MotoGP: O Hafizh Syahrin στη Moto2 το 2020

Από τα ψηλά στα χαμηλά
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

8/10/2019

Δύο χρόνια! Tόσο άντεξε ο Hafizh Syahrin στα MotoGP, όπου φέτος έτρεχε με τα χρώματα της KTM και της Tech3, σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία αλλά και σε μια ομάδα που θέλει απεγνωσμένα να γευτεί όσο το δυνατόν περισσότερες επιτυχίες, τις οποίες τελικά δεν κατάφερε να προσφέρει ο 25χρονος αναβάτης. Από του χρόνου λοιπόν, ο Syahrin επιστρέφει στη μεσαία κατηγορία του πρωταθλήματος, τη Moto2, και θα αγωνίζεται για την ομάδα Angel Nieto. Ομόσταβλός του θα είναι ο 20χρονος Ισπανός Aron Canet, που το 2020 θα κάνει το ντεμπούτο του στη Moto2, πραγματοποιώντας το επόμενο βήμα με στόχο την κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος.

Την τελευταία φορά που είχε αγωνιστεί ο Syahrin στη μεσαία κατηγορία, οι μοτοσυκλέτες είχαν τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα της Honda, ενώ από φέτος χρησιμοποιούν τον τρικύλινδρο της Triumph των 765cc. Ως εκ τούτου, όπως είπε και ο ίδιος στις δηλώσεις του, θα βαδίσει σε άγνωστα εδάφη και στηρίζεται κυρίως στην υποστήριξη της Angel Nieto Team αλλά και στην εμπειρία που έχει από μάχες του παρελθόντος, με τους περισσότερους αναβάτες της κατηγορίας. Το 2017 στη Moto2 είχε βρεθεί δύο φορές στο βάθρο, μια στο Misano και μια στο Motegi και τώρα στοχεύει για πολλά περισσότερα.

Ο Team Manager της ομάδας, Jorge Martinez ανέφερε: “Θα ήθελα να καλωσορίσω τον Hafizh Syahrin στην ομάδα μας. Είναι μια πολύ ευχάριστη είδηση το γεγονός ότι ένας τόσο έμπειρος αναβάτης υπέγραψε συμβόλαιο με εμάς ώστε να πορευτούμε μαζί στις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε στη Moto2 του χρόνου. Θέτουμε τον πήχη ψηλά για το 2020 και γνωρίζω πως τόσο ο Hafizh όσο και ο μελλοντικός ομόσταβλός του Aron Canet, θα μας βοηθήσουμε στο να εκπληρώσουμε τους στόχους μας. Ο Syahrin είναι ένας αναβάτης που μετρά ήδη αρκετά χρόνια εμπειρίας στη Moto2 και πιστεύουμε στις ικανότητές του να καταφέρει μεγάλα πράγματα.”

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.