MotoGP Qatar Sprint: Νίκη Martin με βάθρο KTM-Aprilia σε δυνατό πρώτο αγώνα!

Έδειξε καλά σημάδια ο Marc Marquez – Φανταστικός ο Espargaro
MotoGP Qatar Sprint: Νίκη Martin με βάθρο KTM-Aprilia σε δυνατό πρώτο αγώνα!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/3/2024

Μία μεγάλη νίκη πήρε ο Martin στον σύντομο αγώνα Sprint στο Qatar που οι προσπεράσεις δεν είναι εύκολες καθώς η σκόνη μέσα στην πίστα, ιδιαίτερα σε μία τέτοια ημέρα με αέρα νωρίτερα, μειώνει σημαντικά την πρόσφυση. Ο Martin μας έχει δείξει στο παρελθόν μερικά ωραία προσπεράσματα εδώ μέσα, όμως σήμερα δεν είναι τέτοια υποχρέωση καθώς οδηγούσε τον αγώνα.

Ο αγώνας ξεκίνησε με την KTM του Binder και την Aprilia του Espargaro να μην δίνουν την βεβαιότητα πως θα δούμε ένα πρώτο βάθρο με διαφορετικούς κατασκευαστές. Βέβαια αμέσως μετά ο Binder πίεσε τον Martin και μάλιστα τοποθετήθηκε και για επιθέσεις, οπότε η KTM δεν θα πήγαινε μακριά. Ο Miller βέβαια τα είχε δύσκολα πίσω πράγμα που μεγάλωνε τις εντυπώσεις για τον Binder ο οποίος έκανε και καλή εκκίνηση.

Αντίστοιχα όμως ξεκίνησε και ο Miller και μάλιστα καλύτερα με δεδομένο πως κέρδισε περισσότερες θέσεις στα πρώτα μέτρα, ώστε να θυμίσει στον κόσμο πως από πέρσι οι KTM κάνουν φανταστικές εκκινήσεις.

Οι δύο εργοστασιακές Ducati πάλεψαν μεταξύ τους με τον Bastianini να προηγείται, να κρατά τον Bagnaia πίσω και όταν εκείνος το πέρασε να προσπαθεί να ανακτήσει την θέση του πατώντας εκτός ιδανικού, που στην περίπτωση του Κατάρ το ιδανικό έχει μικρό εύρος και δεν επιτρέπει πολλές διαφορετικές γραμμές.

Πίσω ο καταληκτικός παράγοντας ήταν ο Di Giannantonio μέχρι να πέσει με περίεργο και επικίνδυνο τρόπο έχοντας τραυματιστεί, αν και όχι σοβαρά όπως είναι η αρχική εκτίμηση. Έπαιξε ταυτόχρονα από την πρώτη στιγμή και με τις δύο Gresini έχοντας εμπρός τον Miller που είχε όπως είπαμε κάνει φοβερή εκκίνηση.

MotoGP Qatar Sprint: Νίκη Martin με βάθρο KTM-Aprilia σε δυνατό πρώτο αγώνα!

Ο Espargaro στην αρχή ήταν ανάμεσα στις δύο Ducati πριν τις αφήσει να παίξουν μεταξύ τους με τελική επικράτηση του Bagnaia, ενώ στον πρώτο γύρο ο Acosta είχε μία άτυχη στιγμή από την οποία όμως θα ανέκαμπτε και θα περνούσε και τον Miller.

Αυτή ήταν προσπέραση-δήλωση για το μέλλον καθώς έδειξε το πρώτο δείγμα για το ποιος πρέπει να είναι εργοστασιακός αναβάτης, θα χρειαστεί βέβαια πολλά ακόμη.

Ο Marquez πέρασε σχετικά εύκολα τον Di Giannantonio και τον Miller από την εσωτερική, αφήνοντας τον να χάσει και άλλες θέσεις και έβαλε πλώρη για τον Bastiannini τον οποίο πέρασε μετά από λάθος του δεύτερους αναβάτη της Ducati.

Με τον Bagnaia να ανεβαίνει θέση, μπροστά από τον Espargaro, φάνηκε πως το βάθρο δεν θα άλλαζε εύκολα καθώς ο Bagnaia άφηνε αρκετά πίσω την Aprilia στην ευθεία που ήταν βέβαια ταχύτατη στις πολλές στροφές του Κατάρ.

Ο Marquez αμέσως μετά την κίνηση στον Bastiannini πλησίασε τον Espargaro που δεν αντιστάθηκε ιδιαίτερα όταν ο Marc Marquez κράτησε τα φρένα και κατάφερε να στρίψει με εμφανή απώλεια πρόσφυσης εμπρός, παλεύοντας με την Ducati σε στιλ Honda, όχι σε μεγάλο βαθμό απέξω αλλά σίγουρα από την σέλα δεν θα ήταν το ίδιο. Κράτησε όμως την θέση που κέρδισε και άρχισε να πλησιάζει τον Bagnaia.

MotoGP Qatar Sprint: Νίκη Martin με βάθρο KTM-Aprilia σε δυνατό πρώτο αγώνα!

Η Ducati ενημέρωσε γρήγορα τον πρώτο αναβάτη της, λέγοντάς του ότι εμπρός απέχει 0,2 δευτερόλεπτα από τον Binder και 0,1 μόλις από τον Marquez. Αμέσως μετά από αυτό το μήνυμα ο Marc έχασε την γραμμή του πατώντας στο ακάθαρτο και δεν κατάφερε, παρότι προσπάθησε, να κρατήσει πίσω του τον Espargaro.

Με πολύ ωραίο τρόπο ο Aleix κέρδισε από τον Bagnaia την θέση του βάθρου που κρατούσε στην αρχή του σύντομου αγώνα. Στο μεταξύ ο Acosta πέρασε πίσω από τον Alex Marquez και ο Sprint έληξε με υπόσχεση πως ο αυριανός αγώνας θα είναι καταπληκτικός, αν δεν έχουμε πτώσεις και ατυχίες εμπρός. Το οποίο δεν θα είναι δύσκολο καθώς σήμερα πάλεψαν με τον πρόσφυση περισσότερο από αυτό που θα έκανε κανείς στον πρώτο αγώνα της χρονιάς που πάντα ξεκινά με στόχο την συγκέντρωση πόντων και όχι με το έξτρα ρίσκο που μπορεί να οδηγήσει στην πτώση!

 

MotoGP Qatar Sprint: Νίκη Martin με βάθρο KTM-Aprilia σε δυνατό πρώτο αγώνα!


 

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος / Διαφ.

1

89J. Martin

Prima Pramac Racing

20:41.287

2

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+0.548

3

41A. Espargaro

Aprilia Racing

+0.729

4

1F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+1.625

5

93M. Marquez

Gresini Racing MotoGP™

+1.872

6

23E. Bastianini

Ducati Lenovo Team

+2.322

7

73A. Marquez

Gresini Racing MotoGP™

+3.154

8

31P. Acosta

Red Bull GASGAS Tech3

+4.431

9

12M. Viñales

Aprilia Racing

+6.738

10

43J. Miller

Red Bull KTM Factory Racing

+12.670

11

72M. Bezzecchi

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+12.835

12

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP™

+12.863

13

88M. Oliveira

Trackhouse Racing

+13.095

14

25R. Fernandez

Trackhouse Racing

+13.795

15

36J. Mir 

Repsol Honda Team

+14.096

16

5J. Zarco

LCR Honda

+14.840

17

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP™

+15.629

18

37A. Fernandez 

Red Bull GASGAS Tech3

+17.711

19

30T. Nakagami

LCR Honda

+22.733

20

21F. Morbidelli

Prima Pramac Racing

+23.267

21

10L. Marini

Repsol Honda Team

+25.553

Πτώσεις

 

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

2 laps

 

 

Ετικέτες

MotoGP: Honda – Αποκαλύπτεται τo πλάνο εξέλιξης των μοτοσυκλετών της μεγάλης κατηγορίας

Ο Aleix Espargaro μιλά για τις αρμοδιότητες των δοκιμαστών του εργοστασίου
MotoGP Honda timeline
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/12/2025

Η άνοδος της Honda στο σύστημα concessions του MotoGP σημαίνει ότι οι εργοστασιακοί αγωνιζόμενοι δεν θα μπορούν πλέον να συμμετέχουν σε ιδιωτικές δοκιμές, επωμίζοντας μεγαλύτερο βάρος, στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας του  2026, στους εργοστασιακούς δοκιμαστές Aleix Espargaro και Takaaki Nakagami θα, με την Honda να προχωρά και την ανάπτυξη του νέου πρωτοτύπου 850cc με ελαστικά Pirelli.

Μιλώντας στη Βαλένθια, όπου συμμετείχε ως wild-card οδηγώντας την RCV του 2026, ο Espargaro εξήγησε πώς η Honda θα κατανείμει αρμοδιότητες στο πρώτο στάδιο εξέλιξης. Επιβεβαίωσε ότι ο Nakagami θα αναλάβει την αρχική φάση δοκιμών της μοτοσικλέτας 850cc και του πακέτου Pirelli κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ενώ ο τεχνικός διευθυντής Romano Albesiano ζήτησε από τον Espargaro να παραμείνει εστιασμένος στη βελτίωση της μοτοσικλέτας του 2026, ξεκινώντας τη δουλειά πάνω στην νέα μοτοσυκλέτα των 850cc από το καλοκαίρι.

Παράλληλα, η Honda θα “παγώσει” τις προδιαγραφές του κινητήρα 1000cc από τον εναρκτήριο γύρο στην Ταϊλάνδη, όπως άλλωστε και οι Ducati, KTM και Aprilia. Ο Espargaro δήλωσε ότι φέτος η Honda παρουσίασε τρεις σημαντικές αναβαθμίσεις κινητήρα, γνωρίζοντας ότι σύντομα θα έχανε μέρος των παραχωρήσεων αν και ο ίδιος θεωρεί πως ο τωρινός κινητήρας είναι ανταγωνιστικός, με περιθώρια βελτίωσης πριν την έναρξη της σεζόν του 2026.

Με την έναρξη του νέου πρωταθλήματος, η εξέλιξη της υπάρχουσας μοτοσικλέτας των 1000cc θα μειωθεί, καθώς η Honda θα στρέψει το επίκεντρο στο πλήρες πρωτότυπο των 850cc που προγραμματίζεται για το 2027. Παρά την απώλεια των παραχωρήσεων, με την άνοδο της φέτος από το Group D στο Group C, ο Espargaro αναμένει παρόμοιο φόρτο εργασίας, καθώς από τα μέσα της χρονιάς θα μεταβεί και ο ίδιος στις δοκιμές με τα Pirelli.

Ο Espargaro αποσύρθηκε από την πλήρη αγωνιστική δράση πέρυσι και εντάχθηκε στην ομάδα δοκιμών της Honda στο πλευρό του Albesiano, ενώ και ο Nakagami μεταπήδησε στον ρόλο δοκιμαστή μετά από επτά σεζόν με την δορυφορική Honda LCR.