MotoGP - Παγώνει η εξέλιξη κινητήρων από τις αρχές του 2025

​​​​​​​Εξαιρούνται οι κατασκευαστές με κακές επιδόσεις στο Πρωτάθλημα
MotoGP - Πάγωμα εξέλιξης κινητήρων
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/10/2024

Η Επιτροπή των GP της FIM ανακοίνωσε πάγωμα στην εξέλιξη κινητήρων του MotoGP για το τελευταίο έτος της εποχής των 1.000 κ.εκ. Από το 2026 οι κατασκευαστές που δεν επωφελούνται των παραχωρήσεων (concessions) που δικαιούνται όσα εργοστάσια έχουν κακές βαθμολογικές επιδόσεις, θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν τους κινητήρες που θα πιστοποιήσουν στον πρώτο γύρο του 2025, στο Buriram της Ταϊλάνδης.

Η παραπάνω απόφαση είχε διαρρεύσει εδώ στον ειδικό τύπο. Με τη χωρητικότητα των κινητήρων των MotoGP μοτοσυκλετών να μειώνεται στα 850 κ.εκ. με μέγιστη διάμετρο κυλίνδρου τα 75 mm από το 2027, τα εργοστάσια ήθελαν πάγωμα της εξέλιξης για το 2026, ώστε να μπορέσουν να εστιάσουν στις μοτοσυκλέτες του 27, και να μειώσουν το κόστος εξέλιξης δυο διαφορετικών μοτοσυκλετών την ίδια στιγμή.

Το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων αφορά στους κατασκευαστές που εντάσσονται στις κατηγορίες Α έως και C -με καλά βαθμολογικά αποτελέσματα στο Πρωτάθλημα. Οι κατασκευαστές στην κατηγορία D, που αφορά εργοστάσια που κατέχουν λιγότερο από το 35% των συνολικών διαθέσιμων βαθμών για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, θα μπορούν να συνεχίσουν την εξέλιξη των κινητήρων τους (πχ. η Yamaha τον νέο V4 κινητήρα της M1) στις σεζόν του 2025 και 2026, εκτός αν συγκεντρώσουν περισσότερους βαθμούς που θα τους ανεβάσουν κατηγορία στην κλίμακα των παραχωρήσεων.

Άλλοι λόγοι για τον οποίο τα εργοστάσια θα μπορούν να προβούν σε αλλαγές στους κινητήρες των MotoGP μοτοσυκλετών τους είναι η έλλειψη συγκεκριμένων εξαρτημάτων, κάτι που θα πρέπει να αποδειχθεί, όπως είχε γίνει με τις βαλβίδες της Yamaha το 2020, ή προβλήματα αξιοπιστίας ή ασφάλειας. Στις παραπάνω περιπτώσεις οι κατασκευαστές θα πρέπει να αποδείξουν πως με τις αλλαγές δεν θα ωφεληθούν στην απόδοση των μοτοσυκλετών τους.

Το πάγωμα στην εξέλιξη φυσικά θα ωφελήσει τους κατασκευαστές που το 2025 θα βρεθούν με τους καλύτερους / πιο αποδοτικούς / πιο αξιόπιστους κινητήρες, καθώς θα πρέπει να αρκεστούν σε αυτούς για δύο συνεχόμενες σεζόν, χωρίς να μπορούν να τους αλλάξουν / βελτιώσουν.

Ετικέτες

MotoGP, Honda - Βρέθηκε ο αντικαταστάτης του Alberto Puig και δεν είναι αυτός που περιμέναμε

Ο Mikihiko Kawase στο τιμόνι της HRC από το 2027
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2026

Χρέη Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda HRC Castrol στο MotoGP θα αναλάβει ο Mikihiko Kawase από τη σεζόν του 2027, καθώς η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε πλέον επίσημα τον διάδοχο τον Alberto Puig σε μία από τις σημαντικότερες θέσεις του αγωνιστικού της προγράμματος.

Η αλλαγή ήταν ήδη γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί, καθώς η Honda είχε ανακοινώσει πως ο Alberto Puig θα αποχωρήσει από τον ρόλο του Team Manager στο τέλος του 2026, παραμένοντας όμως στην HRC ως σύμβουλος για τα προγράμματα του MotoGP και του WorldSBK.

Αρχικά τα σενάρια ήθελαν τον Davide Brivio, ο οποίος θα αποχωρήσει από την Trackhouse Aprilia στο τέλος της φετινής χρονιάς, να αναλαμβάνει τη θέση του Puig. Ωστόσο, η Honda επέλεξε τελικά μια λύση "εκ των έσω", προωθώντας τον Mikihiko Kawase στην κορυφαία διοικητική θέση της εργοστασιακής ομάδας.

Ο Kawase βρίσκεται στην HRC από το 2012 και γνωρίζει σε βάθος τη δομή και τη λειτουργία του αγωνιστικού τμήματος της Honda. Πριν αναλάβει το 2024 καθήκοντα Τεχνικού Διευθυντή στο πρόγραμμα MotoGP, είχε σημαντική συμμετοχή στο project της Moto3, όπου διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την επιτυχία των μοτοσυκλετών της Honda στις μικρότερες κατηγορίες.

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα αυτή η ευκαιρία να ηγηθώ μιας ομάδας με τόσο μεγάλη ιστορία και τόσες επιτυχίες,” δήλωσε ο Kawase μετά την ανακοίνωση της προαγωγής του.

HRC

“Θέλω να ευχαριστήσω τη Honda για την εμπιστοσύνη της, αλλά και τον Alberto Puig, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια ένας εξαιρετικός μέντορας και σύμβουλος. Η υποστήριξη και των δύο θα είναι καθοριστική για τη μελλοντική επιτυχία της ομάδας.

Το 2027 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τα MotoGP, με τις μεγαλύτερες αλλαγές στους κανονισμούς μετά τη μετάβαση από τους δίχρονους στους τετράχρονους κινητήρες. Μέσα στη Honda πρέπει να συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να ξεκινήσουμε δυνατά αυτή τη νέα εποχή και να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις”.

Η επιλογή του Kawase δείχνει πως η Honda επιθυμεί να διατηρήσει τη συνέχεια στο εσωτερικό της οργάνωσης, σε μια περίοδο που προετοιμάζεται για τις ριζικές τεχνικές αλλαγές του 2027, οι οποίες θα φέρουν νέους κινητήρες 850  κυβικών εκατοστών, διαφορετικές αεροδυναμικές προδιαγραφές και νέα τεχνολογικά δεδομένα για όλες τις εργοστασιακές ομάδες.

Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της σύνθεσης των αναβατών της εργοστασιακής Honda για το 2027. Αν και δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημη ανακοίνωση, οι πληροφορίες θέλουν τη Honda να έχει θέσει ως βασικούς στόχους τους Fabio Quartararo και David Alonso για τη νέα εποχή των MotoGP. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, οι Joan Mir και Luca Marini, που αποτελούν το εργοστασιακό δίδυμο από το 2024, ενδέχεται να αποχωρήσουν από την ομάδα στο τέλος της χρονιάς.

Με τον Kawase πλέον στο τιμόνι της αγωνιστικής διαχείρισης και τον Puig σε συμβουλευτικό ρόλο, η Honda οργανώνει από τώρα τη μετάβασή της στη νέα εποχή των MotoGP, έχοντας ως βασικό στόχο την επιστροφή στην κορυφή μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια για το ιαπωνικό εργοστάσιο.