MotoGP Jerez 2023: Κάταγμα στον ώμο για τον Miguel Oliveira

Βραβείο ατυχίας για τον Πορτογάλο, με 2 εμβολισμούς και ισάριθμους τραυματισμούς στην έναρξη της σεζόν
Miguel Oliveira
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/5/2023

Δυστυχώς νέες ιατρικές εξετάσεις για τον αναβάτη της RNF Aprilia, Miguel Oliveira έδειξαν πως η πτώση του στη Jerez μετά τον εμβολισμό του από τον Quartararo, ήταν πιο σοβαρή από ότι αναμενόταν. Έτσι, εκτός από την εξάρθρωση στον αριστερό ώμο ο Πορτογάλος υπέστη κάταγμα στο βραχιόνιο οστό του ίδιου ώμου.

Ο Miguel Oliveira πρέπει να έχει έναν αόρατο στόχο στην πλάτη του… δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός πως με την έναρξη της σεζόν του 2023 έχει εμβολιστεί άσχημα δύο φορές, μια από τον Marc Marquez στο Portimao και μια από τον Quartararo στη Jerez. Δεν πρόλαβε να συνέλθει από την πρώτη (τραυματισμός στους τένοντες του ποδιού του) και να επανέλθει στους αγώνες, και τραυματίστηκε και πάλι.

Εμβολισμός Oliveira

Ο Oliveira, που κατέλαβε την πέμπτη θέση στον αγώνα sprint του Σαββάτου, στον αγώνα της Κυριακής εμβολίστηκε στη δεύτερη στροφή της πίστας από τον Fabio Quartararo (που δέχθηκε κατόπιν ποινή long lap penalty για το συμβάν), με αποτέλεσμα να πέσει και να υποστεί εξάρθρωση στον αριστερό του ώμο. Ο Πορτογάλος αναβάτης αρχικά μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας της Jerez, ενώ λίγο αργότερα μεταφέρθηκε στο κοντινότερο νοσοκομείο ώστε να γίνουν οι απαραίτητες εξετάσεις.

Oliveira

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την ομάδα της RNF Aprilia, οι εξετάσεις έδειξαν πως υπάρχει ένα κάταγμα στο βραχιόνιο οστό του αριστερού ώμου του. Έτσι, ο Πορτογάλος είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χάσει τον ερχόμενο γύρο του Le Mans, στις 14-16 Μαΐου, ενώ το επικρατέστερο σενάριο είναι να δούμε τον αναβάτη δοκιμών της Aprilia, Lorenzo Savadori να τον αντικαθιστά μέχρι να αναρρώσει. Η κατάσταση του Miguel Oliveira θα επανεξετασθεί την επόμενη εβδομάδα.

Εν τω μεταξύ, ο ομόσταυλος του στην RNF Aprilia Raul Fernandez εξετάζει το ενδεχόμενο χειρουργικής επέμβασης στο δεξί του χέρι καθώς υποφέρει από «arm pump». Να ευχηθούμε ταχεία ανάρρωση και από εδώ και στο εξής να λείψουν οι ατυχίες στο Ιταλικό στρατόπεδο.

Ετικέτες

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες