MotoGP: “Οι αναβάτες θα δεσμευτούν νωρίς για το 2027” - Mεγάλες συζητήσεις ενόψει της νέας εποχής των 850 κυβικών

Πρόωρη “φωτιά” στην αγορά αναβατών προβλέπει ο νέος διευθυντής της Tech3 λόγω αβεβαιότητας για τα νέα πρωτότυπα
KTM Tech3
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/12/2025

Η μετάβαση στα MotoGP των 850 κυβικών και τα ελαστικά της Pirelli αναμένεται να φέρει νωρίτερα από ποτέ τις μεγάλες αποφάσεις για το μέλλον των κορυφαίων αναβατών.

Ο νέος διευθυντής της Tech3 KTM, Richard Coleman, εκτιμά ότι η αγορά αναβατών των MotoGP για το 2027 θα ανοίξει πολύ νωρίς, πιθανότατα ήδη από τις αρχές του 2026. Με το πρωτάθλημα να ετοιμάζεται για τη ριζική αλλαγή κανονισμών που θα φέρει τα νέα πρωτότυπα των 850 κυβικών και την είσοδο της Pirelli ως αποκλειστικού προμηθευτή ελαστικών, η αβεβαιότητα γύρω από το ποιος κατασκευαστής θα έχει το πλεονέκτημα φαίνεται πως ωθεί αναβάτες και ομάδες σε πρόωρες δεσμεύσεις.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-ktm-dokimes-tis-prototypis-ton-850-kybikon-sti-jerez-video

Ο Coleman, ο οποίος αναλαμβάνει επίσημα τα καθήκοντά του τον Ιανουάριο, παράλληλα με την άφιξη του CEO Guenther Steiner, δεν αποκλείει να βρεθεί άμεσα στο επίκεντρο διαπραγματεύσεων για τον επόμενο κύκλο συμβολαίων. Όπως δήλωσε, “πιστεύω ότι η αγορά αναβατών θα κινηθεί πολύ νωρίς μέσα στην επόμενη χρονιά. Με δεδομένο ότι κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η μοτοσυκλέτα αναφοράς στη νέα εποχή, δεν υπάρχει λόγος οι αναβάτες να περιμένουν”.

Μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί μόνο μία δοκιμή ελαστικών Pirelli, και αυτή με τα υπάρχοντα 1000άρια, ενώ τα ντεμπούτα των πρωτοτύπων 850 κυβικών από τις ΚΤΜ και Honda να έχουν ξεκινήσει δειλά. Σύμφωνα με φήμες από την Ιταλία, η Ducati ενδέχεται να πραγματοποιήσει πρώτες δοκιμές τον Απρίλιο, ωστόσο καμία ομάδα δεν έχει ακόμη ξεκάθαρη εικόνα για το ποιος θα προηγείται τεχνολογικά.

“Κανείς δεν θα ξέρει πραγματικά ποια είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν πολλές φήμες, αλλά το σίγουρο είναι ότι υπάρχουν μεγάλα ονόματα στο paddock και γίνονται ήδη μεγάλες συζητήσεις”, πρόσθεσε ο Coleman, εκτιμώντας ότι όταν ξεκινήσουν οι πρώτες μεγάλες συμφωνίες, ολόκληρο το grid θα αναγκαστεί να κινηθεί ταυτόχρονα.

Η τωρινή σύνθεση της Tech3, με τους Maverick Vinales και Enea Bastianini, έχει συμβόλαια διετούς διάρκειας που λήγουν στο τέλος του 2026, όπως και η πλειονότητα των αναβατών του MotoGP. Και οι δύο πληρώνονται απευθείας από την KTM, αν και, όπως παραδέχεται ο Coleman, το αν αυτό το μοντέλο συνεργασίας θα συνεχιστεί και μετά το 2027 παραμένει άγνωστο.

KTM

Αυτό που θεωρεί απολύτως ξεκάθαρο, πάντως, είναι τα κριτήρια επιλογής της μελλοντικής σύνθεσης της ομάδας: “Το ταλέντο είναι προτεραιότητα νούμερο 1, 2, 3, 4 και 5. Στους αγώνες μοτοσυκλέτας ο αναβάτης έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση απ’ ό,τι στους αγώνες αυτοκινήτων. Αυτό είναι γεγονός”.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και η συμφωνία της Tech3 ως δορυφορικής ομάδας της KTM ολοκληρώνεται στο τέλος του 2026. Ο CEO της KTM, Gottfried Neumeister, έχει δηλώσει πρόσφατα ότι η συνέχιση της συνεργασίας αποτελεί προτεραιότητα, αν και παραδέχθηκε πως υπάρχει ενδιαφέρον και από άλλες ανεξάρτητες ομάδες του MotoGP. Όλα δείχνουν, λοιπόν, ότι η περίοδος που έρχεται θα δείξει ιδιαίτερο μεταγραφικό ενδιαφέρον και πολύ νωρίτερα απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει.

Ετικέτες

MotoGP: Μοναδικό δίχρονο custom Simson για έναν τυχερό στο Sachsenring!

Κλήρωση των διοργανωτών του Γερμανικού GP σε συνεργασία με την ADAC Motorsport
sachsenring-simpson
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Για ένα πρωτάθλημα που έχει εξοβελίσει τους δίχρονους κινητήρες εδώ και τουλάχιστον 14 χρόνια – 2012 τα GP125, 2010 τα GP250 και 2002 τα GP500 – ακούγεται σχεδόν ειρωνικό το ότι στο επερχόμενο Γερμανικό Grand Prix στην πίστα Sachsenring θα τρέξει ένα διαγωνισμός με έπαθλο ένα δίχρονο Simson.

Κι όμως, σε συνεργασία με την ADAC Motorsport και τη ΖΤ-Tuning, οι διοργανωτές του Liqui Moly Motorcycle Grand Prix of Deutschland προκήρυξαν έναν σχετικό διαγωνισμό με έπαθλο ένα ιστορικό μικρό δίχρονο μοντέλο της Γερμανίας.

Ο λόγος για το εικονιζόμενο Simson S90 Sachsenring Motorrad Grand Prix Moped, το οποίο ήταν αρχικά ένα S51 που μετά τις περιποιήσεις της ZT-Tuning κατέληξε με κινητήρα 90 cc, κιβώτιο πέντε σχέσεων και ισχύ περίπου 10 ίππων. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ακόμη περιποίηση των αναρτήσεων για πιο σπορτίφ συμπεριφορά και ένα δισκόφρενο 320 mm μπροστά – αν και στη φωτογραφία εικονίζεται ακόμη το αυθεντικό ταμπούρο.

Το τελικό αποτέλεσμα καλλωπίζεται με μια αφαιρετική σύνθεση στα χρώματα της γερμανικής σημαίας.

Η μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί στην πίστα στη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου (10-12 Ιουλίου), ενώ στον διαγωνισμό έχει δικαίωμα συμμετοχής οποιοσδήποτε ενήλικος, αρκεί να είναι κάτοικος (όχι απαραιτήτως υπήκοος) Γερμανίας.

Για να λάβει κανείς στην κλήρωση δεν χρειάζεται καν να παραστεί στον αγώνα, αλλά αρκεί να ακολουθήσει στο Instagram τους λογαριασμούς @motogp_deutschland και @zt_tuning και να γράψει στα σχόλια γιατί πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσει το Simson!

Ο διαγωνισμός (όροι συμμετοχής) άνοιξε την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026 και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 3 Ιουλίου στις 15:00 (τοπική ώρα Sachsenring), ενώ ο νικητής θα ενημερωθεί με άμεσο μήνυμα.