MotoGP Jerez: Άπιαστη η Yamaha, pole position για Quartararo!

Δεύτερος ο Mordibelli, ακολουθεί η Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/5/2021

Η τελευταία φορά που η Yamaha κέρδισε 4 αγώνες στην σειρά ήταν το 1980, πριν από 41 χρόνια! Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τον αγώνα αλλά αυτή την στιγμή στην Yamaha έχουν τις καλύτερες πιθανότητες για αύριο. Η εκκίνηση στην πρώτη γραμμή είναι πολύ σημαντική στην Jerez και μπροστά είναι δύο Yamaha για να παλέψουν για την πρώτη, δύσκολη στροφή με τις Ducati που στριμώχνονται πίσω τους.

Η Yamaha ήταν σταθερά ταχύτερη στην Jerez από την αρχή, κυριαρχώντας και στην FP4 όπου ταχύτεροι ήταν ο Quartararo με τον Vinales, ενώ στην Q1 το πρώτο εισιτήριο για την Q2 πήρε ο Morbidelli. Ο οποίος θα πήγαινε κι αυτός στην Q2 αν δεν έκανε χρόνο σε άκυρο γύρο.

Η Q1 είχε και τις δύο Honda να παλεύουν για την Q2 που μετά τις διαδοχικές, καρμπόν (!) πτώσεις του Marquez και του Pol Espargaro στην είσοδο της 7ης στροφής, έπρεπε να δείξουν προσοχή στην δυνατή μάχη για το ποιος τελικά θα προκριθεί. Κι ενώ αρχικά ο Marquez έδειχνε πολύ γρήγορος, ο Morbidelli έκανε χρόνο στο 1,36 με όλους τους υπόλοιπους στο 1,37 και κλείδωσε την πρώτη θέση για αυτόν.

Ο Marquez έμπλεξε στο τέλος μαζί με άλλους οδηγούς και με ένα λάθος του Oliveira που έμοιαζε με μαζικό target fixation χάθηκε μία ευκαιρία που έτσι κι αλλιώς όμως δεν οδηγούσε στην Q2, από την στιγμή που ο Binder ήταν πιο γρήγορος ακόμη και από την ταχύτερη Honda του Pol Espargaro. Ακριβώς στο τέλος και ο Rossi έκανε ένα καλύτερο χρόνο και ξέφυγε από τις τελευταίες σειρές ενώ με ακύρωση του χρόνου του Oliveira ο Marquez ανέβηκε πίσω από τον Pol Espargaro και στις θέσεις 13 και 14 της γενικής κατάταξης.

Λίγοι αναβάτες παίρνουν το εισιτήριο για την Q2 και τα πηγαίνουν και εκεί καλά στην συνέχεια, αλλά αυτό ακριβώς έκανε ο Morbidelli και μάλιστα με το παραπάνω, όταν στην 13η στροφή γλίστρησε, έφτασε τις 68ο κλίσης και το σήκωσε αντιγράφοντας τον Marquez!

Γλιστρήματα και παραλίγο και πτώση είχε και ο Quartararo όπως είπε και ο ίδιος, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να κάνει τον καλύτερο χρόνο και μάλιστα να τον βελτιώσει και στην συνέχεια την ώρα που πίσω του οι Ducati προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή θέση, καταλήγοντας να έχουν εσωτερική αναμέτρηση για την τρίτη θέση και μόνο. Από το μέσο της πίστας και μετά, η Ducati έχανε πολύ χρόνο έναντι της Yamaha κι αυτό φαινόταν σε όλους τους αναβάτες με την σειρά. Ο Miller τελικά πήρε την τρίτη θέση για την αυριανή εκκίνηση με τον Bagnaia στην τέταρτη θέση και τον Zarco λίγο πιο πίσω στην έκτη, ενώ μάλιστα ακολουθούσε και τον Quartararo!

Ανάμεσα στις Ducati βρέθηκε ο Nakagami και όχι τυχαία για σήμερα καθώς ήταν πράγματι η γρηγορότερη αλλά και πιο σταθερή σε ρυθμό Honda από την FP2 και μετά και μάλιστα κάνοντας ταχύτερο χρόνο στην FP3 από όλους τους υπόλοιπους γενικά.

Ο Vinales βρέθηκε στην 7η θέση μετά τον Zarco έχοντας κι αυτός τα μικρογλιστρήματα χωρίς να ρισκάρει περισσότερο, με τον Aleix Espargaro να είναι εντυπωσιακός στην 8η θέση μετά από δύο πτώσεις και τον Rins και Mir να ακολουθούν.

Ο Mir με τον Vinales είχαν την δική τους στιγμή νωρίτερα στις δοκιμές όταν ο Vinales βρέθηκε στην αγωνιστική γραμμή κάνοντας αργό γύρο και διακόπτοντας την προσπάθεια του Mir αλλά μετά τις αρχικές χειρονομίες δεν δόθηκε συνέχεια.

Πρέπει τώρα να δούμε πόσο καλά θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί την πρώτη θέση ο Quartararo για να κρατήσει πίσω τους τις Ducati στην εκκίνηση. Η Yamaha έχει τις καλύτερες πιθανότητες αύριο για νίκη αλλά και για ένα φοβερό σερί με 4 συνεχόμενες νίκες!

Κατάταξη Q1

Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
Διαφ.
1
Yamaha
285.7
1'36.916
 
2
KTM
288.7
1'37.350
0.434 / 0.434
3
Honda
291.8
1'37.407
0.491 / 0.057
4
Honda
291.1
1'37.489
0.573 / 0.082
5
Ducati
293.4
1'37.675
0.759 / 0.186
6
KTM
291.1
1'37.746
0.830 / 0.071
7
Yamaha
284.2
1'37.915
0.999 / 0.169
8
Ducati
290.3
1'37.925
1.009 / 0.010
9
KTM
284.9
1'38.065
1.149 / 0.140
10
Honda
289.5
1'38.069
1.153 / 0.004
11
KTM
285.7
1'38.139
1.223 / 0.070
12
Aprilia
285.7
1'38.325
1.409 / 0.186
13
Ducati
287.2
1'38.641
1.725 / 0.316

 

Κατάταξη Q2

Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
Διαφ.
1
Yamaha
288.0
1'36.755
 
2
Yamaha
287.2
1'36.812
0.057 / 0.057
3
Ducati
298.3
1'36.860
0.105 / 0.048
4
Ducati
295.8
1'36.960
0.205 / 0.100
5
Honda
287.2
1'37.008
0.253 / 0.048
6
Ducati
294.2
1'37.054
0.299 / 0.046
7
Yamaha
288.0
1'37.070
0.315 / 0.016
8
Aprilia
288.7
1'37.085
0.330 / 0.015
9
Suzuki
289.5
1'37.124
0.369 / 0.039
10
Suzuki
287.2
1'37.154
0.399 / 0.030
11
KTM
288.0
1'37.467
0.712 / 0.313
12
Honda
291.8
1'37.502
0.747 / 0.035

 

 

 

Ετικέτες

MotoGP Πορτογαλία – SPRINT: Επικός αγώνας με νίκη Alex Marquez

Απόλαυσαν μάχη σε μία από τις καλύτερες πίστες για μοτοσυκλέτα
MotoGP Πορτογαλία – SPRINT: Επικός αγώνας με νίκη Alex Marquez
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/11/2025

Το Portimao, μία από τις καλύτερες πίστες για μοτοσυκλέτα και προσωπική αγαπημένη μου, μας έδωσε έναν φανταστικό αγώνα Sprint με πολύ ένταση και μία μάχη που ξεκίνησε μεταξύ Bezzecchi, Acosta και Alex Marquez.

Ο Bezzecchi έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση ενώ πίσω του έστριψε ο Acosta έχοντας τον Alex Marquez κολλημένο με Quartararo και Bagnaia να μην καταφέρνουν να πλησιάσουν τις θέσεις του βάθρου ακόμη και από την πρώτη στροφή.

Αρχικά ούτε ο Alex Marquez ήταν κολλητά μαζί τους, οι πρώτοι γύροι ήταν μία μάχη μεταξύ Bezzecchi και Acosta δηλαδή μία μάχη για την τρίτη θέση του πρωταθλήματος.

Ο Acosta επιτέθηκε αμέσως και για τους πρώτους δύο γύρους πίεζε τον Bezzecchi, τελικά στα φρένα της πρώτης στροφής του τρίτου γύρου, κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση.

Δεν ξέφυγε όμως, ενώ στο μεταξύ ο Alex είχε ξεκολλήσει και είχε μείνει κοντά τους, όσο η μάχη των δύο πρώτων τους έκανε να ξεφεύγουν σε απόσταση από όλο το υπόλοιπο grid.

Το αποτέλεσμα ήταν στον αμέσως επόμενο γύρο και ενώ ο Bezzechi προσπαθούσε να περάσει στην ευθεία τον Acosta να χάσει τελικά θέση από τον Alex Marquez!

Στην αρχή του 4ου γύρου ήταν και οι τρεις κολλητά μεταξύ τους και αυτό οδήγησε λίγο αργότερα και σε ένα λάθος του Bezzecchi στα φρένα, ανοίγοντας γραμμή.

Από εκείνη την στιγμή έμεινε μία μοτοσυκλέτα πίσω και η μάχη πλέον είχε αλλάξει ζευγάρι, ήταν μεταξύ Alex Marquez και Acosta.

Στην πρώτη στροφή του 6ου γύρου, ο Alex Marquez έκανε την επίθεσή του, πέρασε εμπρός και ο Acosta ξανά κέρδισε αμέσως την θέση, στο «σπάσιμο» πριν την τρίτη στροφή. Ο Alex έμεινε κολλητά πίσω του μέχρι το τέλος του γύρου και ο Acosta περίμενε την επίθεση στα φρένα και κρατήθηκε χωρίς να αφήνει περιθώριο.

Ο 7ος γύρος πήγε με τους δυο τους ρόδα-ρόδα και στην ευθεία ο Alex Marquez ήταν έτοιμος, αυτή τη φορά κλείνοντας την πόρτα. Πήγαν μαζί μέχρι την φουρκέτα και εκεί ο Acosta ξανά πήρε την πρώτη θέση!

Στην 5η φανταστική στροφή και με 5 γύρους να μένουν η μάχη είχε φουντώσει για τα καλά!

Ξανά στα φρένα, ξανά εμπρός ο Alex Marquez, ξανά κλείνοντας την πόρτα και αυτή την φορά και της φουρκέτας.

Μπήκε πάρα πολύ αργά ο Alex Marquez, σχεδόν εκτός γραμμής και από εκείνη την ώρα θα κρατούσε την πρώτη θέση.

Δεν είχε τελειώσει το θέαμα γιατί ο Acosta ήταν σχετικά κοντά, μέχρι το τέλος που πλησίασε μάλιστα σε απόσταση αναπνοής, ενώ και ο Bezzecchi απλά περίμενε το λάθος.

Ένας φανταστικός αγώνας που μας προετοιμάζει για τον αυριανό!

pos.

pts

rider

Team

time / gap

1

12

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

19:50.075

2

9

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+0.120

3

7

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+0.637

4

6

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+5.276

5

5

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+6.088

6

4

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+8.864

7

3

5J. Zarco

CASTROL Honda LCR

+8.886

8

2

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+8.898

9

1

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+9.052

10

 

44P. Espargaro

Red Bull KTM Tech3

+10.121

11

 

79A. Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+10.290

12

 

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+12.016

13

 

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+13.469

14

 

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+13.900

15

 

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+14.520

16

 

88M. Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+15.289

17

 

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+22.861

18

 

32L. Savadori

Aprilia Racing

+25.456

Not Classified

   

36J. Mir

Honda HRC Castrol

3 Laps

   

11N. Bulega

Ducati Lenovo Team

3 Laps

   

35S. Chantra

IDEMITSU Honda LCR

2 Laps

 

 

Ετικέτες