Misano – Όταν το μικροσκόπιο υπερτονίζει τους χαρακτήρες

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

12/9/2016

Δεν χρειάζεται πολύ προσπάθεια στις μέρες μας για να σου βγει το όνομα και να αποκτήσεις οποιαδήποτε μορφή φήμης. Μία απλή διαφωνία μπροστά στις κάμερες και αμέσως είσαι στο μικροσκόπιο, με τον κόσμο να ερμηνεύει την παραμικρή σου γκριμάτσα. Τα πράγματα στην μοτοσυκλέτα είναι αμέτρητες φορές πιο πολιτισμένα από το ποδόσφαιρο -για παράδειγμα- κι έτσι δεν χρειάζονται μπουνιές και κλωτσιές. Αρκεί μία γκριμάτσα ή μία διαφωνία για να πυροδοτήσει ολόκληρο θέμα, ακόμα και για τους χαρακτήρες των αναβατών.

Στην χθεσινή συνέντευξη τύπου μετά τον αγώνα, ο Lorenzo κατηγόρησε τον Rossi για επιθετική προσπέραση και πήγε κι ένα βήμα παρακάτω, λέγοντας ότι αυτό είναι το στιλ του Rossi. Ο Rossi δεν του απάντησε στον ίδιο τόνο, τον προέτρεψε να δει το στιγμιότυπο από τις κάμερες και του υπενθύμισε ότι δεν ξέφυγε από αυτό που κάνουν όλοι στους αγώνες, ακόμα και ο ίδιος ο Lorenzo. Αμέσως μετά συμφώνησαν ότι διαφωνούν και το πράγμα θα είχε μείνει εκεί, αν ήμασταν σε μία άλλη εποχή. Με την ταχύτητα διάδοσης της γνώμης στην εποχή μας, μία απλή διαφωνία που δεν έχει καμία επίπτωση στο ίδιο το πρωτάθλημα, κατέληξε να πάρει μεγαλύτερη συνέχεια. Αν ο κόσμος ασχολούταν με το ίδιο πάθος, για κάθε επεισόδιο με κανονικό χυδαίο βρίσιμο -και όχι διαφωνία χωρίς να υψώνονται φωνές- για τους πολιτικούς που βλέπει στην τηλεόραση, θα είχαμε τώρα μία τελείως διαφορετική κοινωνία. Ούτε στην Ισπανία, ούτε στην Ιταλία διαφέρουν όμως από εμάς, κι έτσι δόθηκε συνέχεια:

Άρχισαν οι ερωτήσεις στους αναβάτες κι έτσι εκείνοι αναγκάστηκαν να το προχωρήσουν. Ο Lorenzo είπε πως ο Rossi δεν έχει καλή ανατροφή και διακόπτει τους άλλους, ενώ μάλιστα του έχει γίνει συνήθεια και θα έπρεπε να τους αφήνει να ολοκληρώνουν… Ο Rossi κάλεσε τον κόσμο να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα: «Δεν θα επιτρέψω στον Lorenzo να πει ότι δεν κάνω καθαρές προσπεράσεις, γιατί αυτό δεν είναι δίκαιο. Είμαι όσο επιθετικός είναι κι αυτός».

Σε μία άλλη εποχή δεν θα είχε δοθεί συνέχεια γιατί κανείς δεν θα είχε ασχοληθεί τόσο, αλλά είπαμε στις μέρες μας υπάρχει το μικροσκόπιο, και κάτω από αυτό το πρίσμα ο χαρακτήρας των αναβατών εκτίθεται... κυρίως του Lorenzo. Αν επέλεγε να μην απαντήσει με αυτό τον τρόπο, το όλο θέμα θα είχε ξεχαστεί, αλλά κατηγορώντας τον Rossi για κακή ανατροφή, ρίχνει λάδι σε μία φωτιά που τον καίει ήδη. Είναι αλήθεια ότι ο Rossi μπορεί με ένα απλό γελάκι να διακόψει τον συνομιλητή του, αλλά δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις για αυτό το πράγμα, το αντίθετο μάλιστα. Αν σε μία συνέντευξη με στολές και πετσέτες, λίγο μετά από έναν κουραστικό αγώνα, μπορεί να κλέψει την παράσταση σκάζοντας ένα ελαφρύ γέλιο, τότε απλά σημαίνει ότι έχει ήδη την προσοχή όλων, ακόμα και του Lorenzo, οπότε θα πρέπει να του αποδώσεις τα εύσημα. Και κάτι ακόμα, την μισή επικοινωνιακή ικανότητα του Rossi να είχε ο Lorenzo, θα μπορούσε να είχε εκμεταλλευτεί την αρνητική φήμη που σιγά – σιγά τον ακολουθεί όλο και περισσότερο και θα μπορούσε να παίξει ένα άλλο ρόλο, όπως αυτό του κακού παιδίου των MotoGP. Θα ήταν πολύ πιο κερδισμένος από το να έχει τον ρόλο του γκρινιάρη!

Η προσπέραση που βλέπετε παρακάτω, θεωρήθηκε από τον Lorenzo επιθετική και με μεγάλο κίνδυνο να πέσουν και οι δύο ή τουλάχιστον εκείνος, αν δεν είχε αντιδράσει σηκώνοντας την μοτοσυκλέτα. Μονάχα που με όποιο τρόπο κι αν δει κανείς την προσπέραση αυτή, απαλλαγμένος από κάθε συμπάθεια προς συγκεκριμένο αναβάτη, δεν γίνεται να την χαρακτηρίσεις αποκλειστικά επιθετική.

Ο Marquez, όταν ρώτησαν την γνώμη του για την διαφωνία που έχει ξεσπάσει, απάντησε ότι η κίνηση του Rossi ήταν οριακή, αλλά καθ’ όλα νόμιμη. Βέβαια ερμηνεύοντας τον ίδιο, αν η κίνηση αυτή του Rossi ήταν το όριο, τότε ο ίδιος τσαλαπάτησε κάθε όριο, όταν κυριολεκτικά πάτησε τον Vinales, όπως φαίνεται ξεκάθαρα:

 

Βλέποντας μάλιστα τις υπόλοιπες προσπεράσεις σύμφωνα με «το όριο του Marquez», τότε ο Pedrosa ποδοπάτησε τα όρια, τόσο όταν προσπέρασε τον ίδιο τον Marquez, όσο και στην προσπέραση του Rossi:

 

Στην προσπέραση για την οποία γίνεται ο λόγος, ο Lorenzo πήρε μία γραμμή με αρκετά αργό turning point, σαν να είναι μόνος του στην πίστα και να μην τον καταδιώκει κάποιος από την εκκίνηση του αγώνα! Ήταν δική του επιλογή, για να κάνει καλύτερο χρόνο. Ο Rossi το εκμεταλλεύτηκε και πήρε τελείως διαφορετική γραμμή και κατάφερε να κρατηθεί μέσα εκεί, χωρίς να την ανοίξει πάνω στον Lorenzo. Αν δεν είχε καταφέρει να κρατήσει την γραμμή του και έβγαζε τον Lorenzo εκτός, τότε και μόνο, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για λάθος του Rossi. Τώρα όμως μπορούμε απλά να θαυμάσουμε την διαφορετική προσέγγισή του στην στροφή, όπως ακριβώς θέλουμε να βλέπουμε στα MotoGP!

Στο τέλος είναι η αντίδραση του κόσμου, που επηρεάζει τους αναβάτες, με τον ίδιο τρόπο που επηρεάζεται από τις γνώμες, οποιοσδήποτε κι αν εκτίθεται. Εξηγώ: Τις προηγούμενες ημέρες είχαμε κι άλλο ένα περιστατικό, που αν και ήταν πολύ καλύτερο για να γίνει θέμα, δεν έτυχε της ίδιας προσοχής. Ο Rossi έκανε μία άσεμνη χειρονομία και τσατίστηκε με τον A. Espargaro θεωρώντας ότι τον έκλεισε χαλώντας του τον χρόνο στις δοκιμές. Αργότερα είπε μάλιστα ότι ο Espargaro τον έβρισε, όταν του ζήτησε τον λόγο που του έκλεισε την γραμμή, τονίζοντας μάλιστα ότι δεν είναι η πρώτη φορά. Ο A. Espargaro αποκάλυψε μάλιστα ότι δέχτηκε επίσκεψη από τον αγωνοδίκη, που παραδέχτηκε ότι δεν υπήρχε ενόχληση του ρυθμού του Rossi και προσπάθησε να κατευνάσει τα πνεύματα. Ο A. Espargaro δεν απασχολεί αυτή την στιγμή τον κόσμο και η χειρονομία του Rossi ξεχάστηκε. Αν στην θέση του A. Espargaro ήταν ο Lorenzo, ή αν την χειρονομία την έκανε άλλος οδηγός προς τον Rossi, τότε κι αυτό θα ήταν ένα θέμα που θα είχε φουντώσει συζητήσεις…

 

Ως ένα βαθμό είναι φυσιολογικά όλα αυτά. Καταρχήν μιλάμε για αγώνες μοτοσυκλέτας, και οι αγώνες μοτοσυκλέτας θα πρέπει πάντα να επιτρέπουν έναν μικρότερο βαθμό καθωσπρεπισμού, όπως ακριβώς και το ίδιο το μέσο που αντιπροσωπεύουν… δεν πιστεύω ότι αυτό χρειάζεται ανάλυση. Πάνω στην αδρεναλίνη του αγώνα, τέτοιες αντιδράσεις θα πρέπει να συγχωρούνται, αλλά να συγχωρούνται από όλους το ίδιο, όσους οπαδούς κι αν έχουν...

 

 

Ετικέτες

MotoGP Assen Sprint: Νίκη Fernandez με Aprilia Trackhouse στο 1-2!

Η πρώτη φορά με δύο Trackhouse στις δύο πρώτες θέσεις
MotoGP Assen Sprint: Νίκη Fernandez με Aprilia Trackhouse στο 1-2!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/6/2026

Την δεύτερη του νίκη σε αγώνα Sprint πήρε ο Fernandez και μαζί και την ηθική ικανοποίηση για την χαμένη pole position και το ρεκόρ πίστας. Ο ταχύτερος γύρος του ακυρώθηκε χωρίς να υπάρχει χρόνος να κάνει μία ακόμη προσπάθεια. Ο λόγος ήταν πως πάτησε εκτός ορίων της πίστας, κάτι πολύ εύκολο στην συγκεκριμένη περίπτωση και μπορεί εύκολα να συμβεί και στον αγώνα, όπως θα δούμε παρακάτω.

Στην εκκίνηση ο Martin πέρασε πρώτος ακολουθούμενος από τον Ai Ogura και τον Fernandez. Πίσω ερχόταν ο Bezzecchi με τον Di Giannantonio και τον Marquez και κλασσικός ο Mir, πέφτει στις πρώτες στροφές.

Πολύ γρήγορα ο Fernandez πέρασε εμπρός εκμεταλλευόμενος την κατάσταση και μαζί του πέρασε και ο Di Giannantonio αφήνοντας τον Martin να παλέψει με τον Ai Ogura σε μία μάχη που έχασε. Οι δύο Aprilia κατέληξαν πολύ γρήγορα μπροστά από τις εργοστασιακές Ducati όπου ο Marquez ήταν πρώτος. Όχι όμως για πολύ.

Στον 7ο γύρο ο Bagnaia πέρασε εμπρός σε μία κίνηση που δεν θα αποτυπωθεί στα χαρτιά καθώς πάλεψε να περάσει την Aprilia μπροστά του μέχρι τον τελευταίο γύρο, εκεί που τα έπαιξε όλα για όλα και κέρδισε ποινή μίας θέσης επειδή πάτησε εκτός. Πράγμα που έφερε την θέση πίσω στον Marquez.

Ο Martin προσπάθησε να ανακτήσει την θέση του αλλά δεν τα κατάφερε, είχε πάντα τον Bezzecchi να πιέζει, την ίδια στιγμή που η Trackhouse ήταν σε άλλο ρυθμό και δεν πιανόταν.

Ο Ai Ogura που είχε χάσει θέσεις στην εκκίνηση και όπως είπε θα είχε ξεχωρίσει νωρίτερα πέρασε στα μισά του αγώνα και τον Di Giannantonio κάνοντας το 1-2.

Η μάχη Martin και Bezzecchi είχε ενδιαφέρον κυρίως γιατί ήταν στο όριο και δεν άφηνε περιθώριο για λάθη, ενώ μέχρι να επικρατήσει ο Bezzecchi το φλερτ με την πτώση υπήρξε, πράγμα σπάνιο μεταξύ αναβατών της ίδιας ομάδας.

pos.

rider

Team

time / gap

pts

1

25R. Fernandez

SuperFile Trackhouse MotoGP Team

20:05.31

 

2

79A. Ogura

SuperFile Trackhouse MotoGP Team

+0.362

 

3

9F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+1.131

 

4

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+2.161

 

5

89J. Martin

Aprilia Racing

+4.591

 

6

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

+4.801

 

7

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+4.901

 

8

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+5.486

 

9

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+9.847

 

10

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+11.383

 

11

11D. Moreira

Pro Honda LCR

+12.060

 

12

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+13.232

 

13

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+13.351

 

14

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+13.663

 

15

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+14.762

 

16

12M. Viñales

Red Bull KTM Tech3

+15.535

 

17

7T. Razgatlioglu

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+19.437

 

18

47A. Fernandez

Yamaha Factory Racing

+29.250

 

19

35C. Crutchlow

Castrol Honda LCR

+29.462

 

Εγκαταλείψεις / Πτώσεις

 

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

   
 

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP