Marc Marquez - Η εξήγηση πίσω από τη χαοτική εκκίνηση στο GP της Αυστρίας

Παρά τα τεχνικά προβλήματα, ο "Comeback King" έκανε πάλι το... θαύμα του, και από 13ος ανέβηκε στην 4η θέση
Marc Marquez - Η εκκίνηση στο αυστριακό GP
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

19/8/2024

Ένα πρόβλημα που προέκυψε πριν από την έναρξη του αγώνα της Κυριακής ήταν και εκείνο που προκάλεσε την επεισοδιακή εκκίνηση του Marc Marquez στην Αυστρία και του στέρησε έναν καλύτερο τερματισμό.

Η κακή εκκίνηση ήταν και εκείνη που στέρησε από τον Marquez ένα καλύτερο αποτέλεσμα στον αγώνα της Κυριακής στην Αυστρία, με τον Ισπανό να ανταμείβει ωστόσο το φιλοθεάμον κοινό από εκεί και έπειτα με έναν φανταστικό αγώνα που τον έφερε από την 13η στην 4η θέση στο πέσιμο της καρό σημαίας έπειτα από συνεχείς προσπεράσεις.

Ο οχτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδειξε ότι είχε την ταχύτητα για να βρεθεί κοντά τόσο στον νικητή του αγώνα Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) όσο και στους Jorge Martin (Prima Pramac Racing) και Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) που τον ακολούθησαν στο βάθρο στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, όμως με την καταστροφική του εκκίνηση εξαφάνισε τις πιθανότητές του για κάποια θέση στο βάθρο.

Marc Marquez

Αιτία για την εκκίνηση στην οποία έδειχνε να έχει βάλει... όπισθεν, με τους υπόλοιπους αναβάτες να τον προσπερνούν σαν σταματημένο, ήταν ένα τεχνικό πρόβλημα που έκανε την εμφάνισή του πριν από την έναρξη του αγώνα και ξεκίνησε ένα ντόμινο συμβάντων που ευτυχώς δεν οδήγησαν σε πτώση τόσο τον ίδιο τον Ισπανό όσο και τον Franco Morbidelli (Prima Pramac Racing) με τον οποίο είχε επαφή λίγο πριν από την πρώτη στροφή.

Σύμφωνα και με τις εξηγήσεις που δόθηκαν έπειτα από την ολοκλήρωση του αυστριακού αγώνα, το πρόβλημα είχε να κάνει με τη βαλβίδα του εμπρός ελαστικού στη μοτοσυκλέτα του Marquez με τους μηχανικούς του να προχωρούν πανικόβλητοι σχεδόν σε αλλαγή ζάντας λίγο πριν την εκκίνηση.

Marc Marquez

Ο χρόνος που απέμεινε για την έναρξη του αγώνα δεν ήταν αρκετός για να έρθει ξανά το ελαστικό στην απαιτούμενη θερμοκρασία που θα επέτρεπε στον αναβάτη της Gresini Racing να βρει πρόσφυση έγκαιρα για να ενεργοποιήσει το σύστημα που κλειδώνει το πιρούνι στην εκκίνηση.

Ο Marquez επικεντρώθηκε στον γύρο της προθέρμανσης στο να ανεβάσει τη θερμοκρασία του ελαστικού όμως δεν είχει τον χρόνο που χρειαζόταν για να ενεργοποιήσει το βοήθημα της εκκίνησης, κι έτσι ξεκίνησε χωρίς τη βοήθειά του.

"Ήταν κρίμα γιατί η αίσθηση που είχα από τη μοτοσυκλέτα όλο το Σαββατοκύριακο ήταν πολύ καλή. Διασκέδαζα και ήμουν γρήγορος στις δοκιμές, σε όλα τα session, σε όλους τους γύρους, αλλά έκανα λάθη στον αγώνα Sprint (έπεσε χωρίς να πιέζεται) και στον κυρίως αγώνα. Και χθες και σήμερα (Σάββατο και Κυριακή) η ταχύτητα ήταν εκεί, μάθαμε από το χθεσινό μας λάθος αλλά είναι αλήθεια ότι είχαμε ένα τεχνικό πρόβλημα πριν τον αγώνα.

Μετά η ομάδα το διόρθωσε αλλά με αυτό το χάος ήταν λίγο δύσκολο να συγκεντρωθώ. Ξεκίνησα με χαμηλότερη απόδοση (σ.σ. αφού δεν μπορούσε να κλειδώσει το πιρούνι στην εκκίνηση) και ήμουν στη μέση του γκρουπ πριν την πρώτη στροφή. Είπα στον εαυτό μου ότι θα παραμείνω ψύχραιμος και θα δω τι θα γίνει μετά την πρώτη στροφή. Μετά όμως είχα μια σχεδόν καταστροφική επαφή με τον Morbidelli, οι δυο μας βρεθήκαμε εκτός πίστας και από εκείνο το σημείο και έπειτα ξεκίνησα την άνοδό μου για να φτάσω στην τέταρτη θέση." 

Marc Marquez πρόβλημα Αυστρία MotoGP 2024

Όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος ο Marquez μέχρι στιγμής και για διάφορους λόγους δεν έχει καταφέρει να βιώσει ένα αγωνιστικό τριήμερο χωρίς προβλήματα με την ομάδα του, ενώ δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρεθεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ο Ισπανός παραμένει ωστόσο αισιόδοξος. Στηριζόμενος και στην απόδοση της μοτοσυκλέτας του ανέφερε ότι αυτό θα έρθει νομοτελειακά, και η απόδοση του στην αυστριακή πίστα έδειξε -σύμφωνα με τον ίδιο- πως σύντομα θα παλέψει για το κορυφαίο σκαλί του βάθρου.

MotoGP: Συνεργασία με SHARK για νέα σειρά κρανών με το λογότυπό τους το 2026

Η γνωστή εταιρεία SHARK συμμαχεί με τα MotoGP για την δημιουργία επίσημης σειράς κρανών του παγκοσμίου πρωταθλήματος
MotoGP SHARK Helmets
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/11/2025

Η SHARK και τα MotoGP ανακοίνωσαν την συνεργασία τους, παρουσιάζοντας την πρώτη επίσημη συλλογή κρανών MotoGP που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του 2026, μια κίνηση που ενισχύει τη θέση της SHARK στον κορυφαίο θεσμό των δύο τροχών, φέρνοντας στους αναβάτες κράνη κατασκευασμένα με τεχνολογία που εξελίχθηκε σε ακραίες αγωνιστικές συνθήκες.

Η SHARK, με ρίζες στα γαλλικά paddock από το 1989 και 79 παγκόσμιους πρωταθλητές στο ενεργητικό της, ενισχύει την παρουσία της στα MotoGP όπου ήδη εκπροσωπείται από τους Johann Zarco και Raul Fernandez. Η νέα σειρά κρανών, σχεδιασμένη στη Μασσαλία, αξιοποιεί την τεχνολογία που η εταιρεία εξελίσσει μέσα στις πίστες: σύνθετα υλικά, αεροδυναμική βελτιστοποίηση και αφοσίωση στην προστασία.

Τα MotoGP, ως κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών παγκοσμίως, αποτελεί ιδανικό συνεργάτη με 22 πίστες σε 5 ηπείρους και συνεχής τεχνολογική εξέλιξη σε αεροδυναμική, ηλεκτρονικά και ασφάλεια.

Η συλλογή SHARK x MotoGP θα περιλαμβάνει δύο Aeron GP FIM #2 πιστοποιημένα με το νέο πρότυπο FIM 2026, ένα Aeron χωρίς το A2S spoiler, καθώς και τα ολοκαίνουργια Skwal Cup και Skwal Jet Cup. Πρόκειται για κράνη που κουβαλούν αγωνιστικό DNA, αλλά προορίζονται για καθημερινή αστική χρήση από όλους τους αναβάτες.

Ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συλλογή "σύμβολο ανάπτυξης και πάθους", ενώ ο CEO της 2Ride (μητρική εταιρεία γνωστών brands όπως SHARK, NOLAN, SEGURA, BERING, και CAIRN) Christophe Merkel, τόνισε ότι η σειρά αντανακλά τις αξίες και των δύο μερών, φέρνοντας τεχνολογία από τα MotoGP στο δρόμο.

Η συνεργασία θα διαρκέσει από το 2026 έως το τέλος του 2028, σηματοδοτώντας μια τριετία τεχνολογικής και εμπορικής σύμπραξης, κυρίως το δεύτερο για να είμαστε ειλικρινείς. Το διαδικτυακό κατάστημα των MotoGP πηγαίνει πολύ καλά και για να συνεχίσει θα πρέπει να εμπλουτίζεται με προϊόντα. Ένα δικό τους κράνος, είναι κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση χωρίς κάποια άλλη επιρροή στο καθαυτό κομμάτι των αγώνων.