MotoGP & Michelin ως το 2023

Επεκτάθηκε η συνεργασία με την Dorna
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/10/2017

Τον αγώνα των GP στο οποίο ήταν ο βασικός χορηγός επέλεξε η Michelin, για να ανακοινώσει την επέκταση του συμβολαίου της με την Dorna, που την καθιστά αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών για τις μοτοσυκλέτες των MotoGP για άλλα πέντε χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι το γαλλικό εργοστάσιο θα συνεχίσει μέχρι και τοι 2023 να τροφοδοτεί με ελαστικά τις ομάδες που συμμετέχουν στην κορυφαία κατηγορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Αυτό δεν ήταν κάτι μη αναμενόμενο, καθώς σε κάθε ευκαιρία οι άνθρωποι της Dorna έσπευδαν να τονίσουν την ικανοποίησή τους για το ενδιαφέρον που έχουν αποκτήσει οι αγώνες και την μείωση των αποστάσεων μεταξύ των αναβατών και των ομάδων, αποδίδοντας όλο αυτό στα ελαστικά της Michelin. Η δήλωση άλλωστε του Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna, είναι ενδεικτική του κλίματος, λέγοντας πως μέσα στο 2016 υπήρξαν εννέα διαφορετικοί νικητές με την διαφορά να την κάνουν οι αναβάτες και οι ομάδες, ενώ εξέφρασε και την ικανοποίησή του για πόσο έχει συμβάλλει η Michelin στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Η επέκταση αυτής της συμφωνίας, σίγουρα είναι ένα θετικό στοιχείο για τις ομάδες σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό τους, καθώς έτσι μπορούν να επικεντρωθούν στο να κάνουν τις μοτοσυκλέτες να συνεργαστούν με τα ελαστικά πιο εύκολα, χωρίς να χρειαστεί να μπει και η μεταβλητή της αλλαγής των ελαστικών από έναν άλλο προμηθευτή.

Πέρα όμως από τα εργοστάσια, και η Dorna ήταν ικανοποιημένη με τον τρόπο που η Michelin ανταποκρινόταν στα προβλήματα και στις απαιτήσεις των αναβατών, σύμφωνα πάντα με τον Ezpeleta, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την αύξηση των επιλογών σε τρεις από δύο για τις διαφορετικές γόμες των πίσω ελαστικών.

Από την άλλη μεριά, και οι άνθρωποι της Michelin εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα της μέχρι τώρα συνεργασίας, καθώς όπως είπε ο Pascal Couanson (Διευθυντής του Αγωνιστικού Τμήματος της Michelin) η εταιρεία συμμετέχει για δύο λόγους στους αγώνες: η σύνδεση του ονόματος της Michelin με το σπορ είναι ένας βασικός παράγοντας, ενώ η εμπειρία σε τεχνολογικό επίπεδο που μαζεύουν είναι ανεκτίμητη. Αυτό άλλωστε ήταν και ένας από τους λόγους που η Michelin ζήτησε από την Dorna να γίνει η μετάβαση από τις 16,5 ίντσες στις 17, προκειμένου να υπογράψει ως αντικαταστάτης της Bridgestone. Μάλιστα, όπως επιβεβαίωσε και ο Nicolas Goubert (Τεχνικός Διευθυντής για τους αγώνες της Michelin) η τεχνολογία από τις γόμες των MotoGP θα περάσει άμεσα στα slik ελαστικά παραγωγής.

"Τρέχουμε σε αγώνες για να εξελίξουμε την τεχνολογία για τα ελαστικά παραγωγής", δήλωσε ο Goubert. "Αυτός είναι και ο λόγος που ζητήσαμε να πάμε στις 17'', ώστε να μεταφερθεί η τεχνολογία πιο εύκολα. Το καταστήσαμε σαφές από την αρχή όταν μας ζητήθηκε να φέρουμε περισσότερες επιλογές για το πίσω ελαστικό, έτσι ώστε να σιγουρευτούμε ότι δεν θα χρειαζόταν να φτιάξουμε ένα λάστιχο ειδικά και μόνο για τις κατατακτήριες δοκιμές. Έτσι διασφαλίσαμε ότι και οι τρεις διαφορετικές γόμες βγάζουν ολόκληρο τον αγώνα, τουλάχιστον με κάποιους αναβάτες. Αυτός είναι και ο λόγος που οι αγώνες πλέον έχουν τόσο μικρές αποστάσεις μεταξύ των αναβατών." Πέρα απ' αυτό όμως, οι άνθρωποι της Michelin εξήγησαν πως είναι και θέμα προϋπολογισμού, ώστε να διατίθενται οι περιορισμένοι πόροι σε κάτι πραγματικά χρήσιμο και σε τεχνολογία που θα μπορεί να βρει εφαρμογή.

Μέσα στη χρονιά όμως υπήρξαν προβλήματα με τα ελαστικά, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τον ποιοτικό έλεγχο. Πολλοί αναβάτες έχουν παραπονεθεί ότι ελαστικά με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, έχουν εντελώς διαφορετική αίσθηση στην πίστα. Έχουν γίνει επίσης πολλές αναφορές για αναβάτες που εύχονται να σταθούν τυχεροί με το ελαστικό που έχουν επιλέξει για τον αγώνα, καθώς είναι τόσο ευαίσθητα στις αλλαγές της θερμοκρασίας, που και η παραμικρή μεταβολή μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην συμπεριφορά τους. Για πρώτη φορά αυτό ήταν κάτι που αναγνωρίστηκε τόσο από την Dorna όσο και από την Michelin, κι αυτό καθιστά την πραγματική είδηση. Σχετικά με αυτό ο Nicolas Goubert δήλωσε πως "Η ποιότητα είναι βασικός παράγοντας στους αγώνες. Όπως αναφέρθηκε και πριν, η τεχνολογική πρόκληση είναι πολύ μεγάλη και μέσα σε δύο χρόνια κάναμε τρομερή πρόοδο. Οι περισσότερες ομάδες ζητούν πλέον περισσότερη σταθερότητα στους τύπους των ελαστικών που φέρνουμε, και όπως τόνισε και ο Ezpeleta, έχουμε ακόμη αρκετή δουλειά να κάνουμε σε ό,τι αφορά την ποιότητα. Πολλές φορές οι αναβάτες παραπονιούνται για την διαφορά στην απόδοση ίδιων ελαστικών. Μερικές φορές αυτό δεν αληθεύει και μερικές φορές είναι αλήθεια, οπότε εμείς πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να δούμε πού οφείλεται αυτό ώστε να μην ξανασυμβεί."

Ετικέτες

MotoGP: Κατά τον Joan Mir "η Honda μπορεί να είναι αισιόδοξη για το Mugello"

Παρά τις παραδοσιακές δυσκολίες της RC213V στην ιταλική πίστα, ο Mir θεωρεί πως η Honda έχει λόγους αισιοδοξίας
Mir Mugello
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/5/2026

Ο Joan Mir πιστεύει ότι η Honda έχει λόγους να εμφανίζεται πιο αισιόδοξη για το Grand Prix της Ιταλίας στο Mugello, παρά το γεγονός ότι η παραδοσιακή παρουσία της RC213V στην συγκεκριμένη πίστα δεν μπορεί να θεωρηθεί ενθαρρυντική.

Η χάραξη του Mugello δεν συγκαταλέγεται στις πίστες που ταιριάζουν ιδιαίτερα στη Honda, με τον Mir να μην έχει καταφέρει ποτέ να τερματίσει μέσα στην πρώτη δεκάδα εκεί ως αναβάτης της HRC. Ο μοναδικός του τερματισμός με τη Honda στο Mugello ήταν μια 11η θέση το 2025.

Ο Ισπανός έχει πάντως θετικές αναμνήσεις από την ιταλική πίστα με άλλες μοτοσυκλέτες, καθώς ανέβηκε στο βάθρο δύο φορές στο παρελθόν, ως τρίτος στη Moto2 το 2018 και τρίτος ξανά στα MotoGP του 2021 με τη Suzuki.

Αντίστοιχα δύσκολη είναι και η πρόσφατη ιστορία της Honda στο Mugello, αφού η τελευταία παρουσία της εταιρείας στο βάθρο του ιταλικού Grand Prix ήταν το 2019, όταν ο Marc Marquez είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Danilo Petrucci.

Παρά τα δεδομένα, ο Mir θεωρεί ότι η εικόνα της Honda στη Βαρκελώνη δίνει αισιοδοξία στην ομάδα για το επερχόμενο αγωνιστικό τριήμερο.

"Φτάνουμε στην Ιταλία με μεγάλο κίνητρο και αυτοπεποίθηση," δήλωσε ο Joan Mir. "Το Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη έκλεισε με πολύ θετικό τρόπο και θέλω να μεταφέρω αυτή την αίσθηση και στο Mugello."

Mir

Ο Ισπανός στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Honda παραδοσιακά δυσκολευόταν και στην Καταλονία, όμως αυτή τη φορά έδειξε ανταγωνιστική εικόνα: "Είναι μια πίστα που δεν συγκαταλέγεται στις δυνατότερες για εμάς, αλλά συνήθως και στη Βαρκελώνη η Honda αντιμετώπιζε δυσκολίες, οπότε πιστεύω ότι μπορούμε να είμαστε λίγο αισιόδοξοι."

Ο Mir τόνισε επίσης ότι η εκκίνηση και η θέση στο grid θα παίξουν καθοριστικό ρόλο: "Πρέπει να τα συνδυάσουμε όλα σωστά, γύρο με τον γύρο και μέρα με τη μέρα, για να δούμε πού βρισκόμαστε μέσα στο Σαββατοκύριακο. Πιστεύω όμως στην ταχύτητά μου. Όπως είδαμε και σε προηγούμενους αγώνες, μια καλή θέση στην εκκίνηση μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά για εμάς."

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο ομόσταυλός του, Luca Marini, ο οποίος επιστρέφει φέτος στο Mugello μετά την περσινή απουσία του, λόγω του ατυχήματος στις δοκιμές για τον 8ωρο αγώνα της Suzuka.

Marini

"Πέρυσι βρέθηκα στο Mugello μόνο ως θεατής, οπότε ανυπομονώ πραγματικά για τον φετινό αγώνα," δήλωσε ο Ιταλός. "Είναι ένας πολύ ξεχωριστός αγώνας για κάθε αναβάτη και ως Ιταλός απολαμβάνεις ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο μαζί με τους φιλάθλους. Είναι ένας από τους πραγματικά εμβληματικούς αγώνες του ημερολογίου."

Ο Marini υπογράμμισε επίσης ότι η Honda φτάνει στην Ιταλία μετά από ένα δυνατό αγωνιστικό τριήμερο και θετικές δοκιμές τη Δευτέρα στην Καταλονία: "Θέλω να ξεκινήσουμε δυνατά από την αρχή. Όπως πάντα, το απόγευμα της Παρασκευής ίσως είναι η πιο σημαντική περίοδος όλου του Σαββατοκύριακου. Υπάρχουν πολλά να κάνουμε και μεγάλες δυνατότητες να δείξουμε."