MotoGP Qatar: Ακύρωση κατατακτήριων!

Η βροχή κατέστρεψε τις δοκιμές
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/3/2017

Η εκκίνηση για τον αυριανό αγώνα, προέκυψε από τους συνδυασμένους χρόνους των ελεύθερων δοκιμών, καθώς τα λιμνάζοντα νερά στην πίστα και οι ενδείξεις ότι η βροχή θα επιστρέψει δριμύτερη, έγιναν αιτία να αλλάξουν αρχικά οι χρόνοι των κατατακτήριων δοκιμών και τελικά να ακυρωθούν τελείως.

Αυτό σημαίνει ότι όσοι αναβάτες ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι από τις δοκιμές στο Κατάρ νωρίτερα αυτό το μήνα, είναι σε ευνοϊκότερη θέση, και μεγάλοι χαμένοι για την εκκίνηση, όσοι περίμεναν την σημερινή ημέρα για να οριστικοποιήσουν τις ρυθμίσεις τους. Ο Maverick Viñales είναι εκείνος που έδειξε ότι έχει προετοιμαστεί καλύτερα, αποδεικνύοντας και τα λεγόμενά του, όταν δήλωνε πως έχει ταιριάξει με την Yamaha και τον τρόπο οδήγησης που απαιτεί, έχοντας κάνει εκπληκτική εμφάνιση στο Κατάρ. Σκληρός με τον εαυτό του, έπειτα από μικρή πτώση από την οποία σηκώθηκε τρέχοντας, δήλωσε ότι δεν επιτρέπεται πλέον να κάνει τέτοια λάθη την στιγμή που ήδη ήταν το φαβορί για την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Τελικά την κερδίζει με την ακύρωση των υπολοίπων δοκιμών. Είναι η πρώτη του pole position στην πρώτη του εμφάνιση με την Yamaha και το πιθανότερο ήταν να την κέρδιζε ακόμα κι αν οι δοκιμές δεν είχαν διακοπεί!

Δεύτερη, θα μπορούσες να το πεις κι έτσι, θα είναι στην εκκίνηση η μοτοσυκλέτα του Viñales. Ο Andrea Iannone λοιπόν πήρε την δεύτερη θέση στην εκκίνηση ενώ ο Marc Marquez κλείνει την πρώτη γραμμή.

Στην δεύτερη σειρά, ο εκπληκτικός Johann Zarco –που μέχρι στιγμής- αποδεικνύεται εφάμιλλος των προσδοκιών, ο Andrea Dovizioso και ο Scott Redding και στην τρίτη σειρά εκκίνησης οι Dani Pedrosa, Jonas Folger και Cal Crutchlow που είχε εντυπωσιακή πτώση στις ελεύθερες δοκιμές.

Στην τέταρτη σειρά εκκίνησης ο Valentino Rossi που ήλπιζε στην σημερινή ημέρα για να κατασταλάξει στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας με βάση τα νέα ελαστικά και ακολουθούν οι Danilo Petrucci και Jorge Lorenzo.

Μέχρι στιγμής, πριν ακόμα ξεκινήσει το GP, βλέπουμε ότι οι αλλαγές με νέα ονόματα και οι μεταγραφές των ομάδων έχουν φέρει την πολυπόθητη ανακατανομή στις ισορροπίες και το μόνο για το οποίο πρέπει να ελπίζουμε μέχρι αύριο, είναι να επιτρέψει ο καιρός να γίνει ο αγώνας και μάλιστα με πλήρως στεγνές συνθήκες.

Οι πιθανότητες ωστόσο είναι ενάντια, όπως φαίνεται, καθώς υπάρχουν προβλέψεις πως η βροχή που σπάνια επισκέπτεται το Κατάρ, θα παραμείνει μέχρι και την Κυριακή και ίσως και την Δευτέρα. Αν ισχύσει αυτό η διεξαγωγή του αγώνα κρίνεται μέχρι και αμφίβολη…

 

Ετικέτες

Βιογραφία Marc Marquez: «Στα 12 ήμουν τόσο μικροκαμωμένος που χρειάστηκαν οριακές πατέντες στη μοτοσυκλέτα»

«Η μητέρα μου ξεσκόνιζε τους γιατρούς για την ανάπτυξή μου»
Βιογραφία Marc Marquez: «Στα 12 ήμουν τόσο μικροκαμωμένος που χρειάστηκαν οριακές πατέντες στη μοτοσυκλέτα»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

18/12/2025

Διαβάζοντας την βιογραφία του Marc Marquez, ανακαλύπτει κανείς μικρά σημεία με μεγάλη όμως σημασία, τόσο για το χτίσιμο ενός πρωταθλητή από πολύ νωρίς, όσο και για την νοοτροπία μίας ολόκληρης χώρας, κυρίως όμως για την προσήλωση της οικογένειας αποκλειστικά στους αγώνες και στην βελτίωση του μικρού αθλητή. Ο Marc εξιστορεί:

Είναι δεύτερη χρονιά στο τοπικό, ιδιαίτερα σημαντικό πρωτάθλημα της Κατανολονίας και είναι μόλις 12 ετών, αγωνιζόμενος στα 125 με την Honda RS125R. Την προηγούμενη χρονιά είχε ανέβει από τα 50 κυβικά στα 125 όπου νικητής ήταν τότε ο Pol Espargaro. Ο Marc τερμάτισε δεύτερος στην πρώτη του χρονιά με την RS125!

Σημειώστε εδώ πως ένα τοπικό πρωτάθλημα έβγαζε σε κάθε φουρνιά αναβάτες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Την δεύτερη χρονιά του στο GP της Καταλονίας έχει ήδη την στόφα του πρωταθλητή, αλλά η μοτοσυκλέτα είναι το μεγάλο του πρόβλημα. Στην εκκίνηση δεν πατά κάτω παρά μόνο όταν κάθεται στραβά με το ένα πόδι, πράγμα που το δυσκολεύει και έτσι δεν γίνεται να φεύγει κάθε φορά πρώτος.

Η ομάδα του είχε ήδη προσθέσει βάρος στην μοτοσυκλέτα και δέρμα στην φόρμα του για να έχουν το ελάχιστο που απαιτείται όμως από πλευράς εργονομίας δεν είχαν καταφέρει πολλά.

Τότε ήταν που μπήκαν στην διαδικασία να κοντύνουν το μήκος του ρεζερβουάρ κατά 15 ολόκληρους πόντους, για να μπορεί να φτάσει τα κλιπόν ο Marc και να μην δυσκολεύεται στην οδήγησή του.

Τότε ήταν που τον απελευθέρωσαν κιόλας.

Δεν κέρδισε απλά το τοπικό Πρωτάθλημα Ταχύτητας Καταλονίας στην κατηγορία των 125 κυβικών το 2005, αλλά κατατρόπωσε τους υπόλοιπους καθώς σε ορισμένους αγώνες κέρδιζε με 20 δευτερόλεπτα διαφοράς!

Τερμάτιζε μισή πίστα εμπρός από τους υπόλοιπους που είχαν όλοι τους, μοτοσυκλέτες με την ίδια ιπποδύναμη!

Παράλληλα η μητέρα του είχε πάρει σβάρνα τους γιατρούς υποβάλλοντας τον Marc Marquez σε κάθε γνωστή ιατρική εξέταση της εποχής εκείνης ψάχνοντας τρόπους να τον κάνει να ψηλώσει περισσότερο. Δεν τα κατάφερε, έκανε όμως τον δικό της αγώνα.

Εκείνη η χρονιά που κόντυναν το ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας ενώ της είχαν προσθέσει βάρος, απελευθερώνοντας τον Marc, ο μικρός αθλητής εκτός από πρωταθλητής Καταλονίας στα 125 κυβικά της Ταχύτητας, πήρε και τον τίτλο στο Supermotard στην κατηγορία των 85 κυβικών.

Ο άνθρωπος που έκοψε τα 15 εκατοστά, ήταν ο Emilio Alzamora, που λίγα χρόνια πριν ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής στα 125 και απόδειξη ότι δάσκαλοι μπορούν να γίνουν λίγοι, όχι όλοι και δεν εξαρτάται η καριέρα τους ως δάσκαλοι από το τι πώς οδηγούν οι ίδιοι.

Την επόμενη χρονιά, μόλις στα 13, ο Marc Marquez πήρε ξανά το πρωτάθλημα της Καταλονίας και ήταν έτοιμος για το Ισπανικό Πρωτάθλημα CEV, τον προθάλαμο για τα MotoGP. Εκείνη την χρονιά τερμάτισε 8ος και ήταν ο νεότερος αναβάτης.

Το πρόβλημα των κιλών παρέμενε.

Από την ηλικία των 11 ετών ο Marc Marquez ήταν μόλις 29 κιλά σταθερά!
Για αυτό και η μητέρα του είχε γυρίσει όλους τους γιατρούς της Ισπανίας ψάχνοντας εκείνον που θα βοηθούσε τον γιό της να κερδίσει βάρος!

Στο CEV ο Alzamora έπρεπε να βρει τρόπο να προσθέσει 21 κιλά έρμα στην μοτοσυκλέτα με τρόπου που θα διατηρεί την ευελιξία της!

Μόλις 15 ετών, μπαίνει στα MotoGP με τον Alzamora να πιέζει για να μην περιμένει μέχρι τα 16…

Ετικέτες