Moto-e: Τα ηλεκτρικά MotoGP!

Η νέα κατηγορία από το 2019
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

18/12/2017

Όπως ανακοίνωσε και επίσημα η Dorna πριν από λίγες ημέρες, θα προστεθεί άλλη μια κατηγορία με την μορφή παγκόσμιου πρωταθλήματος που θα αφορά αποκλειστικά ηλεκτρικές, αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Η Moto-e, όπως θα ονομάζεται η νέα αυτή κατηγορία, θα ξεκινήσει από την σεζόν του 2019 και ο αποκλειστικός προμηθευτής μοτοσυκλετών, όπως προέκυψε από την συμφωνία με την διοργανώτρια εταιρεία, θα είναι η Energica.
Πιο συγκεκριμένα, η ιταλική εταιρεία με παράδοση στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων, θα φτιάξει μια αγωνιστική έκδοση του μοντέλου της Ego –την superbike έκδοση και ένα από τα τρία μοντέλα που παράγει- με μετατροπές και βελτιώσεις προκειμένου να ανταποκριθεί στο νέο της ρόλο. Η έκδοση παραγωγής του Ego φτάνει τα 240km/h τελικής ταχύτητας, ενώ το βάρος της είναι στα 258,5 κιλά. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Energica όμως, η αγωνιστική έκδοση θα ζυγίζει κάτω από 204 κιλά, ενώ οι αλλαγές στην αεροδυναμική μπορούν να επιφέρουν μια βελτίωση της τελικής που θα πλησιάζει τα 320km/h! Όπως λένε οι Ιταλοί, η μοτοσυκλέτα –η οποία έχει σχεδιαστεί από την CRP Group με τεράστια εμπειρία στην F1 την αεροδιαστημική- θα είναι η πρώτη του είδους της που θα διαθέτει και την DC Fast Charging τεχνολογία που με τη σειρά της βασίζεται στην CCS Combo, η οποία θα επιτρέπει την πλήρη φόρτιση των μπαταριών σε λιγότερο από 30 λεπτά.


Πάντως, η νέα αυτή κατηγορία δεν προβλέπεται –τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον- να αντικαταστήσει τα παραδοσιακά MotoGP, ενώ οι αγώνες θα διεξάγονται παράλληλα με κάποιους γύρους του παγκόσμιου πρωταθλήματος. Η Dorna ενδεχομένως να κατασκευάσει κάποιους ηλιακούς σταθμούς φόρτισης στις εγκαταστάσεις από τις πίστες που θα τρέχουν οι μοτοσυκλέτες της Moto-e, αν και ακόμη και στην στάνταρ μορφή των μπαταριών του Ego η προσφερόμενη αυτονομία ξεπερνά κατά πολύ τις απαιτήσεις ενός αγώνα.
Παράλληλα, ανακοινώθηκε από την Dorna ότι ο επίσημος και αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών της νέας κατηγορίας θα είναι η Michelin, η οποία κατέχει ήδη αυτόν τον ρόλο και για τα MotoGP από το 2016.

Η Moto-e, όπως θα ονομάζεται η νέα αυτή κατηγορία, θα ξεκινήσει από την σεζόν του 2019

Το σίγουρο πάντως είναι, πως το θέαμα –λόγω και της δομή του ενιαίου που θα έχει το πρωτάθλημα- θα είναι σε υψηλό επίπεδο, ενώ οι θεατές θα το απολαμβάνουν σχολιάζοντας με άνεση μεταξύ τους τα δρώμενα, χωρίς τον "κακό χαμό" από τις ελεύθερες εξατμίσεις των MotoGP, αν και αυτό δεν ξέρουμε κατά πόσο θα πρέπει να συνυπολογιστεί στα πλεονεκτήματα...
 

Ετικέτες

MotoGP: Oι διοργανωτές υπερασπίζονται τη διπλή επανεκκίνηση στο Καταλανικό GP

Ο Αθλητικός Διευθυντής των MotoGP απαντά στις κριτικές αναβατών - "Ασφαλής η πίστα της Βαρκελώνης"
Catalan GP 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/5/2026

Το επεισοδιακό Καταλανικό Grand Prix του 2026 άφησε πίσω του έντονες αντιδράσεις, με τον Carlos Ezpeleta να υπερασπίζεται δημόσια την απόφαση για διπλή επανεκκίνηση του αγώνα, παρά τα δύο σοβαρά ατυχήματα που οδήγησαν τους Alex Marquez και Johann Zarco στο νοσοκομείο.

Αντί το νέο του κυριακάτικου αγώνα να είναι η νίκη του Fabio Di Giannantonio, το ενδιαφέρον στράφηκε στα δύο σοβαρά περιστατικά που προκάλεσαν διακοπές με κόκκινη σημαία.

Μετά το τέλος του αγώνα, αρκετοί αναβάτες εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν έπρεπε να δοθεί δεύτερη εκκίνηση. Μεταξύ αυτών ήταν οι Pedro Acosta και Jorge Martin, οι οποίοι θεώρησαν πως, μετά τον σοβαρό τραυματισμό του Johann Zarco, δεν υπήρχε λόγος να συνεχιστεί ο αγώνας.

Catalan GP 2026

Το πρώτο ατύχημα ήταν και το πιο σοβαρό. Ο Alex Marquez συγκρούστηκε με τη KTM του Acosta που έσβησε ξαφνικά λόγω τεχνικού προβλήματος, με αποτέλεσμα να εκτοξευτεί βίαια στον αέρα. Οι εικόνες από τη σύγκρουση ήταν σοκαριστικές, ενώ ο αναβάτης της Gresini έδειξε να χάνει προσωρινά τις αισθήσεις του.

Η δεύτερη κόκκινη σημαία προήλθε από σύγκρουση πολλών αναβατών στην πρώτη στροφή της επανεκκίνησης. Εκεί, ο Zarco τραυματίστηκε σοβαρά στο γόνατο όταν το πόδι του μπλέχτηκε με τη Ducati του Francesco Bagnaia.

Catalan GP 2026

Παρά τις αντιδράσεις, ο Ezpeleta ξεκαθάρισε πως όλες οι αποφάσεις λήφθηκαν σε συμφωνία με τους κανονισμούς και τόνισε ότι η πίστα της Βαρκελώνης δεν θεωρείται επικίνδυνη.

Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Πρώτα απ’ όλα, θέλω να πω πόσο τυχεροί ήμασταν την Κυριακή. Φυσικά, οι Alex και Zarco έχουν σοβαρούς τραυματισμούς, αλλά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν χειρότερα. Το περιστατικό των Alex και Pedro ήταν αρκετά μεμονωμένο, κάτι που μπορεί να συμβεί στους αγώνες. Δεν υπάρχει πραγματικό ζήτημα ασφάλειας με την πίστα.”

Catalan GP 2026

Σχετικά με τη δεύτερη επανεκκίνηση, πρόσθεσε: “Η Διεύθυνση Αγώνα αποφάσισε σωστά να επανεκκινήσει τον αγώνα. Δυστυχώς, ακολούθησε ακόμη ένα ατύχημα, κάτι που επίσης μπορεί να συμβεί στην εκκίνηση. Ήμασταν πολύ άτυχοι με τη δυναμική της σύγκρουσης και τον τρόπο που τραυματίστηκε ο Zarco. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, πιστεύω ότι τόσο η Διεύθυνση Αγώνα όσο και η FIM πήραν τις σωστές αποφάσεις.”

Catalan GP 2026
Carlos Ezpeleta