MotoGP KTM: Οι δηλώσεις από τους αναβάτες, τους διευθυντές ομάδας και αγωνιστικού έως τον CEO για την πρώτη νίκη!

Πλήρως ανανεωμένη η KTM αυτή την σεζόν
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/8/2020

Το απροσδόκητο για όλους αποτέλεσμα της Κυριακής στο Brno, όπου η KTM πήρε την πρώτη της νίκη στην τέταρτη σεζόν της στα MotoGP με έναν αναβάτη που έχει μόλις τρεις αγώνες στην μεγάλη κατηγορία, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Κι όπως λέμε και στο ρεπορτάζ του αγώνα, δεν θα πρέπει κανείς να εστιάζει και στις συγκυρίες, καθώς οι αγώνες δεν κρίνονται από το «αν». Στην πράξη ο Binder επέδειξε μία εκπληκτική οδήγηση με εξαιρετικές προσπεράσεις και απίστευτα σταθερό ρυθμό, απέναντι στις δυσκολίες που είχε η πίστα του Brno.

Brad Binder: «Ειλικρινά μου είναι δύσκολο να το βάλω σε λέξεις. Ονειρεύτηκα κάτι τέτοιο από τότε που ήμουν μικρό παιδί και έγινε πραγματικότητα. Είναι καταπληκτικό να παίρνεις την πρώτη σου νίκη στα MotoGP. Ευχαριστώ όλους όσους με στήριξαν και ολόκληρη την ομάδα που έβαλε μία εκπληκτική μοτοσυκλέτα κάτω από τα πόδια μου σήμερα! Δεν ήξερα να μπορούσαμε να κερδίσουμε αλλά ήξερα πως μπορούμε να το προσπαθήσουμε. Οι τελευταίοι δέκα γύροι ήταν οι πιο τρελοί της ζωής μου. Ήμουν όσο πιο προσεκτικός και συνετός μπορούσα. Ήταν φανταστικό. Απίστευτο».

Miguel Oliveira: «Ήταν ένα καλό αποτέλεσμα για το Σαββατοκύριακο. Είχαμε έναν καλό αγώνα και νιώθω πως κάναμε πολύ καλή δουλειά όλες τις ημέρες. Κοιτώντας το αποτέλεσμα του αγώνα, η θέση μας στο grid μας κόστισε, αλλά πρέπει να ζήσουμε με αυτό και κάνουμε καλύτερη δουλειά στον επόμενο αγώνα, σε λίγες μόνο ημέρες».

Pol Espargaro: «Είναι άδικο αλλά έτσι είναι οι αγώνες, και πρέπει να τα διαχειριστείς κι αυτά. Ήμουν πίσω από τον Brad και παρακολουθούσα τους υπόλοιπους παίζοντας με την χαρτογράφιση για να κρατήσω δυνάμεις και ελαστικά για το τέλος. Ένιωθα πως μπορούσα να κάνω ’58 στους τελευταίους γύρους, για αυτό και προσπαθούσα να είμαι χαλαρός όταν έγινε η επαφή. Δεν μπόρεσα να δείξω την δυναμική μου και να κερδίσω την πρώτη νίκη της KTM αλλά είμαι χαρούμενος για τον Brad γιατί είναι ένας πολύ καλός τύπος που δουλεύει εξαιρετικά σκληρά. Είχαμε μία μεγάλη ευκαιρία την Κυριακή και ελπίζουμε σε ακόμη μία πολύ σύντομα¨.

Mike Leitner, διευθυντής αγωνιστικής ομάδας Red Bull KTM: «Ήταν καταπληκτικά σήμερα, όλο το Σαββατοκύριακο νιώθαμε πως είμασταν ανταγωνιστικοί σε αυτή την πίστα, με καλούς χρόνου απέναντι στους υπόλοιπους αναβάτες και περιμέναμε ένα καλό αποτέλεσμα από τον αγώνα. O Brad είναι ρυθμό για νίκη και ο Pol ήταν στο ίδιο επίπεδο, και παρόλο που δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε περισσότερα, θα μπορούσαμε να είχαμε ακόμη περισσότερα από αυτό το GP! Ο Miquel επίσης κατάφερε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα με την έκτη θέση, οπότε γενικά είμαστε παραπάνω από ευχαριστημένοι. Ξεκινήσαμε αυτή μας την προσπάθεια το 2017 με παρά πολύ κόσμο. Χτίσαμε από την αρχή την υποδομή για όλο αυτό στην KTM. Οι άνθρωποι της εταιρείας είχαν την κατάλληλη ψυχολογία για όλο αυτό γιατί χρειαζόταν να πιέσουμε, δεν είχαμε την ίδια ιστορική ενασχόληση με τους αγώνες ταχύτητας, όπως οι άλλοι κατασκευαστές που καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε. Όταν κοιτάω προς τα πίσω αυτά τα τρία χρόνια, υπήρχαν πολλά πάνω – κάτω αλλά η αποζημίωση είναι τεράστια σήμερα. Είδαμε στην Jerez, και τώρα στο Brno, πως είμαστε πλέον πολύ πιο κοντά στην πρώτη γραμμή. Σε αυτή την μεγάλη, τεχνική πίστα του Brno και με την διαφορετική μηχανολογική μας προσέγγιση, με ατσάλινο πλαίσιο και WP αναρτήσεις, φέραμε το κορυφαίο αποτέλεσμα που είναι η μεγάλη αποζημίωση για κάθε έναν από εμάς που ενεπλάκη με τους αγώνες MotoGP της KTM. Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε να δώσουμε κάτι στο διοικητικό συμβούλιο της KTM για την τεράστια επένδυση που έκαναν, δίνοντας το 100% της πίστης τους, όπως και ο βασικός μας χορηγός που επίσης πίστεψε απόλυτα σε εμάς. Τώρα θα πάμε στο GP της έδρας μας και θα δουλέψουμε σκληρά από την FP1”

Η KTM βέβαια δεν περίμενε την FP1 για να ξεκινήσει ξανά την προσπάθεια, αλλά αμέσως μετά, από εχθές Δευτέρα, ξεκίνησε τις δοκιμές στο Brno…

Pit Beirer, διευθυντής αγωνιστικού τμήματος KTM: «Για την KTM αυτή είναι μία απίστευτη ημέρα. Είναι ιστορική για την εταιρεία μας και για ολόκληρη την ομάδα και φυσικά για τον Brad Binder, που πίστεψε σε εμάς και τον στόχο μας για πολλά χρόνια. Την Κυριακή αποζημιωθήκαμε για την τόσο σκληρή δουλειά. Ξέραμε πως έχουμε μία καλύτερη μοτοσυκλέτα για φέτος, και αυτό δεν έγινε κατά λάθος: είναι αποτέλεσμα όσων μάθαμε όλα αυτά τα χρόνια. Με τον Dani Pedrosa, τον Mika Kallio και την υπόλοιπη ομάδα δοκιμών, δουλέψαμε πάνω από ένα χρόνο για να έχουμε σήμερα αυτή την μοτοσυκλέτα. Στο τέλος της ημέρας θέλεις όμως και έναν φανταστικό αναβάτη για να την τοποθετήσει στο υψηλότερη σκαλί και ο Brad το κατάφερε αυτό, με το ίδιο στιλ που έχει κερδίσει για εμάς στην Moto3 και την Moto2. Είναι ένα απίστευτο αίσθημα και τώρα θα χτίσουμε πάνω σε αυτό το αποτέλεσμα. Από την άλλη πλευρά θέλω να ευχαριστήσω τον Pol Espargaro γιατί επίσης και αυτός, μαζί με την ομάδα του, ένωσαν όλα τα υπόλοιπα κομμάτια του παζλ για να φτάσουμε πλέον στην κορυφή. Το αποτέλεσμα αυτό είναι προϊόν μίας φανταστικής ομάδας από το σπίτι μας στο Munderfing και το Mattighofen, μέχρι τους αναβάτες εξέλιξης και τους μηχανικούς εδώ στην πίστα».

Stefan Pierer, CEO της KTM AG: «Είναι δύσκολο να περιγράψεις τα έντονα συναισθήματα που νιώθουμε αυτή την ξεχωριστή και ιστορική ημέρα για την ΚΤΜ. Αρχικά, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Brad όχι μόνο για την εξαιρετική του οδήγηση, αλλά και για την πίστη του και την στήριξή του στην ΚΤΜ όλα αυτά τα χρόνια – σίγουρα θα γιορτάσουμε αυτή την στιγμή μαζί. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον Pol για τον απίστευτα μεγάλο κόπο του, βοηθώντας μας να φτάσουμε σε αυτή την νίκη. Η δουλειά του ήταν κομβικής σημασίας από την πρώτη στιγμή για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο να βλέπουμε τις μοτοσυκλέτες μας κοντά ή στην κορυφή της κατάταξης. Από την πρώτη στιγμή η φιλοδοξία μας ήταν η ίδια όπως και σε κάθε άλλο αγώνισμα που παίρνουμε μέρος, και ξέραμε πως το να πετύχουμε τον στόχο μας εδώ θα ήταν πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο. Βήμα, βήμα πλησιάζουμε ολοένα και πιο κοντά στην κορυφή, αψηφώντας τα στερεότυπα όσο συνεχίζουμε να μένουμε πιστοί σε αυτά που μπορούμε να πετύχουμε. Να κερδίζουμε αγώνα τον τέταρτο χρόνο της ενασχόλησής μας με τα MotoGP είναι μία δήλωση για την εργατικότητά μας, την τεχνογνωσία του αγωνιστικού μας τμήματος και το επίπεδο του R&D μας. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα θερμά τους Pit Beirer και Mike Leitner για την οργάνωση του αγωνιστικού τμήματος και την αστείρευτη δουλειά που έχουν κάνει για να έχουμε επιτυχία. Το όραμά μας είναι να ανοίξουμε έναν ανοιχτό ορίζοντα προς την κορυφή για τους αναβάτες μας, και αυτό έχει επιτευχθεί με τον Brad να κάνει τα επιτυχημένα του βήματα με την KTM ξεκινώντας από Red Bull MotoGP Rookies Cup, την Moto3 και την Moto2. Τώρα ανυπομονούμε για τους αγώνες στην έδρα μας στο Red Bull Ring όπου μπορούμε να γιορτάσουμε την νίκη – ορόσημο, στην ιστορία της KTM”.

Ετικέτες

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες