MotoGP: Νέο λογότυπο Liberty Media - Το MotoGP έπαθε... Μετρό Θεσσαλονίκης

Λιτό και άχρωμο σε σχέση με το προηγούμενο, με το cringe συνοδευτικό δελτίο τύπου να αποτελεί προάγγελο εξελίξεων
MotoGP - Νέο λογότυπο
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/11/2024

Με ένα δελτίο τύπου που προκαλεί άφθονη… ετεροντροπή (βλ. cringe) η Dorna, στη νέα εποχή της εξαγοράς της από την ιδιοκτήτρια της F1 Liberty Media, ανακοινώνει την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας του MotoGP με ένα καινούργιο λογότυπο, που σε πρώτη εμφάνιση δείχνει λιτό και άχρωμο, θυμίζοντας πολύ την ιστορία με το νέο λογότυπο του… Μετρό της Θεσσαλονίκης που δέχθηκε -δικαίως- μεγάλη κριτική για τη έλλειψη έμπνευσής του και την απευθείας ανάθεση του σχεδιασμού του σε ευνοούμενη εταιρεία.

Από το προηγούμενο λογότυπο του MotoGP με την ασπρόμαυρη καρό σημαία και το MotoGP γραμμένο με κόκκινο χρώμα, η διοργάνωση κάνει το επόμενο βήμα επί εποχής Liberty Media, με ένα νέο ασπρόμαυρο (στιλ ή αναχρονισμός, όπως το πάρει κανείς) logo που στηρίζεται αυστηρά στη γραμματοσειρά του.

Οι designers του νέου λογότυπου επεξηγώντας τη δουλειά τους αναφέρουν πως πίσω από τα γράμματα κρύβονται διάφορες εικόνες (η κλίση του αρχικού τμήματος του Μ αναφέρεται στην κλίση της μοτοσυκλέτας, τα δύο Ο αφορούν στους τροχούς της, το t είναι η σύνδεση ανθρώπου και μοτοσυκλέτας και η διαφορετική γραμματοσειρά του GP προσομοιάζει τα όρια μιας πίστας), και μένει στον καθένα μας να δεχτεί ή όχι τους ισχυρισμούς τους οι οποίοι αγγίζουν τα όρια της αυθυποβολής.

MotoGP New logo

Το θέμα είναι πως αν δεν μας εξηγούσαν οι ίδιοι όλα τα παραπάνω, κανείς δεν θα έβλεπε τις εικόνες που περιγράφουν οι σχεδιαστές, και εδώ υπάρχει πρόβλημα. Όπως και να έχει, υπό τη διοίκηση της εταιρείας που κατέχει την F1 το MotoGP πρόκειται να αλλάξει σε πολλά επίπεδα, και πιστεύουμε πως το νέο λογότυπό σύντομα θα είναι το τελευταίο πράγμα που θα μας απασχολεί, μέσα στη γενικότερη αναμόρφωση του Πρωταθλήματος στα πρότυπα της F1.

MotoGP old logo

Πριν όμως βυθιστούμε προκαταβολικά στην… καταστροφολογία, ας διαβάσουμε το σπαρταριστό δελτίο τύπου της Liberty Media όσον αφορά στο νέο λογότυπο (το οποίο αντικαθιστά το παλαιότερο που βλέπετε άνω), που σε μεγάλο βαθμό απευθύνεται σε κοινό άσχετο με τη μοτοσυκλέτα, προσπαθώντας να φέρει στους κόλπους του MotoGP νέους θεατές.

“Ταχύτερα. Μπροστά. Ατρόμητα.

Το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο αποκαλύπτει τη νέα του εταιρική ταυτότητα. Ανακαλύψτε την.

Καλώς ήρθατε στο πιο συναρπαστικό άθλημα στη γη. Οι ταχύτερες μοτοσυκλέτες. Οι πιο πρωτοπόροι κατασκευαστές. Οι πιο ατρόμητοι αναβάτες στον κόσμο. Αυτό είναι το κυνήγι και μπορεί να υπάρξει μόνο ένας νικητής. Ελάτε μαζί μας στην άκρη των πιθανοτήτων και στην άκρη του καθίσματός σας.

Δημιουργημένη από το μεγαλύτερο ανεξάρτητο στούντιο σχεδιασμού στον κόσμο, την Pentagram, η νέα μας ταυτότητα είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο. Είναι μια πλήρης εξέλιξη της διοργάνωσης, που περιλαμβάνει καλλιτεχνική επιμέλεια, κίνηση, γραμματοσειρά, οπτική ταυτότητα και λεκτική ταυτότητα, σχεδιασμένη για να οδηγήσει το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο σε μια νέα εποχή.

