MotoGP: Ελάχιστος ετήσιος μισθός αναβατών τα 500.000 ευρώ - Από το 2027

Η πλειοψηφία ήδη κερδίζει πολλά περισσότερα - Αφορά περισσότερο στους rookies
MotoGP - Ελάχιστος μισθός αναβατών από το 2027
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/2/2026

Όπως γράφει το Motorsport.com, ο διοργανωτής MotoGP Sports Entertainment -πρώην Dorna- και οι ομάδες της κορυφαίας κατηγορίας του Πρωταθλήματος βρίσκονται λίγο πριν τη σύναψη συμφωνίας για θέσπιση ελάχιστου ετήσιου μισθού ύψους 500.000 ευρώ για όλους τους αναβάτες, με στόχο την αντιμετώπιση των μεγάλων αποκλίσεων στις αποδοχές που κυριαρχούν σήμερα στη σειρά.

Η πρόταση που βρίσκεται στην τελική φάση συμφωνίας μεταξύ διοργάνωσης και ομάδων, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη σεζόν του 2027, παράλληλα με τις ευρύτερες αλλαγές στους κανονισμούς και το τεχνικό πλαίσιο του πρωταθλήματος.

Σύμφωνα με το άρθρο του Motorsport, το νέο μέτρο στοχεύει στο να εξασφαλίσει έναν “αξιοπρεπή βασικό μισθό” σε όλους τους αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας του MotoGP, ανεξαρτήτως εμπειρίας ή φήμης. Σύμφωνα με τη σχετική πρόταση, κάθε αναβάτης θα πρέπει να λαμβάνει κατ’ ελάχιστο 500.000 € ετησίως, ποσό που δεν περιλαμβάνει πιθανά μπόνους απόδοσης ή συμφωνίες με χορηγούς.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση σε χρόνια ανισορροπιών: ενώ τα μεγάλα ονόματα της κατηγορίας όπως ο Marc Márquez και ο Fabio Quartararo έχουν συμβόλαια με ετήσιες αποδοχές που υπερβαίνουν τα 10 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα από τους χορηγούς που μπορεί να είναι ακόμα περισσότερα, από την άλλη "δευτεροκλασάτοι" αναβάτες σε μικρότερες ή δορυφορικές ομάδες λαμβάνουν σημαντικά λιγότερα, με συμβόλαια που σε κάποιες -λίγες- περιπτώσεις βρίσκονται κάτω από τα 120.000 €.

Η πρωτοβουλία για έναν ελάχιστο μισθό αποτελούσε θέμα συζήτησης τα τελευταία χρόνια, με πολλές ομάδες και αναβάτες να υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα του πρωταθλήματος.

Το μέτρο περιλαμβάνεται στο προσχέδιο της νέας πενταετούς εμπορικής συμφωνίας που θα δεσμεύσει τη διοργάνωση, τις ομάδες και τους συμμετέχοντες από το 2027 έως το 2031. Η πρόταση βρίσκεται σε τελικό στάδιο πριν από τη τυπική επικύρωσή της, με συζητήσεις που αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Αν και δεν υπάρχουν επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία από τον διοργανωτή για όλους τους μισθούς των αγωνιζομένων της κορυφαίας κατηγορίας, στοιχεία από ανακοινώσεις ομάδων, αναβατών και μέσων του ειδικού τύπου τοποθετούν Marc Marquez & Fabio Quartararo στην κορυφή με περίπου 12 εκατομμύρια μισθό το 2025, ενώ την ίδια χρονιά ο Bagnaia αμείφθηκε με 7 εκατομμύρια ευρώ, ο Martin με 4,2, ο Vinales με 4, ο Zarco με 3, ο Bastianini με 2,5, ο Acosta με 1,5, o Alex Marquez με 900.000 ευρώ, ενώ οι “δευτεροκλασάτοι” και rookies (πχ. Chantra) με μισθούς που κυμαινόταν από 300-800.000 ευρώ.

Εδώ που τα λέμε, ο “αξιοπρεπής βασικός μισθός” των 500.000 ευρώ δεν νομίζουμε να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα τις μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των χαμηλόμισθων και των καλύτερα αμοιβόμενων αναβατών, αφού από το μισό μέχρι τα 12 εκατομμύρια των MM93 και Quartararo, το κενό είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Όμως αν λάβουμε υπόψη τα προηγούμενα 300.000 ευρώ που αποτελούσαν το κατώτατο όριο, σίγουρα η αύξηση δεν είναι καθόλου αμελητέα.

Ετικέτες

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες