MotoGP: O Livio Suppo στην Suzuki Ecstar!

Αναλαμβάνει τον ρόλο του team manager
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2022

Η Suzuki Motor Corporation και η Team Suzuki Ecstar έβγαλαν κοινή ανακοίνωση για την ανάληψη του ρόλου του team manager στα MotoGP από τον Livio Suppo. Ο πρώην team manager των Ducati και HRC, θα είναι αυτός που θα ηγηθεί της προσπάθειας της Suzuki στο παγκόσμιο πρωτάθλημα για το 2022.

Δεν ήταν κρυφό ότι ο Project Leader της Suzuki στα MotoGP, Shinichi Sahara, ήταν προς αναζήτηση ενός νέου Team Manager  για την φετεινή σεζόν, καθώς την αποχώρηση του Davide Brivio στο τέλος της σεζόν του 2020 ακολούθησε μια μεταβατική περίοδος, όπου δημιουργήθηκε μια "διευθυντική επιτροπή", όπου ο Sahara είχε τον άτυπο ρόλο του Διευθυντή. Πλέον, βρέθηκε η λύση στο πρόσωπο του πολύπειρου Ιταλού και επετεύχθη η συμφωνία, λίγο πριν τον εναρκτήριο αγώνα στο Qatar στις 6 Μαρτίου.

Ο Suppo αποτελεί μια από τις πιο γνωστές προσωπικότητες στα paddock των MotoGP. Η καριέρα του ξεκίνησε πριν από 28 χρόνια με την ομάδα της Benetton Honda στα 125 και στα 250cc. Στη συνέχεια, πέρασε 11 χρόνια με την Ducati ως Project Leader, ενώ κατά τη διάρκεια της θητείας του, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής ο Casey Stoner. Από την Ducati μεταπήδησε στο HRC, όπου είχε το ρόλο του επικεφαλής για επτά χρόνια, πανηγυρίζοντας άλλους πέντε τίτλους στο ενεργητικό του.

Όταν αποχώρησε από το HRC και τα MotoGP, ο Suppo δημιούργησε μια επιτυχημένη εταιρεία με ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά πλέον θεωρεί κι αυτός ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να επιστρέψει στα paddock.

Στην Suzuki Ecstar πιστεύουν ότι η έλευση του Suppo θα τους δώσει μια επιπλέον ώθηση στην προσπάθειά τους. Ήδη οι πρώτες εντυπώσεις από την μοτοσυκλέτα των δύο εργοστασιακών αναβατών μετά τις πρώτες επίσημες δοκιμές ήταν θετικές, και η προσθήκη ενός έμπειρου και επιτυχημένου μάνατζερ θα αυξήσει τις πιθανότητες της ομάδας για να παίξει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη συνέχεια.

Ο Shinichi Sahara δήλωσε πως είναι πεπεισμένος ότι ο Livio Suppo είναι ο καταλληλότερος γι' αυτόν τον ρόλο, λόγω της εμπειρίας του και του πάθους του για νίκες. Τόνισε ότι πολλά μέλη της ομάδας έχουν συνεργαστεί μαζί του στο παρελθόν, ενώ και ο ίδιος τον γνωρίζει για πάρα πολλά χρόνια.

Από την μεριά του, ο Livio Suppo είπε πως είναι υπερήφανος για τον καινούργιο του ρόλο και ευτυχής που επιστρέφει στα MotoGP. Στις δηλώσεις του υπογράμμισε ότι πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση, δεδομένου ότι η Suzuki είχε κατακτήσει τον τίτλο το 2020, την χρονιά που συμπλήρωνε 100 χρόνια ιστορίας. Πρόσθεσε επίσης ότι η πρόταση του Sahara ήρθε την κατάλληλη στιγμή για τον ίδιο, καθώς είχε αφοσιωθεί στο να στήσει την εταιρεία με τα ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά ταυτόχρονα του έλειπαν τα paddock και οι αγώνες, θεωρώντας τον εαυτό του έτοιμο για να επιστρέψει.

Στα σχόλιά του για την Suzuki Ecstar, δήλωσε πως είναι μια σπουδαία ομάδα ανθρώπων που θα βοηθήσουν στο να φτάσουν στους στόχους τους νωρίτερα. Σε ό,τι αφορά το επίπεδο των MotoGP, είπε πως τώρα οι αγώνες είναι πιο συναρπαστικοί, με πολλούς γρήγορους αναβάτες και ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες από όλους τους κατασκευαστές, γι' αυτό και κάθε λεπτομέρεια μπορεί να κάνει την διαφορά, τονίζοντας ότι θα δώσει όλο του το "είναι" για να βρεθεί στην κορυφή με την Suzuki.

Aprilia-MotoGP: Πάει για πρωτάθλημα το 2026 εξελίσσοντας κανονικά την RS-GP

Θα επικεντρωθεί μέχρι την άνοιξη στη 1000άρα RS-GP πριν ρίξει το βάρος στην 850cc του 2027
MotoGP Aprilia 2027 850cc
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/11/2025

Εμφανίστηκε πολύ δυνατή, ειδικά προς το τέλος της σεζόν και όλα δείχνουν ότι θα δοκιμάσει την τύχη της για την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος την επόμενη σεζόν ρίχνοντας το βάρος της εξέλιξης στην υπάρχουσα 1000άρα RS-GP, σύμφωνα με αυτά που αποκάλυψε ο τεχνικός διευθυντής Fabiano Sterlacchini.

Η αλλαγή κανονισμών για το 2027 περιλαμβάνει μείωση κυβισμού, κατάργηση συσκευών ρύθμισης ύψους και εκκινήσεων, αυστηρότερους περιορισμούς στο σκέλος των αεροδυναμικών βοηθημάτων και μετάβαση του αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών από Michelin σε Pirelli και η Aprilia προγραμματίζει να στραφεί από το RS-GP των 1000cc στην εξέλιξη του πρωτότυπου 850cc MotoGP από τον Απρίλιο του 2026.

Για να διευκολυνθεί η μετάβαση, ισχύει “πάγωμα” της εξέλιξης κινητήρα για τους κατασκευαστές, εκτός της κατηγορίας παραχωρήσεων "D", διασφαλίζοντας ότι οι προδιαγραφές του 1000cc κινητήρα παραμένουν σταθερές για τις σεζόν 2025 και 2026, κάτι που δίνει και οικονομική ανάσα στους κατασκευαστές ώστε να μεταφέρουν μέρος του μπάτζετ την επόμενη χρονιά στην εξέλιξη του κινητήρα των 850cc.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Sterlacchini: "Με τους άλλους κατασκευαστές δημιουργήσαμε τον κανονισμό παγώματος της εξέλιξης κινητήρα, και αυτό βοηθά πολύ. Σταματάει η ανάπτυξη τόσο για σένα, όσο και για τους άλλους, ώστε να μπορέσεις να επικεντρωθείς στο νέο project."

H αμοιβαία συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών για την αποφυγή δοκιμών πίστας των πρωτοτύπων 850cc έληξε στις 17 Νοεμβρίου, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές.

Ο Ιταλός είπε ότι η ομάδα θα επικεντρωθεί στην εξέλιξη του 2026 για τους πρώτους 3 ή 4 μήνες, μέχρι Μάρτιο–Απρίλιο, ενώ ο 850cc κινητήρας είναι ήδη σε φάση εξέλιξης, δεδομένου ότι ο απαιτούμενος χρόνος των των σταδίων εξέλιξης (σχεδιασμού, κατασκευής, δοκιμών, αξιολογήσεων, και αναπροσαρμογών) είναι πολύς.

Μέχρι στιγμής, η KTM είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που έχει δημοσιεύσει επίσημες εικόνες του νέου κινητήρα των 850cc.

Η Aprilia σημείωσε τρεις νίκες στα τέσσερα τελευταία Grand Prix της σεζόν και κατέλαβε τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, πίσω από τη Ducati. Έτσι έδειξε πολύ δυνατή προς το τέλος της σεζόν χτυπώντας στα ίσια την πανίσχυρη εργοστασιακή Desmosedici στους τελευταίους γύρους, αν και απουσίαζε ο Marc Marquez, ο μοναδικός αναβάτης που αποδείχθηκε φέτος ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητές της. Ωστόσο και με το φοβερό Μυρμήγκι να αγωνίζεται, ο Bezzecchi πήρε την πρώτη του νίκη στη σεζόν στο Silverstone. 

Με έναν ουσιαστικά εργοστασιακό αναβάτη φέτος αφού ο Jorge Martin ήταν τραυματίας σχεδόν όλη τη σεζόν, η Aprilia πήρε τη δεύτερη θέση ως Κατασκευαστής, με μεγάλη διαφορά πίσω από την 1η Ducati, για να κάνει το καλύτερο μέχρι τώρα αποτέλεσμά της στην κορυφαία κατηγορία, ενώ ο Marco Bezzecchi πήρε την 3η θέση στο πρωτάθλημα Αναβατών.

Οι Ιταλοί ήταν σάκος του μποξ μέχρι το 2021 τερματίζοντας στην τελευταία ή σε μια από τις τελευταίες θέσεις του πρωταθλήματος από το 2015. Το 2022 έγινε το "μπαμ" που τους έφερε στην 3η θέση, την οποία κατέκτησαν το 2023 και το 2024, για να ανέβουν μία ακόμη φέτος, στην πιο πειστική μέχρι τώρα εμφάνιση του Noale στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το 2026 θα είναι η τελευταία χρονιά με τους κανονισμούς να παραμένουν ίδιοι και με το 2027 να είναι "μαύρο κουτί" για όλους, η Aprilia έχει τις περισσότερες πιθανότητες να φτάσει στον στόχο της την ερχόμενη σεζόν.