MotoGP: Domenicali για Lorenzo-«Χαίρομαι που τελικά ταιριάξαμε, έστω και την ύστατη στιγμή»

Δεύτερες σκέψεις από την μεριά της Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/6/2018

Εμφανή αλλαγή στην αντιμετώπιση του Lorenzo από τον CEO της Ducati, Caudio Domenicali, μετά και την δεύτερη συνεχόμενη –και εντυπωσιακή- νίκη του Ισπανού στην Βαρκελώνη. Μιλώντας εχθές στο μικρόφωνο του Sky Sport ο κύριος Domenicali είπε χαρακτηριστικά πως τελικά «έλυσαν την εξίσωση» και συνέχισε: «Θα ήταν πολύ πιο άσχημο για όλους μας και για την εικόνα της Ducati κυρίως, αν όλη αυτή η πορεία του Lorenzo τελείωνε χωρίς να είναι ανταγωνιστικός με την μοτοσυκλέτα μας. Οπότε είμαι πολύ χαρούμενος με τις λύσεις που καταφέραμε και βρήκαμε και που πιστεύω πως μας έχουν δώσει μία καλή βάση και για τους αγώνες στο μέλλον, ως σύνολο».

«Τώρα έχουμε δύο αναβάτες που εξίσου μπορούν να κυνηγήσουν το πρωτάθλημα –μιλά ως θέση στο βάθρο, όχι βαθμολογικά. Αυτό μας δημιουργεί φυσικά αντικρουόμενα συναισθήματα καθώς από την μία λυπούμαστε γιατί στο τέλος της σεζόν ο Lorenzo θα φύγει, από την άλλη είμαστε εξίσου χαρούμενοι που επιτέλους καταφέραμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για τον Lorenzo ώστε να μπορεί να κερδίσει. Αυτό όμως που μου δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση, είναι πως για τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια λέγεται πως η μοτοσυκλέτα μας μπορούσε να κερδίσει μονάχα με έναν αναβάτη και τώρα αυτό αλλάζει! Αυτή η εντύπωση που περιφέρεται στο κοινό θα πάψει να ακούγεται και ο κόσμος θα αντιληφθεί πως η ομάδα μας είναι εξαιρετικά δυνατή και μπορεί να δώσει τις κατάλληλες λύσεις. Θεωρώ πως το σπουδαιότερο κέρδος είναι να έχουμε μία ισορροπημένη ομάδα που μας δίνει μία εξίσου ισορροπημένη μοτοσυκλέτα, το μόνο που χρειάζεσαι για να ποντάρεις με ασφάλεια σε ένα νικηφόρο μέλλον».

Το είχαμε πει πέρσι τον Νοέμβριο, πως η Ducati έχει δύο δρόμους μπροστά της και ο πιο δύσκολος από πλευράς διαχείρισης, είναι να προστατέψει την επένδυσή της. Και η επένδυση αυτή είναι ο Lorenzo. Έχουν δώσει πολλά χρήματα, και όχι μόνο στην αμοιβή του, αλλά και στο R&D που έπρεπε να ολοκληρώσει όλη την εξέλιξη. Το ξέρανε και οι ίδιοι πως σε μία τέτοια επένδυση συχνά το σωστό είναι να ρίξεις περισσότερο χρήμα / κόπο και χρόνο, από το να ακυρώσεις την όποια εξέλιξη. Είναι αυτές οι συγκυρίες όμως που δεν βοήθησαν. Περίμεναν και οι ίδιοι μέχρι την τελευταία στιγμή, γιατί είναι πραγματικά τελευταία στιγμή σε μία τόσο έντονη μεταγραφική περίοδο, να φτάνει το καλοκαίρι για να υπογραφούν συμβόλαια. Από την άλλη τα αποτελέσματα άργησαν να φανούν για δραματικά μικρή χρονική συγκυρία - έναν αγώνα πίσω να γινόντουσαν όλα και μπορεί να υπήρχε διαφορετική εξέλιξη. Είναι οι αντιδράσεις του κόσμου όμως, που κακώς τις ακούει η Ducati, για παράδειγμα η Honda δεν το κάνει ποτέ αυτό, είναι που ο Dovizioso απαίτησε να είναι ο πρώτος αναβάτης και πολύ καλά έκανε, και το κλίμα διαμορφώθηκε με τρόπο που έδειχνε την πόρτα στον Lorenzo, χωρίς να χρειαστεί να του το πει κάποιος.

Ουσιαστικά ο Domenicali αυτό εξηγεί, πως τελικά έλυσαν τον γρίφο της μεταξύ τους συνεργασίας στην ύστατη στιγμή, και πλέον αποκομίζουν από αυτό την πολύτιμη εμπειρία της εξέλιξης για να την εφαρμόσουν στο μέλλον… Μαζί και την εμπειρία της διαχείρισης παρόμοιων καταστάσεων…

 

Ετικέτες

MotoGP: Oι διοργανωτές υπερασπίζονται τη διπλή επανεκκίνηση στο Καταλανικό GP

Ο Αθλητικός Διευθυντής των MotoGP απαντά στις κριτικές αναβατών - "Ασφαλής η πίστα της Βαρκελώνης"
Catalan GP 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/5/2026

Το επεισοδιακό Καταλανικό Grand Prix του 2026 άφησε πίσω του έντονες αντιδράσεις, με τον Carlos Ezpeleta να υπερασπίζεται δημόσια την απόφαση για διπλή επανεκκίνηση του αγώνα, παρά τα δύο σοβαρά ατυχήματα που οδήγησαν τους Alex Marquez και Johann Zarco στο νοσοκομείο.

Αντί το νέο του κυριακάτικου αγώνα να είναι η νίκη του Fabio Di Giannantonio, το ενδιαφέρον στράφηκε στα δύο σοβαρά περιστατικά που προκάλεσαν διακοπές με κόκκινη σημαία.

Μετά το τέλος του αγώνα, αρκετοί αναβάτες εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν έπρεπε να δοθεί δεύτερη εκκίνηση. Μεταξύ αυτών ήταν οι Pedro Acosta και Jorge Martin, οι οποίοι θεώρησαν πως, μετά τον σοβαρό τραυματισμό του Johann Zarco, δεν υπήρχε λόγος να συνεχιστεί ο αγώνας.

Catalan GP 2026

Το πρώτο ατύχημα ήταν και το πιο σοβαρό. Ο Alex Marquez συγκρούστηκε με τη KTM του Acosta που έσβησε ξαφνικά λόγω τεχνικού προβλήματος, με αποτέλεσμα να εκτοξευτεί βίαια στον αέρα. Οι εικόνες από τη σύγκρουση ήταν σοκαριστικές, ενώ ο αναβάτης της Gresini έδειξε να χάνει προσωρινά τις αισθήσεις του.

Η δεύτερη κόκκινη σημαία προήλθε από σύγκρουση πολλών αναβατών στην πρώτη στροφή της επανεκκίνησης. Εκεί, ο Zarco τραυματίστηκε σοβαρά στο γόνατο όταν το πόδι του μπλέχτηκε με τη Ducati του Francesco Bagnaia.

Catalan GP 2026

Παρά τις αντιδράσεις, ο Ezpeleta ξεκαθάρισε πως όλες οι αποφάσεις λήφθηκαν σε συμφωνία με τους κανονισμούς και τόνισε ότι η πίστα της Βαρκελώνης δεν θεωρείται επικίνδυνη.

Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Πρώτα απ’ όλα, θέλω να πω πόσο τυχεροί ήμασταν την Κυριακή. Φυσικά, οι Alex και Zarco έχουν σοβαρούς τραυματισμούς, αλλά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν χειρότερα. Το περιστατικό των Alex και Pedro ήταν αρκετά μεμονωμένο, κάτι που μπορεί να συμβεί στους αγώνες. Δεν υπάρχει πραγματικό ζήτημα ασφάλειας με την πίστα.”

Catalan GP 2026

Σχετικά με τη δεύτερη επανεκκίνηση, πρόσθεσε: “Η Διεύθυνση Αγώνα αποφάσισε σωστά να επανεκκινήσει τον αγώνα. Δυστυχώς, ακολούθησε ακόμη ένα ατύχημα, κάτι που επίσης μπορεί να συμβεί στην εκκίνηση. Ήμασταν πολύ άτυχοι με τη δυναμική της σύγκρουσης και τον τρόπο που τραυματίστηκε ο Zarco. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, πιστεύω ότι τόσο η Διεύθυνση Αγώνα όσο και η FIM πήραν τις σωστές αποφάσεις.”

Catalan GP 2026
Carlos Ezpeleta