MotoGP: Ο Marquez πηγαίνει για το απόλυτο ρεκόρ πόντων

Αν τα καταφέρει ξεπερνά τον… Lorenzo!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/10/2019

Αυτή την στιγμή ο Marquez κάνει τον δικό του αγώνα, από την αρχή, γιατί ο τίτλος δεν του έφτασε και στόχος είναι να δώσει το τριπλό στέμμα την Honda. Καλά κάνει φυσικά, δεν υπάρχει κανείς να τον σταματήσει.

Μονάχα που στην πορεία για τον στόχο που έβαλε, θα ξεπεράσει κι ένα άλλο ρεκόρ, εκείνο με τους περισσότερους πόντους σε μία σεζόν, στην ιστορία του αθλήματος. Αν το κάνει μάλιστα στον επόμενο αγώνα, τότε δεν θα υπάρχει και η δικαιολογία πως το προηγούμενο ρεκόρ έγινε σε λιγότερους αγώνες.

Το θέμα είναι πως ο κάτοχος του ρεκόρ αυτή την στιγμή είναι ο Lorenzo. Ο άνθρωπος δηλαδή που δεν έχει βοηθήσει καθόλου τον Marquez και την Honda για τους δύο τίτλους που βασίζονται στην απόδοση και των δύο αναβατών. Αν η Honda κερδίσει και τον τρίτο φετινό τίτλο, θα είναι μία επιτυχία του Marquez μονάχα.

Το 2010 ο Lorenzo είχε συγκεντρώσει 383 πόντους σε 18 αγώνες και ο Marquez είναι ήδη στους 373 με 17 αγώνες. Το πιθανότερο σενάριο είναι να σπάσει το ρεκόρ στο ίδιο σύνολο αγώνων και να το βάλει πολύ πιο ψηλά μέχρι και την Valencia στο τέλος της σεζόν. Με νέους αγώνες να προστίθενται τα επόμενα χρόνια, το πλήθος για φέτος παίζει μικρότερο ρόλο και θα πρέπει να μείνει ασχολίαστο…

Με έντεκα νίκες και πέντε δεύτερες θέσεις ο Marquez έχει φέτος ένα απίστευτο σερί που αξίζει κάθε έπαινο. Από την πλευρά της Honda βέβαια θα ήθελαν πολύ ο Lorenzo να πηγαίνει καλύτερα, ώστε να φαίνεται πως είναι η μοτοσυκλέτα που κάνει την διαφορά και όχι ο αναβάτης. Παρόλο που τα MotoGP είναι ανθρωποκεντρικό άθλημα, η απόδοση των μοτοσυκλετών δεν φεύγει ποτέ από το επίκεντρο και το «Τριπλό Στέμμα» που κατά πάσα πιθανότητα θα κερδίσει φέτος η Honda, δεν γίνεται παρά να πιστωθεί εξ ολοκλήρου στον Marquez...

Τα πράγματα στην Μαλαισία βέβαια δεν θα είναι εύκολα για τον Marquez, κι αυτό γιατί είναι πίστα που η Yamaha επωφελείται, παρά τις μεγάλες ατυχίες που είχε εκεί ενώ η Ducati έχει επίσης τον άσσο στο μανίκι με τις ευθείες της πίστας. Τους χωρίζει μονάχα ένας βαθμός στο πρωτάθλημα ομάδων με την Honda, αλλά με έναν Marquez που αν δεν πέσει δεν θα φέρει και κάτω από είκοσι πόντους -έχει μέσο όρο 22 πόντους ανά αγώνα φέτος- τα πράγματα είναι ζόρικα για αυτούς…

MotoGP-Pedro Acosta: Χειρουργείο στο δεξί χέρι έκανε ο Ισπανός

Στον πήχη για να λύσει το πρόβλημα του “arm pump” που τον ταλαιπωρούσε
Pedro Acosta χειρουργείο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/5/2025

Ο Pedro Acosta χειρουργήθηκε για τη θεραπεία του “χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” στο δεξί του αντιβράχιο έπειτα από τις δοκιμές του MotoGP στη Jerez, και αναμένεται να επιστρέψει για το γαλλικό GP, όπως επιβεβαίωσε η ομάδα του αναβάτη Red Bull KTM.

Ο 20χρονος εργοστασιακός αναβάτης της KTM, ο οποίος σημείωσε τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές της περασμένης δευτέρας στη Jerez, παρά μια μικρή πτώση το πρωί, υποβλήθηκε σε επιτυχημένη επέμβαση το βράδυ της Τρίτης (6 Μαΐου).

“Ο Pedro Acosta υποβλήθηκε απόψε σε επιτυχημένη χειρουργική επέμβαση στο δεξί του αντιβράχιο για τη θεραπεία του χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” (πιο γνωστού ως “arm pump”), ανακοίνωσε η KTM. O εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ θα παραμείνει υπό παρακολούθηση για 24 ώρες και αναμένεται να επιστρέψει για το Γαλλικό Grand Prix, εφόσον δοθεί και η έγκριση από το ιατρικό team -λογικά δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις.

Ο Acosta, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δέκατη θέση της βαθμολογίας του MotoGP, έχει αντιμετωπίσει μια δύσκολη αρχή στη σεζόν του 2025, όπως και οι περισσότεροι αναβάτες της KTM, εξαιτίας προβλημάτων κραδασμών και συνολικού χειρισμού των μοτοσυκλετών τους. Ζητήματα που τον οδήγησαν να επιστρέψει στη περσινή μοτοσυκλέτα του 2024 στο Grand Prix του Qatar .

Red Bull KTM - Pedro Acosta


Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 και Moto2 κατέγραψε την καλύτερη φετινή του επίδοση την Κυριακή στη Jerez με την έβδομη θέση, αν και στην περσινή του σεζόν ως rookie είχε ήδη τρεις παρουσίες στο βάθρο μέχρι το ίδιο σημείο.

Το σύνδρομο διαμερίσματος στο αντιβράχιο (πήχης), γνωστό και ως arm pump, εμφανίζεται όταν η επαναλαμβανόμενη φυσική καταπόνηση και η υπετροφία που δημιουργείται στον μυ περιορίζει τη ροή αίματος, προκαλώντας πόνους, απώλεια δύναμης αλλά και αίσθησης.

Είναι ένα συχνό πρόβλημα στο MotoGP, κυρίως εξαιτίας των ακραίων δυνάμεων που δέχονται οι αναβάτες κατά το έντονο φρενάρισμα. Αγωνιζόμενοι με τις βαρύτερες μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας -σε σχέση με τις μικρότερες- και έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα φορτία και δυνάμεις οι περισσότεροι αναβάτες του MotoGP έχουν υποβληθεί τουλάχιστον μία φορά σε επέμβαση για arm pump.

Το δεξί αντιβράχιο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς εκτελεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς τόσο στο γκάζι όσο και στο εμπρός φρένο. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Acosta υποβάλλεται σε εγχείρηση -φαινόταν ότι ήθελε να την αποφύγει με κάθε τρόπο- και μέχρι τώρα προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με συντηρητικά (φυσιοθεραπεία αλλά και διαφορετικά γάντια που δοκίμαζε, κάτι που τελικά δεν απέδωσε καρπούς.

Το γαλλικό Grand Prix στο Le Mans θα διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Le Mans μεταξύ 9 και 11 Μαΐου.