MotoGP - O Martin με το ένα πόδι στην εργοστασιακή Ducati ενώ o Marquez δεν ενδιαφέρεται για την Pramac

Για να δούμε ποιος θα είναι ο εκλεκτός που θα βρεθεί δίπλα στον Bagnaia
motomag MotoGP - O Martin με το ένα πόδι στην εργοστασιακή Ducati, o Marquez δεν ενδιαφέρεται για την Pramac
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

31/5/2024

Τα μεταγραφικά σενάρια που αφορούν τη δεύτερη θέση της εργοστασιακής ομάδας της Ducati για το 2025 δίνουν και παίρνουν, ενώ φυσικά στην κορυφή της λίστας των υποψήφιων "μνηστήρων" βρίσκονται οι Jorge Martin και Marc Marquez, των οποίων τα συμβόλαια λήγουν στο τέλος της χρονιάς. Λίγο πριν την έναρξη του Ιταλικού GP οι δύο αναβάτες προχώρησαν σε συνεντεύξεις που λίγο πολύ ξεκαθαρίζουν το τοπίο για το που θα καταλήξουν την επόμενη χρονιά και για το ποιος θα είναι ο teammate του Pecco Bagnaia στην εργοστασιακή Ducati.

Από την πλευρά του ο Jorge Martin ο οποίος είχε ξεκαθαρίσει εδώ και πολύ καιρό πως το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι μία εργοστασιακή θέση, ανέφερε πως έχουν γίνει οι συζητήσεις μεταξύ του ατζέντη του Albert Valera και της Ducati Lenovo Team και πως βρίσκονται σε πάρα πολύ καλό στάδιο με ότι αυτό συνεπάγεται.

Από την άλλη ο Marc Marquez ο οποίος με τις εμφανίσεις του έδειξε και πάλι σε όλους το τι μπορεί να κάνει με μία ανταγωνιστική -αν και περυσινή- μοτοσυκλέτα, ξεκαθάρισε πως η Prima Pramac Racing δεν αποτελεί για αυτόν επιλογή, οπότε... μία ομάδα μείον για τον Ισπανό. Από την άλλη η Nadia Padovani ιδιοκτήτρια της Gresini Racing πριν λίγες ημέρες ανέφερε πως θα κάνει τα πάντα για να κρατήσει και την επόμενη χρονιά τον Marc στην ομάδα της ενώ όπως φαίνεται το κλίμα στην ομάδα είναι παραπάνω από οικογενειακό, το οποίο ευχαριστιέται δεόντως ο πολυπρωταθλητής Marquez.

Φυσικά από την εξίσωση των διαπραγματεύσεων δεν πρέπει να βγάζουμε και τον Enea Bastianini ο οποίος έκανε γνωστό πως δεν έχει εγκαταλείψει τις προσπάθειες να παραμείνει και το 2025 ως εργοστασιακός αναβάτης της Ducati Lenovo Team, αν και οι μετοχές του έχουν πέσει κατά πολύ αν σκεφτούμε τις εμφανίσεις που έχουν κάνει οι Martin και Marquez μέχρι στιγμής.

Όπως και να έχει σε λίγες ημέρες -μετά το Mugello πάντως- θα ξεκαθαρίσουν αρκετά όσον αφορά το που θα αγωνίζονται οι Martin και Marc Marquez ενώ είναι δεδομένο πως το μεταγραφικό ντόμινο θα παρασύρει αρκετές ομάδες και αναβάτες.

MotoGP: Joan Mir - Τώρα επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ

H επιστροφή της Honda στα MotoGP έφερτε τον Joan Mir στο φυσικό του στυλ φρεναρίσματος
Joan Mir
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/12/2025

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής του μιλά για τη δύσκολη διαδρομή, το σημείο καμπής της σεζόν 2025 και γιατί νιώθει ξανά ο εαυτός του πάνω στη Honda RC213V.

Ο Joan Mir επέστρεψε φέτος στο βάθρο του MotoGP με τη Honda, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία του παρουσία με τη Suzuki. Μια επιστροφή που για καιρό έμοιαζε αβέβαιη, αν αναλογιστεί κανείς ότι στα δύο πρώτα του χρόνια με τη Honda είχε καταφέρει μόλις δύο τερματισμούς εντός δεκάδας.

Η σεζόν 2025 ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, ο Mir τερμάτισε μόλις σε έναν από τους έξι πρώτους αγώνες, με την κακοτυχία, τα συμβάντα και το υπερβολικό ρίσκο να συνεχίζουν να τον ταλαιπωρούν.

"Στο πρώτο μέρος της χρονιάς, το καλύτερο που μπορούσες να κάνεις με αυτή τη μοτοσυκλέτα ήταν μια έβδομη θέση", εξήγησε, "Αν κάποιος έκανε κάτι παραπάνω, ήταν λόγω συνθηκών ή περίεργων καταστάσεων. Αλλιώς, το πραγματικό δυναμικό ήταν να τα βάλεις όλα κάτω και να πάρεις μια έβδομη θέση.

"Στο Aragon ήμασταν έβδομοι. Αλλά εκτός αν έλειπε κάποιος, ήταν πολύ δύσκολο να κάνεις κάτι καλύτερο".

Ακολούθησε μια έκτη θέση στην Αυστρία, ανάμεσα σε νέες εγκαταλείψεις, όμως το πραγματικό σημείο καμπής ήρθε μετά την εισαγωγή των τελευταίων αεροδυναμικών και μηχανολογικών αναβαθμίσεων της RC213V στη Βαρκελώνη.

"Μετά τη Βαρκελώνη βελτιώσαμε λίγο την αεροδυναμική και τον κινητήρα. Αυτό ήταν κάτι που με ενοχλούσε πάρα πολύ. Και εκεί έκανα το 'κλικ'", είπε ο Mir.

Δύο αγώνες αργότερα, όλα έδεσαν στην Ιαπωνία. Στο Motegi, ο Mir χάρισε στην εργοστασιακή Honda το πρώτο της βάθρο στο MotoGP μετά τον Marc Marquez στο ίδιο σιρκουί το 2023, προσθέτοντας τη δική του επιτυχία σε μια σεζόν που είχε ήδη δει νίκη και βάθρο από τον Johann Zarco με την δορυφορική LCR Honda.

Joan Mir

Ο Ισπανός επανέλαβε το κατόρθωμα και στη Sepang, σε έναν αγώνα που ο ίδιος θεωρεί τον καλύτερό του για το 2025.

"Για το ίδιο το δυναμικό της μοτοσυκλέτας", εξήγησε. "Η Sepang παραδοσιακά δεν είναι καλή πίστα για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Και αυτό που κάναμε εκεί ήταν κάτι πολύ σημαντικό.

"Κανονικά δυσκολευόμαστε με την πρόσφυση. Και η Sepang είναι μια πίστα με πολύ χαμηλό grip.

"Για να το αντισταθμίσουμε, έπρεπε απλώς να φρενάρουμε πάρα πολύ, ρισκάροντας περισσότερο από τους άλλους. Έπεσα στο sprint, οπότε δεν ήθελα να κάνω το ίδιο λάθος ξανά.

"Διαχειρίστηκα την κατάσταση πολύ καλά. Οπότε θα πω ότι η Sepang ήταν ο καλύτερός μου αγώνας".

Στη Μαλαισία, ο Mir ενθουσίασε τους φιλάθλους με τα θεαματικά, πολύ αργά φρεναρίσματά του, ένα φυσικό του χαρακτηριστικό που είχε αναγκαστεί να περιορίσει στα χρόνια της Suzuki.

"Με τη Suzuki αυτό δεν ήταν το στυλ", παραδέχτηκε. "Έπρεπε να προσαρμοστώ στη μοτοσυκλέτα, να κυλάω περισσότερο, να φρενάρω λίγο νωρίτερα και να αφήνω τα φρένα πιο νωρίς. Γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα απαιτούσε τέτοιο στυλ.

Joan Mir

"Τώρα με τη Honda επέστρεψα στο φυσικό μου στυλ. Όπως το είχα στη Moto3 και στη Moto2. Είναι κάτι που απολαμβάνω πολύ, να φρενάρω πολύ δυνατά και να 'ρίχνω' πραγματικά τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος, αλλά είναι πολύ δύσκολο, γιατί ρισκάρω περισσότερο από τους άλλους και πρέπει να βρεις το όριο και την αυτοπεποίθηση.

"Μπορεί να προκαλέσει κάποιες πτώσεις, αλλά αν μπορέσω να οδηγώ με λίγο περισσότερο περιθώριο, μπορούμε να το ελέγξουμε".

Παρά τα βάθρα, ο υψηλός αριθμός μηδενικών αποτελεσμάτων, 21 στους 44 αγώνες, άφησε τον Mir μόλις 15ο στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Zarco και τον team-mate του στη Honda, Luca Marini.

Ωστόσο, η συνολική "στροφή" στην απόδοση, που αποτυπώθηκε και στην άνοδο της Honda από το rank D στο C στο σύστημα παραχωρήσεων, του δίνει αισιοδοξία για το 2026.

"Ήταν μια χρονιά-κλειδί", κατέληξε. "Μια χρονιά όπου μπορέσαμε να γυρίσουμε την κατάσταση, από το λιγότερο στο περισσότερο.

"Ίσως περίμενα λίγο περισσότερο απ’ όσο ήλπιζα. Είχαμε πολλή κακοτυχία και καμία συνέπεια. Αλλά σε ό,τι αφορά την απόδοση, το δυναμικό του αναβάτη και το δυναμικό της Honda να αντιστρέψει την κατάσταση, ήταν μια πολύ θετική σεζόν.

"Τώρα χρειαζόμαστε ακόμη ένα 'κλικ', για να βρούμε περισσότερη συνέπεια και λίγο περισσότερες δυνατότητες. Γιατί αν πρέπει να πηγαίνω πάντα έτσι, στο όριο, θα είναι δύσκολο.

"Αλλά ελπίζω του χρόνου να ξεκινήσουμε από εδώ και να ανέβουμε".