Από ένα μηχανοκίνητο άθλημα σε ένα παγκόσμιο εμπορικό σήμα ψυχαγωγίας με ψηφιακό προσανατολισμό, το νέο MotoGP απευθύνεται σε κάθε οπαδό -σε αυτούς που έχουν ερωτευτεί (σσ. εννοεί ΜΕ τη διοργάνωση, αλλά ο κειμενογράφος δεν το προσδιορίζει -ηθελημένα μάλλον…) κατά τη διάρκεια της 75χρονης και πλέον ιστορίας μας, αλλά και σε όλους εκείνους που δεν έχουμε συναντήσει ακόμη. Οι φίλαθλοι είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη νέα μας ταυτότητα και το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο είναι το DNA του.

Jorge Martin

Το Μ στο νέο λογότυπο του MotoGP εμπνέεται από δύο μοτοσυκλέτες, σε κλίση, κοντά η μία στην άλλη στην πίστα, όπως είναι μοναδικό στο άθλημα. Τα Ο υποδηλώνουν τη γεωμετρία των τροχών και το Τ τον αναβάτη ανάμεσά τους. Άνθρωπος και μηχανή. Το 'GP' παραπέμπει στην πίστα και βοηθά το λογότυπο να διατηρήσει την έντονη, αθλητική αισθητική του.

Angus Hyland, δημιουργικός διευθυντής και συνεργάτης της Pentagram: ‘Η εργασία για τη νέα ταυτότητα του MotoGP ήταν μια απίστευτη τιμή. Ήταν υπέροχο να συνεργαστούμε με την ομάδα του MotoGP για να επανασχεδιάσουμε αυτό το εμβληματικό εμπορικό σήμα και ήταν αδύνατο να μην παρασυρθούμε από τον ενθουσιασμό του ανταγωνισμού και των ανθρώπων που τον διαμορφώνουν. Ελπίζουμε ότι οι οπαδοί σε όλο τον κόσμο θα αγκαλιάσουν τη νέα εμφάνιση και αίσθηση καθώς το MotoGP τρέχει στο επόμενο κεφάλαιο του’.

Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports: ‘Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που αποκαλύπτουμε τη νέα μας ταυτότητα και προσκαλούμε τους οπαδούς σε όλο τον κόσμο να γνωρίσουν το νέο MotoGP. Η συνεργασία με την Pentagram ήταν μια απίστευτη περιπέτεια που οδήγησε σε αυτό που ελπίζουμε ότι οι οπαδοί μας θα συμφωνήσουν ότι είναι ένα απίστευτο αποτέλεσμα. Μια μάρκα (σσ. brand) είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο, και το MotoGP είναι κάτι περισσότερο από ένα άθλημα. Η διαδικασία μάς δίδαξε πολλά και για τα δύο και είμαστε πολύ περήφανοι που δείχνουμε στον κόσμο τα αποτελέσματα. Το βασικό ερώτημα καθ' όλη τη διάρκεια ήταν: ‘Τι είναι το MotoGP;’, τόσο τώρα όσο και μελλοντικά, για το ποιοι θέλουμε να είμαστε, και ελπίζουμε ότι αυτή η νέα ταυτότητα επικοινωνεί κάθε πτυχή αυτού, από την ταχύτητα μέχρι το πάθος και όλα τα ενδιάμεσα. Αυτό είναι το MotoGP’.

Ετικέτες

MotoGP Παραχωρήσεις: Βελτιώθηκε και ανεβαίνει βαθμίδα η Honda - Τι χάνει το 2026

Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες για εργοστάσια και μοτοσυκλέτες
Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP, που εφαρμόζεται από το τέλος του 2023, έχει φέρει μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές στην απόδοση των εργοστασιακών ομάδων. Η Ducati παραμένει κυρίαρχη, η Aprilia και η KTM δείχνουν ανοδική τάση, η Honda κατάφερε να ανέβει οριακά γκρουπ στον τελευταίο μόλις γύρο και την Yamaha να προχωρά σε ριζικές επιλογές ενόψει 2026.

Η νέα μορφή του συστήματος παραχωρήσεων μπήκε σε ισχύ στο τέλος του 2023, κατατάσσοντας τα εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό των πόντων που συγκεντρώνουν, σε σχέση με το σύνολο των διαθέσιμων πόντων. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί μόνο μία αλλαγή βαθμίδας, με την Honda να ανεβαίνει από το γκρουπ D στο γκρουπ C. Όμως, πίσω από τις βαθμίδες υπάρχουν αριθμοί που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε αναλυτικά πού βρίσκεται κάθε εργοστάσιο στο κλείσιμο του 2025.

Βαθμίδα

% διαθέσιμων βαθμών κατασκευαστών

Ελαστικά δοκιμών

Αναβάτες δοκιμών

Πίστες δοκιμών

Wildcard συμμετοχές

Κινητήρες / σεζόν

Εξέλιξη κινητήρα

Αναβαθμίσεις 
αεροδυναμικού πακέτου

A

≥ 85%

170

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

0

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

B

60% – <85%

190

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

3

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

C

35% – <60%

220

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

6

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

D

<35%

260

Ελεύθερα (και με αναβάτες ομάδων)

Οποιαδήποτε πίστα MotoGP

6

9–10

Ελεύθερη εξέλιξη

2*

Concessions

DUCATI

Η Ducati παραμένει μόνη της στο γκρουπ A. Ωστόσο, ολοκληρώνει το 2025 με το 94% των μέγιστων δυνατών βαθμών, πέφτοντας από το 98% που είχε στην θερινή διακοπή των MotoGP αλλά και στο τελείωμα του 2024.

Αξιοσημείωτο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυριαρχία του Marc Marquez διακόπηκε, λόγω τραυματισμού, πέντε γύρους πριν το τέλος της σεζόν.

Concessions

APRILIA

Προς το τέλος της χρονιάς, η Aprilia φάνηκε να πλησιάζει το γκρουπ B, αλλά απέχει ακόμα.

 Παρότι υπάρχει ανοδική πορεία, η απόσταση παραμένει, με το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά της Aprilia στον θεσμό, τέσσερις νίκες σε Grands Prix, περισσότερες από κάθε άλλη σεζόν στην ιστορία της. Από το 49% του καλοκαιριού του 2024 έπεσε στο 41% στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Στο πρώτο μισό του 2025, με δύο νέους αναβάτες και τον Πρωταθλητή Jorge Martin εκτός για μεγάλο διάστημα, κατέβηκε στο 37%. Η εντυπωσιακή αντεπίθεση του Marco Bezzecchi με δύο συνεχόμενες νίκες στο τέλος της χρονιάς και η νίκη του Raul Fernandez με την Trackhouse στην Αυστραλία, ανέβασαν το ποσοστό στο ιστορικό υψηλό 51%.

Concessions

KTM

Η KTM κλείνει το 2025 με 46%, ανεβαίνοντας από το 40% της θερινής διακοπής. Δεν είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει πετύχει ποτέ, αλλά είναι ξεκάθαρη ανάκαμψη μετά από ένα βαρύ ξεκίνημα στη σεζόν.

Στο τέλος του 2024 ήταν στο 44%, οπότε συνολικά υπάρχει ένα μικρό βήμα προόδου, με στόχο ένα μεγαλύτερο για το 2026.

Concessions

HONDA

Η Honda είναι η μόνη που αλλάζει οριακά βαθμίδα το 2025. Μετά τη χειρότερη περίοδό της στο δεύτερο μισό του 2024, είχε πέσει στο απίστευτα χαμηλό 10% των δυνατών βαθμών, το χαμηλότερο για οποιοδήποτε εργοστάσιο εδώ και 20 χρόνια (εξαιρώντας πρώτες εμφανίσεις). Αλλά η Honda είναι Honda και το 2025 άρχισε να το δείχνει ξανά.

Από το 10% στο τέλος του 2024, ανέβηκε στο 23% το καλοκαίρι του 2025 και βρίσκεται στο 35% στο κλείσιμο της χρονιάς. Ακριβώς όσο χρειαζόταν για να ανέβει στο γκρουπ C, άνοδος που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα, όταν ο Luca Marini πήρε την ακριβώς την έβδομη θέση που απαιτούνταν.

Concessions

YAMAHA

Η Yamaha περνάει μια δύσκολη περίοδο, αλλά προχωράει σε μεγάλες αλλαγές που δεν αποτυπώνονται πλήρως σε αριθμούς. Στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια αποχαιρέτησαν τη μέχρι τώρα ,εν σειρά, διάταξη κινητήρα τους. Στις δοκιμές εμφανίστηκαν μόνο με YZR-M1 σε διάταξη V4. Έναν μόλις χρόνο πριν τις τεράστιες αλλαγές κανονισμών που έρχονται.

Από το 17% στο τέλος του 2024ανέβηκαν ξανά στο 25% το καλοκαίρι του 2025, ενώ στο τέλος της φετινής σεζόν βρίσκονται στο 30%. Σημαντική πρόοδος μέσα σε δώδεκα μήνες. Το ερώτημα που παραμένει, είναι πού θα οδηγήσει η νέα V4 M1.