MotoGP: Δοκιμάζουν ενδοεπικοινωνία αναβατών-ομάδων

Τα θετικά και τα αρνητικά για τους αναβάτες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/9/2020

Η Dorna αποφάσισε να δοκιμάσει ένα νέο σύστημα ενδοεπικοινωνίας, όπου οι αναβάτες θα ακούν τον αλυτάρχη την ώρα του αγώνα. Το σύστημα δοκιμάστηκε σε πρώτη φάση από τον Stefan Bradl (δοκιμαστής της Repsol Honda), κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο Misano και θα επαναλάβουν τις δοκιμές την Τρίτη στην ίδια πίστα. Σκοπός του συστήματος είναι να αποτρέψει ατυχήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα που οφείλονται σε αδυναμία των αναβατών να δουν εγκαίρως τις κίτρινες και τις κόκκινες σημαίες των κριτών. Σύμφωνα με τον Stefan Bradl, τα μηνύματα που άκουσε ήταν οι λέξεις-φράσεις “Warning” και “Yellow Flag”, δηλαδή δεν είναι σαν το σύστημα που έχουν στη Formula 1, όπου ο αναβάτης ακούει και μιλά με την ομάδα του για θέματα που αφορούν τη στρατηγική και την κατάσταση του αυτοκινήτου και τον ενημερώνουν για τυχόν ποινές. Εδώ έχουμε (προς το παρόν) μόνο ηχητικά μηνύματα από τον αλυτάρχη προς τους αναβάτες. Ο Stefan Bradl είπε πως άκουγε καθαρά τα μηνύματα και πως δεν αποσπούσαν την προσοχή του, όμως άφησε χώρο για περαιτέρω βελτίωση, καθώς ο θόρυβος του αέρα πάνω στη μοτοσυκλέτα διαφέρει αν ο αναβάτης είναι στην ευθεία σκυμμένος πίσω από τη ζελατίνα ή αν είναι έξω από την προστασία του φαίρινγκ την στιγμή που στρίβει. Ως εκ τούτου, θέλει να δοκιμάσει περισσότερο το σύστημα για να βεβαιωθεί πως τα μηνύματα θα ακούγονται καθαρά όποιο κι αν είναι το επίπεδο των εξωτερικών θορύβων.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου μετά τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου, ρώτησαν τους Morbidelli, Vinales και Quartararo να πουν τη γνώμη τους πάνω σε αυτό το θέμα. Από τις απαντήσεις τους, φάνηκε πως δεν έχουν σαφή εικόνα για το τι ακριβώς θα κάνουν με αυτό το σύστημα. Ο Morbidelli είπε πως απολαμβάνει τις συνομιλίες των οδηγών με τις ομάδες τους όταν παρακολουθεί F1 στην τηλεόραση και πως βλέπει με θετικό μάτι την ιδέα. Ο Vinales επικεντρώθηκε στο θέμα της ασφάλειας και των ποινών, λέγοντας πως τα μηνύματα που βλέπουν τώρα στα όργανα της μοτοσυκλέτας τους, έρχονται καθυστερημένα (συνήθως ένα sector μετά) με αποτέλεσμα να μην έχουν άμεσα πληροφόρηση για κάποιο ατύχημα μπροστά τους. Ο Quartararo ήταν ο πιο επιφυλακτικός απ’ όλους, λέγοντας πως πρέπει να σιγουρευτούν πως δεν θα αποσπάται η προσοχή των αναβατών, καθώς οποιαδήποτε φωνή την ώρα που βρίσκεσαι στο όριο μπορεί να είναι επικίνδυνη. Η αλήθεια είναι πως στις ευθείες δεν θα υπάρχει πρόβλημα, όμως στις στροφές την ώρα που δίνεις μάχη για μια θέση τα πράγματα είναι διαφορετικά. Επίσης, δεν είναι εύκολο να μιλάς στους αναβάτες μόνο όταν είναι στην ευθεία κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, διότι μόνο στην εκκίνηση βρίσκονται όλοι μαζί στην ευθεία. Ένα άλλο σημείο που σηκώνει συζήτηση και το έχουμε δει να συμβαίνει και στη Formula 1, είναι το γεγονός πως κάποιοι αναβάτες/οδηγοί μπορούν να οδηγούν στο όριο συνομιλώντας και κάποιοι άλλοι όχι

MotoGP – Η MotorLand Aragon παίρνει αγώνα το 2027 και συνεχίζει ως ρεζέρβα για μια τετραετία

Επισήμως πλέον το Aragon Grand Prix προστίθεται στο καλεντάρι της επόμενης χρονιάς
aragon
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/6/2026

Σε μια τελετή που έλαβε χώρα στην ισπανική πόλη Zaragosa, η διοίκηση της πίστας MotorLand Aragon και η διοργανώτρια MotoGP Sports Entertainment Group  ανακοίνωσαν τη συμφωνία τους για ένταξη της πίστας στο πρόγραμμα αγώνων του MotoGP.

Η συμφωνία προβλέπει αγώνα στην Aragon μόνο το 2027, ενώ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, 2028-2031, θα παραμείνει στους κόλπους του πρωταθλήματος ως εφεδρική, σε περίπτωση δηλαδή που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει κώλυμα με κάποια άλλη πίστα του προγράμματος.

aragon

Η ανακοίνωση πάντως δεν κάνει λόγο για το αν η ένταξη της Aragon το 2027 θα γίνει εις βάρος κάποιας άλλης πίστας ή αν πρόκειται για έναν επιπλέον αγώνα, κάτι που λογικά θα αποσαφηνιστεί το αργότερο όταν ανακοινωθεί το πρόγραμμα του 2027.

Στη MotorLand Aragon έχει γίνει μια επένδυση 12 εκατομμυρίων ευρώ για να συμμορφωθεί με τις απαραίτητες προδιαγραφές ενός αγώνα Grand Prix, χρήματα που κατά τη διοίκησή της θα επιστραφούν πολλαπλάσια χάρη στο MotoGP.

Η εκτίμηση υπολογίζει ετήσια έσοδα της τάξης των 50 εκατομμυρίων, τόσο άμεσα στην πίστα όσο και έμμεσα στην τοπική οικονομία της περιοχής, με περίπου τα μισά εξ αυτών να προέρχονται από το MotoGP Grand Prix.