MotoGP 2019-Δοκιμαστικά Catalunya: Δύσκολοι γρίφοι

Κρίθηκαν στο νήμα οι θέσεις
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/6/2019

Τα δεδομένα πριν ξεκινήσουν οι κατατακτήριες δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης είχαν ως εξής: Η θερμοκρασία στην άσφαλτο ήταν εξαιρετικά υψηλή, σχεδόν στους 50 βαθμούς, πράγμα που σήμαινε ότι οι μοτοσυκλέτες –όπως τα Yamaha Μ1- που είχαν θέμα στην διαχείριση των ελαστικών, θα είχαν δύσκολο καθήκον, με δεδομένη και την σχετικά μειωμένη πρόσφυση της πίστας. Γι’ αυτό άλλωστε στις τελευταίες ελεύθερες δοκιμές, μέσα στην πίστα υπήρχαν όλες οι επιλογές γόμας, καθώς οι ομάδες προσπαθούσαν να λύσουν έναν από τους πιο δύσκολους γρίφους.

Ένα άλλο δεδομένο ήταν οι τελικές ταχύτητες. Κι εδώ πάλι η Yamaha ήταν στην αδύναμη πλευρά των ισορροπιών, καθώς όλες οι μοτοσυκλέτες της (εργοστασιακές και δορυφορικές) υπολείπονταν δραματικά από τους αντιπάλους τους, με τις διαφορές να ξεπερνούν ακόμη και τα 10km/h. Αντιθέτως, οι Honda και Ducati, πετύχαιναν εντυπωσιακά νούμερα, βοηθούμενες κι από την μεγάλη ευθεία της πίστα της Catalunya. Τα εργοστάσια και οι ομάδες είχαν λοιπόν να λύσουν δύσκολα παζλ, με αρκετές τολμηρές επιλογές, όπως τα carbon ψαλίδια των Aprilia και ΚΤΜ, να μπαίνουν στο παιχνίδι.


Στην διαδικασία των Q1 δεν είχαμε κάποια… απρόσμενη συμμετοχή, αφού μέχρι και ο Jorge Lorenzo κατάφερε την τελευταία στιγμή να εξασφαλίσει την συμμετοχή απευθείας στα Q2, μαζί με του υπόλοιπους εργοστασιακούς αναβάτες. Από τα Q1 οι δύο αναβάτες που πήραν τελικά την πρόκριση για τα Q2 ήταν οι Franco Morbidelli (ο οποίος είχε και μια τρομακτική πτώση στα ελεύθερα δοκιμαστικά που τον έστειλε στο νοσοκομείο, απ’ όπου πήρε τελικά το οκ για να συμμετάσχει στον αγώνα) και ο Mir με την Suzuki.


Αμέσως μετά, ως είθισται, ξεκίνησαν οι δεύτερες κατατακτήριες δοκιμές (Q2) που αναμένονταν με μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω των πολλών παραγόντων που αναφέραμε και παραπάνω, οι οποίοι επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την απόδοση των μοτοσυκλετών. Οι δύο πρώτοι αναβάτες που άρχισαν να γράφουν χρόνο ήταν οι Vinales και Marquez με το χρονόμετρο να σταματά στο 1:40 χαμηλό. Ο Rins από την άλλη έδειξε τα δόντια του για άλλη μια φορά, όντας ο ταχύτερος αναβάτης των ελεύθερων δοκιμαστικών μένοντας ψηλά στην κατάταξη. Ο Morbidelli επίσης ήταν πολύ δυνατός, μπαίνοντας μάλιστα στην κορυφή των χρόνων, στα μισά της διαδικασία των χρονομετρημένων. Στο ίδιο χρονικό σημείο, ο Quartararo ήταν δεύτερος, ενώ ο Petrucci είχε μια πτώση, ευτυχώς ανώδυνη.


Στην τελευταία τους έξοδο στην πίστα –κι αφού είχαν αλλάξει ελαστικά- οι αναβάτες έπαιζαν τα τελευταία τους χαρτιά. Οι χρόνοι έπεφταν δραματικά κι όλα κρίθηκαν στα τελευταία δευτερόλεπτα. Μεγάλος κερδισμένος ήταν τελικά ο Quartararo που πήρε την pole postion (δεύτερη για φέτος), με τον Marquez να τερματίζει δεύτερος και τον Vinales τρίτο. Στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα στηθούν οι Morbidelli, Rossi και Dovizioso, με την Yamaha να έχει και τις τέσσερις μοτοσυκλέτες της στις δύο πρώτες σειρές! Στην τρίτη σειρά θα στηθούν οι Petrucci, Rins και Crutchlow, ενώ ο Lorenzo δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την δέκατη θέση, ακολουθούμενος από τους Mir και Pol Espargaro.
Ο αυριανός αγώνας προβλέπεται άκρως συναρπαστικός, φέρνοντας ενδεχομένος και αλλαγές στην βαθμολογία.


 

Ετικέτες

Τραβάνε την μπρίζα στα ηλεκτρικά MotoGP! Κανείς δεν έβλεπε MotoE - Ούτε οι συγγενείς των αναβατών!

Τα ηλεκτρικά GP δεν θα συνεχίσουν μετά τη σεζόν 2025
MotoE Ends
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/9/2025

Η FIM και η Dorna Sports ανακοίνωσαν ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoE σταματά μόλις ολοκληρωθεί η τρέχουσα σεζόν του 2025. Αν στο μέλλον συντρέχουν οι λόγοι, τότε θα επανεξεταστεί το ενδεχόμενο να το επαναφέρουν.

 

Ακόμη και αν η ηγεσία της διοργάνωσης των MotoGP δεν είχε αλλάξει, το μέλλον της κατηγορίας MotoE ήταν ήδη αβέβαιο. Η κατηγορία MotoE δεν κατάφερε να αποκτήσει επαρκή απήχηση κατά τις επτά σεζόν που έτρεξε, ενώ η αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων δεν εξελίχθηκε όπως αναμενόταν, με πολλά μεγαλεπήβολα πλάνα και κατασκευαστές να αποτυγχάνουν.

Παρά τις εξαγγελίες της Ευρώπης και τον ουσιαστικό και πρακτικό πόλεμο που κύρηξε στους θερμικούς κινητήρες, η ηλεκτροκίνηση δεν κατάφερε να δώσει τις λύσεις που χρειάζεται κάποιος για να μπορέσει να στραφεί στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Χωρίς αγορά, ελάχιστα μπορείς να στηρίξεις τους αγώνες ελπίζοντας σε εξέλιξη που ποτέ δεν εξαργυρώνεται στην πράξη. Και που κράτησαν τόσες σεζόν είναι αξιοπερίεργο όπως χαρακτηριστικό είναι που παρά την τεράστια επένδυση όλα αυτά τα χρόνια, κανείς δεν ασχολήθηκε με τους αγώνες αυτούς. Κυριολεκτικά ελάχιστοι ήταν οι θεατές που συνέχιζαν να παρακολουθούν την MotoE, όχι μόνο παραμένοντας στις κερκίδες αλλά και online, από τον server της Dorna που είναι ένα πολύ καλό μέτρο σύγκρισης. Δεν έβλεπε κανείς, μερικές φορές αστειευόντουσαν πως δεν τους βλέπουν ούτε οι συγγενείς τους! Από το κύπελλο που ξεκίνησε το 2019 έως το 2023 που επένδυσαν περισσότερο δημιουργώντας το πρωτάθλημα, φάνηκε και το τέλος. Αναβαθμίζοντας το κόστος διοργάνωσης είτε θα έφερναν τους θεατές και μαζί και την εξέλιξη των μοτοσυκλετών, είτε θα έμπαινε ταφόπλακα. Όσοι ποντάραμε στο δεύτερο, έχουμε τώρα την επιβεβαίωση, ωστόσο δεν θάβεται η MotoE, μπαίνει κατάψυξη, αυτό να θυμόμαστε, υπάρχει περίπτωση επαναφοράς σε μακρινό, αρκετά μακρινό μέλλον.

Διότι ταυτόχρονα η βιομηχανία μοτοσυκλετών έχει στραφεί στην ανάπτυξη ακόμα πιο αποδοτικών κινητήρων καύσης, σε συνδυασμό με τη χρήση μη-ορυκτών καυσίμων. Εκεί όπου επενδύονται και μεγάλα ποσά. Από το 2027 τα καύσιμα του MotoGP θα είναι 100% μη-ορυκτά, αυξημένα από το ελάχιστο 40% μη-ορυκτών που είναι σε εφαρμογή από το 2024, ακολουθώντας την κατεύθυνση της βιομηχανίας και επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση για το "Racing for the Future".

Η FIM και το MotoGP θα συνεχίσουν να παρακολουθούν και να συμβουλεύονται τη βιομηχανία ώστε το άθλημα να παραμένει στην αιχμή της καινοτομίας. Δήλωσαν λοιπόν πως η MotoE θα επανεξεταστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, εφόσον η σημασία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ή οποιασδήποτε άλλης βιώσιμης τεχνολογίας αυξηθεί.

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM, δήλωσε: "Σήμερα ανακοινώνουμε την αναστολή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoE από το τέλος της σεζόν. Παρά τις καλύτερες προσπάθειες να προωθήσουμε αυτή την καινοτόμο κατηγορία μαζί με τη Dorna, η αλήθεια είναι ότι δεν πετύχαμε τους στόχους μας, αλλά ούτε και η ευρύτερη βιομηχανία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών επιδόσεων. Οι αγώνες ήταν πραγματικά φανταστικοί και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους αναβάτες και τις ομάδες που συμμετείχαν στο MotoE, καθώς και τη Dorna. Μαζί κοιτάμε το μέλλον και είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε νέες καινοτομίες και τεχνολογίες."

Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, πρόσθεσε: "Το MotoE έχει προσφέρει απίστευτη δράση στην πίστα και έχει στέψει πρωταθλητές και νικητές, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην αποστολή του MotoGP για καινοτομία, χωρίς φόβο και χωρίς να διστάζει να παρουσιάσει κάτι νέο. Καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε την καινοτομία εντός και εκτός πίστας, πρέπει να είμαστε εξίσου έτοιμοι να ακούμε τους οπαδούς μας και το νέο κοινό που θέλουμε να προσεγγίσουμε, παρακολουθώντας την εξέλιξη της αγοράς. Σε συνεργασία με τη FIM αποφασίσαμε ότι η κατάλληλη στιγμή είναι να τεθεί το MotoE σε “παύση” στο τέλος αυτής της σεζόν. Ευχαριστούμε όλους τους αναβάτες και τις ομάδες, τη Ducati, τους συνεργάτες μας και όλο το προσωπικό που έκαναν το MotoE πραγματικότητα από το 2019. Ευχαριστούμε που ήσασταν μαζί μας σε αυτό το πολύτιμο ταξίδι."