MotoGP δοκιμές Ιαπωνίας: Ταχύτερος Binder με όλους τους χρόνους πολύ κοντά!
Αρκετές πτώσεις σε ένα πολύ ανταγωνιστικό Motegi
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
4/10/2024
Ιδιαίτερα ανταγωνιστική ήταν η πρώτη ημέρα στο Motegi καθώς οι διαφορές σε χρόνους είναι απίστευτα μικρές με 14 αναβάτες να στριμώχνονται στο ίδιο δευτερόλεπτο. Την τελευταία στιγμή ο Binder έγραψε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας ενώ ήταν έτσι και αλλιώς αρκετά κοντά στον Acosta που ήταν πρώτος σε ρυθμό.
Ο Miller είχε σημειώσει νωρίτερα μία πτώση προσπαθώντας να πετύχει τους χρόνους των δύο βασικών, πλέον, αναβατών της KTM, έχοντας και εκείνος μέχρι εκείνη την στιγμή έναν καλό ρυθμό που σημαίνει πως η ημέρα ήταν ιδιαίτερα καλή για την KTM που κατάφερε να ξεχωρίσει με δύο αναβάτες μέσα στην θάλασσα των Ducati που παραλίγο για άλλη μία φορά, να έχουν όλες τις πρώτες θέσεις.
Το πλήθος ζητωκραύγασε τον Nakagami, όχι γιατί είναι δικός τους αλλά επειδή για λίγο φάνηκε πως θα τα πήγαινε καλύτερα μπαίνοντας εντός δεκάδας. Ήταν άλλωστε οι χρόνοι τόσο κοντά που μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως ο γύρος, δεν γινόταν να ξέρεις σε ποια θέση θα βρίσκεται ο χρόνος οποιουδήποτε αναβάτη, η οποία θέση έτσι και αλλιώς άλλαζε πολύ γρήγορα.
Ο Zarco έπεσε την τελευταία στιγμή στην 5η στροφή, ολοκληρώνοντας τις προσπάθειες της Honda για κάτι καλύτερο από πλευράς κατάταξης.
Ο Marc Marquez επίσης κατάφερε τελευταία στιγμή να βελτιώσει τον χρόνο του ανεβαίνοντας στην δεύτερη θέση και ενώ ο Binder είχε ήδη τον καλύτερο χρόνο. Είχαν μάλιστα τόσο μικρή διαφορά που ο Marquez πήγαινε ολοταχώς για τον καλύτερο χρόνο της ημέρας.
Ο Martin πήρε τον τρίτο χρόνο της ημέρας με ευκολία ενώ ο Bagnaia δεν κατάφερε να κρατήσει κάποια θέση ψηλότερα της 7ης παρόλο που είχε βρεθεί αρκετά ψηλά λίγο πριν την λήξη της διαδικασίας.
Ο Acosta μπορεί να κράτησε τον 4ο χρόνο συνολικά αλλά από πλευράς ρυθμού ήταν πολύ ψηλά και πιο σταθερός από τους υπόλοιπους αναβάτες, με εξαίρεση τους δύο που κυνηγούν το πρωτάθλημα και έχουν αυξημένους λόγους να προσέχουν το ρίσκο που παίρνουν. Η πίστα είχε αυξομειώσεις στην πρόσφυση με τον Bastianini που τελικά ήταν ο πιο γρήγορος των εργοστασιακών Ducati να σημειώνει μία εντυπωσιακή αλλά ανώδυνη ευτυχώς πτώση, τρέχοντας μετά με τα πόδια μέχρι το box.
Τελευταία θέση της Q2 κατάφεραν να πάρουν οι VR46 μοτοσυκλέτες και πάντα πολύ κοντά σε χρόνους με τους υπόλοιπους.
Αν συνεχίσουμε έτσι και για Q1-Q2 τότε θα είναι μία πολύ δυναμιτισμένη διαδικασία για το ποιος θα πάρει την pole position και αντίστοιχα ένας εκρηκτικός Sprint αγώνας αύριο το πρωί καθώς η σύντομη διάρκειά του αλλάζει την στρατηγική για τα ελαστικά και ωθεί σε μάχη για την επικράτηση από νωρίς, σε πίστες όπως το Motegi!
