχασε σήμερα την πρόσφυση εμπρός και με ένα έντονο highside εκτοξεύτηκε πάνω από την σέλα. Όταν προσγειώθηκε πάνω στην μοτοσυκλέτα και στο πλάι, έβαλε αναπόφευκτα το πόδι στην άσφαλτο και από το δυνατό χτύπημα υπέστη κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού.

Από την τρομακτική πτώση σηκώθηκε κουτσαίνοντας και ήταν φανερό πως έχει χτυπήσει παρότι δεν χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο.

 

 

Μετά την πτώση και τον έλεγχο στο πόδι, ο Marc Marquez αποκάλυψε πως το σημερινό οφειλόταν εν μέρει στα κατάλοιπα του περσινού τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί από την Ινδονησία.

Είχε ήδη προγραμματίσει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο, προκειμένου να αφαιρεθεί βίδα η οποία είχε χαλαρώσει και πίεζε το κερκιδικό του νεύρο, εμποδίζοντάς τον να πάρει όλη την δύναμη από τους μύες. Το ατύχημα στο Le Mans, ωστόσο, επέσπευσε τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.com, ο Marquez εξήγησε τους λόγους για τους οποίους είχε δρομολογήσει το χειρουργείο:

«Εργάστηκα σκληρά κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων αγώνων και μετά τη Jerez συνειδητοποίησα πως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά. Απευθύνθηκα στους γιατρούς και τους είπα ότι κάτι συμβαίνει, διότι στην άσκηση και στο σπίτι αισθάνομαι καλά, στην προπόνηση με motocross επίσης. Ωστόσο, όταν οδηγώ MotoGP μοτοσυκλέτα, νιώθω το δεξί μου χέρι αδύναμο. Κάτι συμβαίνει».

Κατά την ιατρική εξέταση, διαπιστώθηκε ότι στην πτώση που είχε στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας στη Mandalika, ο Marquez είχε στραβώσει μία βίδα και είχε σπάσει μία άλλη, αμφότερες τοποθετημένες κατά τις προγενέστερες επεμβάσεις στον ώμο του. Επιπλέον, όταν έπαιρνε την αγωνιστική στάση που απαιτείται πάνω σε μια μοτοσυκλέτα του MotoGP, η σπασμένη βίδα πίεζε το κερκιδικό νεύρο, το οποίο ελέγχει τον τρικέφαλο και τους μύες στο μπροστινό μέρος του αντιβραχίου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κάμψη του καρπού και την έκταση των δακτύλων.

«Για τον λόγο αυτόν και ενώ ήμουν γρήγορος ορισμένες φορές –δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω γιατί–, δεν είχα όμως σταθερότητα και έχανα δύναμη με αποτέλεσμα να σημειώνω περίεργες πτώσεις», ανέφερε ο Marquez, συνεχίζοντας:  «Γι' αυτό, επίσης, αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν εξαιρετικά προσεκτικός προσπαθώντας να επιβιώσω, αλλά το σώμα μου δεν ακολουθεί τις εντολές μου».

Ο Marquez εκτιμά ότι το πρόβλημα με το κερκιδικό νεύρο ευθύνεται εν μέρει και για την σημερινή πτώση του. «Όπως φάνηκε σήμερα στις δοκιμές κατάταξης δεν έχω θέμα ταχύτητας και πως ξέρω πώς να οδηγώ αυτή τη μοτοσυκλέτα», στον δημοσιογράφο του MotoGP.com, Jack Appleyard. «Όμως, όπως φάνηκε επίσης σήμερα, μπορώ να κάνω ένα ανόητο λάθος χωρίς να καταλαβαίνω τι ακριβώς συμβαίνει, διότι όταν κάτι πιέζει το νεύρο, το χέρι δεν κάνει αυτό που του ζητάω».

Παρά τον τραυματισμό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η επέμβαση θα είναι μικρής κλίμακας και ότι θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να βιαστεί:

«Όταν τραυματίζεις τον ώμο σου, είναι λογικό να σκέφτεσαι ότι η ανάρρωση θα είναι μακρά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μία περίπτωση που χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση. Ωστόσο (έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος) δεν επιθυμώ να ορίσω συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αγωνιστώ στην Καταλονία, και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε την κατάσταση βήμα προς βήμα ενόψει του Mugello».

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε την οπτική του όσον αφορά την υπεράσπιση του τίτλου του. Γνώριζε εδώ και καιρό ότι δεν βρισκόταν σε θέση να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα, αλλά δεν επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τον τραυματισμό του ως άλλοθι. «Σας είχα ήδη πει ότι δεν ήμουν έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Marquez. «Το γνώριζα, αλλά δεν έλεγα τίποτα, διότι δεν μου αρέσει να παραπονιέμαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Απλώς προσπαθώ να δουλεύω στο box και να βελτιώνω τον εαυτό μου. Αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν τραυματισμό, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να ξεκουραστώ».

Κατά μία έννοια, η πτώση στο Le Mans επέσπευσε τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του για μία εβδομάδα, προσφέροντάς του τον αντίστοιχο επιπλέον χρόνο για ανάρρωση. Θεωρητικά, η αφαίρεση της βίδας αποτελεί μια απλή διαδικασία, η οποία αναμένεται να σταματήσει την πίεση στο κερκιδικό νεύρο και να του επιτρέψει την πλήρη λειτουργικότητα του χεριού του. Ωστόσο, ο αγώνας που ακολουθεί μετά τη Βαρκελώνη διεξάγεται στο Mugello, μία από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές πίστες του ημερολογίου. Επιπλέον, την εβδομάδα μετά το Mugello ακολουθεί ο αγώνας στην Ουγγαρία, σε μία στενή πίστα με πολλές στροφές, η οποία απαιτεί σημαντική σωματική δύναμη για τους χειρισμούς της μοτοσυκλέτας.