MotoGP 2024, Lusail, FP1: Ο Pedro Acosta κλέβει τις εντυπώσεις με 3ο χρόνο και εντυπωσιακό σώσιμο

Φοβερός ο rookie της GASGAS, έσωσε φάση α-λα MM93 - Ταχύτερος όλων ο Martin, δεύτερος ο Aleix, και ο Marc στην 4η θέση!
Pedro Acosta
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

8/3/2024

Στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά για τον πρώτο γύρο της σεζόν του 2024, ο Jorge Martin έδειξε -αναμενόμενο- τα δόντια του, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο όλων. Τις εντυπώσεις όωμς έκλεψε ο rookie Pedro Acosta, που πέρα από τον 3ο χρόνο του έσωσε μια σχεδόν σίγουρη πτώση με θεαματικό στιλ, πανομοιότυπο με του Marc Marquez. Από τη μεριά του, ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε κι αυτός καλά την προσπάθεια του 24, γράφοντας τον 4ο χρόνο στα FP1.

Φυσικά, τα FP1 είναι πάντα μια αναγνωριστική περίοδος, όπου οι περισσότεροι εκ των μεγάλων ονομάτων αντιμετωπίζουν χαλαρά, ενώ όταν μιλάμε για το Qatar, τότε έχουμε κι άλλους λόγους που μειώνεται η σημασία του συγκεκριμένου session. Αυτό συμβαίνει γιατί η θερμοκρασίες θα είναι ιδανικές αργότερα, το βράδυ, ενώ οι μοτοσυκλέτες θα έχουν αφήσει λάστιχο κάτω που θα κάνει τα P1 μια εντελώς διαφορετική υπόθεση. Τέλος, μην ξεχνάμε πως αυτό που θέλουν όλοι είναι μια θέση μέσα στη δεκάδα των P1 κι εκεί θα πέσουν οι μάσκες, και θα γίνει το πραγματικό ξεκαθάρισμα.

Pedro Acosta

Αφού ξεκαθαρίσαμε τα παραπάνω, να πούμε πως πέρα από το φανταστικό σώσιμο από τον Pedro Acosta που θύμισε Marc Marquez, το υπόλοιπο διάστημα των FP1 κύλησε χωρίς πτώσεις, μηχανικές βλάβες και άλλα απρόοπτα.

Marc marquez

Στην πρώτη θέση εναλλάσσονταν αρκετοί αναβάτες, ενώ από τους κορυφαίους χρόνους έλειψαν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Pecco Bagnaia που πάντα ξεκινά αργά και προσεκτικά αλλά και ο Marco Bezzecchi που ήταν πολύ πίσω.

Η σκόνη στην πίστα έκανε αρκετούς αναβάτες να χάσουν τη γραμμή τους και να ανοιχτούν σε κάποιες στροφές, ενώ οι Oliveira και Binder είχαν εξόδους χωρίς όμως πτώσεις.

Jorge Martin

Η τελική πρώτη τριάδα αποτελούνταν από αναβάτες των Ducati, Aprilia και GASGAS, με τον Martin να γράφει 1:52.624, τον Aleix Espargaro να βρίσκεται 0,047 δευτερόλεπτα πίσω του και τον Pedro Acosta 0,071 δευτερόλεπτα πίσω από τον αναβάτη της Prima Pramac Racing.

Πολύ καλή η 5η θέση του Johann Zarco που ήταν ο πρώτος αναβάτης ιαπωνικής ομάδας (LCR Honda), ενώ ο Quartararo ήταν μόλις 19ος, 1.213 δευτερόλεπτα πίσω από τον Martin!

Τελευταίος βρέθηκε ο Franco Morbidelli, 2 δευτερόλεπτα και 125 εκατοστά πίσω από τον Martin, μην ξεχνάμε όμως πως αυτή ήταν η 1η φορά που ο Ιταλός ανέβηκε στη νέα του μοτοσυκλέτα.

Όλοι τώρα περιμένουμε το βράδυ, όπου στις 7 ώρα Ελλάδος θα λάβουν χώρα τα πρώτα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Μείνετε συντονισμένοι, καθώς αμέσως μετά θα σας έχουμε ρεπορτάζ.

Ακολουθούν οι χρόνοι των FP1.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 89J. Martin Prima Pramac Racing 01:52.624  
2 41A. Espargaro Aprilia Racing 01:52.671 +0.047 / +0.047
3 31P. Acosta Red Bull GASGAS Tech3 01:52.695 +0.071 / +0.024
4 93M. Marquez Gresini Racing MotoGP™ 01:52.801 +0.177 / +0.106
5 33B. Binder Red Bull KTM Factory Racing 01:52.889 +0.265 / +0.088
6 5J. Zarco LCR Honda 01:52.927 +0.303 / +0.038
7 23E. Bastianini Ducati Lenovo Team 01:52.950 +0.326 / +0.023
8 49F. Di Giannantonio Pertamina Enduro VR46 Racing Team 01:52.987 +0.363 / +0.037
9 43J. Miller Red Bull KTM Factory Racing 01:53.031 +0.407 / +0.044
10 1F. Bagnaia Ducati Lenovo Team 01:53.221 +0.597 / +0.190
11 73A. Marquez Gresini Racing MotoGP™ 01:53.250 +0.626 / +0.029
12 88M. Oliveira Trackhouse Racing 01:53.338 +0.714 / +0.088
13 12M. Viñales Aprilia Racing 01:53.351 +0.727 / +0.013
14 25R. Fernandez Trackhouse Racing 01:53.380 +0.756 / +0.029
15 42A. Rins Monster Energy Yamaha MotoGP™ 01:53.407 +0.783 / +0.027
16 36J. Mir Repsol Honda Team 01:53.435 +0.811 / +0.028
17 10L. Marini Repsol Honda Team 01:53.608 +0.984 / +0.173
18 72M. Bezzecchi Pertamina Enduro VR46 Racing Team 01:53.626 +1.002 / +0.018
19 20F. Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP™ 01:53.837 +1.213 / +0.211
20 37A. Fernandez Red Bull GASGAS Tech3 01:53.847 +1.223 / +0.010
21 30T. Nakagami LCR Honda 01:53.863 +1.239 / +0.016
22 21F. Morbidelli Prima Pramac Racing 01:54.749 +2.125 / +0.886
Ετικέτες

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες