MotoGP Barcelona: Απίστευτες στιγμές ρεκόρ – Άπιαστος Aleix Espargaro

Οξύμωρο μειωμένης πρόσφυσης και ρεκόρ γύρου
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2022

Πάλη ενάντια στην υψηλή θερμοκρασία και την μειωμένη πρόσφυση με τις ομάδες να επιστρατεύονται κάθε λύση που μπορούσαν για να προστατέψουν τα ελαστικά από την υπερθέρμανση και την ίδια στιγμή εξαιρετικά γρήγορος ρυθμός με νέα ρεκόρ πίστας!

Ducati και Yamaha είχαν ειδική επίστρωση στους τροχούς για να διαχέεται πιο γρήγορα η θερμότητα στο περιβάλλον και όλες οι ομάδες δοκίμαζαν διάφορες ρυθμίσεις για να βρουν τον καλύτερο συνδυασμό.

Η Aprilia όμως είχε σήμερα το πάνω χέρι έχοντας ξεκάθαρα βρει τον συνδυασμό που κερδίζει. Όχι τόσο γιατί ο Aleix Espargaro πήρε την pole position με μικρή διαφορά από τους Bagnaia και Quartararo, αλλά γιατί το έκανε δύο φορές σπάζοντας το ρεκόρ πίστας και τις δύο.

Με 01'38.77710 στην FP3 έχοντας κολλητά πίσω του όλες τις Ducati πλην του Marini και τον δύο Gresini και με 01'38.7420 στην Q2 που του έδωσε και την pole position, ο Aleix Espargaro έδειχνε πλήρως ανανεωμένος παίζοντας εντός έδρας και με την πρόσφατη ανανέωση συμβολαίου να δρα τονωτικά.

Η άσφαλτος έφτασε τους 60ο βαθμούς σε ένα σημείο αλλά ο Quartararo και ο Bagnaia ήταν εξαιρετικά γρήγοροι παλεύοντας για την pole position, μέχρι φυσικά που ήρθε ο Aleix Espargaro στο προσκήνιο της Q2. Μιλάμε για απειροελάχιστες διαφορές, αρκετές όμως για να δώσουν και το ρεκόρ γύρου και την pole position στην Aprilia.

Σε κάθε περίπτωση η Ducati δεν έχει πλέον αντίπαλο καθώς μονοπωλεί συνεχώς τις πρώτες θέσεις όταν από την άλλη πλευρά μονάχα μεμονωμένοι αναβάτες των άλλων ομάδων, μπορούν να σπάσουν το σερί των Ducati στην λίστα εκκίνησης. Η Aprilia έχει έναν στην πρώτη και έναν στην όγδοη θέση, η Yamaha τον Quartararo τρίτο και η Suzuki τον Rins στην 7η θέση με όλες τις υπόλοιπες να ανήκουν στην Ducati μέχρι την δέκατη που βρίσκεται εκεί ο Pol Espargaro.

Στην Q1 ο Vinales πάλεψε και κατάφερε να κρατήσει την πρώτη θέση και να περάσει στην Q2 με τον Nakagami να βγάζει την τελευταία στιγμή εκτός του Bezzecchi και επίσης τον Bastianini που είναι μέσα στο κυνήγι του πρωταθλήματος. Αυτό ήταν μία έκπληξη καθώς θα περίμενε κανείς πως ο Bastianini θα περνούσε στην Q2.

Από την πλευρά της KTM πραγματική πίεση άσκησε ο Binder αλλά για μία μόνο στιγμή και σημειώνοντας και μία πτώση δεν κατάφερε κάτι καλύτερο για την ομάδα του.

Τραυματισμένος και ο Alex Marquez από ατύχημα στην FP4 που τον έστειλε στο νοσοκομείο για εξετάσεις, σημαίνει πως η Honda έμενε μόνο με τον Pol Espargaro και τον Nakagami για να έχει πιθανότητες να δει το όνομά της πιο μπροστά…

Αύριο ο Aleix Espargaro θα είναι σίγουρα μία υπολογίσιμη δύναμη στις πρώτες θέσεις, η εκκίνηση όμως απέναντι σε Ducati και Yamaha, θα είναι μία δύσκολη υπόθεση.

 

 

Αποτελέσματα Q1

Θέση

No.

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Χρόνος

Διαφ.

1

41

Aleix Espargaro

Aprilia

1:38.742

 

2

63

Francesco Bagnaia

Ducati

1:38.773

0.031

3

20

Fabio Quartararo

Yamaha

1:38.959

0.217

4

5

Johann Zarco

Ducati

1:39.027

0.285

5

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

1:39.099

0.357

6

89

Jorge Martin

Ducati

1:39.142

0.400

7

42

Alex Rins

Suzuki

1:39.145

0.403

8

12

Maverick Viñales

Aprilia

1:39.397

0.655

9

10

Luca Marini

Ducati

1:39.451

0.709

10

44

Pol Espargaro

Honda

1:39.477

0.735

11

43

Jack Miller

Ducati

1:39.523

0.781

12

30

Takaaki Nakagami

Honda

1:39.611

0.869

Αποτελέσματα Q1

Q2

12

Maverick Viñales

Aprilia

1:39.216

 

Q2

30

Takaaki Nakagami

Honda

1:39.223

0.007

13

72

Marco Bezzecchi

Ducati

1:39.240

0.024

14

23

Enea Bastianini

Ducati

1:39.246

0.030

15

33

Brad Binder

KTM

1:39.249

0.033

16

88

Miguel Oliveira

KTM

1:39.420

0.204

17

36

Joan Mir

Suzuki

1:39.664

0.448

18

21

Franco Morbidelli

Yamaha

1:39.884

0.668

19

4

Andrea Dovizioso

Yamaha

1:40.071

0.855

20

87

Remy Gardner

KTM

1:40.113

0.897

21

6

Stefan Bradl

Honda

1:40.298

1.082

22

51

Michele Pirro

Ducati

1:40.351

1.135

23

40

Darryn Binder

Yamaha

1:40.373

1.157

24

25

Raul Fernandez

KTM

1:40.587

1.371

 

73

Alex Marquez

Honda

 

0.000

 

Ετικέτες

Βιογραφία Marc Marquez: «Στα 12 ήμουν τόσο μικροκαμωμένος που χρειάστηκαν οριακές πατέντες στη μοτοσυκλέτα»

«Η μητέρα μου ξεσκόνιζε τους γιατρούς για την ανάπτυξή μου»
Βιογραφία Marc Marquez: «Στα 12 ήμουν τόσο μικροκαμωμένος που χρειάστηκαν οριακές πατέντες στη μοτοσυκλέτα»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/12/2025

Διαβάζοντας την βιογραφία του Marc Marquez, ανακαλύπτει κανείς μικρά σημεία με μεγάλη όμως σημασία, τόσο για το χτίσιμο ενός πρωταθλητή από πολύ νωρίς, όσο και για την νοοτροπία μίας ολόκληρης χώρας, κυρίως όμως για την προσήλωση της οικογένειας αποκλειστικά στους αγώνες και στην βελτίωση του μικρού αθλητή. Ο Marc εξιστορεί:

Είναι δεύτερη χρονιά στο τοπικό, ιδιαίτερα σημαντικό πρωτάθλημα της Κατανολονίας και είναι μόλις 12 ετών, αγωνιζόμενος στα 125 με την Honda RS125R. Την προηγούμενη χρονιά είχε ανέβει από τα 50 κυβικά στα 125 όπου νικητής ήταν τότε ο Pol Espargaro. Ο Marc τερμάτισε δεύτερος στην πρώτη του χρονιά με την RS125!

Σημειώστε εδώ πως ένα τοπικό πρωτάθλημα έβγαζε σε κάθε φουρνιά αναβάτες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Την δεύτερη χρονιά του στο GP της Καταλονίας έχει ήδη την στόφα του πρωταθλητή, αλλά η μοτοσυκλέτα είναι το μεγάλο του πρόβλημα. Στην εκκίνηση δεν πατά κάτω παρά μόνο όταν κάθεται στραβά με το ένα πόδι, πράγμα που το δυσκολεύει και έτσι δεν γίνεται να φεύγει κάθε φορά πρώτος.

Η ομάδα του είχε ήδη προσθέσει βάρος στην μοτοσυκλέτα και δέρμα στην φόρμα του για να έχουν το ελάχιστο που απαιτείται όμως από πλευράς εργονομίας δεν είχαν καταφέρει πολλά.

Τότε ήταν που μπήκαν στην διαδικασία να κοντύνουν το μήκος του ρεζερβουάρ κατά 15 ολόκληρους πόντους, για να μπορεί να φτάσει τα κλιπόν ο Marc και να μην δυσκολεύεται στην οδήγησή του.

Τότε ήταν που τον απελευθέρωσαν κιόλας.

Δεν κέρδισε απλά το τοπικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας Καταλονίας στην κατηγορία των 125 κυβικών το 2005, αλλά κατατρόπωσε τους υπόλοιπους καθώς σε ορισμένους αγώνες κέρδιζε με 20 δευτερόλεπτα διαφοράς!

Τερμάτιζε μισή πίστα εμπρός από τους υπόλοιπους που είχαν όλοι τους, μοτοσυκλέτες με την ίδια ιπποδύναμη!

Παράλληλα η μητέρα του είχε πάρει σβάρνα τους γιατρούς υποβάλλοντας τον Marc Marquez σε κάθε γνωστή ιατρική εξέταση της εποχής εκείνης ψάχνοντας τρόπους να τον κάνει να ψηλώσει περισσότερο. Δεν τα κατάφερε, έκανε όμως τον δικό της αγώνα.

Εκείνη η χρονιά που κόντυναν το ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας ενώ της είχαν προσθέσει βάρος, απελευθερώνοντας τον Marc, ο μικρός αθλητής εκτός από πρωταθλητής Καταλονίας στα 125 κυβικά της Ταχύτητας, πήρε και τον τίτλο στο Supermotard στην κατηγορία των 85 κυβικών.

Ο άνθρωπος που έκοψε τα 15 εκατοστά, ήταν ο Emilio Alzamora, που λίγα χρόνια πριν ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής στα 125 και απόδειξη ότι δάσκαλοι μπορούν να γίνουν λίγοι, όχι όλοι και δεν εξαρτάται η καριέρα τους ως δάσκαλοι από το τι πώς οδηγούν οι ίδιοι.

Την επόμενη χρονιά, μόλις στα 13, ο Marc Marquez πήρε ξανά το πρωτάθλημα της Καταλονίας και ήταν έτοιμος για το Ισπανικό Πρωτάθλημα CEV, τον προθάλαμο για τα MotoGP. Εκείνη την χρονιά τερμάτισε 8ος και ήταν ο νεότερος αναβάτης.

Το πρόβλημα των κιλών παρέμενε.

Από την ηλικία των 11 ετών ο Marc Marquez ήταν μόλις 29 κιλά σταθερά!
Για αυτό και η μητέρα του είχε γυρίσει όλους τους γιατρούς της Ισπανίας ψάχνοντας εκείνον που θα βοηθούσε τον γιό της να κερδίσει βάρος!

Στο CEV ο Alzamora έπρεπε να βρει τρόπο να προσθέσει 21 κιλά έρμα στην μοτοσυκλέτα με τρόπου που θα διατηρεί την ευελιξία της!

Μόλις 15 ετών, μπαίνει στα MotoGP με τον Alzamora να πιέζει για να μην περιμένει μέχρι τα 16…

Ετικέτες