MotoGP: Δακρύβρεχτο μήνυμα στα Ισπανικά, ο Marc Marquez αποκαλύπτει τον βασικό λόγο που φεύγει από την Honda

«Αν μπορείς να ανέβεις στο Έβερεστ σε 3 μέρες, γιατί να το κάνεις σε 5…»
MotoGP: Δακρύβρεχτο μήνυμα στα Ισπανικά, ο Marc Marquez αποκαλύπτει τον βασικό λόγο που φεύγει από την Honda
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/10/2023

Υπάρχει ένας βασικός λόγους που το ντοκιμαντέρ με τα εσώψυχα της F1 είχε τεράστια επιτυχία ενώ των MotoGP πάτωσε, παρόλο που από πλευράς παραγωγής ήταν αντίστοιχα άρτιο και με κορυφαία ποιότητα: Στα MotoGP είναι λίγα που δεν έρχονται στο φως αργά ή γρήγορα, συγκριτικά με την F1. Κι έτσι ένα τέτοιο ντοκιμαντέρ βρέθηκε από το πρώτο δεκάλεπτο δίχως ουσία, δίχως κάποια σοβαρή αποκάλυψη. Προφανώς υπάρχουν χιλιάδες ερωτήματα που θα ήθελες να κάνεις σε οποιονδήποτε αναβάτη, πόσο μάλλον στον Marquez την τρέχουσα στιγμή, όμως στην πράξη είναι ελάχιστες οι φορές που το κοινό μένει να αναζητεί τα αίτια πίσω από κάθε απόφαση. Και να μην έχεις ψυχανεμιστεί το τι συμβαίνει, οι αναβάτες από μόνοι τους θα δώσουν την επιβεβαίωση με τρόπο που δεν συμβαίνει αλλού.

Φυσικά υπάρχουν και οι φορές που οι αναβάτες εκμεταλλεύονται αυτή την αμεσότητα με το κοινό για να καθοδηγήσουν τα πράγματα εκεί που πρέπει και στο παρελθόν ο Marquez έχει μπει σε αυτή την διαδικασία. Σε γενικές γραμμές όμως τα πάντα έρχονται στο φως, και το παρακάτω είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα. Την ανακοίνωση του HRC για την πρόωρη λήξη της συνεργασίας τους, ακολουθήσε ανακοίνωση στα κοινωνικά δίκτυα του Marquez η οποία ήταν ξεκάθαρα γραμμένη από κάποια ομάδα που τα διαχειρίζεται. Αργότερα όμως ακολούθησε μία πιο αυθεντική ανάρτηση γραμμένη στα ισπανικά χωρίς να ακολουθεί αγγλική μετάφραση, στις ιστορίες του Instagram που δεν έχουν μεγάλη διάρκεια προβολής. Προφανώς μπορεί καθένας να πει πως και αυτό δεν είναι παρά ένα παιχνίδι στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά θα το λέει δίχως να το γνωρίζει πραγματικά απλά γιατί τα σχόλια δεν έχουν βαρύτητα και ο καθένας μπορεί να λέει ότι του κατέβει. Όσοι ξέρουν τον Marquez θα δώσουν μεγαλύτερη δόση αλήθειας σε αυτό που ανέβασε και θα το θεωρήσουν αυθεντικό ως μία στιγμή που εκφράζεται αληθινά.

Η ανάρτηση που έκανε:

 

 

 

Αυτή είναι η δική μας μετάφραση, που πιστεύουμε πως είναι εξαιρετικά κοντά στο αυθεντικό ισπανικό κείμενο με ορισμένες μικρές τροποποιήσεις, όπως στον όρο fiesta, :

«Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας αυτό το μήνυμα που έστειλα σε ένα μέλος της ομάδας:

Δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω, δεν ξέρω αν κάνω το σωστό ή το λάθος, δεν ξέρω τι θα συμβεί στο μέλλον, δεν ξέρω αν όλα αυτά θα πετύχουν, αλλά αυτό που ξέρω είναι όλα όσα έχουμε πετύχει μαζί.

Ήταν η πιο δύσκολη απόφαση της ζωής μου, καθοδηγούμενη από το μυαλό και το θάρρος μου, ΟΧΙ από την καρδιά μου. Η ομάδα της καρδιάς μου θα είστε πάντα εσείς, αυτοί που πάντα με στήριζαν και θα με στηρίζουν. Αλλά ας ξεκαθαρίσω ένα πράγμα, θέλω να προσπαθήσω να ξαναγίνω ο καλύτερος αναβάτης στον κόσμο και γι' αυτό πρέπει να αρχίσω να νιώθω ευχάριστα οδηγώντας την μοτοσυκλέτα.

Χρησιμοποίησα μια θεωρία που είπε ο ορειβάτης στο βιβλίο που μου έδωσες να διαβάσω. Αν μπορώ να ανέβω στο Έβερεστ σε 3 ημέρες, γιατί να το ανέβω σε 5; Λογικά είναι πολύ πιο ριψοκίνδυνο να το ανέβεις σε 3 ημέρες, εκθέτεις τον εαυτό σου πολύ περισσότερο και μπορεί να μην τα καταφέρεις, αλλά αν δεν προσπαθήσω, δεν θα το μάθω ποτέ. Πάντα μου το έλεγες και πάντα το εφάρμοζα: ακολούθησε το ένστικτό σου, κανείς δεν μπορεί να σε νικήσει σε χαρακτήρα και κότσια. Τέλος, ήρθε η ώρα να μιλήσει η καρδιά και, όπως ξέρεις, η σχέση μας είναι πολύ ιδιαίτερη, γι' αυτό ελπίζω οι δρόμοι μας να ξανασυναντηθούν. Ας απολαύσουμε αυτές τις 6 γιορτινές αναμετρήσεις (fiesta) που μας απομένουν φέτος.»

Ο Marquez δεν αναφέρει τον παραλήπτη αυτού του μηνύματος, αλλά το γεγονός πως είναι κάποιος που αισθάνεται πολύ κοντινός του και δεν θα τον ακολουθήσει στη νέα του ομάδα, καθιστά ξεκάθαρο πως δεν θα πάρει μαζί του κανέναν μηχανικό, κάτι που υπήρχε ως τώρα ως σενάριο. Θα μπορούσε ο παραλήπτης του μηνύματος να είναι ο crew chied, Santi Hernandez, ο αρχιμηχανικός του Marc Marquez που πρόσφατα το HRC του έκανε ένα μεγάλο και συγκινητικό αφιέρωμα. Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πως αυτοί οι δύο δεν θα δουλεύουν πλέον μαζί και ίσως ο Santi είναι η εξαίρεση στο παραπάνω σενάριο, δεν αποκλείεται όμως να πρέπει από εδώ και πέρα να χαιρετιούνται απλά, μπαίνοντας σε διαφορετικά box.

Σε κάθε περίπτωση αυτά που λέει ο Marquez είναι πιο σημαντικά. Θέλει να γίνει και πάλι ο καλύτερος αναβάτης εκεί έξω. Η δίψα του όμως για νίκη δεν καταστέλλεται με την υπομονή που είναι διατεθειμένος να δείξει περιμένοντας την Honda να επενδύσει στην εξέλιξη της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας. Δεν είναι καθόλου εύκολο να ξεκινήσεις από τελείως νέα βάση αφήνοντας την ομάδα σου πίσω. Είναι δύσκολο να αλλάξεις μοτοσυκλέτα και σε αυτό σε βοηθά η ομάδα, αλλά να ξεκινήσεις από το μηδέν είναι μεγάλη υπόθεση και καθιστά την απόφαση ακόμη πιο δύσκολη. Ο Alex Marquez τον στηρίζει λέγοντας πως λίγοι γνωρίζουν τι έχει τραβήξει αυτό το διάστημα και πως έχει έρθει η ώρα να αποδώσει στο 100%. Αν βέβαια το συνδυάσουμε με παλαιότερες δηλώσεις της Gresini, που δεν έχει επιβεβαιώσει πως εκεί πηγαίνει ο Marquez, τότε αυτή είναι μία εξέλιξη που προετοιμαζόταν καιρό τώρα. Όταν ο Alex Marquez πήγε στην Gresini το σχόλιο της ομάδας ήταν πως ελπίζουν να δει πόσο καλή είναι η μοτοσυκλέτα τους και να το μεταφέρει στον αδερφό του. Ο Alex Marquez έφυγε από την Honda προετοιμάζοντας το έδαφος και το πιο πιθανό είναι σε λίγο καιρό ή το αργότερο στην Mandalika να ανακοινώσει πως πηγαίνει στην Gresini.

 

MotoGP: Τέλος οι holeshot devices από το Assen

Αλλάζει και η διάταξη στο grid εκκίνησης από το Sachsenring
MotoGP Regulations
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς των MotoGP ανακοίνωσε η Επιτροπή Grand Prix, με τις πρώτες να τίθενται άμεσα σε εφαρμογή ήδη από το Grand Prix της Ολλανδίας στο Assen και να αφορούν τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στη διαδικασία εκκίνησης των αγώνων.

Η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η άμεση απαγόρευση των holeshot devices, των συστημάτων δηλαδή που χαμηλώνουν τη μοτοσυκλέτα κατά την εκκίνηση ώστε να περιορίζεται η ανύψωση του εμπρός τροχού και να βελτιώνεται η επιτάχυνση στα πρώτα μέτρα.

Παρότι η κατάργηση των συγκεκριμένων συστημάτων είχε ήδη αποφασιστεί στο πλαίσιο των μεγάλων τεχνικών αλλαγών που θα ισχύσουν από το 2027, η Επιτροπή αποφάσισε να επισπεύσει την εφαρμογή του μέτρου και να τα απαγορεύσει ήδη από τον αγώνα του Assen που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Το θέμα είχε απασχολήσει έντονα το paddock τους τελευταίους μήνες, με αρκετούς αναβάτες και ομάδες να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την πολυπλοκότητα των συγκεκριμένων συστημάτων. Πλέον η απόφαση είναι οριστική και από την Ολλανδία και μετά καμία μοτοσυκλέτα δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιεί holeshot device στις εκκινήσεις.

Περισσότερος χώρος στην εκκίνηση από το Sachsenring

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή αφορά τη διάταξη του grid εκκίνησης και θα τεθεί σε ισχύ από το Grand Prix Γερμανίας στο Sachsenring.

Η νέα διάταξη θα εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, δηλαδή σε MotoGP, Moto2 και Moto3.

Συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ των αναβατών στην ίδια σειρά θα αυξηθεί από τα τρία στα τέσσερα μέτρα. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί και η απόσταση μεταξύ των σειρών.MotoGP Regulations

Μέχρι σήμερα κάθε σειρά απείχε εννέα μέτρα από την επόμενη (3 x 3 μέτρα), ενώ πλέον η απόσταση θα φτάσει τα δώδεκα μέτρα (3 x 4 μέτρα).

Η διάταξη των τριών αναβατών ανά σειρά παραμένει αμετάβλητη, όμως ο επιπλέον διαθέσιμος χώρος αναμένεται να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια κατά τις εκκινήσεις, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις επαφών ή απρόβλεπτων συμβάντων στα πρώτα μέτρα του αγώνα.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως συνέχεια των συζητήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες μεταξύ αναβατών, ομάδων και διοργανωτών σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας στις εκκινήσεις, ειδικά μετά από ορισμένα περιστατικά που προκάλεσαν προβληματισμό κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Επίσημο όριο έξι μοτοσυκλετών ανά κατασκευαστή από το 2028

Η Επιτροπή επιβεβαίωσε επίσης μια ακόμη αλλαγή που αφορά το μέλλον του πρωταθλήματος.

Από το 2028 κανένας κατασκευαστής δεν θα μπορεί να έχει περισσότερες από έξι μοτοσυκλέτες στο grid. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εργοστάσιο θα μπορεί να υποστηρίζει το πολύ δύο δορυφορικές ομάδες επιπλέον της εργοστασιακής του συμμετοχής.

Η διάταξη θα ισχύσει υπό την προϋπόθεση ότι στο πρωτάθλημα θα συμμετέχουν τουλάχιστον πέντε κατασκευαστές εκείνη τη χρονιά.

Στην πράξη το συγκεκριμένο όριο εφαρμόζεται ήδη το 2026, καθώς η Ducati είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει έξι μοτοσυκλέτες στο grid μέσω της εργοστασιακής ομάδας και των συνεργαζόμενων δορυφορικών σχημάτων. Ωστόσο, από το 2028 το ανώτατο όριο θα ενσωματωθεί επίσημα στους κανονισμούς των MotoGP.

Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ακόμη ένα βήμα στη διαδικασία αναμόρφωσης του πρωταθλήματος ενόψει της νέας εποχής των MotoGP το 2027, όταν θα κάνουν την εμφάνισή τους οι νέες μοτοσυκλέτες των 850cc και ένα εκτεταμένο πακέτο τεχνικών αλλαγών.