MotoGP Mugello: Ελεύθερες δοκιμές με 2 κόκκινες σημαίες – Τρομακτικό ατύχημα Pirro! [video]

Καταστροφική ημέρα για Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/6/2018

Ξεκίνησε όμορφα η FP1 για Suzuki και Ducati και κατέληξε δύσκολη στην FP2, ιδιαίτερα για τον Michele Pirro, τον εδώ και μία πενταετία βασικό αναβάτη εξέλιξης. Ο Pirro πραγματοποιεί κάθε χρόνο wildcart εμφανίσεις με την Ducati, συνήθως στο τέλος της σεζόν ή αντικαθιστά κάποιον τραυματισμένο αναβάτη, όπως τον Iannone το ’16, ώστε να διατηρούνται οι βαθμοί στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Κι αυτό γιατί με την αγωνιστική του εμπειρία ως πρωταθλητής Ιταλίας, και συμμετοχές σε MotoGP αγώνες καθώς και WSBK, μπορεί να ανταπεξέλθει πλήρως στην αγωνιστική πρόκληση.

Φάνηκε αυτό ιδιαίτερα, ακόμα και σήμερα, όταν ήταν ταχύτερος του Dovizioso τόσο σε χρόνο, όσο και σε τελική, σημειώνοντας την μεγαλύτερη της ημέρας μέχρι εκείνη την στιγμή, στα 354.7 χιλιόμετρα! Το ρεκόρ ταχύτητας στα MotoGP ήταν εκείνη την στιγμή 354.9Km/h δηλαδή για μία τρίχα ο Pirro δεν το έσπασε στην FP1. Και λέμε μέχρι εκείνη την στιγμή, γιατί το ρεκόρ που έθεσε ο Iannone με Ducati το 2016, έσπασε σήμερα από τον Dovizioso στην FP2 με σημαντική διαφορά, κάνοντας 356.4 όχι όμως προτού σπάσει και η Ducati γεμίζοντας λάδια την πίστα…

Πάμε όμως πίσω στην FP1 που ο μέχρι εκείνη την στιγμή κάτοχος του ρεκόρ υψηλότερης ταχύτητας, Andrea Iannone, έφερνε την Suzuki εμπρός σε χρόνους, μόλις μερικές ώρες αφότου επιβεβαίωνε πως έχουν πάρει επίσημο διαζύγιο..

Η FP1 έκλεισε με ταχύτερους τους Iannone, Pirro και Dovizioso, πριν ανοίξει η FP2 που θα έβλεπε τον Pirro να τραυματίζεται άσχημα.. Ήταν ακόμα στην αρχή των δοκιμών με τον Pirro να βάζει στόχο την υψηλή τελική της Ducati επιχειρώντας ακόμα ένα από τα πολύ γρήγορα περάσματα, όταν η καμπυλότητα της ευθείας διατάραξε την ισορροπία της μοτοσυκλέτας του. Είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του Mugello, ενώ αμέσως μετά θα γινόταν το λάθος. Με σχεδόν 350 χιλιόμετρα η Ducati σηκώνεται σε endo που άμεσα οδηγεί σε ένα σφοδρό highsiding με τον Pirro να δέχεται απίστευτη καταπόνηση, καθώς εκτοξεύεται ψηλά στον αέρα. Με την πτώση στο έδαφος χάνει τις αισθήσεις του κι αυτό ήταν ένα καθοριστικό κομμάτι, καθώς πλέον το σώμα του είναι ανεξέλεγκτο. Σέρνεται με μεγάλη ταχύτητα φέροντας περιστροφές που είναι καταστροφικές για τα χέρια από την στιγμή που δεν έχει τις αισθήσεις του. Παραμένει στο έδαφος όπου και συνέρχεται αμέσως μετά από τους τραυματιοφορείς που του δίνουν τις πρώτες βοήθειες στο σημείο, ενώ ο αγώνας διακόπτεται. Μεταφέρεται με ασθενοφόρο στο ιατρικό κέντρο, έχοντας ανακτήσει τις αισθήσεις του και αφού σταθεροποιείται τον παραλαμβάνει ελικόπτερο για το νοσοκομείο Ospedale Careggi τις Φλωρεντίας.

Από εκεί η ενημέρωση είναι πως δεν θυμάται τίποτα από το ατύχημα, αλλά έχει πλήρως την συνείδησή του, όπως και τον έλεγχο των άκρων, αν και υπάρχει πρόβλημα με τον ώμο το οποίο και θα ανακοινωθεί με την ολοκλήρωση των ελέγχων.

Με την έναρξη των δοκιμών για δεύτερη φορά, η κόκκινη σημαία βγαίνει όταν στο ίδιο σημείο η Ducati του Dovizioso έσπασε γεμίζοντας λάδια την πίστα και αρπάζοντας φωτιά που δεν εξαπλώθηκε σε ολόκληρη την μοτοσυκλέτα καθώς κατασβήστηκε άμεσα. Μπορεί ο Dovizioso να μην έκανε τελικά καλό χρόνο, αλλά έσπασε το απόλυτο ρεκόρ ταχύτητας με σημαντική διαφορά.

Ο Iannone, παρά τα διαλείμματα με τις κόκκινες σημαίες, έμεινε στην κορυφή και για την FP2 σε μία πίστα που πρέπει να θεωρείται «σπίτι» του, καθώς από το ’15 κρατά το ρεκόρ ταχύτερου γύρου. Ο μόνος που έπεσε κάτω από το 1.47 σήμερα, και φτάνοντας για μερικά δέκατα το ρεκόρ που είχε με την Ducati το ’15, η οποία σημείωνε υψηλότερη τελική. Κάτι που δείχνει πως ο Iannone με την Suzuki στο Mugello, την τελευταία φορά που θα αγωνιστούν μαζί, πρόκειται να είναι σκληρός αντίπαλος, αν συνεχίσει έτσι και το Σάββατο…

Vinales, Marquez και Zarco ακολουθούν τον Iannone στην κατάταξη, με επίσης δυνατά ονόματα για την συγκεκριμένη πίστα, όπως ο Crutchlow και ο Rossi να βρίσκονται στην 6η και 7η θέση. Ο Marquez σημείωσε δύο πτώσεις, πράγμα που –δίχως δόση χιούμορ- σημαίνει ότι βαδίζει προς τον στόχο του. Όσο πέφτει στις δοκιμές, τόσο πιο κοντά βρίσκεται στο απόλυτο όριο κατά τον αγώνα, σταθερά χωρίς λάθη. Για άλλη μία φορά ο Ισπανός έδειξε πως μετρούσε τα χιλιοστά σήμερα και πρόκειται να είναι με βεβαιότητα ένας από τους αναβάτες που θα δυσκολέψουν τον ανταγωνισμό, στον αγώνα της Κυριακής…

Συνδυασμένοι χρόνοι Παρασκευής:

Α/Α
Αναβάτης
MOTO
FP1
FP2
1
A.IANNONE
SUZUKI
1'47.253
1'46.735
2
M.VIÑALES
YAMAHA
1'47.995
1'47.122
3
M.MARQUEZ
HONDA
1'48.035
1'47.218
4
J.ZARCO
YAMAHA
1'48.272
1'47.365
5
J.MILLER
DUCATI
1'48.035
1'47.403
6
C.CRUTCHLOW
HONDA
1'48.229
1'47.433
7
V.ROSSI
YAMAHA
1'48.218
1'47.445
8
F.MORBIDELLI
HONDA
1'48.211
1'47.497
9
D.PETRUCCI
DUCATI
1'48.304
1'47.569
10
J.LORENZO
DUCATI
1'48.219
1'47.691
11
M.PIRRO
DUCATI
1'47.803
1'49.111
12
T.NAKAGAMI
HONDA
1'48.878
1'47.901
13
A.DOVIZIOSO
DUCATI
1'47.961
1'47.902
14
D.PEDROSA
HONDA
1'48.669
1'47.924
15
H.SYAHRIN
YAMAHA
1'49.650
1'47.946
16
A.RINS
SUZUKI
1'48.274
1'47.996
17
A.ESPARGARO
APRILIA
1'48.384
1'48.113
18
T.RABAT
DUCATI
1'49.181
1'48.221
19
P.ESPARGARO
KTM
1'48.570
1'48.269
20
S.REDDING
APRILIA
1'49.499
1'48.458
21
A.BAUTISTA
DUCATI
1'48.920
1'48.524
22
K.ABRAHAM
DUCATI
1'48.573
1'48.926
23
B.SMITH
KTM
1'49.086
1'49.044
24
T.LUTHI
HONDA
1'49.460
1'49.082
25
X.SIMEON
DUCATI
1'50.315
1'49.757

 

Ετικέτες

MotoGP: Τίτλοι με δύο κατασκευαστές - Ο Marc Marquez σε ένα ακόμη κλειστό κλαμπ εκλεκτών

Ο M.Marquez και άλλοι 5 έχουν κερδίσει πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία με διαφορετικούς κατασκευαστές
Marquez Two manufacturers
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/12/2025

Ο Πρωταθλητής του 2025 έγινε μέλος μιας ακόμη μικρής λίστας, εκείνων που κατέκτησαν τίτλους MotoGP με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές.

