MOTOGP: Εντυπωσιακή νίκη Aleix Espargaro – Στο 1-5 η Aprilia!

Βάθρο για Bagnaia και Binder με μάχη στο τέλος του αγώνα
MOTOGP: Εντυπωσιακή νίκη Aleix Espargaro – Στο 1-5 η Aprilia!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/8/2023

Μία δυναμική εκκίνηση κατάφερε και πήρε ο Miller που οδηγεί εντυπωσιακά όλες αυτές τις ημέρες και να μείνει μπροστά στους πρώτους γύρους. Επειδή είναι ο Miller όμως, είναι δεδομένο πως οι πιθανότητες ενός λάθους ή μίας ατυχίας να υπερισχύσουν όπως και έγινε. Για αρχή τον Miller ακολουθούσε ο Bezzecchi αντέχοντας την επίθεση του Bagnaia που από την πρώτη στροφή πάλεψε να βγει μπροστά ακουμπώντας με τον Alex Marquez. Υπήρχαν αρκετές επαφές στην εκκίνηση με πιο σημαντική του Binder με τον Martin καθώς ο δεύτερος βγήκε εκτός πίστας και κατέληξε στην 21η θέση. Ενάμισι γύρο και ο Bagnaia έχει καταφέρει να περάσει τον Bezzecchi και να τεθεί και επικεφαλής του αγώνα.

Λίγο αργότερα ο Miller θα έβγαινε εκτός πίστας και θα έμπαινε πίσω στην δεκάδα, φεύγοντας από το προσκήνιο του αγώνα. Ο Mir σημειώνει πτώση και το δίδυμο Bagnaia – Bezzecchi ξεφεύγει μπροστά με σχεδόν ένα δευτερόλπετο διαφορά. Πίσω τους ο Alex Marquez και ο Aleix Espargaro όσο τα σύννεφα πυκνώνουν και προειδοποιούν για αυτό που πρόκειται να γίνει. Στον 5ο γύρο ο Aleix Espargaro κάνει τον ταχύτερο γύρο και μειώνει την διαφορά από την τέταρτη θέση που βρίσκεται και φυσικά αμέσως μετά περνά στην τρίτη θέση.

Επίσης και ο Bezzecchi προειδοποιεί για αυτό που έρχεται, με μία βουτιά στα φρένα στον 5ο γύρο κάνοντας ένα λάθος και ο Alex Marquez εγκαταλείπει συνέπεια της επαφής του με τον Bagnaia στην αρχή του αγώνα, όπως φαίνεται εκείνη την στιγμή αλλά πιθανότερο εκ των υστέρων να είχε πρόβλημα με το κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση αν παρέμενε λίγο ακόμη μέσα στον αγώνα θα μπορούσε να είχε αλλάξει μοτοσυκλέτα και να ξανά μπει.

Στον 6ο γύρο εκείνο που είχε δείξει ο Bezzecchi γίνεται δυστυχώς πραγματικότητα και σημειώνει πτώση. Ο Aleix Espargaro μειώνει την απόσταση από τον Bagnaia και μάλιστα δύο γύρους μετά κάνει ταχύτερο γύρο με μεγάλη διαφορά. Έτσι όχι μόνο ψαλιδίζει την απόσταση από τον πρώτο αλλά ανοίγει και από τον Binder που ακολουθεί.

Η KTM έχει να αντιμετωπίσει και την Aprilia του Vinales που ακολουθεί έτοιμος να περάσει και να έχουμε δύο Aprilia στο βάθρο, πράγμα σπάνιο ακόμη και αν μιλάμε για υποθετικό βάθρο πριν την λήξη του αγώνα. Η μάχη μεταξύ τους εξελίσσεται σε ένα όμορφο θέαμα μέχρι ο Vinales να περάσει με μία καθαρή κίνηση.

Ακόμη πιο πίσω ο Zarco κρατά τον Oliveira κυριολεκτικά, καθώς ο Πορτογάλος είναι έτοιμος να πάει ακόμη πιο γρήγορα. Ο Vinales περνά εμπρός και σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας για την τελική μάχη καθώς αμέσως μειώνει την διαφορά με τον Aleix Espargaro ο οποίος έχει πιάσει πλέον τον Bagnaia.

Πίσω τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία με τον Oliveria να περνά εμπρός και να ακολουθεί και ο Luca Marini αμέσως μετά ενώ οι πρώτες σταγόνες βροχής αρχίζουν να πέφτουν.

Μαζί τους, αργότερα όταν θα πυκνώσουν θα πέσει και ο Marc Marquez ευτυχώς χωρίς τραυματισμό, τουλάχιστον εκ πρώτης όψης, ενώ έχει ήδη ακουμπήσει με τον Morbidelli σε διαφορετικά περιστατικά. Στον 13ο γύρο η λευκή σημαία δείχνει στους αναβάτες πως όποιος θέλει μπορεί να αλλάξει μοτοσυκλέτα με βρόχινα ελαστικά, όπου φυσικά οι πρώτοι την αγνοούν περιμένοντας να γίνει απολύτως απαραίτητο, πριν προσπαθήουν κάτι τέτοιο καθώς αν η βροχή δεν αυξηθεί, τότε η αλλαγή απλά θα τους έκανε να χάσουν χρόνο.

Στον 15ο γύρο έχουμε πλέον μία τετράδα που παλεύουν όλοι μαζί για τις τρεις θέσεις του βάθρου και φυσικά κανείς δεν κοιτά άλλη θέση παρά μόνο την πρώτη. Πρώτη η Ducati ακολουθούν οι δύο Aprilia έντονα συναγωνιστικές και μεταξύ τους και έπειτα η KTM του Binder. Μετά τον Marc Marqueζ πέφτει και ο Bastianini ενώ ο Binder μπαίνει για λίγο στην δεύτερη θέση.

Έντονες στιγμές για τους επόμενους γύρους όπου στον 17ο οι Aprilia είναι και πάλι στην δεύτερη και τρίτη θέση και παλεύουν ακόμη με τον Binder όσο κάνει την επίθεσή του ο Oliveira ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση πίσω από τον Aleix Espargaro! Τελικά ο Binder θα καταφέρει να επικρατήσει του Oliveira και μαζί οι δυο τους του Vinales.

Μπροστά ο Aleix Espargaro είναι κολλημένος στον τροχό του Bagnaia και περιμένει την κατάλληλη στιγμή στον τελευταίο γύρο, για να περάσει μπροστά και να πάρει την δεύτερή του νίκη στα MotoGP!

Ένας δυνατός αγώνας στην Μ. Βρετανία με μπόλικο συναγωνισμό και τις Aprilia να αναδεικνύονται κυρίαρχες και συνολικά τις Ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες ταχύτερες των ιαπωνικών!

1

25

41A. Espargaro

Aprilia Racing

40:40.3670

2

20

1F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+0.215

3

16

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+0.680

4

13

88M. Oliveira

CryptoDATA RNF MotoGP™ Team

+0.750

5

11

12M. Viñales

Aprilia Racing

+2.101

6

10

89J. Martin

Prima Pramac Racing

+7.903

7

9

10L. Marini

Mooney VR46 Racing Team

+9.099

8

8

43J. Miller

Red Bull KTM Factory Racing

+9.298

9

7

5J. Zarco

Prima Pramac Racing

+9.958

10

6

25R. Fernandez

CryptoDATA RNF MotoGP™ Team

+19.947

11

5

37A. Fernandez

GASGAS Factory Racing Tech3

+20.296

12

4

44P. Espargaro

GASGAS Factory Racing Tech3

+66.120

13

3

49F. Di Giannantonio

Gresini Racing MotoGP™

+87.605

14

2

21F. Morbidelli

Monster Energy Yamaha MotoGP™

+88.913

15

1

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP™

+89.075

16

 

30T. Nakagami

LCR Honda

+98.573

17

 

27I. Lecuona

LCR Honda

+109.674

NOT CLASSIFIED

   

23E. Bastianini

Ducati Lenovo Team

16 laps

   

93M. Marquez

Repsol Honda Team

14 laps

   

73A. Marquez

Gresini Racing MotoGP™

5 laps

   

72M. Bezzecchi

Mooney VR46 Racing Team

5 laps

   

36J. Mir

Repsol Honda Team

2 laps

Ετικέτες

MotoGP Αυστραλία: Pole Position Quartararo και έκπληξη Miller

Ξαφνικά δεν βλέπεις Ducati
MotoGP Αυστραλία: Pole Position Quartararo και έκπληξη Miller
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/10/2025

Παρόλο που ο Bezzecchi όχι μόνο έδειχνε αλλά ήταν και το απόλυτο φαβορί για την πρώτη σειρά της εκκίνησης από την πρώτη στιγμή της Q2, οι κίτρινες σημαίες και τα προβλήματα με τους υπόλοιπους αναβάτες όταν ήρθε η ώρα για γρήγορο γύρο, τον καθυστέρησαν. Στη δεύτερη προσπάθειά του πλησίασε το ρεκόρ γύρου, αλλά δεν μπόρεσε να συγκρατήσει τον Quartararo. Ο Γάλλος άργησε να «μπει στο ρυθμό», όμως το τελευταίο του πέρασμα ήταν εκρηκτικό — από τη 10η θέση εκτοξεύτηκε στην 1η, εξασφαλίζοντας την πέμπτη pole της χρονιάς και νέο απόλυτο ρεκόρ γύρου στο Phillip Island.

Ο Bezzecchi που είχε κυριαρχήσει σε όλες τις περιόδους δοκιμών, έμεινε τελικά δεύτερος για μόλις τρία εκατοστά του δευτερολέπτου, ενώ ο Miller έκανε την έκπληξη ανεβαίνοντας στην πρώτη σειρά. Ο ήρωας του κοινού της Αυστραλίας βγήκε από το Q1 και συνέχισε με ακόμα πιο γρήγορο ρυθμό, πετυχαίνοντας την καλύτερη εμφάνισή του στις κατατακτήριες δοκιμές εδώ και δύο χρόνια.

Η καταστροφή του Bagnaia ήταν σε σκαλοπάτια και δυστυχώς τα κατέβαινε δύο – δύο, πηγαίνοντας προς τα κάτω αντί να προοδεύει ανεβαίνοντας την σκάλα. Έμεινε σχεδόν οκτώ δέκατα πίσω καταφέρνοντας να βάλει το όνομά του δίπλα σε εκείνο του Rins στην Q2, όμως τα πράγματα έγιναν ακόμη χειρότερα μετά την ποινή τριών θέσεων που του επιβλήθηκε για καθυστέρηση στη γραμμή και παρεμπόδιση του Bezzecchi. Θα εκκινήσει τελικά από τη 14η θέση.

Αντίστοιχα, ο Binder που έχασε την θέση στην Q2 για μόλις δύο εκατοστά του δευτερολέπτου, τιμωρήθηκε κι εκείνος με τρεις θέσεις για παρόμοια παράβαση εις βάρος του Zarco, πέφτοντας στη 16η σειρά της εκκίνησης.

Ο Raul Fernandez έχασε την πρώτη σειρά της εκκίνησης για ένα μόλις δέκατο και θα ξεκινήσει τέταρτος, ανοίγοντας τη δεύτερη σειρά για την Trackhouse, μπροστά από το ταχύτερο KTM, που ήταν για άλλη μία φορά του Acosta.

Ο Alex Marquez ξεκίνησε δυνατά, γράφοντας τον πρώτο γρήγορο χρόνο, αλλά έπεσε στην τέταρτη στροφή. Παρότι ξαναμπήκε αμέσως στη μοτοσυκλέτα και προσπάθησε να ανακάμψει, μια δεύτερη πτώση στην πρώτη στροφή, έβαλε πρόωρο τέλος στη συνεδρία του. Βγήκε αλώβητος και περιορίστηκε στην 6η θέση, πολύ πίσω από οτιδήποτε περιμένεις για την ταχύτερη Ducati!

Ο Aldeguer που για ακόμη μία φορά πήγε πολύ καλά στην Q1 σημείωσε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Espargaro και οι δυο τους θα μοιραστούν την τρίτη σειρά με τον Marini, τον μοναδικό αναβάτη της Honda στην Q2. Ο Diggia έκλεισε τη δεκάδα, αφήνοντας πίσω του τον Bagnaia, ενώ οι δύο εργοστασιακές Yamaha πλαισιώνουν την εκκίνηση με Quartararo στην κορυφή και Rins στην ουρά.

Ο Binder μοιράζεται την πέμπτη σειρά με Mir και Zarco, ενώ ο Oliveira θα ξεκινήσει από την έκτη σειρά μαζί με Morbidelli και Ai Ogura.

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2:

ΘΕΣΗ

No.

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΜΟΤΟ

ΧΡΟΝΟΣ

ΔΙΑΦ.

ΠΡΟΗΓ.

1

20

Fabio Quartararo

Yamaha

01:26.465

 

 

2

72

Marco Bezzecchi

Aprilia

01:26.496

0.031

0.031

3

43

Jack Miller

Yamaha

01:26.708

0.243

0.212

4

25

Raul Fernandez

Aprilia

01:26.851

0.386

0.143

5

37

Pedro Acosta

KTM

01:26.874

0.409

0.023

6

73

Alex Marquez

Ducati

01:26.920

0.455

0.046

7

54

Fermin Aldeguer

Ducati

01:26.995

0.530

0.075

8

44

Pol Espargaro

KTM

01:26.995

0.530

0.000

9

10

Luca Marini

Honda

01:27.095

0.630

0.100

10

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

01:27.116

0.651

0.021

11

63

Francesco Bagnaia

Ducati

01:27.285

0.820

0.169

12

42

Alex Rins

Yamaha

01:27.491

1.026

0.206

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q1:

Q2

54

Fermin Aldeguer

Ducati

01:27.071

 

 

Q2

43

Jack Miller

Yamaha

01:27.080

0.009

0.009

13

33

Brad Binder

KTM

01:27.109

0.038

0.029

14

36

Joan Mir

Honda

01:27.280

0.209

0.171

15

5

Johann Zarco

Honda

01:27.392

0.321

0.112

16

88

Miguel Oliveira

Yamaha

01:27.726

0.655

0.334

17

21

Franco Morbidelli

Ducati

01:27.789

0.718

0.063

18

79

Ai Ogura

Aprilia

01:27.817

0.746

0.028

19

32

Lorenzo Savadori

Aprilia

01:28.156

1.085

0.339

20

23

Enea Bastianini

KTM

01:28.211

1.140

0.055

21

35

Somkiat Chantra

Honda

01:28.273

1.202

0.062

22

51

Michele Pirro

Ducati

01:28.451

1.380

0.178