MotoGP, Brno: Ο Alex Rins αποκάλυψε το σοβαρό πρόβλημα στα ηλεκτρονικά που τον οδήγησε στην εγκατέλειψη
"Ρίσκαρα τη ζωή μου" - Γενικευμένη απογοήτευση στο στρατόπεδο της Yamaha
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
24/6/2026
Ο Alex Rins αποκάλυψε ότι ένα επίμονο πρόβλημα στα ηλεκτρονικά της Yamaha έκανε τη μοτοσυκλέτα του απρόβλεπτη και επικίνδυνη στον αγώνα του Brno, οδηγώντας τον τελικά στην εγκατάλειψη λίγους γύρους πριν από τον τερματισμό.
Ο Ισπανός αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα που είχε εμφανιστεί και στις δοκιμές της Παρασκευής, με το σύστημα anti-wheelie να λειτουργεί απρόβλεπτα στις εξόδους συγκεκριμένων στροφών της τσέχικης πίστας.
Μετά την πτώση του Fabio Quartararo στον πρώτο γύρο, ο Rins ανέβηκε στη 16η θέση, όμως στη συνέχεια δέχθηκε προσπεράσεις από τους Toprak Razgatlioglu και Jack Miller. Καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις και τελικά επέστρεψε στα pits τέσσερις γύρους πριν από την καρό σημαία.
"Είχαμε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά την Παρασκευή και σήμερα στον αγώνα εμφανίστηκε ξανά," δήλωσε ο Rins.
"Ρίσκαρα τη ζωή μου οδηγώντας με αυτό το πρόβλημα στη μοτοσυκλέτα. Έτσι αποφάσισα να μπω στα pits, γιατί κινούμαστε με 350 χλμ./ώρα, δεν είναι αστείο και πρέπει να έχεις τα πάντα υπό έλεγχο, να λειτουργούν τέλεια. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε η κατάσταση γίνεται πραγματικά επικίνδυνη."
Ο Rins εξήγησε ότι το πρόβλημα παρουσιαζόταν κυρίως στις εξόδους των στροφών 4 και 12, στα ανηφορικά τμήματα της πίστας.
"Άνοιγα το γκάζι, οι στροφές του κινητήρα ανέβαιναν και κάποια στιγμή το anti-wheelie έκοβε την ισχύ και μετά επανερχόταν ξανά. Ήταν εντελώς απρόβλεπτο."
Παρότι τερμάτισε 14ος στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Rins παραδέχθηκε ότι οι προσπάθειες των αναβατών που αγωνίζονται μακριά από τις πρώτες θέσεις συχνά περνούν απαρατήρητες.
"Όταν βλέπω τους αγώνες από το σπίτι, ούτε εγώ δεν μπορώ να δω τον εαυτό μου στην τηλεόραση! Είναι κρίμα, γιατί δίνουμε τα πάντα. Ακόμη κι όταν δεν παλεύουμε για βαθμούς, νιώθουμε όλους τους μύες να συσπώνται και κρατάμε την αναπνοή μας σχεδόν για μισό γύρο. Γι' αυτό όταν συμβαίνει ένα τέτοιο πρόβλημα, η απογοήτευση είναι τεράστια."
Παρά τη δύσκολη κατάσταση, ο Rins κράτησε επαγγελματική στάση: "Δεν μπορώ να παραπονεθώ. Είμαι εργαζόμενος της ομάδας και πληρώνομαι για να κάνω αυτή τη δουλειά. Πρέπει να είμαι πάντα έτοιμος και να προπονούμαι στο 100%. Ακόμη κι όταν νιώθω ότι δεν υπάρχει υποστήριξη, πρέπει να είμαι έτοιμος. Όπως τώρα που μπήκα στα pits, εξήγησα ποιο ήταν το πρόβλημα και όλοι έμειναν σιωπηλοί."
Από την πλευρά της Yamaha, ο διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Meregalli επιβεβαίωσε το περιστατικό. "Ο Alex έκανε ό,τι μπορούσε κάτω από δύσκολες συνθήκες και συνέχισε να πιέζει μέχρι που αισθάνθηκε μια περίεργη δυσλειτουργία, επιλέγοντας τελικά να επιστρέψει στο γκαράζ."
Ο Toprak Razgatlioglu ήταν ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha στον αγώνα τερματίζοντας 14ος, ενώ ο Jack Miller ολοκλήρωσε το Grand Prix στη 16η θέση.