Η ιστορία του #93 είναι πλέον θρύλος. Ο συνδυασμός αγωνιστικής ιδιοφυΐας, αντοχής απέναντι σε σοβαρούς τραυματισμούς και ακατάβλητης θέλησης τον έφερε ξανά στην κορυφή. Και μαζί με αυτήν την επική επιστροφή, ήρθαν και σημαντικά στατιστικά ορόσημα.

Ένα από τα κατορθώματα του Marquez το 2025 ήταν ότι έγινε ο πιο πρόσφατος αναβάτης, και ένας από τους ελάχιστους στην ιστορία, που κατακτά τίτλους με δύο κατασκευαστές. Ο Geoff Duke ήταν ο πρώτος που το πέτυχε, με τις Norton και Gilera. Ακολούθησε ο Giacomo Agostini, που μετά την κυριαρχία του με την MV Agusta πήρε τίτλο και με Yamaha το 1975.

Πιο πρόσφατα, ο Eddie Lawson κατέκτησε διαδοχικούς τίτλους το 1988 και 1989 με Yamaha και Honda. Ο Valentino Rossi συνέχισε την παράδοση, κερδίζοντας τρεις σερί τίτλους (2001-2003) με Honda πριν κάνει το ιστορικό πέρασμα στη Yamaha το 2004.

Ο Rossi, ο Stoner και η εποχή της αλλαγής

Ο Rossi επανέφερε τη Yamaha στους τίτλους το 2004 και 2005, πριν ο Nicky Hayden και ο Casey Stoner διακόψουν την κυριαρχία του. Ο Stoner, ειδικά, έγραψε το δικό του κεφάλαιο, πρώτα με την Ducati το 2007 και έπειτα με τη Honda το 2011, όπου κέρδισε 10 από τα 17 Grand Prix της χρονιάς.

Η πρόωρη αποχώρηση του Stoner άνοιξε τον δρόμο για την άφιξη ενός εκρηκτικού ταλέντου στη Repsol Honda. Το όνομα ήταν Marc Marquez.

Η αυτοκρατορία του Marquez και η πτώση

Ακολούθησαν έξι τίτλοι: 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019. Ο Marquez ήταν ασταμάτητος, μέχρι τη μοιραία πτώση στη Jerez. Τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις στο δεξί βραχίονα, αμέτρητες πτώσεις, στιγμές που η ιδέα της απόσυρσης έμοιαζε πολύ κοντά

Η αναγέννηση με Ducati

Τότε ήρθε η μεγάλη αλλαγή. Το πέρασμα στην Ducati αναζωπύρωσε τον μύθο του Marquez. Μετά την πρώτη νίκη του σε 1043 ημέρες με τα χρώματα της Gresini, ακολούθησε μια εκπληκτική πρώτη χρονιά με την εργοστασιακή Ducati. Ο τίτλος του 2025 κερδήθηκε στην Ιαπωνία με πέντε αγώνες να απομένουν.

Με αυτόν τον τίτλο, ο Marquez μπήκε στο πάνθεον αναβατών όπως οι Stoner, Rossi, Lawson, Agostini και Duke, που κατέκτησαν τίτλους με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές. Ένα επίτευγμα που έχει το δικό του ειδικό βάρος και είναι κάτι που το έχουν καταφέρει μόνο μια χούφτα ανθρώπων στην κορυφαία κατηγορία.

Μια ακόμη περιπέτεια τραυματισμού ήρθε στην Ινδονησία πριν το τέλος της σεζόν, αλλά κανείς δεν αμφιβάλλει πως ο Marquez θα επιστρέψει για την ερχόμενη σεζόν που θα έχει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον πρώτα από όλα για να δούμε αν ο Καταλανός εξακολουθεί να έχει το ίδιο ισχυρό κίνητρο έπειτα από την τιτάνια και μακροχρόνια προσπάθεια που κατέβαλλε για να επιστρέψει. Ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δείχνει πάντως ότι έχει ακόμα πολλά να γράψει στο δικό του κεφάλαιο της ιστορίας του MotoGP.