MotoGP Αυστραλίας: Ιστορικό στριμωξίδι - 16 αναβάτες με ίδιους χρόνους!

Με διαφορά κάτω από ένα δευτερόλεπτο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/10/2017

Η φετινή σεζόν συνεχίζει ακάθεκτη να μας εντυπωσιάζει. Οι συνδυασμένοι χρόνοι των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής, έδωσαν μία ιστορική κατάταξη όπου 16 αναβάτες είχαν διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου. Για παράδειγμα στο Motegi με την απίστευτη βροχή, μόνο 8 αναβάτες ήταν με διαφορά κάτω από δευτερόλεπτο.. Στο τέλος της σημερινής ημέρας επικράτησε τελείως απρόσμενα η Aprilia με τον Aleix Espargaro που είχε τον ταχύτερο χρόνο στην FP2 για πέντε χιλιοστά, με τον Aleix να δηλώνει πως η Aprilia ζει ιστορικές στιγμές…

Ο Marquez με τον Dovizioso έχουν ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους, ικανοποιημένοι και οι δύο από τις δοκιμές, όπως δηλώνουν παρακάτω, σε μία ημέρα με περίεργες συνθήκες που σημειώθηκαν αρκετές παραπλήσιες πτώσεις. Απώλεια πρόσφυσης από το εμπρός ελαστικό, που οι περισσότεροι αναβάτες την αποδίδουν στις ρυθμίσεις που δεν έχουν ακόμη βρει..

Οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο δυνατός αέρας, απαιτούν να φορτίζεται ο εμπρός τροχός τόσο όσο χρειάζεται για να διατηρείται ψηλά η θερμοκρασία του ελαστικού χωρίς να θυσιάζονται τα δυναμικά στοιχεία της γεωμετρίας της μοτοσυκλέτας. Ο Crutchlow, περσινός νικητής του αγώνα ήταν τώρα τέταρτος ενώ Lorenzo και Rossi προσεύχονται να μην βρέξει, την στιγμή που ο Vinales είχε μία πτώση στην 8η στροφή από την οποία σηκώθηκε κουτσαίνοντας για μερικά βήματα, αλλά συνέχισε τρέχοντας χωρίς κάποιο πρόβλημα.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο αέρας έφεραν την πλήρη ανακατάταξη στην σειρά που θα περίμενε κανείς, κι αν αύριο βρέξει υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δούμε ακόμα πιο μεγάλη ανατροπή στην σειρά εκκίνησης του αγώνα…

Marquez: Δεν ήταν οι πιο εύκολες συνθήκες, αρκετός αέρας και χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά δοκιμάσαμε πολλά ελαστικά για τον αγώνα, από πλευράς δοκιμών και ρυθμίσεων ήταν μία πολύ καλή ημέρα. Δοκιμάσαμε και τα τρία εμπρός ελαστικά! Είναι εντυπωσιακό που πλέον υπάρχουν πολλοί αναβάτες με παραπλήσιους χρόνους. Με ελάχιστα δέκατα διαφοράς, δεν χάνεις μία θέση στην κατάταξη για την εκκίνηση του αγώνα, αλλά μπορεί και ολόκληρη σειρά, οπότε αύριο θα είναι μία ενδιαφέρουσα ημέρα.

Dovizioso: Είμαστε σε καλό σημείο σαν ομάδα, όχι τόσο γρήγοροι όπως ο Marquez αλλά όχι και τόσο πίσω που να είναι πρόβλημα. Περίμενα μεγαλύτερες δυσκολίες σε αυτή την πίστα από την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων, ευτυχώς όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο δύσκολα. Η επιλογή ελαστικών θα είναι μεγάλο ζήτημα για τον αγώνα, γιατί η απόδοσή τους πέφτει με μεγαλύτερο ρυθμό σε αυτή την πίστα, είναι το χαρακτηριστικό του Philip Island αυτό…

Aleix Espargaro: Είναι ιστορικές στιγμές αυτές για την Aprilia και χαίρομαι πάρα πολύ που είμαι μέρος τους. Αυτή την χρονιά είναι η πραγματική εκκίνηση για την ομάδα.. Είχα πει στην Ιαπωνία πως η μοτοσυκλέτα αυτή αισθάνεται ιδιαίτερα καλά με τις πίστες που έχουν τόσο πρόσφυση που καταστρέφουν λάστιχα, αλλά σήμερα παρά την καλή εμφάνιση, δεν ήταν μία από τις πιο καλές ημέρες. Συγκριτικά στο Aragon ήταν καλύτερα για εμένα, σήμερα δυσκολεύτηκα αρκετά, αλλά τελικά κατάφερα έναν πολύ καλό γύρο που μας έφερε μπροστά. Πρέπει να δουλέψουμε με τον ρυθμό μας περισσότερο - στις ιδιαίτερες συνθήκες αυτής της πίστας. Σήμερα υπήρχαν αρκετές πτώσεις, αν βρέξει αύριο θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Η μοτοσυκλέτα δεν στρίβει όπως θα το ήθελα, πρέπει να βελτιώσουμε την κατάσταση εμπρός, ώστε το ελαστικό να διατηρεί θερμοκρασία, χρειάζεται να φορτίζουμε τον τροχό περισσότερο

Ο Marquez δοκίμασε την αλλαγή μοτοσυκλετών, σύμφωνα με τους πρόσφατα αλλαγμένους κανονισμούς, και ήταν ταχύτητος για άλλη μία φορά. Οι αναβάτες προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο της βροχής...

 

Η πτώση του Vinales:

Αποτελέσματα FP2:

ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΜΟΤΟ
Km/h
ΧΡΟΝΟΣ
ΔΙΑΦ. 1ος/Προηγ.
1
Aleix ESPARGARO
Aprilia
333.2
1'29.225
 
2
Marc MARQUEZ
Honda
333.6
1'29.230
0.005 / 0.005
3
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
338.0
1'29.322
0.097 / 0.092
4
Cal CRUTCHLOW
Honda
333.8
1'29.329
0.104 / 0.007
5
Maverick VIÑALES
Yamaha
333.9
1'29.423
0.198 / 0.094
6
Jack MILLER
Honda
333.6
1'29.466
0.241 / 0.043
7
Andrea IANNONE
Suzuki
336.5
1'29.604
0.379 / 0.138
8
Johann ZARCO
Yamaha
333.8
1'29.667
0.442 / 0.063
9
Dani PEDROSA
Honda
327.1
1'29.702
0.477 / 0.035
10
Pol ESPARGARO
KTM
336.5
1'29.760
0.535 / 0.058
11
Jorge LORENZO
Ducati
330.0
1'29.820
0.595 / 0.060
12
Valentino ROSSI
Yamaha
333.9
1'29.977
0.752 / 0.157
13
Karel ABRAHAM
Ducati
338.3
1'29.987
0.762 / 0.010
14
Bradley SMITH
KTM
336.9
1'30.046
0.821 / 0.059
15
Alex RINS
Suzuki
333.7
1'30.085
0.860 / 0.039
16
Scott REDDING
Ducati
327.7
1'30.140
0.915 / 0.055
17
Danilo PETRUCCI
Ducati
339.0
1'30.269
1.044 / 0.129
18
Loris BAZ
Ducati
332.5
1'30.274
1.049 / 0.005
19
Tito RABAT
Honda
332.1
1'30.546
1.321 / 0.272
20
Sam LOWES
Aprilia
326.6
1'30.682
1.457 / 0.136
21
Hector BARBERA
Ducati
334.3
1'30.777
1.552 / 0.095
22
Alvaro BAUTISTA
Ducati
334.4
1'31.688
2.463 / 0.911
23
Broc PARKES
Yamaha
324.7
1'32.152
2.927 / 0.464

 

Ετικέτες

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες