MotoGP και F1 στην ίδια πίστα, την ίδια ημερομηνία! - Ριζοσπαστικό σχέδιο Dorna και Liberty Media

Οι CEO της Dorna Sports και της F1, Carmelo Ezpeleta και Stefano Domenicali καλοβλέπουν το σενάριο
motomag Dorna και Liberty Media εξετάζουν την ιδέα για αγώνα MotoGP και F1 στην ίδια τοποθεσία και στην ίδια ημερομηνία
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

31/1/2024

Μία ιδέα που θυμίζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ίσως στο κοντινό μέλλον να γίνει πραγματικότητα, καθώς οι υπεύθυνοι για τις δυο μεγαλύτερες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο (F1 & MotoGP) εξετάζουν το ενδεχόμενο ενός κοινού event όπου την ίδια ημερομηνία και στην ίδια πίστα θα γίνουν παράλληλα αγώνας F1 και αγώνας MotoGP! 

Η ιδέα έπεσε στο τραπέζι κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς και συγκεκριμένα στο Grand Prix του Portimao. Αν θυμάστε, ο CEO της F1, Stefano Domenicali -Διευθυντής της Ferrari στην F1 από 2007 έως το 2014- είχε παρευρεθεί στον αγώνα του MotoGP, με τον Ιταλό να συνομιλεί με τον Carmelo Ezpeleta. Εκεί είχε πέσει στο τραπέζι, όπως είπε ο Ezpeleta στην ισπανική εθνική ημερήσια αθλητική εφημερίδα Marca, η σκέψη το να βρεθούν στην ίδια πίστα και στην ίδια ημερομηνία MotoGP και F1.

O Ezpeleta δήλωσε στη Marca: “Με τον Stefano Domenicali, με τον οποίο έχω μια εξαιρετική σχέση εδώ και πολλά χρόνια, το σκεφτόμαστε εδώ και πολύ καιρό. Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν μπορούμε να το βγάλουμε από το μυαλό μας. Αν είναι δυνατόν, θα το κάνουμε.”

Dorna και Liberty Media εξετάζουν την ιδέα για αγώνα MotoGP και F1 στην ίδια τοποθεσία και στην ίδια ημερομηνία

Οι δηλώσεις του Ezpeleta όπως είναι λογικό ενθουσίασαν τους οπαδούς και των δύο μηχανοκίνητων θεσμών ωστόσο οι προκλήσεις και οι δυσκολίες που θα πρέπει να ξεπεραστούν είναι αρκετές. Δεν αναφερόμαστε στο κομμάτι συνύπαρξης των χορηγών και στα τηλεοπτικά δικαιώματα καθώς σε αυτό είμαστε σίγουροι πως θα βρεθεί λύση. Το δύσκολο είναι να βρεθεί η τοποθεσία για να πραγματοποιηθεί το συγκεκριμένο εγχείρημα. Αφενός αρκετές πίστες θα θέλουν να έχουν αυτή την παγκόσμια πρωτοπορία καθώς θα δουν τα έσοδα τους να εκτινάζονται αφετέρου όμως θα πρέπει να σκεφτούμε πως το σημαντικότερο πρόβλημα έγκειται στον τομέα της ασφάλειας καθώς οι κανονισμοί ασφαλείας των δύο θεσμών έχουν αρκετά κοινά αλλά και αρκετές διαφορές. Δεν χρειάζεται να πούμε πως οι αγώνες της F1 που διεξάγονται σε δημόσιους δρόμους όπως το Μονακό, το Λος Άτζελες και άλλα, δεν υπάρχει πιθανότητα να φιλοξενήσουν “κοινό αγώνα” αν και οι διοργανωτές πολύ θα το ήθελαν, παρολαυτά στο βωμό του χρήματος όλα και όλοι θυσιάζονται. Παράλληλα, οι εγκαταστάσεις της πίστας που θα επιλεγεί θα πρέπει να μπορούν να φιλοξενήσουν την ίδια χρονική στιγμή όλα τα φορτηγά και motorhomes των δυο Πρωταθλημάτων, και φυσικά το προσωπικό όλων των ομάδων.

Η ιδέα του να δούμε αγώνα MotoGP και F1 στην ίδια τοποθεσία και στην ίδια ημερομηνία μπορεί να απέχει αρκετά από το να υλοποιηθεί ωστόσο η ιδέα και μόνο μας ιντριγκάρει πολύ.

Ετικέτες

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες