MotoGP: Δοκιμάζουν ενδοεπικοινωνία αναβατών-ομάδων

Τα θετικά και τα αρνητικά για τους αναβάτες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/9/2020

Η Dorna αποφάσισε να δοκιμάσει ένα νέο σύστημα ενδοεπικοινωνίας, όπου οι αναβάτες θα ακούν τον αλυτάρχη την ώρα του αγώνα. Το σύστημα δοκιμάστηκε σε πρώτη φάση από τον Stefan Bradl (δοκιμαστής της Repsol Honda), κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο Misano και θα επαναλάβουν τις δοκιμές την Τρίτη στην ίδια πίστα. Σκοπός του συστήματος είναι να αποτρέψει ατυχήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα που οφείλονται σε αδυναμία των αναβατών να δουν εγκαίρως τις κίτρινες και τις κόκκινες σημαίες των κριτών. Σύμφωνα με τον Stefan Bradl, τα μηνύματα που άκουσε ήταν οι λέξεις-φράσεις “Warning” και “Yellow Flag”, δηλαδή δεν είναι σαν το σύστημα που έχουν στη Formula 1, όπου ο αναβάτης ακούει και μιλά με την ομάδα του για θέματα που αφορούν τη στρατηγική και την κατάσταση του αυτοκινήτου και τον ενημερώνουν για τυχόν ποινές. Εδώ έχουμε (προς το παρόν) μόνο ηχητικά μηνύματα από τον αλυτάρχη προς τους αναβάτες. Ο Stefan Bradl είπε πως άκουγε καθαρά τα μηνύματα και πως δεν αποσπούσαν την προσοχή του, όμως άφησε χώρο για περαιτέρω βελτίωση, καθώς ο θόρυβος του αέρα πάνω στη μοτοσυκλέτα διαφέρει αν ο αναβάτης είναι στην ευθεία σκυμμένος πίσω από τη ζελατίνα ή αν είναι έξω από την προστασία του φαίρινγκ την στιγμή που στρίβει. Ως εκ τούτου, θέλει να δοκιμάσει περισσότερο το σύστημα για να βεβαιωθεί πως τα μηνύματα θα ακούγονται καθαρά όποιο κι αν είναι το επίπεδο των εξωτερικών θορύβων.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου μετά τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου, ρώτησαν τους Morbidelli, Vinales και Quartararo να πουν τη γνώμη τους πάνω σε αυτό το θέμα. Από τις απαντήσεις τους, φάνηκε πως δεν έχουν σαφή εικόνα για το τι ακριβώς θα κάνουν με αυτό το σύστημα. Ο Morbidelli είπε πως απολαμβάνει τις συνομιλίες των οδηγών με τις ομάδες τους όταν παρακολουθεί F1 στην τηλεόραση και πως βλέπει με θετικό μάτι την ιδέα. Ο Vinales επικεντρώθηκε στο θέμα της ασφάλειας και των ποινών, λέγοντας πως τα μηνύματα που βλέπουν τώρα στα όργανα της μοτοσυκλέτας τους, έρχονται καθυστερημένα (συνήθως ένα sector μετά) με αποτέλεσμα να μην έχουν άμεσα πληροφόρηση για κάποιο ατύχημα μπροστά τους. Ο Quartararo ήταν ο πιο επιφυλακτικός απ’ όλους, λέγοντας πως πρέπει να σιγουρευτούν πως δεν θα αποσπάται η προσοχή των αναβατών, καθώς οποιαδήποτε φωνή την ώρα που βρίσκεσαι στο όριο μπορεί να είναι επικίνδυνη. Η αλήθεια είναι πως στις ευθείες δεν θα υπάρχει πρόβλημα, όμως στις στροφές την ώρα που δίνεις μάχη για μια θέση τα πράγματα είναι διαφορετικά. Επίσης, δεν είναι εύκολο να μιλάς στους αναβάτες μόνο όταν είναι στην ευθεία κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, διότι μόνο στην εκκίνηση βρίσκονται όλοι μαζί στην ευθεία. Ένα άλλο σημείο που σηκώνει συζήτηση και το έχουμε δει να συμβαίνει και στη Formula 1, είναι το γεγονός πως κάποιοι αναβάτες/οδηγοί μπορούν να οδηγούν στο όριο συνομιλώντας και κάποιοι άλλοι όχι

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες