MotoGP 2023, Motegi, Ιαπωνία, PR - Ο Binder έσπασε το ρεκόρ του Jorge Lorenzo που κρατούσε από το 2015!

Ούτε μία ιαπωνική μοτοσυκλέτα στο TOP-10 μέσα στην Ιαπωνία...
Ο Brad Binder σημειώνει νέο ρεκόρ πίστας στο Motegi
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/9/2023

Στις θέσεις 2, 4 και 5 βρέθηκαν στα πρώτα χρονομετρημένα δοκιμαστικά της Ιαπωνίας οι τρεις πρώτοι της γενικής, όλοι τους πίσω από τον Binder της ΚΤΜ που έσπασε το πλέον μακροβιότερο ρεκόρ του MotoGP, που κρατούσε από το 2015! Δεύτερος ταχύτερος ήταν ο Πρωταθλητής του 2022, Bagnaia, με τους έτερους Ducatisti που παλεύουν για τον τίτλο του 23 να ακολουθούν πίσω από τον Aleix Espargaro της Aprilia.

Όπως και στα Free Practice, έτσι και στα πρώτα χρονομετρημένα δοκιμαστικά στην ιαπωνική πίστα, ο Jorge Martin δείχνει ιδιαίτερα φορμαρισμένος, σημειώνοντας με το καλημέρα τον ταχύτερο χρόνο, με 1:44.724. Δεύτερος αρχικά είναι ο Binder και τρίτος ο... Di Giannantonio. Πέμπτος είναι ο Quartararo, δέκατος ο Marc Marquez και μόλις 14ος ο Pecco, όμως όλοι ξέρουμε πως ο Bagnaia είναι slow starter.

Απώντες είναι ο Luca Marini, με σπασμένη κλείδα και ο Alex Marquez με σπασμένα πλευρά.

Μια μικρή πτώση έχει ο Raul Fernandez 38 λεπτά πριν το τέλος την ώρα που πιέζει, χωρίς όμως να χτυπήσει, ενώ στην πρώτη του επαφή με MotoGP μοτοσυκλέτα, ο Alex Rins δεν δείχνει να μπορεί να ανεβάσει ρυθμό, και είναι τελευταίος, 2,5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Martin, πίσω ακόμα και από τους δοκιμαστές Pirro και Crutchlow.

Τριάντα λεπτά πριν το τέλος, και ο Miguel Oliveira έχει φορέσει μαλακό ελαστικό και δείχνει να έχει βρει κάτι, για να ανέβει αρχικά δεύτερος, και αμέσως μετά πρώτος, με χρόνο 1:44.498. Δεύτερος είναι ο Quartararo, τρίτος ο Martin.

Πτώση έχουμε και από τον Jack Miller 24 λεπτά πριν το τέλος, με low-side, χωρίς ο Αυστραλός να χτυπήσει, ενώ έξοδο στην αμμοπαγίδα έχει ο Zarco, καταφέρνοντας όμως να παραμείνει όρθιος.

Απομένουν είκοσι λεπτά πριν το τέλος και όλοι οι αναβάτες έχουν μπει στα pits για να πάρουν μια ανάσα και για να αλλάξουν ελαστικά.

Αναρωτιόμαστε αν Marc Marquez και Pecco Bagnaia καταφέρουν να παραμείνουν στην πρώτη δεκάδα για τα πρώτα χρονομετρημένα, καθώς για την ώρα ο πρώτος βρίσκεται στη 10η θέση και ο δεύτερος στην 11η. Και ξαφνικά... ο Marc Marquez καταφέρνει να κατεβάσει χρόνο, για να ανέβει τρίτος στη γενική, 0.076 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο Oliveira.

Οι αναβάτες επιστρέφουν στην πίστα, και οι χρόνοι ξεκινούν να πέφτουν. Πρώτος περνά ο Aleix Espargaro, με 1:44.387, με χρόνο που δεν θα παραμείνει αλώβητος για πολύ όμως.

Και όντως, λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, πρώτος περνά ο Binder με 1:44.255, ενώ στην προσπάθεια του να πιέσει ο Quartararo έχει μια άσχημη πτώση με πολλά, δείχνοντας να έχει χτυπήσει λίγο στο πόδι, κουτσαίνοντας ελαφρώς.

Εντωμεταξύ ο Martin έχει περάσει στη δεύτερη θέση, αφήνοντας 3ο τον Aleix. Σημειώστε πως τώρα που οι αναβάτες πιέζουν με φρέσκα μαλακά ελαστικά -όσοι τα έχουν αλλάξει- η διαφορά του τελευταίου Rins από τον πρώτο έχει ανέβει στα 2,981 δευτερόλεπτα...

Δέκα λεπτά πριν το τέλος, οι τρεις επικρατέστεροι διεκδικητές του τίτλου βρίσκονται στην 12η θέση (Bagnaia), 7η θέση (Bezzecchi) και 3η θέση (Martin).

Το πρώτο 1:43 σημειώνει 8 λεπτά πριν το τέλος ο... Fabio Di Giannantonio, με 1:43.947, αναβάτης που έχει σοβαρό λόγο να ανησυχεί για τη θέση του στην Gresini το 2024, ειδικά με τις πληροφορίες που θέλουν τον Marc Marquez να μεταπηδά από τη Honda στη Ducati.

Έξι λεπτά πριν το τέλος, και όπως συνηθίζεται η επίθεση όλων φτάνει στο κρεσέντο της, με τους αγωνιζόμενους να προσπαθούν με φρέσκα ελαστικά να βρεθούν πάση θυσία στην πρώτη δεκάδα και τα Q2, έχοντας κλειδώσει όλοι σε time attack mode.

Και αυτό που φοβούνται όλοι γίνεται πράξη, με τις κίτρινες σημαίες να έχουν βγει λόγω δεύτερης πτώσης του Raul Fernandez στη 10, και μένει να δούμε αν κάποιοι άτυχοι αναβάτες δουν τους γύρους τους να ακυρώνονται.

Δυόμισι λεπτά πριν το τέλος και ο Brad Binder γυρίζει σε καταιγιστικό ρυθμό, καταφέρνοντας να σπάσει το ρεκόρ πίστας που κρατούσε απτό το 2015 ο Jorge Lorenzo με 1:43.790! Νέο ρεκόρ λοιπόν, με 1:43.489, και έχουμε ακόμα καιρό για να σπάσει και αυτό.

Ο Pecco Bagnaia δείχνει έτοιμος να γίνει εκείνος ο νέος κάτοχος του ρεκόρ, θα το χάσει όμως στο τελευταίο τμήμα της πίστας, για να βρεθεί δεύτερος πίσω από τον Binder.

Πτώση έχουμε για τον Marc Marquez, ο οποίος βρίσκεται μόλις 14ος, και δεν θα προλάβει να πάρει τη δεύτερη μοτοσυκλέτα του για να προσπαθήσει για κάτι καλύτερο.

Είναι δύσκολο να δούμε τον Rins να συνεχίζει, καθώς στο τέλος των δοκιμαστικών της Παρασκευής βρίσκεται τελευταίος, 3.747 δευτερόλεπτα πίσω από τον Binder.

Οι χρόνοι των PR έχουν ως εξής:

1. Brad Binder, KTM

2. Pecco Bagnaia, Ducati

3. Aleix Espargaro, Aprilia

4. Jorge Martin, Ducati

5. Marco Bezzecchi, Ducati

6. Fabio di Giannantonio, Ducati

7. Johann Zarco, Ducati

8. Maverick Vinales, Aprilia

9. Pol Espargaro, GASGAS

10. Jack Miller, KTM

11. Miguel Oliveira, Aprilia

12. Joan Mir, Honda

13. Fabio Quartararo, Yamaha

14. Marc Marquez, Honda

15. Franco Morbidelli, Yamaha

16. Cal Crutchlow, Yamaha

17. Raul Fernandez, Aprilia

18. Takaaki Nakagami, Honda

19. Augusto Fernandez, GASGAS

20. Michele Pirro, Ducati

21. Alex Rins, Honda

Ετικέτες

MotoGP: Ο Cal Crutchlow εξηγεί γιατί ο Marc Marquez είναι ασυναγώνιστος

Σε μια χρονιά που στέφθηκε πρωταθλητής χωρίς να συμμετάσχει στους τελευταίους τέσσερις γύρους
Cal Crutchlow
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Ο Marc Marquez μπαίνει στο 2026 ως εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια, αποδεικνύοντας ότι το ρίσκο της αποχώρησης από τη Honda όχι μόνο απέδωσε, αλλά τον επανέφερε στην κορυφή.

Ο Ισπανός αναβάτης έχει πλέον μπροστά του τη μεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσει τον Valentino Rossi στη καφενειακή συζήτηση για τον κορυφαίο όλων των εποχών, εφόσον η Ducati GP26 αποδειχθεί ικανή να συνεχίσει την κυριαρχία του εργοστασίου από το Borgo Panigale.

