MotoGP: Αλλαγές στους κανονισμούς των "πλεονεκτημάτων"

Πρόβλεψη για τα πλεονεκτήματα και τις wild card συμμετοχές
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/5/2020

Όπως δείχνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, το παγκόσμιο πρωτάθλημα των GP αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, με όλη αυτή όμως την αναστάτωση που έχουν επιφέρει οι ακυρώσεις και οι αναβολές αγώνων, να δημιουργούν αντίκτυπο σε πολλούς τομείς.

Ένας από αυτούς είναι στον τρόπο με τον οποίο καθορίζεται το αν μια εταιρεία θα έχει πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των κινητήρων της ή όχι. Αυτό είναι άμεσα συνδεδεμένο και με τα αποτελέσματα που πετυχαίνει μια ομάδα, τους τερματισμούς δηλαδή των αναβατών της, σε μια φυσιολογική όμως σεζόν με πλήρη τον αριθμό των αγώνων. Φέτος όμως, που το πρωτάθλημα –εάν και εφόσον ξεκινήσει, υπενθυμίζουμε- θα είναι αρκετά κουτσουρεμένο με μικρότερο αριθμό αγώνων, υπήρχε θεωρητικά η πιθανότητα ένα εργοστάσιο που δεν απολάμβανε αυτά τα πλεονεκτήματα, να μην προλάβει να πετύχει το απαραίτητο νούμερο τερματισμών στο βάθρο και να βρεθεί ξαφνικά στη λίστα με τους κατασκευαστές που θα έχουν πλεονέκτημα για την επόμενη χρονιά.

Για να αποφευχθεί κάτι τέτοιο, η Επιτροπή των Grand Prix, αποτελούμενη από τους Carmelo Ezpeleta (Πρόεδρος της Dorna), Paul Duparc (εκπρόσωπος της FIM), Herve Poncharal (εκπρόσωπος της IRTA) και Takano Tsoubouchi (εκπρόσωπος της MSMA), πραγματοποίησε δύο τηλεδιασκέψεις (30 Απριλίου και 7 Μαΐου), προκειμένου να παρθούν αποφάσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα. Σε ό,τι αφορά λοιπόν τα πλεονεκτήματα, η Επιτροπή αποφάσισε ότι για το 2020 κάποιος κατασκευαστής μπορεί να τα χάσει (αν έχει πολύ καλά αποτελέσματα), αλλά δεν μπορεί κάποιος άλλος να επωφεληθεί από τα άσχημα αποτελέσματα και να τα κερδίσει. Επιπλέον, όσοι βαθμοί προστεθούν μέσα στο 2020 για τα εργοστάσια που βρίσκονται σε καθεστώς πλεονεκτημάτων, θα εξακολουθήσουν να έχουν ισχύ για τα επόμενα δύο χρόνια.

Παράλληλα, πάρθηκε απόφαση και για το "σφράγισμα" των κινητήρων και πιο συγκεκριμένα ότι το ομολογκάρισμά τους για τις ομάδες των MotoGP που είναι σε καθεστώς πλεονεκτημάτων, μπορεί να ανασταλεί. Αυτό σημαίνει ότι η ΚΤΜ και η Aprilia είναι υποχρεωμένες πλέον να καταθέσουν δείγματα των κινητήρων τους στον Τεχνικό Διευθυντή των GP–όπως έχουν κάνει ήδη τα υπόλοιπα εργοστάσια- μέχρι τις 29 Ιουνίου 2020.

Σε ό,τι αφορά τις wild card συμμετοχές (για όλες τις κατηγορίες), τονίζεται ότι φέτος αρκετοί αγώνες θα γίνουν κεκλεισμένων των θυρών, θα πρέπει και ο αριθμός των συμμετεχόντων να κρατηθεί στο χαμηλότερο δυνατό όριο, όπως είναι επίσης σημαντικό να διασφαλιστεί η μέγιστη λειτουργικότητα των pit box για τις ομάδες που έχουν συμβόλαια. Γι' αυτό η Επιτροπή αποφάσισε ότι οι wild card συμμετοχές σε όλες τις κατηγορίες, αναβάλλονται για τη σεζόν του 2020. Να σημειώσουμε εδώ, ότι αυτό "πλήττει" και τον Jorge Lorenzo, ο οποίος μάλιστα είχε ανακοινώσει μαζί με την Yamaha την συμμετοχή του στο GP της Catalunya, ενώ όλο και μεγαλώνει ο ντόρος σχετικά με την αλλαγή της απόφασής του να αποσυρθεί τελείως από τους αγώνες. Το "πάγωμα" των wild card συμμετοχών, συμβαδίζει και με την στρατηγική μείωσης του κόστους για όλες τις ομάδες των MotoGP. Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι υπάρχει η πρόθεση να τις επαναφέρουν για το 2021, αλλά η τελική απόφαση θα παρθεί λίγο πριν το ξεκίνημα της σεζόν.

Ετικέτες

MotoGP-Honda HRC: Ο Aleix Espargaro στη θέση του Luca Marini στο GP του Assen

Πιάνει τον 2ο Andrea Dovizioso στη λίστα με τις περισσότερες συμμετοχές στο MotoGP!
Aleix Espargaro Honda HRC Castrol Assen
Από τον

Παύλο Καρατζά

25/6/2025

Όπως είχατε διαβάσει εδώ, ο Luca Marini τραυματίστηκε σοβαρά κατά την διάρκεια των δοκιμών για τον γνωστό αγώνα αντοχής Suzuka 8 hours. Έτσι, ο Aleix Espargaro θα αντικαταστήσει τον Ιταλό στην εργοστασιακή ομάδα της Honda στο ολλανδικό ΤΤ του Assen το προσεχές Σαββατοκύριακο. Αυτή θα είναι η τρίτη συμμετοχή του Ισπανού αναβάτη για τη σεζόν του 2025.

Ο Espargaro που είναι πλέον αναβάτης δοκιμών της Honda HRC Castrol, μετά την Jerez και το Silverstone, θα αγωνιστεί για τρίτη φορά φέτος, και στο Assen, στον αγώνα που θα διεξαχθεί στις 27-29 Ιουνίου, αντικαθιστώντας τον Luca Marini που αναρρώνει ακόμη από τους τραυματισμούς που αποκόμισε κατά τη διάρκεια των δοκιμών για τον 8ωρο αγώνα αντοχής στη Suzuka (διαβάστε περισσότερα εδώ).

Με αυτή τη συμμετοχή του ο Καταλανός “πιάνει” τον Andrea Dovizioso στην 2η θέση της λίστας των αναβατών με τις περισσότερες εμφανίσεις στο MotoGP. Ο Dovizioso έχει 348 εμφανίσεις συνολικά και ο Espargaro 347 και με με τη συμμετοχή του στον γύρο του Assen θα ισοφαρίσει τον Ιταλό στην δεύτερη θέση με τους δυο τους να είναι πίσω μόνο από τον Valentino Rossi που έχει 435!

Παρακάτω οι αναβάτες με τις περισσότερες εμφανίσεις στο MotoGP

Θέση

Αναβάτης

Συμμετοχές

1

Valentino Rossi

435

2

Andrea Dovizioso

348

3

Aleix Espargaró

347

4

Loris Capirossi

332

5

Simone Corsi

327

6

Thomas Lüthi

323

7

Dani Pedrosa

307

8

Jorge Lorenzo

306

9

Pol Espargaró

300

10

Johann Zarco

292

Ο Espargaro δήλωσε: "Είμαι πολύ χαρούμενος που μπορώ να υποστηρίξω τη Honda και να συνεργαστώ με την εργοστασιακή ομάδα αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Πολλοί αναβάτες ονειρεύονται να οδηγήσουν για την εργοστασιακή ομάδα της Honda. Είναι πραγματική έκπληξη και μεγάλη χαρά να έχω αυτή την ευκαιρία - έστω και αν είναι προσωρινή. Τα δύο τελευταία Σαββατοκύριακα φέτος κατάφερα να βελτιώνομαι όλο και περισσότερο, οπότε ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να πλησιάσουμε λίγο περισσότερο την κορυφή αυτό το Σαββατοκύριακο. Έχω καλές αναμνήσεις από το Assen και θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε τη Honda εκεί, επειδή η πίστα είναι αρκετά διαφορετική από τις πίστες στις οποίες συνήθως κάνω δοκιμές. Ελπίζω ο Luca να αναρρώσει καλά και να μπορέσει να επιστρέψει σύντομα εδώ".