MotoGP Βραζιλία: Στην Τρίπολη θα ήταν καλύτερα! Διαλυόταν η πίστα σε κάθε γύρο!

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους
MotoGP Βραζιλία: Στην Τρίπολη θα ήταν καλύτερα! Διαλυόταν η πίστα σε κάθε γύρο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/3/2026

Το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα είδαν οι τρεις πρώτοι της μεγάλης κατηγορίας στην χθεσινή συνέντευξη τύπου μετά το τέλος του αγώνα, που είδε δύο Aprilia στο βάθρο. Έναν πόθο που εκπληρώνεται με ακριβώς έναν χρόνο καθυστέρηση!

Με την χαρά της επιτυχίας και με το γεγονός πως εκεί μπροστά που γυρνούσαν, δεν είχαν το πρόσθετο πρόβλημα των υπολοίπων, είναι φυσιολογικό που ήταν οι μόνοι που δεν έδωσαν έκταση στο πρόβλημα. Άλλωστε, κάτι τέτοιο θα έκοβε πόντους από τον άθλο και την επιτυχία, που μόλις είχαν σημειώσει.

Όλοι οι υπόλοιποι όμως, χωρίς καμία εξαίρεση, τόνισαν το πρόβλημα και ευχήθηκαν να μην χρειαστεί ποτέ ξανά να αγωνιστούν σε τέτοιες συνθήκες.

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους ενώ ειδικά στην Moto3 δύο άσχημα highsides αποδίδονται αποκλειστικά στην κατάσταση της πίστας και ευτυχώς δεν συνοδεύτηκαν και από τραυματισμό.

Φυσικό επίσης να πέφτουν οι προβολείς στην δήλωση του Marc Marquez μετά τον αγώνα, όταν απέδωσε το γλίστρημα που είχε και έδωσε την θέση στον Di Giannantonio που μόλις είχε κερδίσει, στην κατάσταση της πίστας.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, εξαιτίας της πίστας έχασε την θέση στο βάθρο.

Το δίπολο που πολλές φορές παρατηρείται, από… δίποδα που βρίσκονται και στην αρθρογραφία όχι μόνο στα σχόλια, κάτι που αναγάγει το ζήτημα σε κάτι πιο σοβαρό και επικίνδυνο, θέλουν να απομονώσουν την δήλωση Marc Marquez για να πουν πως ψάχνει δικαιολογία. Παίζουν το κοινό τους ταΐζοντάς το ίντριγκα, παίρνοντας την μία στιγμή το μέρος της μίας παράταξης και έπειτα της άλλης ενώ ταυτόχρονα επικαλούνται την δημοσιογραφία, φυσικά μόνο στην Ελλάδα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Υπάρχει ο κίνδυνος να γίνει και εδώ, πολύ απλά γιατί η ίντριγκα φέρνει το πολυπόθητο κλικ για το οποίο δεν σταματούν να παρακαλούν ως «υποστήριξη». Έχουμε εδώ δύο διαφορετικές εικόνες, από αναβάτες που αποδίδονται σε διαφορετικές παρατάξεις με τον Martin στη μέση. Από την μία πλευρά η VR46 και το πουλέν της και από την άλλη ο Marc Marquez. Δεν χρειάζεται καμία αντιπαράθεση όμως, ιδιαίτερα σε ένα ζήτημα χειροπιαστό, κυριολεκτικά σκύβεις και πιάνεις την άσφαλτο που διαλύεται στο χέρι σου. Τόσο χειροπιαστό! Ο Bezzecchi είναι φυσιολογικό να μην το έχει αντιμετωπίσει στον ίδιο βαθμό καθώς είχε και τον καλύτερο ρυθμό, γυρνούσε και εμπρός μόνος του, ανενόχλητος.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-brazilia-anoixe-trypa-sto-kentro-tis-pistas-prin-ton-sprint
Ούτε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας δεν βλέπεις αυτή την εικόνα!

Ο Martin είπε πως όσο κάθισε πίσω από τις δύο Ducati, δεχόταν πετροπόλεμο, κάτι που ευτυχώς γλίτωσε αρκετά γρήγορα.

Σε κάθε περίπτωση οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Αυτή ήταν η χειρότερη εικόνα των MotoGP και χρεώνεται πλήρως στην νέα διοίκηση η οποία ήξερε το ζήτημα από πριν. Δεν ρίσκαρε μόνο τον ίδιο τον αγώνα, φτάνοντας πολύ κοντά στην ματαίωσή του, όπως είδαμε από την τρύπα που άνοιξε μέσα στην άσφαλτο το Σάββατο, πριν τον Sprint, αλλά και με την ασφάλεια των αγωνιζόμενων. Ιδιαίτερα στις μικρότερες μάλιστα κατηγορίες και κυρίως στην Moto3, που με τα δικά τους ελαστικά οι συνθήκες καθιστούσαν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα.

Ο αγώνας στην Βραζιλία θα μπορούσε να γίνει στο τέλος της χρονιάς, ώστε να προλάβει να στρωθεί η πίστα ή από το νέο έτος, όταν και σίγουρα θα είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες, μιας και είναι προγραμματισμένο, να πέσει νέα άσφαλτος!

MotoGP Βραζιλία: Άνοιξε τρύπα στο κέντρο της πίστας πριν τον Sprint!

Αν πήγαινε όμως στο τέλος της χρονιάς, τα MotoGP θα είχαν ένα σημαντικό πρόσθετο έξοδο για τα Cargo αεροπλάνα που μεταφέρουν τον εξοπλισμό, ενώ το κοινό της Λ.Αμερικής που μπορεί να δώσει σημαντικά έσοδα τόσο από την φυσική του παρουσία, όσο και με τα τηλεοπτικά δικαιώματα, ήταν ακριβώς εκείνο το κερασάκι που έκανε τους διοργανωτές να κλείσουν τα μάτια σε αυτό που έβλεπαν και τα αυτιά στις συμβουλές που άκουγαν.

Ο Bezzecchi ωστόσο το έθεσε σωστά, αν αφήσεις τα παραπάνω και το δεις ως ένα πρόβλημα που το έχεις ξαφνικά και παλεύεις να βρεις την λύση. Υπό αυτό το πρίσμα οι διοργανωτές κινήθηκαν ταχύτατα και έδωσαν λύση παλεύοντας να μπαλώσουν την κατάσταση. Θα ήταν ηρωική αντιμετώπιση, αν δεν είχαν βαδίσει εις γνώση τους πάνω στο πρόβλημα και ενώ υπήρχαν φωνές που το τόνιζαν ακόμη περισσότερο.

Έτσι φτάσαμε στην χειρότερη εικόνα των MotoGP τα τελευταία χρόνια και έτσι ξεκινά η νέα διοίκηση το έργο της, με κίτρινη κάρτα. Ούτε στην Ινδονησία, εκεί που τα MotoGP διεξάγονται σε δημόσιο δρόμο, δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα πρόσφυσης, ασφάλειας και δυσκολίας μάλιστα για τους αναβάτες, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Brazil motomag
κανονικός πετροπόλεμος!

Κι ενώ στις μικρές κατηγορίες η πρόσφυση ήταν ακόμη πιο μεγάλο πρόβλημα, στην μεγάλη κατηγορία ο πετροπόλεμος σε όσους οδηγούσαν κοντά και πολλοί μαζί, όπως συνέβαινε εχθές από την πρώτη πεντάδα και πίσω, ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Περισσότεροι από τους μισούς αναβάτες απέκτησαν μώλωπες για ενθύμιο, που θα το θυμούνται για καιρό.

 

Ετικέτες

MotoGP: Πώς διαμορφώνεται η σύνθεση αναβατών στο πρωτάθλημα του 2027

Η σχάρα εκκίνησης του νέου πρωταθλήματος σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ως σήμερα
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

23/6/2026

Τη 18η μέρα του Ιουνίου 2026 υπογράφτηκε επιτέλους η πολύπαθη Concorde Agreement, η συμφωνία μεταξύ διοργανωτών και κατασκευαστών MotoGP για τη συνέχεια του πρωταθλήματος από το 2027 ως και το 2031. Πρόκειται για μια συμφωνία που έπρεπε κανονικά να έχει οριστικοποιηθεί πριν τελειώσει η περσινή σεζόν, ωστόσο η νέα ιδιοκτησία του πρωταθλήματος, Liberty Media, έχει πολλές αλλαγές στα υπόψη της και φυσικά κάπου εκεί άρχισαν οι τριβές με εργοστάσια και ομάδες που οδήγησαν σε τόσο μεγάλη καθυστέρηση.

Από τη στιγμή πάντως που το άμεσο μέλλον του MotoGP μπήκε σε ράγες για τα επόμενα πέντε χρόνια, το θέμα που θα απασχολήσει την επικαιρότητα θα είναι δίχως άλλο οι μεταγραφές. Ενόψει μιας νέας εποχής για το πρωτάθλημα, με καινούργιες μοτοσυκλέτες 850cc και αρκετά αλλαγμένους τεχνικούς κανονισμούς, τα περισσότερα συμβόλαια των αναβατών λήγουν φέτος και πλέον διαμορφώνεται ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο για τη σχάρα εκκίνησης της επόμενης χρονιάς.

Ως αρχή μιας νέας εποχής έχει ήδη αρκετές ιδιαιτερότητες και μια από αυτές είναι πως δεν θα υπάρχουν “περσινές” μοτοσυκλέτες, άρα λογικά στην αφετηρία όλοι οι αναβάτες θα έχουν ίδιες ολοκαίνουργιες εργοστασιακές. Είναι άλλωστε προς το συμφέρον των εργοστασίων να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν, άρα θέλουν όλους τους αναβάτες τους να μετέχουν στη διαδικασία αυτή, με μόνη ενδεχόμενη διαφορά για τους εργοστασιακούς να είναι η προτεραιότητα με την οποία θα υποδέχονται αναβαθμίσεις στις μοτοσυκλέτες τους.

bez

Ήδη γνωρίζουμε μια σειρά μετακινήσεων πρωτοκλασάτων αναβατών από το ένα εργοστάσιο στο άλλο, ωστόσο τίποτε από αυτά δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη επίσημα, προφανώς γιατί όλοι περίμεναν τη μεγάλη συμφωνία πριν προχωρήσουν σε εξαγγελίες.

Η ανανέωση του Marc Marquez για άλλα δύο χρόνια (2027-2028) με την εργοστασιακή Ducati είναι η πρώτη είδηση που ανακοινώθηκε μετά τη συμφωνία, ενώ είχε προηγηθεί η ανανέωση του Marco Bezzecchi με την Aprilia. Πέραν αυτών των δύο, σίγουροι με συμβόλαια για του χρόνου είναι ακόμη οι Diogo Moreira, Johann Zarco και Toprak Razgatlioglu, ενώ όλοι οι υπόλοιποι αναβάτες είναι στον αέρα, αν και για πολλούς οι επόμενοι προορισμοί τους είναι λίγο-πολύ γνωστοί, απλά όχι ακόμη επισημοποιημένοι.

Ας δούμε πώς διαμορφώνεται το νέο πρωτάθλημα MotoGP του 2027 με βάση όσα γνωρίζουμε ως σήμερα.

motogp

Aprilia

Ο Marco Bezzecchi ήταν ο πρώτος που υπέγραψε ανανέωση συμβολαίου φέτος με άγνωστη, αλλά πάντως πολυετή, διάρκεια. Δίπλα του αναμένεται να έρθει ο καλός του φίλος Pecco Bagnaia από τη Ducati.

Στην Trackhouse ωστόσο όλα φαίνεται πως θα αλλάξουν, καθώς η Aprilia θέλει να προμοτάρει μια 100% ιταλική σύνθεση, γεγονός που σημαίνει αποχαιρετισμό και των δύο φετινών αναβατών της. Για τον Ai Ogura βέβαια αυτό δεν σημαίνει και πολλά, καθώς ο Ιάπωνας έχει ήδη χαιρετήσει για μια θέση στην εργοστασιακή Yamaha, μα φαίνεται πως αποχαιρετά και ο Raul Fernandez.

Με τα σημερινά δεδομένα, οι δύο αναβάτες που εκτιμάται πως θα έρθουν είναι οι Enea Bastianini από την Tech3 KTM και Luca Marini από τη Honda HRC.

mm93

Ducati

Η πρωταθλήτρια του 2025 θα έχει σίγουρα τον πρωταθλητή Marc Marquez και δίπλα του θεωρείται βέβαιη η άφιξη του Pedro Acosta από την ΚΤΜ.

Όσο για τις δορυφορικές της ομάδες, αμφότερες αναμένονται να έχουν ολοκαίνουργιες συνθέσεις από του χρόνου.

Η VR46 θα υποδεχτεί τον Fermin Aldeguer σε μια “εσωτερική” μετακίνηση από τη Gresini και δίπλα του αναμένεται να έρθει ο Nicolo Bulega από το WSBK, με τις ευχές και προτροπές της Ducati Corse έχοντας ήδη αναλάβει ρόλο αναβάτη εξέλιξης της νέας Desmosedici με τα Pirelli.

Η δε Gresini είναι ίσως το μεγαλύτερο μυστήριο αυτή τη στιγμή, καθώς αναμένεται να χάσει και τους δύο αναβάτες της, με τις φήμες να φέρνουν τον Joan Mir από τη Honda και τον Daniel Holgado από τη Moto2 στις σέλες των Ducati της.

Ακούγονται δε και φήμες για διακοπή της σχέσης της Gresini με τη Ducati (κάτι που θα εξηγούσε καλύτερα και την οριζόντια μετακίνηση του Aldeguer), με κάποιες εκ των φωνών να μιλούν για επανασύνδεση με τη Honda.

quartararo

Honda

Μετά από μια σειρά δύσκολων ετών, φέτος η Honda δείχνει να ξαναβρίσκει τον δρόμο της, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη φτάσει σε ένα επίπεδο σταθερής διεκδίκησης βάθρων. Για του χρόνου όμως έχει ήδη φροντίσει να επενδύσει σε πολύ δυνατούς αναβάτες, καθώς η μια σέλα της εργοστασιακής ομάδας είναι καπαρωμένη από τον Fabio Quartararo.

Η δεύτερη έχει πολλά ερωτηματικά, με το φαβορί να δείχνει αυτή τη στιγμή ο David Alonso από τη Moto2, ο αναβάτης που χάρισε στη CFMOTO τον τίτλο της Moto3 το 2024, για δύο ταυτόχρονες παγκόσμιες πρωτιές: το πρώτο πρωτάθλημα GP για κινέζικο εργοστάσιο (έστω κι αν μόνο τα αυτοκόλλητα είναι κινέζικα πάνω στην ΚΤΜ RC250GP της CFMOTO Aspar Team) και ο πρώτος τίτλος για Κολομβιανό αναβάτη.

Στην LCR, από την άλλη, οι Diogo Moreira και Johann Zarco δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν. Αν κάτι θα μπορούσε να αλλάξει εδώ είναι κάποιες φημολογούμενες (και εντελώς ανεπιβεβαίωτες) συζητήσεις εντός HRC για να δώσουν την εργοστασιακή σέλα στον Moreira που εντυπωσιάζει φέτος ως rookie, αντί του Alonso που θα μπορούσε (σε ένα υποθετικό σενάριο) να πάει αντ’ αυτού στην LCR με εγγυημένο συμβόλαιο HRC.

alex pedro
Alex Marquez (αριστερά) και Pedro Acosta (δεξιά) θα ανταλλάξουν μοτοσυκλέτες, στην ΚΤΜ ο πρώτος, στη Ducati ο δεύτερος

ΚΤΜ

Παρά τις φήμες και τους φόβους για αποχώρηση της ΚΤΜ από το πρωτάθλημα μετά την οικονομική της κρίση και την αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος, οι Αυστριακοί επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους με το MotoGP υπογράφοντας τη νέα πενταετή σύμβαση.

Η εργοστασιακή της ομάδα ωστόσο θα αλλάξει ριζικά του χρόνου, με νέο δίδυμο τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio.

Όσο για την Tech3, εκεί τα δεδομένα είναι πολύ πιο ρευστά και τίποτε δεν έχει την ίδια βεβαιότητα όπως στην εργοστασιακή Red Bull KTM Factory Racing. Η ομάδα του Guenther Steiner σίγουρα θα χωρίσει με τον Enea Bastianini, ενώ ενδέχεται να διατηρήσει τον Maverick Vinales στους κόλπους της. Άρα τουλάχιστον ένας ακόμη αναβάτης πιθανώς θα έρθει εδώ, με δύο ονόματα από τη Moto2 να ακούγονται πολύ έντονα: Manuel Gonzalez (πρωτοπόρος της Moto2 αυτή τη στιγμή) και Senna Agius.

Ωστόσο τα δεδομένα για την ομάδα αυτή είναι πολύ περίπλοκα, καθώς υπάρχει ακόμη ο Brad Binder που θα περισσέψει από την εργοστασιακή και ο οποίος χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στο Mattighofen, καθώς και ο Raul Fernandez που φαίνεται πως περισσεύει από την Trackhouse – αν και ο Ισπανός έχει παρελθόν με την ΚΤΜ και δη όχι πολύ θετικό, έχοντας περάσει έναν δύσκολο χρόνο με την Tech3 το 2022, σε μια εποχή πάντως που τόσο η ΚΤΜ όσο και η Tech3 είχαν άλλους ιδιοκτήτες.

jorge martin

Yamaha

Η εργοστασιακή ομάδα της Yamaha θα αλλάξει 100% το 2027 και η σύνθεσή της είναι ήδη γνωστή: Jorge Martin και Ai Ogura.

Το ερώτημα είναι τι γίνεται με την Pramac και πιο συγκεκριμένα με τον Jack Miller, μιας και ο Toprak Razgatlioglu είναι σίγουρος για την επόμενη χρονιά.

Με τον Αυστραλό να χαιρετά πιθανότατα το MotoGP, ο αναβάτης που ακούγεται πως θα έρθει στη θέση του προέρχεται από τη Moto2 και είναι ο Izan Guevara.

pramac

Τα παραπάνω συνιστούν τα επικρατέστερα σενάρια της επόμενης χρονιάς, χωρίς ποτέ να μπορούμε να αποκλείσουμε μερικές εκπλήξεις. Σε πρώτη φάση παρατηρούμε ότι μερικά ονόματα φαίνονται να περισσεύουν, όπως οι Alex Rins, Jack Miller και Franco Morbidelli. Ο πρώτος μάλιστα έχει ήδη αποκαλύψει ότι η Yamaha τον έχει ενημερώσει πως δεν θα τον κρατήσει του χρόνου και όλα δείχνουν πως ο έμπειρος Ισπανός θα βρεθεί εκτός MotoGP το 2027, όπως και οι δύο προαναφερθέντες. Και οι τρεις αυτοί αναβάτες έχουν ήδη συνδεθεί με φημολογούμενες προτάσεις από το WSBK.

Ρόστερ MotoGP 2027
(με ερωτηματικό όσοι δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα)

Aprilia

Marco Bezzecchi

Pecco Bagnaia (;)

Trackhouse (Aprilia)

Luca Marini (;)

Enea Bastianini (;)

Ducati

Marc Marquez

Pedro Acosta (;)

Gresini (Ducati)

Joan Mir (;)

Daniel Holgado (;)

VR46 (Ducati)

Fermin Aldeguer (;)

Nicolo Bulega (;)

Honda

Fabio Quartararo (;)

David Alonso (;)

LCR (Honda)

Johann Zarco

Diogo Moreira

KTM

Alex Marquez (;)

Fabio Di Giannantonio (;)

Tech3 (KTM)

Maverick Vinales (;)

Brad Binder (;)

Raul Fernandez (;)

Manuel Gonzalez (;)

Senna Agius (;)

Yamaha

Jorge Martin (;)

Ai Ogura (;)

Pramac (Yamaha)

Toprak Razgatlioglu

Izan Guevara (;)

 

 

Ετικέτες