MotoGP: Ουγγρικό GP το 2023!

Υπεγράφη η συμφωνία με την Dorna
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/3/2021

Μόλις πριν από μερικές ώρες, η Dorna ανακοίνωσε ένα νέο project που θα φέρει τους αγώνες MotoGP στην Ουγγαρία, από το 2023. Στην παρουσίαση αυτού του νέου εγχειρήματος στην Βουδαπέστη, π CEO της Dorna Carmelo Ezpeleta συναντήθηκε με τον CEO της Kelet-Magyarország Versenypálya Kft. József Pacza, με τον Ούγγρο Υπουργό Τενχολογίας και Καινοτομιών László Palkovics, αλλά και με διάφορε στελέχη της κυβέρνησης μαζί με τον αναβάτη-θρύλο των ουγγρικού μοτοσυκλετισμού, τον Gábor Talmácsi, προκειμένου να υπογραφή η συφμωνία για ένταξη της Ουγγαρίας στο ημερολόγιο του 2023.

Ο αγώνας θα διοργανωθεί σε μια εντελώς νέα πίστα, της οποίας η κατασκευή θα ξεκινήσει μέσα στο δεύτερο τετράμηνο του 2021. Θα βρίσκεται στο Debrecen, την δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ουγγαρίας –στην επαρχία Hajdúság- λειτουργώντας και ως πυρήνας για την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην περιοχή. Η διεθνών προδιαγραφών πίστα θα μεγαλώσει την παρουσία των χωρών της κεντρικής Ευρώπης στο ημερολόγιο των MotoGP, ενώ θα δώσει και την ευκαιρία να αναδειχθούν τα τοπικά ταλέντα, που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τα χνάρια του πρώην Παγκόσμιου Πρωταθλητή στα 125cc (το 2007), Gábor Talmácsi.

Ο Υπουργός Τεχνολογίας και Καινοτομίας δήλωσε ότι θα πρόκειται για μία πίστα που θα αλλάζει τα δεδομένα των MotoGP, με μία τεράστια επένδυση, που όπως έδειξαν τα επιχειρηματικά πλάνα και μοντέλα θα αποφέρει πολύ μεγαλύτερα κέρδη. "Είναι μια άκρως συμφέρουσα οικονομική επένδυση", είπε ο Ούγγρος Υπουργός, που καλό θα ήταν να έρθει να… διαφωτίσει και τον Έλληνα ομόλογό του, θα προσθέταμε εμείς…

Ο Gábor Talmácsi από την μεριά του, δήλωσε ότι ένιωσε συγκινημένος και περήφανος για την υπογραφή της συμφωνίας, καθώς μετά από 10 χρόνια που αντιπροσώπευε την χώρα του ως αναβάτης στα GP, πλέον την αντιπροσωπεύει ως ειδικός στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, προσπαθώντας να ανταποδώσει την υποστήριξη που είχε όλα αυτά τα χρόνια. Σχετικά με την τοποθεσία της πίστας, τόνισε ότι βρίσκεται σε ένα πολύ κομβικό σημείο, όχι μόνο για την Ουγγαρία αλλά και για τις χώρες που βρίσκονται γύρω, όπως η Σλοβακία, η Ουκρανία και η Ρουμανία, τόσο για την ανάπτυξη του τόπου, όσο και για την προσέλευση του κόσμου.

Ο Ezpeleta στις δηλώσεις του υπογράμμισε το πόσο σημαντικό είναι αυτό το project για να αρχίσουν να αναδεικνύονται περισσότερα ταλέντα από την χώρα, αλλά και να αποκτήσει η χώρα μεγαλύτερη προβολή. Αποκάλυψε επίσης ότι η όλη ιδέα δουλεύεται εδώ και δύο χρόνια, και ότι η FIM θα παρακολουθεί στενά όλες τις διεργασίες που γίνονται, προκειμένου να δοθεί η ομολογκασιόν.

MotoGP: Ο Cal Crutchlow εξηγεί γιατί ο Marc Marquez είναι ασυναγώνιστος

Σε μια χρονιά που στέφθηκε πρωταθλητής χωρίς να συμμετάσχει στους τελευταίους τέσσερις γύρους
Cal Crutchlow
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Ο Marc Marquez μπαίνει στο 2026 ως εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια, αποδεικνύοντας ότι το ρίσκο της αποχώρησης από τη Honda όχι μόνο απέδωσε, αλλά τον επανέφερε στην κορυφή.

Ο Ισπανός αναβάτης έχει πλέον μπροστά του τη μεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσει τον Valentino Rossi στη καφενειακή συζήτηση για τον κορυφαίο όλων των εποχών, εφόσον η Ducati GP26 αποδειχθεί ικανή να συνεχίσει την κυριαρχία του εργοστασίου από το Borgo Panigale.

Πριν από οτιδήποτε άλλο, όμως, ο Marquez πρέπει να διασφαλίσει ότι έχει αναρρώσει πλήρως από τον σοβαρό τραυματισμό του στο φινάλε της σεζόν 2025, μετά το ατύχημα στο Grand Prix της Ινδονησίας, όπου υπέστη βαριά ζημιά στην κλείδα. Μόνο τότε θα μπορέσει να επιστρέψει με ασφάλεια και να επιβάλει ξανά την κυριαρχία του απέναντι στους αντιπάλους του.

Η απόφαση να αφήσει τη Honda το 2023 και να μετακομίσει στη δορυφορική Ducati της Gresini ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό του. Ένα στοίχημα που, όπως αποδείχθηκε, κερδήθηκε και με το παραπάνω. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι θα ήταν ψυχολογικά δύσκολο να βιώσει μια παρόμοια διαδικασία αποκατάστασης με εκείνη της Jerez το 2020, αυτή τη φορά όμως στα 32 του χρόνια.

Ο Cal Crutchlow αποκαλύπτει γιατί ο Marquez είναι "φρικιό" πάνω στη μοτοσυκλέτα

Στο νέο βιβλίο του Mat Oxley, "Marc The Magnificent", ο πρώην αναβάτης και αντίπαλος του Marquez, Cal Crutchlow, περιγράφει με τον πιο ωμό τρόπο αυτό που πολλοί στο paddock σκέφτονται εδώ και χρόνια.

"Ο κόσμος δεν έχει ιδέα πόσο ξεχωριστός είναι ο Marc, είναι ένα φρικιό της φύσης", δήλωσε χαρακτηριστικά. "Δεν έχω σώσει ποτέ μοτοσυκλέτα στις 62 μοίρες κλίσης, 15 φορές σε ένα Σαββατοκύριακο! Αυτό δεν συμβαίνει με κανέναν άλλον".

Marc Marquez save

Ο Crutchlow συνεχίζει εξηγώντας ότι η ιδιαιτερότητα του Marquez δεν περιορίζεται μόνο στις εντυπωσιακές αποφυγές πτώσεων, "Είναι αυτός ο τύπος που μπορεί να φέρνει αποτελέσματα κάθε εβδομάδα, οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα που είναι διαβόητα από τις πιο δύσκολες στο grid. Ο Marc είναι 100% ταλέντο, αλλά έχει και αυτή τη σκυλίσια αποφασιστικότητα να σφίγγει τα δόντια και να συνεχίζει. Ο παράγοντας Marquez είναι πραγματικά κάτι το πολύ ξεχωριστό".

Η κατάκτηση του τίτλου το 2025 επιβεβαίωσε ότι η αποχώρησή του από τη Honda ήταν η σωστή επιλογή. Και το πιο ανησυχητικό για τους αντιπάλους του είναι ότι ο Marquez δείχνει να έχει ακόμη πολλά να δώσει.

Μπαίνοντας στη νέα σεζόν, ο Marquez γνωρίζει πλέον τη Ducati, το περιβάλλον της ομάδας και τους ανθρώπους γύρω του πολύ καλύτερα. Αυτή η εξοικείωση μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική στην επιστροφή του από τον τραυματισμό.

Ωστόσο, θα βρεθεί πάνω σε μια μοτοσυκλέτα στην εξέλιξη της οποίας δεν είχε ουσιαστικό λόγο, αφού απουσίασε από τις δοκιμές στη Βαλένθια μετά το πέρας της σεζόν. Την ίδια στιγμή, ο Francesco Bagnaia δεν πρόκειται να τον υποτιμήσει ξανά. Με μια GP26 που ενδέχεται να του ταιριάζει περισσότερο, ο Ιταλός θα αποτελέσει σοβαρή απειλή.

Το ίδιο ισχύει και για ολόκληρο το grid. Όλοι πλέον γνωρίζουν τι μπορεί να κάνει ο Marc Marquez με κόκκινα, αλλά και πού βρίσκονται τα όριά του. Το ερώτημα είναι αν αυτά τα όρια έχουν πράγματι φανεί ή αν, όπως υπαινίσσεται ο Crutchlow, μιλάμε για έναν αναβάτη που εξακολουθεί να αψηφά τους νόμους της λογικής πάνω σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP.