MotoGP: Νέο λογότυπο Liberty Media - Το MotoGP έπαθε... Μετρό Θεσσαλονίκης

Λιτό και άχρωμο σε σχέση με το προηγούμενο, με το cringe συνοδευτικό δελτίο τύπου να αποτελεί προάγγελο εξελίξεων
MotoGP - Νέο λογότυπο
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/11/2024

Με ένα δελτίο τύπου που προκαλεί άφθονη… ετεροντροπή (βλ. cringe) η Dorna, στη νέα εποχή της εξαγοράς της από την ιδιοκτήτρια της F1 Liberty Media, ανακοινώνει την αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας του MotoGP με ένα καινούργιο λογότυπο, που σε πρώτη εμφάνιση δείχνει λιτό και άχρωμο, θυμίζοντας πολύ την ιστορία με το νέο λογότυπο του… Μετρό της Θεσσαλονίκης που δέχθηκε -δικαίως- μεγάλη κριτική για τη έλλειψη έμπνευσής του και την απευθείας ανάθεση του σχεδιασμού του σε ευνοούμενη εταιρεία.

Από το προηγούμενο λογότυπο του MotoGP με την ασπρόμαυρη καρό σημαία και το MotoGP γραμμένο με κόκκινο χρώμα, η διοργάνωση κάνει το επόμενο βήμα επί εποχής Liberty Media, με ένα νέο ασπρόμαυρο (στιλ ή αναχρονισμός, όπως το πάρει κανείς) logo που στηρίζεται αυστηρά στη γραμματοσειρά του.

Οι designers του νέου λογότυπου επεξηγώντας τη δουλειά τους αναφέρουν πως πίσω από τα γράμματα κρύβονται διάφορες εικόνες (η κλίση του αρχικού τμήματος του Μ αναφέρεται στην κλίση της μοτοσυκλέτας, τα δύο Ο αφορούν στους τροχούς της, το t είναι η σύνδεση ανθρώπου και μοτοσυκλέτας και η διαφορετική γραμματοσειρά του GP προσομοιάζει τα όρια μιας πίστας), και μένει στον καθένα μας να δεχτεί ή όχι τους ισχυρισμούς τους οι οποίοι αγγίζουν τα όρια της αυθυποβολής.

MotoGP New logo

Το θέμα είναι πως αν δεν μας εξηγούσαν οι ίδιοι όλα τα παραπάνω, κανείς δεν θα έβλεπε τις εικόνες που περιγράφουν οι σχεδιαστές, και εδώ υπάρχει πρόβλημα. Όπως και να έχει, υπό τη διοίκηση της εταιρείας που κατέχει την F1 το MotoGP πρόκειται να αλλάξει σε πολλά επίπεδα, και πιστεύουμε πως το νέο λογότυπό σύντομα θα είναι το τελευταίο πράγμα που θα μας απασχολεί, μέσα στη γενικότερη αναμόρφωση του Πρωταθλήματος στα πρότυπα της F1.

MotoGP old logo

Πριν όμως βυθιστούμε προκαταβολικά στην… καταστροφολογία, ας διαβάσουμε το σπαρταριστό δελτίο τύπου της Liberty Media όσον αφορά στο νέο λογότυπο (το οποίο αντικαθιστά το παλαιότερο που βλέπετε άνω), που σε μεγάλο βαθμό απευθύνεται σε κοινό άσχετο με τη μοτοσυκλέτα, προσπαθώντας να φέρει στους κόλπους του MotoGP νέους θεατές.

“Ταχύτερα. Μπροστά. Ατρόμητα.

Το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο αποκαλύπτει τη νέα του εταιρική ταυτότητα. Ανακαλύψτε την.

Καλώς ήρθατε στο πιο συναρπαστικό άθλημα στη γη. Οι ταχύτερες μοτοσυκλέτες. Οι πιο πρωτοπόροι κατασκευαστές. Οι πιο ατρόμητοι αναβάτες στον κόσμο. Αυτό είναι το κυνήγι και μπορεί να υπάρξει μόνο ένας νικητής. Ελάτε μαζί μας στην άκρη των πιθανοτήτων και στην άκρη του καθίσματός σας.

Δημιουργημένη από το μεγαλύτερο ανεξάρτητο στούντιο σχεδιασμού στον κόσμο, την Pentagram, η νέα μας ταυτότητα είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο. Είναι μια πλήρης εξέλιξη της διοργάνωσης, που περιλαμβάνει καλλιτεχνική επιμέλεια, κίνηση, γραμματοσειρά, οπτική ταυτότητα και λεκτική ταυτότητα, σχεδιασμένη για να οδηγήσει το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο σε μια νέα εποχή.

Από ένα μηχανοκίνητο άθλημα σε ένα παγκόσμιο εμπορικό σήμα ψυχαγωγίας με ψηφιακό προσανατολισμό, το νέο MotoGP απευθύνεται σε κάθε οπαδό -σε αυτούς που έχουν ερωτευτεί (σσ. εννοεί ΜΕ τη διοργάνωση, αλλά ο κειμενογράφος δεν το προσδιορίζει -ηθελημένα μάλλον…) κατά τη διάρκεια της 75χρονης και πλέον ιστορίας μας, αλλά και σε όλους εκείνους που δεν έχουμε συναντήσει ακόμη. Οι φίλαθλοι είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη νέα μας ταυτότητα και το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο είναι το DNA του.

Jorge Martin

Το Μ στο νέο λογότυπο του MotoGP εμπνέεται από δύο μοτοσυκλέτες, σε κλίση, κοντά η μία στην άλλη στην πίστα, όπως είναι μοναδικό στο άθλημα. Τα Ο υποδηλώνουν τη γεωμετρία των τροχών και το Τ τον αναβάτη ανάμεσά τους. Άνθρωπος και μηχανή. Το 'GP' παραπέμπει στην πίστα και βοηθά το λογότυπο να διατηρήσει την έντονη, αθλητική αισθητική του.

Angus Hyland, δημιουργικός διευθυντής και συνεργάτης της Pentagram: ‘Η εργασία για τη νέα ταυτότητα του MotoGP ήταν μια απίστευτη τιμή. Ήταν υπέροχο να συνεργαστούμε με την ομάδα του MotoGP για να επανασχεδιάσουμε αυτό το εμβληματικό εμπορικό σήμα και ήταν αδύνατο να μην παρασυρθούμε από τον ενθουσιασμό του ανταγωνισμού και των ανθρώπων που τον διαμορφώνουν. Ελπίζουμε ότι οι οπαδοί σε όλο τον κόσμο θα αγκαλιάσουν τη νέα εμφάνιση και αίσθηση καθώς το MotoGP τρέχει στο επόμενο κεφάλαιο του’.

Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports: ‘Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που αποκαλύπτουμε τη νέα μας ταυτότητα και προσκαλούμε τους οπαδούς σε όλο τον κόσμο να γνωρίσουν το νέο MotoGP. Η συνεργασία με την Pentagram ήταν μια απίστευτη περιπέτεια που οδήγησε σε αυτό που ελπίζουμε ότι οι οπαδοί μας θα συμφωνήσουν ότι είναι ένα απίστευτο αποτέλεσμα. Μια μάρκα (σσ. brand) είναι κάτι περισσότερο από ένα λογότυπο, και το MotoGP είναι κάτι περισσότερο από ένα άθλημα. Η διαδικασία μάς δίδαξε πολλά και για τα δύο και είμαστε πολύ περήφανοι που δείχνουμε στον κόσμο τα αποτελέσματα. Το βασικό ερώτημα καθ' όλη τη διάρκεια ήταν: ‘Τι είναι το MotoGP;’, τόσο τώρα όσο και μελλοντικά, για το ποιοι θέλουμε να είμαστε, και ελπίζουμε ότι αυτή η νέα ταυτότητα επικοινωνεί κάθε πτυχή αυτού, από την ταχύτητα μέχρι το πάθος και όλα τα ενδιάμεσα. Αυτό είναι το MotoGP’.

Ετικέτες

KTM-José Antonio Rueda Ruiz: Στη Moto2 ο 19χρονος το 2026

Το φαβορί για τον τίτλο στη Moto3 παίρνει την ευκαιρία που αξίζει
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/9/2025

Ο José Antonio Rueda είναι το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου της Moto3 για τη φετινή χρονιά, καθώς προηγείται με 78 βαθμούς από τον δεύτερο Angel Piqueras και έχει σημειώσει 8 νίκες σε 16 αγώνες.

Για τον λόγο αυτό η KTM θέλησε φυσικά να τον κρατήσει στο στρατόπεδό της και να τον αναβαθμίσει, προσφέροντάς του συμβόλαιο για το πρωτάθλημα της Moto2 του 2026. Ο νεαρός Ισπανός θα συμμετέχει την επόμενη σεζόν με την ομάδα Red Bull KTM Ajo με teammate τον Collin Veijer.

Ο Rueda έχει εντυπωσιάσει με την ταχύτητα, την τεχνική του και την προσαρμογή του στο υψηλότερο επίπεδο, καθώς στην ηλικία των 16 ετών κατέκτησε τους τίτλους FIM CEV Moto3 Junior World Championship και Red Bull MotoGP Rookies Cup.

Η ομάδα Ajo αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο της KTM GP Academy και έχει βοηθήσει επτά αναβάτες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να κερδίσουν θέσεις στο grid του MotoGP από το 2020.

Jose Antonio Rueda: “Είμαι πολύ χαρούμενος που θα τρέξω για την Red Bull KTM Ajo στη Moto2 το επόμενο έτος. Αυτοί ήταν που μου έδειξαν εμπιστοσύνη στην πρώτη μου χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πίστεψαν σε μένα και τους είμαι πολύ ευγνώμων, ειδικά στον Aki και τον Niklas. Είναι μια ομάδα στην οποία πάντα ονειρευόμουν να ανήκω και θέλω να συνεχίσω να πραγματοποιώ τα όνειρά μου μαζί τους. Ελπίζω να απολαύσουμε πολλά ακόμη χρόνια μαζί. Ξέρω ότι η Moto2 είναι μια πολύ δύσκολη κατηγορία και θα είναι σκληρό, αλλά είμαστε έτοιμοι να δώσουμε το 100% των δυνατοτήτων μας, να μάθουμε και να απολαύσουμε κάθε στιγμή. Επίσης, θα μοιραστώ το box με τον Collin, κάτι που με ενθουσιάζει ιδιαίτερα, καθώς γνωριζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους με περιβάλλουν, τους φίλους, την οικογένεια και τους χορηγούς για την άνευ όρων υποστήριξή τους”.

Niklas Ajo, Διευθυντής της Red Bull KTM Ajo Team: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υπογράψαμε με τον Jose Antonio για να συνεχίσουμε μαζί του το ταξίδι που ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια. Πιστεύω ότι έχει μεγάλο δυναμικό για το μέλλον στο Moto2, οπότε είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που τον έχουμε ξανά στην ομάδα. Είναι σίγουρα χαρά μας να έχουμε δύο αναβάτες που προέρχονται από το πρόγραμμα Red Bull MotoGP Rookies Cup, οπότε θέλουμε να συνεχίσουμε να τους βοηθάμε να εξελιχθούν κατά τη διάρκεια της επόμενης σεζόν”.

Ετικέτες