Πριν από οτιδήποτε άλλο, όμως, ο Marquez πρέπει να διασφαλίσει ότι έχει αναρρώσει πλήρως από τον σοβαρό τραυματισμό του στο φινάλε της σεζόν 2025, μετά το ατύχημα στο Grand Prix της Ινδονησίας, όπου υπέστη βαριά ζημιά στην κλείδα. Μόνο τότε θα μπορέσει να επιστρέψει με ασφάλεια και να επιβάλει ξανά την κυριαρχία του απέναντι στους αντιπάλους του.

Η απόφαση να αφήσει τη Honda το 2023 και να μετακομίσει στη δορυφορική Ducati της Gresini ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό του. Ένα στοίχημα που, όπως αποδείχθηκε, κερδήθηκε και με το παραπάνω. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι θα ήταν ψυχολογικά δύσκολο να βιώσει μια παρόμοια διαδικασία αποκατάστασης με εκείνη της Jerez το 2020, αυτή τη φορά όμως στα 32 του χρόνια.

Ο Cal Crutchlow αποκαλύπτει γιατί ο Marquez είναι "φρικιό" πάνω στη μοτοσυκλέτα

Στο νέο βιβλίο του Mat Oxley, "Marc The Magnificent", ο πρώην αναβάτης και αντίπαλος του Marquez, Cal Crutchlow, περιγράφει με τον πιο ωμό τρόπο αυτό που πολλοί στο paddock σκέφτονται εδώ και χρόνια.

"Ο κόσμος δεν έχει ιδέα πόσο ξεχωριστός είναι ο Marc, είναι ένα φρικιό της φύσης", δήλωσε χαρακτηριστικά. "Δεν έχω σώσει ποτέ μοτοσυκλέτα στις 62 μοίρες κλίσης, 15 φορές σε ένα Σαββατοκύριακο! Αυτό δεν συμβαίνει με κανέναν άλλον".

Marc Marquez save

Ο Crutchlow συνεχίζει εξηγώντας ότι η ιδιαιτερότητα του Marquez δεν περιορίζεται μόνο στις εντυπωσιακές αποφυγές πτώσεων, "Είναι αυτός ο τύπος που μπορεί να φέρνει αποτελέσματα κάθε εβδομάδα, οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα που είναι διαβόητα από τις πιο δύσκολες στο grid. Ο Marc είναι 100% ταλέντο, αλλά έχει και αυτή τη σκυλίσια αποφασιστικότητα να σφίγγει τα δόντια και να συνεχίζει. Ο παράγοντας Marquez είναι πραγματικά κάτι το πολύ ξεχωριστό".

Η κατάκτηση του τίτλου το 2025 επιβεβαίωσε ότι η αποχώρησή του από τη Honda ήταν η σωστή επιλογή. Και το πιο ανησυχητικό για τους αντιπάλους του είναι ότι ο Marquez δείχνει να έχει ακόμη πολλά να δώσει.

Μπαίνοντας στη νέα σεζόν, ο Marquez γνωρίζει πλέον τη Ducati, το περιβάλλον της ομάδας και τους ανθρώπους γύρω του πολύ καλύτερα. Αυτή η εξοικείωση μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική στην επιστροφή του από τον τραυματισμό.

Ωστόσο, θα βρεθεί πάνω σε μια μοτοσυκλέτα στην εξέλιξη της οποίας δεν είχε ουσιαστικό λόγο, αφού απουσίασε από τις δοκιμές στη Βαλένθια μετά το πέρας της σεζόν. Την ίδια στιγμή, ο Francesco Bagnaia δεν πρόκειται να τον υποτιμήσει ξανά. Με μια GP26 που ενδέχεται να του ταιριάζει περισσότερο, ο Ιταλός θα αποτελέσει σοβαρή απειλή.

Το ίδιο ισχύει και για ολόκληρο το grid. Όλοι πλέον γνωρίζουν τι μπορεί να κάνει ο Marc Marquez με κόκκινα, αλλά και πού βρίσκονται τα όριά του. Το ερώτημα είναι αν αυτά τα όρια έχουν πράγματι φανεί ή αν, όπως υπαινίσσεται ο Crutchlow, μιλάμε για έναν αναβάτη που εξακολουθεί να αψηφά τους νόμους της λογικής πάνω σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP.