MotoGP – Maverick Vinales: Το άσχημο πρόσωπο των social media

Ο Ισπανός διέγραψε τον λογαριασμό του στο Twitter
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/4/2021

Τα social media, ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αν προτιμάτε, είναι κατά γενική ομολογία ένα από τα ισχυρότερα "εργαλεία" επικοινωνίας στην σύγχρονη εποχή, αλλά ταυτόχρονα και μια από τις μεγαλύτερες "μάστιγες" της κριτικής σκέψης. Τα πρόσφατα γεγονότα που συνέβησαν έχοντας στο επίκεντρο τον Maverick Vinales, αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Όσοι λοιπόν ακολουθείτε τον Vinales στο Twitter και περιμένετε να μάθετε νέα από τα ποσταρίσματά του εκεί, θα περιμένετε μάταια διότι ο Ισπανός εργοστασιακός αναβάτης της Yamaha διέγραψε τον λογαριασμό μετά την ομαδική επίθεση που δέχθηκε από τους ακόλουθούς του, έπειτα από fake news που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο.

Η όλη ιστορία ξεκίνησε αμέσως μετά τον αγώνα του Portimao και τις ψευδής ειδήσεις που κυκλοφόρησαν στην Ισπανία. Τα υποτιθέμενα "νέα" έκαναν λόγο για δήθεν την οργισμένη αντίδραση του Vinales μετά την ακύρωση των γρήγορων γύρων του στα δοκιμαστικά, σε σημείο μάλιστα που υποτίθεται πως απείλησε την Dorna ότι θα αποσυρθεί από τους αγώνες. Προφανώς και ήταν το απόλυτο fake news, αλλά ήταν αρκετό για να γίνει στόχος το προφίλ του στο Twitter, το0 οποίο μάλιστα απαριθμούσε κοντά στους 360.000 ακόλουθους.

Η αρχική αντίδραση του Vinales σε αυτή την επίθεση ήταν να την αντιμετωπίσει με χιούμορ, γράφοντας πως "το μόνο που θέλω είναι να κερδίζω". Η "ψηφιακή κακοποίηση" όμως δεν σταμάτησε και ο Vinales ανέβασε άλλη μια δήλωση ξεκαθαρίζοντας πως η είδηση ήταν παντελώς ψευδής και πως "θα πρέπει να ευχαριστήσουμε την Dorna για το επίπεδο του πρωταθλήματος που μας παρέχει. Δεν ψάχνω για δικαιολογίες και πάντα λέω την αλήθεια". Ο ασκός του Αιόλου όμως είχε ανοίξει και τα σχόλια ξέφευγαν από κάθε έλεγχο, με κάποιον μάλιστα να γράφει πως θα έπρεπε να δώσει την μοτοσυκλέτα του στον Morbidelli. Αυτή ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. "Αν κάποιος δικαιούται την μοτοσυκλέτα μου, να την πάρει. Δεν έχω πρόβλημα", έγραψε ο Vinales, "Ξέρω πού θέλω να φτάσω και θα το κάνω με κάθε κόστος. Και αν κάποιοι θέλουν να μου ασκήσουν κριτική, τότε να με σβήσουν από τον λογαριασμό τους στο Twitter, διαφορετικά θα σβήσω εγώ τον δικό μου". Τελικά ο Vinales εννοούσε αυτό που είπε και έσβησε το λογαριασμό του.

Η συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι η πρώτη και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία, αλλά αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα για το πώς ένα μέσο ή μία πλατφόρμα που παίζει έναν από τους πιο βασικούς παράγοντες του μάρκετινγκ, ώστε οι κορυφαίοι αθλητές να χτίσουν διαύλους επικοινωνίας με τους υποστηρικτές τους, μπορεί να μετατραπεί σε έναν πραγματικό εφιάλτη. Είναι κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει όλους μας για το πόσο εύκολα μπορούμε να γίνουμε "ανθρωποφάγοι" μέσα από την απρόσωπη κατάθεση απόψεων μέσω ενός ηλεκτρονικού μέσου. Ακόμη και όλοι εμείς που θεωρούμε πως ποτέ δεν θα αντιδρούσαμε έτσι, είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει τεράστια διαφορά στην αντίδρασή μας μέσω κάποιου post, σε σχέση με το αν είχαμε απέναντί μας τον άνθρωπο που απευθυνόμαστε και θέλαμε να εκφραστούμε με το λόγο. Είναι επίσης λόγος προβληματισμού και το πόσο αφιλτράριστα είναι στην πλειοψηφία τους όσα κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και πόσο σημαντικό είναι να εμπιστεύεσαι την πηγή πριν πάρεις θέση πάνω σε κάποιο ζήτημα.

Ας κρατήσουμε λοιπόν την άσχημη αυτή εξέλιξη ως παράδειγμα, αλλά και ως "οδηγό" για την… ψηφιακή μας συμπεριφορά από εδώ και στο εξής.

MotoGP: Τίτλοι με δύο κατασκευαστές - Ο Marc Marquez σε ένα ακόμη κλειστό κλαμπ εκλεκτών

Ο M.Marquez και άλλοι 5 έχουν κερδίσει πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία με διαφορετικούς κατασκευαστές
Marquez Two manufacturers
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/12/2025

Ο Πρωταθλητής του 2025 έγινε μέλος μιας ακόμη μικρής λίστας, εκείνων που κατέκτησαν τίτλους MotoGP με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές.

Η ιστορία του #93 είναι πλέον θρύλος. Ο συνδυασμός αγωνιστικής ιδιοφυΐας, αντοχής απέναντι σε σοβαρούς τραυματισμούς και ακατάβλητης θέλησης τον έφερε ξανά στην κορυφή. Και μαζί με αυτήν την επική επιστροφή, ήρθαν και σημαντικά στατιστικά ορόσημα.

Ένα από τα κατορθώματα του Marquez το 2025 ήταν ότι έγινε ο πιο πρόσφατος αναβάτης, και ένας από τους ελάχιστους στην ιστορία, που κατακτά τίτλους με δύο κατασκευαστές. Ο Geoff Duke ήταν ο πρώτος που το πέτυχε, με τις Norton και Gilera. Ακολούθησε ο Giacomo Agostini, που μετά την κυριαρχία του με την MV Agusta πήρε τίτλο και με Yamaha το 1975.

Πιο πρόσφατα, ο Eddie Lawson κατέκτησε διαδοχικούς τίτλους το 1988 και 1989 με Yamaha και Honda. Ο Valentino Rossi συνέχισε την παράδοση, κερδίζοντας τρεις σερί τίτλους (2001-2003) με Honda πριν κάνει το ιστορικό πέρασμα στη Yamaha το 2004.

Ο Rossi, ο Stoner και η εποχή της αλλαγής

Ο Rossi επανέφερε τη Yamaha στους τίτλους το 2004 και 2005, πριν ο Nicky Hayden και ο Casey Stoner διακόψουν την κυριαρχία του. Ο Stoner, ειδικά, έγραψε το δικό του κεφάλαιο, πρώτα με την Ducati το 2007 και έπειτα με τη Honda το 2011, όπου κέρδισε 10 από τα 17 Grand Prix της χρονιάς.

Η πρόωρη αποχώρηση του Stoner άνοιξε τον δρόμο για την άφιξη ενός εκρηκτικού ταλέντου στη Repsol Honda. Το όνομα ήταν Marc Marquez.

Η αυτοκρατορία του Marquez και η πτώση

Ακολούθησαν έξι τίτλοι: 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019. Ο Marquez ήταν ασταμάτητος, μέχρι τη μοιραία πτώση στη Jerez. Τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις στο δεξί βραχίονα, αμέτρητες πτώσεις, στιγμές που η ιδέα της απόσυρσης έμοιαζε πολύ κοντά

Η αναγέννηση με Ducati

Τότε ήρθε η μεγάλη αλλαγή. Το πέρασμα στην Ducati αναζωπύρωσε τον μύθο του Marquez. Μετά την πρώτη νίκη του σε 1043 ημέρες με τα χρώματα της Gresini, ακολούθησε μια εκπληκτική πρώτη χρονιά με την εργοστασιακή Ducati. Ο τίτλος του 2025 κερδήθηκε στην Ιαπωνία με πέντε αγώνες να απομένουν.

Με αυτόν τον τίτλο, ο Marquez μπήκε στο πάνθεον αναβατών όπως οι Stoner, Rossi, Lawson, Agostini και Duke, που κατέκτησαν τίτλους με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές. Ένα επίτευγμα που έχει το δικό του ειδικό βάρος και είναι κάτι που το έχουν καταφέρει μόνο μια χούφτα ανθρώπων στην κορυφαία κατηγορία.

Μια ακόμη περιπέτεια τραυματισμού ήρθε στην Ινδονησία πριν το τέλος της σεζόν, αλλά κανείς δεν αμφιβάλλει πως ο Marquez θα επιστρέψει για την ερχόμενη σεζόν που θα έχει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον πρώτα από όλα για να δούμε αν ο Καταλανός εξακολουθεί να έχει το ίδιο ισχυρό κίνητρο έπειτα από την τιτάνια και μακροχρόνια προσπάθεια που κατέβαλλε για να επιστρέψει. Ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δείχνει πάντως ότι έχει ακόμα πολλά να γράψει στο δικό του κεφάλαιο της ιστορίας του MotoGP.